Odblokowanie XJR 1200 z 1994 r - import Japoński

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Odblokowanie XJR 1200 z 1994 r - import Japoński

Postautor: Lenku » piątek, 29 sierpnia 2014, 17:00

Witam

Szukam sposobu na odblokowanie mojej XJR1200 - model ramy 4KG, pochodzenie z japońskiego rynku.
Objawy pacjenta - pełna moc na każdym biegu oprócz 5-go, tz moc jest ok ale po dojsciu do 7tyś obrotów i 180km/h dalej nie przyspiesza.
Czytalem na zagranicznych forach, żeby próbować uziemić jakiś kabel, który jest schowany w reflektorze ale nie moglem takiego znalezc (schemat tego załączam na dole).

Jest to blokada, która była tylko w japońskich modelach.

Jakieś pomysły? ktoś coś takiego miał? może moduł trzeba wymienić? bo króćce sa ok.
serwis yamaha na raazie mi nie odpowiada.

Jest tu ktoś z Japońską wersja z kodem 4KG?

z góry dzięki
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 29 sierpnia 2014, 19:53

Podaj nr silnika albo/oraz wytłoczony nr ramy któren powinien być ten sam
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 29 sierpnia 2014, 21:06

Nie wiem jak w 1200 ale w 400 jest dodatkowa złączka od zegarów ( chyba zielona) i pod tarczą prędkościomierza aluminiowy talerz wycięty w miejscu w którym wskazówka wchodzi na 180 i czujnik indukcyjny.
Na eBay'u można było kupić racingowy moduł który omijał ten patent.
1 Zacznij od oględzin zegarów
2 wypnij linkę prędkościomierza i sprawdź czy blokada zadziała
3 jeśli odcina tylko na piątym biegu rozwiązania szukaj w czujniku biegów a w zasadzie w wiązce przewodów.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 29 sierpnia 2014, 21:51

A to skośnookie skruwesyny wymyśliły. Na pewno na zlecenie unii węgla i stali.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 29 sierpnia 2014, 21:57

Wszystkie motocykle na rynek Japoński są blokowane na 180 km/h
Niektóre przy odcince migają awaryjnymi, taki przepis.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 29 sierpnia 2014, 22:05

farba pisze:Niektóre przy odcince migają awaryjnymi, taki przepis.

...ale moja nie ma awaryjnych! To co mam zrobić?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 29 sierpnia 2014, 22:07

Bo nie jest na rynek Japoński i nie ma odcinki,a Unia węgla i stali nie wymagała awaryjnych w owym czasie,dlatego nie masz :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 29 sierpnia 2014, 22:10

Samochody podobno też blokują do 180.... albo się przesłyszałem ;-) .

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 29 sierpnia 2014, 22:11

To ja się domagam obowiązkowego wprowadzenia świateł awaryjnych na terenie UE na koszt UE.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » piątek, 29 sierpnia 2014, 22:40

już myślałem, że moje awaryjne to jakiś dodatek :P a tu proszę - seria.
Jutro oblookam jak się ma sprawa zegarów - nie żeby to jakoś strasznie przeszkadzalo ale po co mieć blokadę ;p
ps. jak testowalem z gpsem kiedy odcina to przy tych 180 i tak myślalem ze mi łeb urwie ;p
Więc to tak bardziej zeby miec komfort psychiczny ;p chyba że jak w sevenfity zamontuję jaką owiewkę ala vespa ;p


a może moduł od europejskiego 4PU załatwi sprawę?
dzięki

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » sobota, 30 sierpnia 2014, 02:18

artur pisze: na terenie UE na koszt UE.
Albo rybka albo pipka.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

skuler

Postautor: skuler » poniedziałek, 1 września 2014, 19:37

Lenku pisze:a może moduł od europejskiego 4PU załatwi sprawę?
dzięki


Jakie masz oznaczenie na aktualnym module?

Trudniej znaleźć na rynku wtórnym moduł od 1200 niż 1300.. i tu pytanie do bardziej obeznanych: Czy coś złego mogłoby się stać gdyby moduł od 1300 włożyć do 1200?

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 1 września 2014, 19:43

Napisz do Andzika on coś tam kombinował.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » wtorek, 2 września 2014, 11:44

skuler pisze:
Lenku pisze:a może moduł od europejskiego 4PU załatwi sprawę?
dzięki


Jakie masz oznaczenie na aktualnym module?

Trudniej znaleźć na rynku wtórnym moduł od 1200 niż 1300.. i tu pytanie do bardziej obeznanych: Czy coś złego mogłoby się stać gdyby moduł od 1300 włożyć do 1200?


Mój modul ma oznaczenie 4KG-00 43G

Niestety nie siedziałem na moto od tygodnia wieć nie miałem kiedy posprawdzac liczników.

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » wtorek, 2 września 2014, 14:38

skuler, - inne wtyczki , inny schemat łączenia, znam przypadek kiedy sprytny, domorosły elektryk wg schematu elektrycznego kombinował, a potem ganiał się z awariami innych przekaźników, cewki zapłonowej - cuda wianki się działy. Jedyna nadziej to poszukać od 1999 i wraz z TPS'em z tegoż samego i na tym kombinować.
Są to opowieści zasłyszane, dość wiarygodne, ale przeze mnie nie praktykowane.
Yello "Fly" Submarine
665664515

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 2 września 2014, 18:10

Najpierw sprawdź jak jest odcinana potem kombinuj jak blokadę oszukać.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » środa, 3 września 2014, 20:14

no i sprawdziłem. po odpięciu zegarów objawy nie znikają więc nie jest to związane z blaszką / talerzem w obrotomierzu.
Cholera, a juz myślałem, ze to będzie to.
Z tego zdjęcia co zapodałem w pierwszym poście w lampie też nie mam niczego, co można by uziemić.
Macie jakieś pomysły?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 4 września 2014, 06:35

samo odpięcie zegarów nic nie pomoże(wypinając wyczki ECU nie dostaje sygnału z zegarów), odkręć linkę prędkościomierza i zrób test.
Sprawdź też czy blokada zadziała na czwartym biegu.
Następną rzeczą do sprawdzenia jest czujnik luzu

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » czwartek, 4 września 2014, 19:39

OK - sprawdziłem
Sprawdzałem konfiguracja- sama linka i linka+obrotomierz i sam obrotomierz...
niestety nic nie daje - 5 bieg i GPS pokazuje dokładnie 180,00 km/h

Okazało się, że na 4-ce też nie zrobie więcej lecz zdecydowanie nie dojde nawet do tych 180-ciu
Co by oznaczało, że jednak blokada obrotów jest na każdym biegu - sprawdziłem jeszcze raz i właśnie na to wychodzi (wcześniej za mocno go nie kręciłem na pozostałych biegach).

farba pisze:Następną rzeczą do sprawdzenia jest czujnik luzu


Co masz na myśli pisząc sprawdzenie czujnika luzu? Jak to zrobić? jakieś wskazówki?

dzięki za starania :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 4 września 2014, 19:55

Lenku pisze:OK - sprawdziłem
Sprawdzałem konfiguracja- sama linka i linka+obrotomierz i sam obrotomierz...
niestety nic nie daje - 5 bieg i GPS pokazuje dokładnie 180,00 km/h

Okazało się, że na 4-ce też nie zrobie więcej lecz zdecydowanie nie dojde nawet do tych 180-ciu
Co by oznaczało, że jednak blokada obrotów jest na każdym biegu - sprawdziłem jeszcze raz i właśnie na to wychodzi (wcześniej za mocno go nie kręciłem na pozostałych biegach).

farba pisze:Następną rzeczą do sprawdzenia jest czujnik luzu


Co masz na myśli pisząc sprawdzenie czujnika luzu? Jak to zrobić? jakieś wskazówki?

dzięki za starania :)


Prędkości do odcięcia- 10500 obr/min:

1- 110km/h
2- ok. 155 km/h
3- 180-205km/h(na domiantorach, co ma Jaqbik :) )
4- 220
5- zabrakło drogi :P .

1200 ma pewnie podobne osiągi, lub takie same jak RP02.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 4 września 2014, 20:03

Szukaj schematu do swojego modelu, pewnie będzie krzakiem pisana :mrgreen: ale będzie schemat.
Ja w swojej sprawie odpuściłem.
Sprawdź ile przewodów wchodzi do czujnika luzu.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » czwartek, 4 września 2014, 20:17

Ok, szukam schematu i jutro posprawdzam ilosć kabli przy czujniku.

A powiedzcie mi jakie objawy miałbym gdyby moto był zablokowany na króćcach, tzn średnica była by mniejsza niż trzeba? Czy to miało by wpływ na maksymalne osiągalne obroty?

Jak nie odblokuję świat się nie zawali ale po co mieć blokady :P
Bardziej martwi mnie to, że blokada obrotów zdaje się być na każdym biegu jednak. co oznacza że odblokowanie mogło by fajnie wpłynąć na przyspieszenie w górnym zakresie :)

Zdzisław pisze:
Prędkości do odcięcia- 10500 obr/min:

1- 110km/h
2- ok. 155 km/h
3- 180-205km/h(na domiantorach, co ma Jaqbik :) )
4- 220
5- zabrakło drogi :P .

1200 ma pewnie podobne osiągi, lub takie same jak RP02.

Czytalem, że odblokowana 1200 spokojnie robi 220km/h i lepiej

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 4 września 2014, 20:30

220 bez kładzenia się na bak. Dalej nie wiem bo się balem
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » czwartek, 4 września 2014, 21:12

Może wymiana sterowania zapłonem coś zmieni?Twój moduł to 4KG-82305-00-00 występujący tylko w japońskich wersjach 4KG1 i 4KG2.Spróbuj zmienić moduł na europejski od 1200 4PU 82305-00-00 lub od 1300 5EA 82305-20-00.Może ktoś z forum ma zapasowy z 1200(4PU) lub z 1300(RP 02).Trzeba spróbować ;-) Postaw moto na centralce i sprawdź do ilu kręci na jałowym,potem to samo ale z zapiętym biegiem i wciśniętym sprzęgłem.Na jałowym około 9500 do odcięcia,na biegu około 10500 .
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » piątek, 5 września 2014, 08:16

To pytanie do forumowiczów - czy ma ktos moduł do xjr1200 do wyporzyczenia oczywiscie przelałbym stsoswna kaucję :) albo mieszka ktoś w okolicach trójmiasta do kogo mógłbym podjechac na chwilową podmianę?

Tak czy siak posprawdzam jeszcze czujnik luzu i posprawdzam obroty na postoju. Zobaczymy

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » niedziela, 21 września 2014, 18:48

Chciałbym się tylko upewnić:)

CZy oby na pewno moduł z XJR1300 5EA-20 będzie pasował do xjr1200?

Bo już jestem na bank pewny że pomoże tylko zmiana modułu a 4pu aktualnie w dobrej cenie nie ma....

dzięki

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 21 września 2014, 21:39

Sprawdź jeszcze moduł z FJoty.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 22 września 2014, 05:08

Lenku pisze:CZy oby na pewno moduł z XJR1300 5EA-20 będzie pasował do xjr1200?
Będzie pasował.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » poniedziałek, 22 września 2014, 10:47

Dzięki.

Właśnie nabyłem droga kupna moduł z XJR 1300 za 150 zeta, więc cena ok. Jak nic nie da to odsprzedam najwyżej :) ale to powinno rozwiazać mój problem (poczytałem troche japońskiego forum w wersji tłumaczonej przez google, masakra :)))) )

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 22 września 2014, 15:13

Nie oglądaj japońskiego porno. To są zboczeńcy!
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości