Sprzęgło

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 5 lutego 2013, 22:32

Jasna sprawa z fizyki wiadomo że wszystkie luzy się sumują .

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3515
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 6 lutego 2013, 03:29

motoromaniak pisze:Wszystko się zgadzało,nie miały rantu a brązowy nawet fiolotewy kolor więć lekko przeleciałem papierkiem.No nie wiem czy to druciarstwo czy po porostu poprawienie fabryki... nie no trroche zrobiłem spokojnych km po wymianie...
Skoro masz oddławione wydechy no wo pewnie wiesz jaka jest różica.. bynajmniej u mnie była wielka... tylko czy powinna palić 7,5l/100km?!
A wracająć do pytania ma ktoś taką przekłądke na sprzedaż?


Ło matko jedyna i Ty piszesz o doświadczeniu :?: . Nie mam słów. Poczytaj dokładnie jak powinna wyglądać prawidłowa przekładka metalowa a zaś nie ośmieszaj się pisząc, że masz doświadczenie i zajechane na 100% zwichrowane przekładki papierem poprawiasz. Kumaty od razu załapie o co mi chodzi. Wersja dla opornych poprawiona pogrubieniem :] .





Dla ułatwienia sprawy napiszę ostatni raz co musisz zrobić.

Przekładki masz poprzepalane cieplnie- kolor fioletowy= kosz a nie papier ścierny.

Teraz musisz kupić komplecik nowych = ok. 330zł+ sprężyna tależowa ok. 70z jak pamiętam. W tak starym moto pomiar jej wysokości może być dobry ale zużycie niewidoczne= miękka wyrobiona przez lata blacha.

Amen. Tematu nie ma co drążyć dalej dopóty nie zrobisz tego jak należy.

P.S. farba pytał Cię o namaczanie wstępne, którego zapewne nie zrobiłeś, więc nie zdziw się jak nowe tarczki również będą już do wymiany.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 6 lutego 2013, 08:27

@motormaniak A o co chodzi z tą różnicą z oddławionymi wydechami ? Bo się przymierzam a myślałem że to tylko akustyczne odczucia ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5577
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 6 lutego 2013, 08:34

O tym proszę pisać w wątku o wydechach nie tu, bo zaraz dojdzie koleje 9 stron.

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » środa, 6 lutego 2013, 11:35

jak tylko przekladka zmieni kolor na fioletowy albo niebieski to do smieci z tym !!!! :) i mozna zastosowac lepszy docisk np. firma barnett takie cos robi. I bedzie git na wieki wieków .

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 6 lutego 2013, 12:04

@ tomek - pewnie że tak ale jak ale taki docisk nie mieści się w budżecie "druciarskiej" naprawy
Wystarczy postępować zgodnie z wytycznymi manuala i wszystko będzie działało .
A pakowanie tuningowego docisku do sprzęgła ze zjechanymi przekładkami i zeszklonymi tarczami do niczego nie prowadzi.

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » środa, 6 lutego 2013, 12:24

wiem ze nie , dlatego mialem na mysli kompletny pakiet nowego sprzegla + docisk barnett , nie mialem na mysli zeby zostawil to spalone sprzeglo i tylko kupil nowy tunigowy docisk ;) jak juz tak sie slizgalo ze niebieskie przekladki sa to nigdy nieuratuje tego , poprostu moment obrotowy tych 1200 ccm rozprawi sie w tri migi i slizg bedzie nadal :) lepiej juz kupic cos uzywanego w dobrym stanie chociaz to tez druciarstwo .

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3515
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 6 lutego 2013, 12:55

Tzw. wycieranie dupy szkłem :mrgreen: .

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 6 lutego 2013, 13:25

Co do niebieskiego zabarwienia przekładek : zmiana koloru świadczy o tym że poślizg tarcza - przekładka był długotrwały i temperatura uszkodziła tarczę a nie przekładkę i niekoniecznie trzeba ją wymieniać , trzeba jednak wymienić tarczę która pod wpływem wysokiej temperatury traci właściwości cierne
Natomiast istotną sprawą jest grubość przekładki (za cienka nie potrafi odprowadzić ciepła i powoduje wystąpienie luzu w pakiecie , 0.1 mm na stronę x 7 szt ) i grubość tarczy(3.1 mm nowa -2.8 mm zużyta,czyli 0.3mm x 7 szt) różnica pomiędzy sprawnym pakietem a zużytym w tym przypadku to ponad 3 mm to tyle co aktywny skok sprężyny docisku ,więc "druciarska naprawa" pozwoli ostrożnie dojechać do serwisu na wymianę sprzęgła.
Zespoły cierne konstruowane są w ten sposób że jedna powierzchnia jest twarda druga miękka (jak w hamulcach) miękka ma wytwarzać tarcie - twarda odprowadzać ciepło
W zespole tarcza- przekładka: tarcza jest miękka i ma się zużywać i dopasować do powierzchni przekładki (dlatego nie powinno się pałować zaraz po wymianie samych tarcz)potrzeba kilka dni na dotarcie .
Olej w przypadku sprzęgieł wielotarczowych mokrych służy do chłodzenia .

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 6 lutego 2013, 18:26

Panie Farba,co za wykład-brawo. :mrgreen:
J....ć stare baby :)

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » środa, 6 lutego 2013, 18:40

A sprzegło w 1200 i 1300 jest takie same?

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 6 lutego 2013, 18:58

W pierwszych rocznikach 1300 były chyba te same,w późniejszych doszły modyfikacje.Trzeba porównać numery części katalogowe i wyjdzie różnica.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 6 lutego 2013, 20:45

WojtaS, do RP19 nic się nie zmieniło , jedynie limit wysokości sprężyny dla wtryskowych 6.4 mm.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 6 lutego 2013, 20:48

Farba, nie wiem czy się nic nie zmieniło, bo kiedyś kupowałem zestaw naprawczy do 1200 dla kolegi i mnie kilkakrotnie zapewniali, że od mojej nie pasuje.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 6 lutego 2013, 21:05

Wg manuala prawie wszystko jest tak samo ,jest różnica w tarczach (w RP 19 są trzy rodzaje tarcz ,trochę inny sposób chłodzenia) co nie znaczy że na tych wcześniejszych nie będzie działać.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3515
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 6 lutego 2013, 21:45

Założę się, że na niektórych/większości części będzie jeszcze symbol 4KG=FJ/XJR1200 ;) .

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 6 lutego 2013, 23:07

Sprawdziłem,różnica jest tylko w sprężynach-XJR 1200 36Y-16334-00-00,1300 RP02 1TX-16334-00-00,1300 RP 06,RP 10 i RP 19 5JW-16334-00-00.Czyli wychodzi na to,że sprzęgło jest udaną konstrukcją-modyfikacji uległa tylko sprężyna.
Ostatnio zmieniony czwartek, 7 lutego 2013, 12:01 przez ivo, łącznie zmieniany 1 raz.
J....ć stare baby :)

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » czwartek, 7 lutego 2013, 11:57

tak zgadza sie od RP 06 byly wzmocnione sprezyny dociskowe , ale 100 % to fabryka tez niepolepszyla , tak samo jak w RP 06 w lagach montowali sprezyny twardsze , co tez nadaje sie do wymiany i wstawienia akceroryjnych progresywnych , jak umnie kiedys sprzeglo sie zjedzie to kompletny pakiet Lucas sprzegla kupie i ten barnett docisk.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3515
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 30 kwietnia 2013, 11:44

Wie ktoś, gdzie w Polsce można kupić/zamówić docisk Barnetta :?: . -->Klik <--.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 30 kwietnia 2013, 19:42

Do ptm zadzwoń , pewnie da się ale napewno nie taniej niż w uk+ przesyłka ;)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3515
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 30 kwietnia 2013, 19:56

Tanie toto nie jest ale jest kompletne do montażu oprócz tarcz. Będę musiał prawdopodobnie i tak to wymienić...
....Dynojety 409zł+króćce 36Y ;-) .

Chodzi Ci o ten ptm :?: - http://ptm.pl

Czy Polskie towarzystwo Matematyczne :?: :-D .
Ostatnio zmieniony wtorek, 30 kwietnia 2013, 20:25 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 30 kwietnia 2013, 20:18

Si :)

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » środa, 1 maja 2013, 07:02

A skąd wytrzasnąć króćce 36Y? Są tylko w tym kicie: http://www.xjr-tuning.com/artikel/1651/ ... a-XJR.html ?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3515
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 1 maja 2013, 08:51

Nie tylko ;-) .
1

2

3

oraz:

4

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » środa, 1 maja 2013, 11:00

Ostatnie pytanie (mam nadzieje, że nie narażę się adminowi): lepiej szukać używanych z FJ czy nowych zamienników? Z góry dzięki

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3515
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 1 maja 2013, 11:39

Imho nowe- guma jak wiemy z wiekiem parcieje. Ale Ty masz RP06, to raczej KIT od faszystów byś musiał założyć- inna długość łączników filtr-gaźniki i inne gaźniki masz.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3515
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 10 lutego 2014, 01:16

....Edit
Sprężyna centralna 282zł...

dandzior

Postautor: dandzior » piątek, 21 lutego 2014, 14:39

Panowie co sądzicie o tarczach sprzęgła NHC? 130zł cena mocno kusi, koszt wymiany na tych tarczach plus sprężyna EBC i przekładki z robotą wychodzi 500zł

dandzior

Postautor: dandzior » piątek, 21 lutego 2014, 15:01

Jest ktoś kto użytkuje te tarcze aktualnie?

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 268
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » piątek, 21 lutego 2014, 16:22

Mam u siebie założone, nic niepokojącego sie z nimi nie dzieje. Zakupione i polecone u Krabiego!


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości