Zabawa ze sprzętem - ciąg dalszy

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Zabawa ze sprzętem - ciąg dalszy

Postautor: Lenku » piątek, 10 października 2014, 18:06

Siema
To tak, moto wróciło z serwisu z regulacji zaworów, kilka płytek podmieniono na nowe, uszczelka pokrywy nowa wiec wycieki zlikwidowane, gaźniki przemyte, przeczyszczone, ustawione i zsynchronizowane.
Łańcuszek rozrządu stan zajebisty więc nie było czego ruszać.
Chodzi jak malinka, wkręca się na obroty wszystko jak trzeba ale...

Nie usunęło to jednego problemu (a myślałem, że jest to kwestia zaworów lub gaźników)
Mianowicie - po przepałowaniu sprzęta tak ok 180 km/h po obwodnicy zjeżdżając po np 10km czuć jakby pracował przez kolejne 2 minuty na 2 gary do 2-3 tyś obrotów (objaw taki jak gdy się benzyna kończy). Na wyższych obrotach chodzi ok. po tych 2 minutach chodzi jak trzeba. Jak się zatrzymam to nie gaśnie - objawy tylko po dodaniu gazu na niskich obrotach.
Króćce ssące nie mają objawów pęknięć... Króćce dolotowe też zdają się szczelnie dochodzić, psiknięcie plakiem nie zwiększa obrotów...
filtr powietrza nowy, świece nowe...

Jakieś pomysły?
Szczerze wierzyłem, że zawory i gaźniki problem rozwiążą - szczególnie, że luzy faktycznie były za małe.

Jakieś wskazówki? Miał ktoś z was coś takiego?
Ostatnio zmieniony piątek, 10 października 2014, 18:38 przez Lenku, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 10 października 2014, 18:12

Kranik, podciśnienia, gaźniki. W tej kolejności sprawdzaj.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » piątek, 10 października 2014, 18:17

Gaziory ponoć są cacy więc zabiore się za rozebranie kranika najpierw może faktycznie.

Ale kranik może nie wyrabiać po mocniejszym przegonieniu? bo np jazda 150kmh nawet przez 50 km nie powoduje żadnych problemów...

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 10 października 2014, 18:22

Skoro przy 180 nie wyrabia a przy 150 daje rade, to ja nie wiem. Albo ktoś spierdzielił cos, albo kranik pada, lub jakieś podciśnienie nie wyrabia. Ja mam z kolei inny problem, przy jeździe w okolicach 2 pak nie ujadę długo, ściąga mnie z motóra, co zrobić :?: , Vespę :?: ......

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » piątek, 10 października 2014, 18:33

Przypomniało mi sie jeszcze, że pomiędzy kranikiem a gaziorami mam filtr paliwa założony - czy standardowo były tam filtry paliwa czy jest to jakieś "ulepszenie" któregoś z byłych właścicieli. Co prawda filtr wygląda na czysty.... ale

Awatar użytkownika
Maciejka
Posty: 533
Rejestracja: sobota, 17 maja 2014, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Września

Postautor: Maciejka » piątek, 10 października 2014, 18:41

Zdzisław, ja jak chce pośmigać trochę szybciej to się zapieram o podnóżki pasażera. Reszta sama się układa na baku i szyba nie potrzebna ;) no i zwróć uwagę czy trzymasz kierownicę, czy trzymasz się kierownicy.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 10 października 2014, 18:43

Ja się trzymam trzymacza, nie kierownicy :mrgreen: .

Maruda

Postautor: Maruda » piątek, 10 października 2014, 19:01

Trochę to przypomina objawy zapchanego kranika, tudzież jakiegoś filtra po drodze. Może wężyk jest za bardzo załamany. Przy 180 potrzebuje więcej paliwa i po jakimś czasie zaczyna zwyczajnie brakować, a po chwili się uzupełnia. Poza tym, tak to jest, jak się oddaje sprzęt mechanikom (niektórym), nigdy nie wiesz, czy on tam coś robił...

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 10 października 2014, 19:10

Lenku pisze:że pomiędzy kranikiem a gaziorami mam filtr paliwa założony

Zdejmij. Jedź na autostradę rozwiń 180 i zobacz. Wielce prawdopodobne
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 10 października 2014, 19:12

Albooo za mały poziom paliwa w komorach pływakowych ustawili.

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » piątek, 10 października 2014, 19:15

1. - nie ma any filtra (jeśli jest to jest wynalazek i może się nie wyrabiać !!!)
2. - dokładnie sprawdzić węże, - nie ma bata gdzieś siada podciśnienie, w każdym łączeniu ma być opaska a wężyki łatwo nie mogą się poddawać zginaniu-ściskaniu
Yello "Fly" Submarine
665664515

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » sobota, 11 października 2014, 08:25

Dzięki chłopaki

dzis posprawdzam po kolei, filtr wywale, podciśnienie przedmucham i posprawdzam. Jak nie pomoże to trzeba będzie kranik rozebrać. Na razie gaziory zostawiam na sam koniec - świeżo wymyte i ustawione u zaufanego mechaniora u którego robie juz z 10 lat, tani też zon nie jest.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 11 października 2014, 09:28

Po fotce widzę że miałeś malowany zbiornik, być może masz przytkane odpowietrzenie.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » sobota, 11 października 2014, 13:27

Odpowietrzenie jest chyba ok, próbowałem jechać z otwartym bakiem i to samo.
Właśnie posprawdzalem stan zaślepek króćcow - powiem taki se... pęknięcia są, zalepiłem na razie taśmą. zobaczymy - przejade sie jak przestanie padać.

Wiecie gdzie kupic może takie zaślepki gumowe króćców bo nie moge tego nigdzie na necie znaleźć...?

Filtr chciałem wymontować ale widze, że najpierw musze kupić przewód paliwowy bo jak wymontuje filtr to przewód nie sięgnie - mierzyłem, to co mam ma 8mm średnicy wewnatrz, ale tego już dzisiaj nie dorwę.
Ewentualnie może ktoś ma sprawdzony jakiś filtr co daje rade i chciałby się podzielić info od czego pasuje?

Podciśnienie zdaje się być ok.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 11 października 2014, 13:49

Tu nie ma miejsca na: chyba ok, zdaje się. Zaślepków szukaj w jakimś warsztacie samochodowym albo coś w ten deseń. W serwisie Yahamy pewnie z 50zł sztuka.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » sobota, 11 października 2014, 14:05

Lenku pisze:Wiecie gdzie kupic może takie zaślepki gumowe króćców

Szukaj w sklepie z gumami.
Lenku pisze:Ewentualnie może ktoś ma sprawdzony jakiś filtr co daje rade i chciałby się podzielić info od czego pasuje

Normalnie nie ma w tym miejscu filtra to po co Ci?
Wiele razy już się na tym forum okazywało że filtr przeszkadzał.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » sobota, 11 października 2014, 16:24

OK, filtr wywale jak tylko dorwę przewód, nie będę fabryki poprawiał.

na alledrogo znalazłem takie zaślepki - zamówię może będą pasować...
http://allegro.pl/ir-krocce-krociec-zaslepka-gumowa-yamaha-i4680914015.html

Nudzę się bo pada więc:
- Kranik sprawdziłem, membrana ok, uszczelki w dobrym stanie nie sparciałe,
- przewód podciśnienia drożny, przedmuchany jeszcze na wszelki,
- jak wcześniej pisałem zaślepki króćców podreperowane na roboczo izolacją, były sparciałe ale chyba nie na wylot, obejmy obecne
- załamań wężyków żadnych nie ma.
- odpowietrzenie baku drożne - tym razem NA PEWNO :)
- wszystkie przewody mają obejmy

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » sobota, 11 października 2014, 17:14

Jak tak sobie kojarzę to - miałeś blokadę do 180. Teraz pow 180 coś nie bangla. Czy to może jakaś pozostałość po blokadzie? Może była w 2 miejscach aby uchronić ją przed domorosłymi mechanikami? To na poźniej. Tak się zastanawiam. Teraz wywal filtr.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Maruda

Postautor: Maruda » sobota, 11 października 2014, 19:42

Zrobiłem sobie dziś synchro gaźników, i chciałbym zauważyć, że u mnie przewód paliwa jest większej średnicy. Korzystając ze zbiornika zastępczego (od komarka) na czas regulacji, przewód fi 8mm wsadziłem bez problemu w ten mój oryginalny. Może ten przewód masz za małej średnicy, dodatkowo załamuje się w kilku miejscach. Zwróć uwagę, czy przy zakładaniu zbiornika, przypadkiem nie jest gdzieś przyciśnięty/załamany...

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » sobota, 11 października 2014, 20:02

Maruda pisze:Zrobiłem sobie dziś synchro gaźników, i chciałbym zauważyć, że u mnie przewód paliwa jest większej średnicy. Korzystając ze zbiornika zastępczego (od komarka) na czas regulacji, przewód fi 8mm wsadziłem bez problemu w ten mój oryginalny. Może ten przewód masz za małej średnicy, dodatkowo załamuje się w kilku miejscach. Zwróć uwagę, czy przy zakładaniu zbiornika, przypadkiem nie jest gdzieś przyciśnięty/załamany...


Nie wiem, czy mam przewód oryginalny ale większego bym nie załozył na kranik bo strasznie ciasno wlazil, więc chyba u mnie te 8mm to ok rozmiar (przynajmniej tyle suwmiarka pokazuje).
na bank nic nie jest pozaginane ;p sprawdzalem kilka razy ;p

Wszystko się okaże po wyciągnięciu dodatkowego filtra

Maruda

Postautor: Maruda » sobota, 11 października 2014, 20:11

Jeżeli zbiornik nie jest zardzewiały w środku, to śmiało ten filtr wyjmij, na kraniku pewnie i tak jest sitko. W poprzednim motocyklu miałem taki filtr, bo musiałem, i on blokował paliwo. Przy 170 silnik zaczynał jakby przerywać i nie dało się jechać szybciej. Może akurat to jest przyczyna...

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 271
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Postautor: gacy666 » niedziela, 12 października 2014, 12:52

Nie wiem jak w 1200, ale w 1300 na bank przewód ma średnice wewnętrzną 10mm.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » niedziela, 12 października 2014, 15:21

ok, na wszelki kupię metr 8mm i metr 10mm, może mi się jakoś dziwnie zmierzyło... :-P

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » poniedziałek, 13 października 2014, 22:37

Ja też mam 10mm
Yello "Fly" Submarine
665664515

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » sobota, 8 listopada 2014, 16:08

ok, wywaliłem filtr paliwa, dałem nowy przewód paliwowy (10mm mieliście rację :-P ) wymieniłem uszczelki kranika i membranę bo lekko sączył, sprawdziłem podciśnienie jest ok, sprawdziłem odpowietrzenie baku i jest ok, tak jak pisałem wcześniej gaźniki były myte i synchronizowane w serwisie, luzy zaworowe ustawione w serwisie, zaślepki gumowe króćców są założone nowe, przewody dobrze pozakładane z obejmami i nigdzie nie pozaginane. Filtr powietrza nowy, króćce nie popękane.

Niestety objawy dalej takie same. jazda kilka minut autostradą z prędkościami 160-180 i po zjechaniu z autostrady chodzi tak jak na 2 gary (dławi się) szczególnie uciążliwe na niskich obrotach i przy ruszaniu. po kilku minutach wszystko wraca do normy.

Nie mam już pomysłów. :-/

Czy moze być to efekt pzegrzewania się? chociaż dziś dość zimno ok 6-8 stopni wiec chłodzenie dobre i przegrzewać się raczej nie miał prawa. Ręce opadają...

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 8 listopada 2014, 17:07

Podłącz paliwo z kroplówki i się przejedź :) . Cuda niewidy....

Awatar użytkownika
WaldekT
Posty: 159
Rejestracja: sobota, 15 marca 2014, 20:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Lębork

Postautor: WaldekT » sobota, 8 listopada 2014, 18:33

A może regulacja zaworów jest konieczna ??

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » sobota, 8 listopada 2014, 18:49

WaldekT pisze:A może regulacja zaworów jest konieczna ??


Tak jak już wyżej pisałem zawory były już ustawiane w serwisie jakieś 500 km temu, na początku obstawiałem właśnie za małe luzy, i faktycznie były za małe. Ale po regulacji problem nie ustąpił. No cóż zawory i tak musiałem zrobić więc ok. Także to na bank nie zawory...

Zdzisław pisze:Podłącz paliwo z kroplówki i się przejedź :) . Cuda niewidy....

A żebyś wiedział, że cuda niewidy...

Naprawdę skończyły mi się pomysły i zaczynam myśleć nad ponownym wybebeszeniem gaźników w innym serwisie. Tyle ze serwis, który mi robił gaźniki zna się na rzeczy...

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » sobota, 8 listopada 2014, 19:01

To mój ostatni post w tym temacie bo sam już nie wiem o co chodzi.
Pozostaje
1- świece o innej ciepłocie ( miałem tak w poprzednim moto objaw identyko)
2 - zbyt ciasno wyregulowane zawory.
innych pomysłów nie mam
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Bitels

Postautor: Bitels » sobota, 8 listopada 2014, 19:15

Lenku, jesteś z 3city, podjedź do Olka, do Yamahy we Wrzeszczu, on naprawdę zna te motocykle, myślę, że jak ktoś zaradzi, to na pewno on.
Powodzenia.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości