Sprzęgło

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
xjr tomek

Postautor: xjr tomek » niedziela, 21 października 2012, 15:28

chociaz EBC jakosciowo niejest takie dobre jak Lucas ;-) jest nawet gosciu co produkuje w malej ilosci pokrywy dociskowe 130 euro , zakladajac ta pokrywe i nowy zestaw tarcz lucas , ci co to wstawili mowia ze xjr nietrzeba dlugo prosic zeby na tylne kolo wskoczyla :mrgreen: jakies tam doswiadczenia trzeba robic i dzielic sie patentami :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3515
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 21 października 2012, 18:18

Zadałem pytanie w moto Łagowie o cenę oryginałów, ciekawe ile to kosztuje ;) .

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » niedziela, 21 października 2012, 19:43

mozna to tak zrozumiec , slizg sprzegla zdaza sie czesciej po tuningu niezaleznie jaki typ oleju zalany np. jezeli ludzie wstawiaja tophama lub krause , wtedy ten silnik ma jeszcze wiekszy moment obrotowy i orginalne sprzeglo sypie sie szybciej , dla normalnych kowalskich standard orginalnego sprzegla starczy bo podane te 98 KM to tak naprawde 106-112 KM ma sie orginalnie , i od modelu RP06 zostalo sprzeglo tez wzmocnione przez yamahe (wzmocnione sprezyny dociskowe) .Posiadacze modeli przed RP06 wlasnie cos tam kombinowali ze sprezynami dociskowymi od FJR

ale powracajac do tej modyfikacji pokrywy dociskowej na kosz sprzegla , zalecane to jest po tuningu np. Zatec kosztuje 130 euro , Barnett kosztuje 185 euro , sa sprezyny dociskowe w tym i takie tam :-)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3515
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 22 października 2012, 13:40

Dobra odpisali:

Nr sprężyny który Pan podał 5JW-16334-00 jest do nowszych XJR.

Faktycznie w FJR również występowały sprężyny o tym numerze.

Jeżeli coś ma ten sam nr katalogowy a było stosowane w różnych motocyklach to jest zawsze takie samo.

W załączniku przesyłam katalog Pańskiego motocykla wg. VIN

Ceny za 1 szt. brutto

Części oryginał Yamaha

Wg VIN to są poprawne nr części do Pańskiego motocykla.

350 zł – sprężyna sprzęgła nr 14 (1TX-16334-00)



Te części są poprawne dla tego motocykla.

37 zł - 2H7-16325-00 - przekładka metalowa sprzęgła x8

29 zł - 2H7-16385-00 - zabezpieczenie

115 zł - 93306-00304 - łożysko wyciskowe sprzęgła

6 zł - 90105-066A0 - śruba wysprzęglik



Teraz niech ktoś mi wytłumaczy dlaczego w dalszym ciągu coś co kosztuje na zachodzie Mumi Europejskiej 9 dolców u nas kosztuje 90zł :?: :zalamany: ....

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 24 października 2012, 17:05

[quote=" ci co to wstawili mowia ze xjr nietrzeba dlugo prosic zeby na tylne kolo wskoczyla :mrgreen:[/quote]

Wcale jej nie trzeba prosić na pierwszym biegu podciągasz na chwilę z 2500 pod 3000 zamykasz otwierasz manete do końca i idzie koło w niebo ja marzenie :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Bitels

Postautor: Bitels » piątek, 26 października 2012, 05:05

true. Nie czeba szczelać ze sprzęgła wcale.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 26 października 2012, 10:17

Koniu pisze:[
Wcale jej nie trzeba prosić na pierwszym biegu podciągasz na chwilę z 2500 pod 3000 zamykasz otwierasz manete do końca i idzie koło w niebo ja marzenie :)

na 2 z pasażerem też ez problemu da się tak zrobić :->
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » sobota, 27 października 2012, 09:40

Z plecakiem to na trójce się mocno zdziwiłem, bo było nie zamierzone - plecak miał radoche :->
Przy ruszaniu jak Koniu pisze na 1 idzie. Raz po dotknięciu asfaltu odbiła się i na dwójce mi poszła, bez strzału z sprzęgła.


motoromaniak

Postautor: motoromaniak » wtorek, 5 lutego 2013, 20:11

Ma ktoś może przekładke sprzęgła jedna sprzedac.Slizga mi się mimo nowych tarcz,koleś od fjoty mi powiedzial że jedna blache więcej dorzuca się i jest na wieki wieków nie ślizga się.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 5 lutego 2013, 20:16

Sprężyny lepiej zmień na nowe.
J....ć stare baby :)

wegiel

Postautor: wegiel » wtorek, 5 lutego 2013, 20:30

motoromaniak pisze:Ma ktoś może przekładke sprzęgła jedna sprzedac.Slizga mi się mimo nowych tarcz,koleś od fjoty mi powiedzial że jedna blache więcej dorzuca się i jest na wieki wieków nie ślizga się.


tzn. gdzieś tam sobie zamiast jednej przekładki włożyć dwie?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 5 lutego 2013, 20:30

@motoromaniak, 1-namoczyłeś tarcze w oleju przed wymianą ?
2- pomierzyłeś przekładki w trakcie wymiany ?

motoromaniak

Postautor: motoromaniak » wtorek, 5 lutego 2013, 20:31

Tak mozyłem blachy było brązowe więc papierem ściernym przeleciałem wszystkie ale gdy ostro odkręce manetke to obroty rosną nie wprost proporcjonalnie do prędkości(mam oddławione tłumiki)

motoromaniak

Postautor: motoromaniak » wtorek, 5 lutego 2013, 20:35

Spotkałem koleśia od FJoty i tak mi powiedział,sprawdziłem klamke faktycznie troszkę twardsza i powiadał że jest wtedy malina.A oddławienie tłumików w brew pozorom dały barrdzo dużo.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 5 lutego 2013, 20:49

Przeczytaj jeszcze raz o co pytałem :-|





Manual 4-32 á 4-40

motoromaniak

Postautor: motoromaniak » wtorek, 5 lutego 2013, 21:01

Co znaczy czy przymierzyłem?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 5 lutego 2013, 21:12

Grubość przekładek i czy nie mają rantu .
Pozatym po co je drapiesz papierem ściernym? To coś pomaga ?
Dołożenie jednej przekładki jest druciarstwem, ale to twoja maszyna - naprawiaj jak chcesz.
Pałowanie po wymianie sprzęgła powoduje szybkie i nieodwracalne uszkodzenie tacz


Ps. też mam oddławione wydechy :-P

motoromaniak

Postautor: motoromaniak » wtorek, 5 lutego 2013, 21:18

Wszystko się zgadzało,nie miały rantu a brązowy nawet fiolotewy kolor więć lekko przeleciałem papierkiem.No nie wiem czy to druciarstwo czy po porostu poprawienie fabryki... nie no trroche zrobiłem spokojnych km po wymianie...
Skoro masz oddławione wydechy no wo pewnie wiesz jaka jest różica.. bynajmniej u mnie była wielka... tylko czy powinna palić 7,5l/100km?!
A wracająć do pytania ma ktoś taką przekłądke na sprzedaż?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 5 lutego 2013, 21:35

Jak zajrzysz do manuala to tam jest info że przekładka zjechana o 0.1 mm kwalifikuje do wymiany cały komplet.
A twarda klamka po "druciarskiej" naprawie wynika z naprężania przez wysprzęglik wałka sprzęgła
Który czasami pęka albo się wygina

Ale widzę że już wybrałeś technologię "poprawiania fabryki"

motoromaniak

Postautor: motoromaniak » wtorek, 5 lutego 2013, 21:37

No tego ni ewiedziałęm że już 0,1mm to wymiana... i nie wiedziałem że pęka czy wygina sie wysprzęglik... dzięki a info.. napewno nie zrobie czegoś co mogło by zaszkodzić...

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 5 lutego 2013, 21:43

motoromaniak pisze:No nie wiem czy to druciarstwo czy po porostu poprawienie fabryki..
Farba dobrze pisze.Twoja 1200 ma już trochę latek i grubość przekładek powinieneś zmierzyć-w końcu to jest element cierny.Druga sprawa to sprężyny,z racji wieku też mogą już nie trzymać parametrów i wymagać wymiany.Wszystko się zużywa.Dokładanie przekładek lub podkładek pod sprężyny to druciarstwo i z tym się zgodzę.Takie wynalazki mogą narobić więcej złego niż dobrego w bardzo krótkim czasie.
J....ć stare baby :)

motoromaniak

Postautor: motoromaniak » wtorek, 5 lutego 2013, 21:45

Ech ja wiem wiem panowie... aczkolwiek musze też powiedzieć że doświadczenie to druga sprawa...
a owego mam troche już za sobą...
Dali byście wiare że gość z RPA napisał do mnie że chce kupić moją XJRe?
A macie może jakieś namiary na zegary do xjra?

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 5 lutego 2013, 21:48

Kto szuka,ten znajdzie-jeżeli będzie mu dane. :mrgreen: A tak na serio to allegro albo ebay-na pewno są.
J....ć stare baby :)

motoromaniak

Postautor: motoromaniak » wtorek, 5 lutego 2013, 21:51

NO tak są... za nierozsądną cene... hehe

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 5 lutego 2013, 21:52

Owiewki 24 na allegro mają chińskie zamienniki za przyzwoite pieniądze ,tylko uważaj bo od xjr 400 są bardzo podobne.
@ ivo w xjr jest jedna sprężyna (talerzowa) a jej wysokość na luzie to min 6 mm :!:

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 5 lutego 2013, 21:53

kolego nie pisz o doświadczeniu, jeśli twój wiek podany jest prawdziwy. Na tym forum są ludzie, co jeżdżą na motocyklach o wiele dłużej niż Ty jesteś na tym świecie.

tu się nie podaje takich "internetowych argumentów" w dyskusji. Jeśli jeden i drugi Ci coś radzi, to albo ich posłuchasz, albo i nie, Twoja sprawa. Miałeś konkretne pytanie, dostałeś konkretną odpowiedź.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

motoromaniak

Postautor: motoromaniak » wtorek, 5 lutego 2013, 21:58

Spoko spoko...
Konkrety... Dzięki wielkie Panowie za pomoc

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 5 lutego 2013, 21:59

Doświadczenie to może ma mój ojciec (30 lat w dziale badań fabryki okładzin ciernych) :mrgreen:

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 5 lutego 2013, 22:07

farba pisze:@ ivo w xjr jest jedna sprężyna (talerzowa) a jej wysokość na luzie to min 6 mm :!:
Sprzęgła w swojej nie robiłem więc może i jedna-są różne rozwiązania.6 mm na luzie jak mniej to wymienić a nie podkładać. :mrgreen:
J....ć stare baby :)


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości