niebieskie kolektory wydechowe

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
michomir

niebieskie kolektory wydechowe

Postautor: michomir » środa, 18 czerwca 2014, 09:30

To mój czwarty sezon motocyklowy, i nagle w ciągu 2-3 tygodni z kolektorów srebrnych zrobiły mi się niebieskie :-| Wcześniej nigdy mi się to nie zdarzyło, a w podobny sposób eksploatuje swoje moto ,starając się nie przekraczać ( za często) tych 7-8 tyś obrotów. Może ktoś ma pomysł skąd to się cholera wzięło i co zrobić żeby nie niebieściło się bardziej?

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » środa, 18 czerwca 2014, 09:46

A czy przypadkiem ostatnimi czasy nie było grzebane przy gaznikach?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 18 czerwca 2014, 10:43

Jak kolektory oryginalne to coś z gaźnikami ktos dłubać musiał bankowo. I przedłubał.

sdobrzan

Postautor: sdobrzan » środa, 18 czerwca 2014, 12:59

U mnie była ustawiona zbyt uboga mieszanka na pilotach.
Zmieniłem na ustawienie fabryczne, kolanka wyczyściłem i już nie fioletowieją.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 18 czerwca 2014, 14:50

Abo na ssaniu było jechane, abo czas zawory sprawdzić,abo nie zostawiać uruchomionego moto bez jazdy...

michomir

Postautor: michomir » czwartek, 19 czerwca 2014, 18:05

Właśnie była regulacja gaźników i tak do końca nie jestem pewien czy się poprawiło czy wręcz przeciwnie..... Zawory regulowane w poprzednim sezonie na początku.Na szczęście sprawdziłem ten piękny kolorek schodzi pod Motulem do chromów. Czyli radzicie powtórną regulacje ?

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 19 czerwca 2014, 18:22

michomir pisze:Czyli radzicie powtórną regulacje ?

Inaczej się nie obędzie. O niebieski kolankach już było pisane, nie pamiętam chyba w temacie gaźniki. W skrócie: jak kolanka niebieskie po regulacji to została ona skopana. Znawcy rozszerzą wypowiedź.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 19 czerwca 2014, 18:40

Ostatnio zmieniony czwartek, 19 czerwca 2014, 21:04 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » czwartek, 19 czerwca 2014, 20:44

Po zakupie mojego motocykla i oddaniu go do regulacji, zaczęła się przebarwiać rura wydechowa na drugim cylindrze. Okazało się że luz na zaworze wydechowym był mniejszy o pięć setek od dopuszczalnego. Rura co prawda nie była niebieska, lecz przybrała złoty odcień, dało się to wypolerować lecz niestety po pierwszej trasie problem wracał. Czytałem że raz przebarwiony chrom już nigdy nie będzie miał takich właściwości jak wcześniej, ratunkiem było ponowne pochromowanie rury. Oczywiście najpierw zostały doprowadzone do porządku zawory :) Do dzisiaj jest spokój. W Twoim przypadku raczej za uboga mieszanka moim zdaniem, chyba że na wszystkich cylindrach masz za mały luz...
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

michomir

Postautor: michomir » czwartek, 19 czerwca 2014, 21:44

Dzieki bardzo, sporo mi to rozjaśniło we łbie. I palić tez mi zaczął jakby więcej, 9 litrów po mieście , a nie pałuje, to cuś za dużo. Czyli po weekendzie do mechanika .

nit

Postautor: nit » czwartek, 19 czerwca 2014, 22:20

Moja po regulacjach też więcej pali i co,przymykam oko.Teraz ciągnie jak wściekła.

michomir

Postautor: michomir » piątek, 20 czerwca 2014, 18:06

Nit , napisz gdzie regulowałeś ;-)


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości