Wymiana świec

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
simens_123

Wymiana świec

Postautor: simens_123 » wtorek, 9 grudnia 2014, 19:02

Witam chcę wymienić świecę i ściągnąć pokrywę zaworów zbiornik paliwa zdemontowany ale nie mogę odkręcić takiego plastiku nie wiem czy to końcówka od airboxa? Dwie śruby znajdowały się pod chłodnicą a jedna jest chyba w ramie ale nie ma tam dojścia bo jest tam chyba jakiś czujnik czy można go zdemontować czy coś się rozreguluje?

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 9 grudnia 2014, 19:50

Po demontażu zbiornika, czeka cię demontaż całego układu dopalania spalin, oraz dwóch nawiewów powietrza na środkowe świece. Dopiero wtedy możesz odkręcić pokrywę zaworów. Nie ma się co bać, nic nie rozregulujesz. Jeśli jednak nie czujesz się pewnie, rozejrzyj się, może ktoś z forum jest w okolicy i zgodzi się pomóc.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 9 grudnia 2014, 20:21

simens_123 pisze:Dwie śruby znajdowały się pod chłodnicą a jedna jest chyba w ramie

To nie śruba ale klin w gumce. Ciągnąć w dół z wyczuciem
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

simens_123

Postautor: simens_123 » środa, 10 grudnia 2014, 13:56

Ok świece bym miał te plastiki trzeba ciągnąc do siebie w stronę przedniego koła i wyszły. Teraz tak jak najlepiej ściągnąć tą pokrywę trzeba zdemontować 4 wężyki które są od dopalania spalin? One są przykręcane na metalowe obejmy skręcane. Czy jak ściągnę tą pokrywę to uszczelka automatycznie jest do wymiany bo na allegro szukałem to do nowszych nie mogę znaleźć. I jak ją najłatwiej zdjąć ? Bo gumowym młotkiem ją trochę potraktowałem ale nie zbyt skłonna jest do zejścia.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 10 grudnia 2014, 14:32

simens_123 pisze:Czy jak ściągnę tą pokrywę to uszczelka automatycznie jest do wymiany bo na allegro szukałem to do nowszych nie mogę znaleźć.


Do nowszych nie musisz szukać, są takie same jak w starszych. Druga sprawa, to złe miejsce na zakup wybrałeś. Proponuję serwis Yamahy :) .

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » środa, 10 grudnia 2014, 15:50

Zdzisław pisze:Proponuję serwis Yamahy .


Potraktuj to poważnie.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

simens_123

Postautor: simens_123 » piątek, 12 grudnia 2014, 18:41

Odpowiedzi jednak mało wyczerpujące. :P

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 12 grudnia 2014, 23:52

Tematy wyczerpane, wątpię, żeby komuś się chciało pisać to samo, co już zostało napisane i przetłumaczone po kilka razy.

Wystarczy przejrzeć dokładnie tematy o: świecach, uszczelce i.... to wszystko jest w dziale, w którym się znajdujemy, na pierwszej stronie.

:szok:

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » sobota, 13 grudnia 2014, 10:14

simens_123 pisze:Odpowiedzi jednak mało wyczerpujące.

Dobra, mam humor to napiszę streszczenie (choć to trochę psujące nowego użytkownika):
Kupujesz zamiennik, odbojętnie jaki, zakładasz i w najlepszym przypadku sączy Ci się oliwa po cylindrach i dalej po silniku. Jak zamiennik okaże się kiepściejszy, albo źle zostanie założona uszczelka to zarzyga nie tylko silnik, ramę ale spodnie i buty.
I znów dwie opcje kupisz zamiennik i powtórka z rozrywki, lub org. w salonie i spokój.
Także kupno czegoś poza oryginałem to gorzej niż wyrzucenie kasy w błoto, bo straty będą większe niż nowa uszczelka w śmietniku.

m1m2m3
Posty: 29
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2012, 18:16
Model i rocznik moto.: aprilia moto 6.5 & bmw f800gt
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: z lasu, wpi

Postautor: m1m2m3 » sobota, 13 grudnia 2014, 17:36

Panowie,
nie wiem, albo macie pecha, albo ja szczęście - 2 razy kupowane uszczelki pod pokrywę - wszystkie na alledrogo, wszystkie najtańsze - włoskie (u jakiegoś sprzedawcy z włoską nazwa), raz w komplecie ze wszystkimi na cały silnik (jak głowice robiłem - bo taniej wychodziło) - nigdy nic się nie sączyło, nigdy nic nie ciekło? czary jakieś chyba...

może zbyt mocno dokręcane, może słabo oczyszczone, może się podwinęła - nie wiem, a może akurat ja trafiłem świeże i z miękkiej gumy?

pozdrawiam,
m

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 13 grudnia 2014, 18:29

Jesteś tym 1% zadowolonym z włoszczyzny :-D .

Ile km zrobiłeś na każdej z nich?

Ja miałem wymieniane dwa razy. Oryginał z pierwszego montażu wytrzymał chyba 49kkm, Larsonowa Athena 16 i ciekła przez ładnych kilka kkm, no i teraz znowu oryginalna założona i ok, nic się nie dzieje.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » sobota, 13 grudnia 2014, 18:38

na oryginale przekrecilem okolo 48kkm i po wpisas kolegow nie ryzykowalem tylko drugi raz orygial kupilem i jak na razie stwierdzam brak jakichkolwiek wyciekow ot :-P

simens_123

Postautor: simens_123 » niedziela, 14 grudnia 2014, 12:51

Nom tylko mi chodziło bardziej jak zdjąć tą pokrywę bo nie chce jej podważać? :D Czy ona trzyma się tylko na tych 8 śrubach?

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » niedziela, 14 grudnia 2014, 18:10

Na śrubach i czasem na uszczelce, która lubi przywrzeć do pokrywy i głowicy. Jeśli tak jest w tym przypadku to rozdzielaj je ostrożnie, niejeden już uszkodził jedną lub drugą część przy usuwaniu uszczelki.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 14 grudnia 2014, 19:31

Młotek gumowy i jazda, możesz również użyć drewnianego, i opukujesz delikatnie pokrywę, powinna puścić.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 14 grudnia 2014, 20:21

Jak uszczelka nie chce odpuścić tzn że była dobrze założona.Tzn ze się zwulkanizowała. Jak pisze Zdzichu. Walnij młotkiem
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

simens_123

Postautor: simens_123 » poniedziałek, 15 grudnia 2014, 18:56

Dobra mam puściła ale nie mogę jej podnieść gdyż wadzi to coś nad nie wiem jak to odkręcić ,gdyż klinuje się między ramą a tą pokrywą.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » poniedziałek, 15 grudnia 2014, 19:52

to jest chyba puszka dopalania spalin czy jak to tam zwal dwie sruby od gory odkrec na klucz chyba 8 a pozniej trzeba obrac tak zeby wylazlo dasz rade ,,, po ktormys razie to zrobisz to z zamknietymi oczami :mrgreen:

simens_123

Postautor: simens_123 » poniedziałek, 15 grudnia 2014, 20:09

Nom tam jest na 8 kluczyk odkręciłem ale na boki nie chce wyjść

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 15 grudnia 2014, 23:16

simens_123 pisze:Dobra mam puściła ale nie mogę jej podnieść gdyż wadzi to coś nad nie wiem jak to odkręcić ,gdyż klinuje się między ramą a tą pokrywą.

simens Bardzo trudno się czyta Twoje wiadomości. Nie stosujesz znaków interpunkcyjnych i wielkich liter. Oczywiście nie ma prawa które tego zabrania ale będzie nam dużo łatwiej odnieść się do Twoich wiadomości jak je zastosujesz.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Postautor: nakano » wtorek, 16 grudnia 2014, 19:32

simens_123 pisze:nie wiem jak to odkręcić ,gdyż klinuje się między ramą a tą pokrywą.
- przerabiałem to w zaszłym roku:) i wież mi da się! trzeba troszeczkę manewrować, ale jest punkt/kąt w którym przechodzi pomiędzy ramą a pokrywą.

co do uszczelki to kupiłem na allegro - jeżeli dobrze pamiętam to właśnie w jednym z tutejszych tematów znalazłem info. że nieważne czy oryginał czy nie wystarczy dobrze poskładać i będzie ok. I jak do tej pory jest OK. Ważne abyś dobrze oczyścił i odtłuścił pokrywę jak i głowicę a dodatkowo w rogach gdzie przychodzą korki możesz dać trochę czarnego silikonu. Śruby dociskające pokrywę trzeba dokręcić z wyczuciem:)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 16 grudnia 2014, 20:11

nakano pisze: Śruby dociskające pokrywę trzeba dokręcić z wyczuciem:)

Nie z wyczuciem bo każdy ma inne. Z odpowiednim momentem do sprawdzenia w manualu bo zapomniałem. Ponieważ śruby trzymające pokrywę przykręcasz do aluminiowych mostków trzymających wałki rozrządu. Łatwo zerwać gwint.
nakano pisze: w rogach gdzie przychodzą korki możesz dać trochę czarnego silikonu
jakie korki?
Albo uszczelka albo silikon.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » wtorek, 16 grudnia 2014, 20:31

artur pisze:Z odpowiednim momentem



10Nm

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 16 grudnia 2014, 20:41

Silikon to można użyć w kiblu czy wannie. Tutaj tylko dobry uszczelniacz, bądź klej, do tego typu uszczelek :) .

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 16 grudnia 2014, 21:37

Dobry uszczelniacz silnikowy nanieść cienką :!: warstwą na odtłuszczony rowek dekla uszczelkę ułożyć w deklu przesmarować cienką warstwą uszczelkę i skręcać, zawsze wilgotna uszczelka ułoży się lepiej a minimalna warstwa uszczelniacza pozwoli lepiej "zwulkanizować" uszczelkę.
Nigdy na sucho, te preszpanowe "kartonowe" też na uszczelniacz albo towot lub inny smar.

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Postautor: nakano » wtorek, 16 grudnia 2014, 21:42

artur pisze:jakie korki?

a co jest po prawej stronie głowicy?


Zdzisław pisze:Silikon to można użyć w kiblu czy wannie.

"Uszczelkę montujemy lub nie na jakiś środek wspomagający jej żywot- szczeliwo, dobry silikon czy na sucho. Jak kto woli. Ja użyłem dynksu do uszczelek gumowych f-my Dirko."

Czy to nie z Twojego poradnika :)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 16 grudnia 2014, 22:20

nakano pisze:artur napisał/a:
jakie korki?

a co jest po prawej stronie głowicy?

Może chodzi o to że w różnych miejscach w kraju różnie nazywamy te same rzeczy. Prawie sie domyślam o co chodzi ale nie do końca.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Postautor: nakano » wtorek, 16 grudnia 2014, 22:50

z prawej strony głowicy są półokrągłe otwory dokładnie rozmieszczone w osi z wałeczkami rozrządu. tam wchodzi uszczelka tak!? przepraszam źle to nazwałem ale np. kolega ma w hondzie takie jak by metalowe korki wkładane do uszczelki a w xjr są one częścią uszczelki:)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 17 grudnia 2014, 02:06

Złapałeś mnie ;) .

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 17 grudnia 2014, 15:40

nakano pisze:z prawej strony głowicy są półokrągłe otwory dokładnie rozmieszczone w osi z wałeczkami rozrządu. tam wchodzi uszczelka tak!? )

tak
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: bazmaster1 i 34 gości