rp10 2005 nagły spadek mocy

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 11 czerwca 2014, 18:09

Ulcer, znów fizyka: jedziesz wolniej, to spalasz mnie w czasie. W związku z tym powietrze ma więcej czasu na dostanie się do zbiornika w miejsce paliwa, które wychodzi.
Jeśli znów wypadniesz w trasę z pełnym zbiornikiem jadąc szybko, a zjawisko się powtózy, to będę obstawiał w konkursie brak dostępu powietrza do zbiornika.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 12 czerwca 2014, 10:38

piontek pisze:się powtózy

:shock:
wisisz piwo
hubertm

Coyote

Postautor: Coyote » czwartek, 12 czerwca 2014, 20:02

Chciałbym się połączyć do tematu. W XJR 1200 brakło paliwa tuż przed wjazdem na stacje. po zatankowaniu było wszytko pięknie, minęło 40 km i zaczęło się lekkie szarpanie i nagły brak mocy. Przy prędkości 120km/h i obrotach ok 5 tys rpm na piątym biegu nie chciał przyspieszyć i zaczął zwalniać.po do tankowaniu paru litrów problem nikł. Teraz po powrocie zrobiłem z wycieczki:
1. wyczyściłem kranik oraz zbiornik;
2. sprawdziłem i wyczyściłem świece;
3. wyczyściłem filtr powietrza;
Moto na strzykawce chodził bardzo dobrze. Pojechałem się przejechać mija 17km zaczyna się lekkie szarpanie i przy 25km przy hamowaniu na światłach i wciśnięciu sprzęgła gaśnie. Oddala od razu ale nie chodzi na wszystkich cylindrach. na luzie wkręca się na obroty ale przy zmianach biegów dalej czuć nierówną pracę silnika. w domu chwilę postał problem znikł. Sprawdzałem odpowietrzenie zbiornika.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 12 czerwca 2014, 21:12

Cuda niewidy.

Ulcer

Postautor: Ulcer » piątek, 13 czerwca 2014, 07:07

Objawy masz właściwie takie same, więc jeśli sprawdziłeś po kolei wszystkie punkty kontrolne jak pisał farba to może jednak gaźnik (syf albo ogólne zmęczenie i brak regulacji), moto masz już pełnoletnie - pytanie jaki przebieg i kiedy ktoś do karburatora ostatnio zaglądał. No i nie odpuszczaj z tym odpowietrzeniem - sprawdź na pewno przy otwartym baku.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 13 czerwca 2014, 09:12

Zlej paliwo z gaźników.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Coyote

Postautor: Coyote » wtorek, 17 czerwca 2014, 18:45

Niestety jazda z otwartym zbiornikiem oraz zlanie paliwa nie pomogło. Ilość km przejechanych bez szarpania oraz spadku macy wzrosła do 50 km i silnik zaczyna nie pracować na wszystkich cylindrach. Po paru km równo pracuje ale na 5 biegu nie chce przyśpieszać 100km/h i zero reakcji na gaz, dopiero po krótkim namyśle coś się zaczyna dziać i obroty silnika wzrastają. Jutro biorę się za gaźniki, może rzeczywiście jest im potrzebny przegląd oraz przyjrzę się króćcom. Ulcer pełnoletni jest i sporo ma za sobą 49 tys. km jest teraz na szafie, a ile on ma naprawdę tego nie wiem.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 17 czerwca 2014, 18:50

dla mnie gaźniki do czyszczenia. Kompresor i do dzieła.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » wtorek, 17 czerwca 2014, 18:53

Wykręć gaźniki i sprawdź filtry nad zaworkami iglicowymi (najlepiej je wypie.....l) i będziesz miał spokój.

Mad Mike

Postautor: Mad Mike » wtorek, 17 czerwca 2014, 20:34

Miałem, przerabiałem, pierdziała jak dwusów. = wstyd :mrgreen:
Gaźniki.
Przyczyna - stała prawie rok i syf z tego wspaniałego, doskonałego, ekologicznie poprawnego paliwa, które po prostu rozklada się do postaci gówna, i które to niestety jedzą i wydalają sprzęty zapchał dysze w dwóch gaźnikach.
Czyszczenie, regulacja, zalanie 98 dla pewności i chodzi jak ZŁOOO ;-)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 17 czerwca 2014, 20:52

Przy okazji porządnie sprawdź poziomy paliwa w komorach pływakowych.

Mad Mike

Postautor: Mad Mike » wtorek, 17 czerwca 2014, 22:38

A tak nota bene, jeśli to jest to - to wisisz browara.
A bo tak. Bo pić mi się chce :lol:

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 18 czerwca 2014, 12:02

Coyote pisze:lość km przejechanych bez szarpania oraz spadku macy wzrosła do 50 km i silnik zaczyna nie pracować na wszystkich cylindrach

To jeszcze tak myślę bo objawy kiedyś miałem podobne.
1 Świece o niewłaściwej ciepłocie.
2 Zbyt ciasno wyregulowane zawory.
Oba te przypadki zaczynają działać później czyli właśnie po przejechaniu iluś tam km, tak jak piszesz
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Coyote

Postautor: Coyote » wtorek, 24 czerwca 2014, 17:05

Gaźniki zrobione, ale problem dalej jest. motocykl teraz ma moc ale co z tego że po 30km dalej nie chce pracować jak nalezy.Silnik pracuje nierówno, po wciśnięciu sprzęgła gaśnie. zero reakcji na gaz.Ostygnie i dalej działa. Świece wymieniłem na takie same jak w instrukcji podają. Teraz kolej popatrzeć za przewodami wysokiego napięcia i rzeczywiście zobaczę ten luz na zaworach.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 24 czerwca 2014, 17:48

No to Panie wskazuje na luzy zaworowe a raczej ich brak, strzelam, że z wydechu śmierdzi paliwem, ale paliwem niespalonym nie spalinami :?: .

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 24 czerwca 2014, 17:53

"Najpierw gacie potem buty"
Na niepewnych zaworach ciężko gaźniki ustawić, do tego nowy filtr powietrza ułatwi regulację.

Coyote

Postautor: Coyote » wtorek, 24 czerwca 2014, 21:58

byłem sprawdziłem. Nie ma zapachu niespalonego paliwa z wydechu i przy kolektorach. Nigdy się nie spotkałem z tym że przy regulacji na płytkach znikł luz. Zawsze miałem do czynienia zbyt dużym luzem na zaworach.

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » środa, 25 czerwca 2014, 22:35

Sprawdz kable - masę pod zbiornikiem - wtyczke od zapłonu, itp. Problem może być błachy i szukasz nie tam gdzie trzeba.
Może jest przebicie na przewodach zappłonowych.
Akumulator - to samo - oczyśc przewody.
Typuję kable.
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 25 czerwca 2014, 22:46

krzysiek 525tds pisze:Sprawdz kable - masę pod zbiornikiem - wtyczke od zapłonu, itp. Problem może być błachy i szukasz nie tam gdzie trzeba.
Może jest przebicie na przewodach zappłonowych.
Akumulator - to samo - oczyśc przewody.
Typuję kable.

No ale wtedy objawy występowałyby od razu a nie po jakimś czasie.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » środa, 25 czerwca 2014, 23:15

Nie zgadzam się.
Nie zaszkodzi sprawdzic.
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 25 czerwca 2014, 23:44

No jasne że nie zaszkodzi.
Nie zgadzam się.

Czy nie jest tak że usterka elektryczna działa od razu?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Bitels

Postautor: Bitels » czwartek, 26 czerwca 2014, 04:53

no niby tak, ale... stare kable wysokiego napięcia np dają o sobie znać początkowo w wilgotne dni tylko. Miałęm tak w samochodzie (hmm... 650E standard), nie chciał skubany odpalić w deszczowe dni. Kiedys po ciemku otworzyłem maskę, czy co tam maluch ma z tyłu (co robię rzadko, nawet nie po ciemku) i zobaczyłem pioruny latające mi po kablach - coś jak w filmie - np Gwiezdne Wrota.
W każdym razie usterka była elektryczna, a postępowała. Wymiana kabli na nowe i odpalał za każdym razem - tzn oczywiście z wyjątkiem dni chłodnych, okresów kiedy szwankował bendiks, okresów w których szwankowało coś innego oraz za każdym razem, kiedy bardzo mi się spieszyło, bo np zaspałem do pracy.

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » czwartek, 26 czerwca 2014, 09:57

Przewód masy i połączenia AKU lubią robic figle w zależności od temperatury i wilgotności.
O przewodach świec było wyżej.
Wtyczki też mają swoje.
Generalnie można samemu to zrobić.
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 27 czerwca 2014, 16:53


no niby tak, ale... stare kable wysokiego napięcia np dają o sobie znać początkowo w wilgotne dni tylko. Miałęm tak w samochodzie

Bitels - skup się. Nie o tym piszę. (akurat temat o przewodach poddających się w wilgoci pisałem kiedyś).
Kolega Coyote nie wspomina o deszczu czy tam wilgoci. Wspomina że jak przejedzie 40 czy tam 50 km to coś mu się pieprzy.
To ja piszę że jakby to była usterka elektryki to nie przejechałby 1 km. Bo awaria elektryki działa od razu po odpaleniu. Wyjątek to źle dobrane świece ( OCZYWIŚCIE poza przewodami WS albo cewki które to słabo działają w deszczu) ale o deszczu kolega nie wspomina. Np jeżeli to by był jakiś przekaźnik to nie zadziała od razu. Bo dlaczego miałby przestać działać po 50 km? Jak masz zwarcie w chacie to wysadza korki od razu a nie po 15 min. No tak myślę
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Bitels

Postautor: Bitels » sobota, 28 czerwca 2014, 16:05

ja się nie znam. Tak se piszę.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 28 czerwca 2014, 21:16

Zela przecieca napisał co trza zrobić. Wypierdzielić te filterki (lub jak ja pisałem przedmuchać). temat przerabiany.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 29 czerwca 2014, 18:24

Panowie sprawdźcie jeszcze moduły zapłonowe ;) .

Coyote

Re: rp10 2005 nagły spadek mocy

Postautor: Coyote » wtorek, 31 marca 2015, 09:51

Udalo mi sie rozwiązać problem z naglym spadkiem mocy w XJR 1200 95r. Niestety byla to wypalona uszcelka pod glowica przy drugim i trzecim cylindrze, a także brak prawie luzu zaworowego na ponad połowie zaworów. Po planowaniu glowicy, szlifowaniu przylgi zaworow, ustawienia luzu zaworowego i zalozeniu nowej uszczelki pod głowicce problem znikł. Troche czasu zmarnowalem u niby znawcow tych motocykli gdzie pierwszy twierdzil ze to wina gaźnika (zly sklad mieszanki i pioziom), a drugi caly czas obstawial ze jest to czyjnik polozenia przepustnicy. Wystarczyło w moim przypadku najpierw zmierzyć ciśnienie kompresji w cylindrach i przeprowadzić próbę szczelności.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości