4 degree advancer

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

4 degree advancer

Postautor: Lenku » czwartek, 29 stycznia 2015, 21:59

Siema

Czy ktoś z was zamontował u siebie takie coś http://yamahaxjrclub.myfreeforum.org/Ignition_advance_about396.html
Czy jest jakaś wyraźna różnica w reakcji na gaz po zamontowaniu tego advancera? Faktycznie lepiej się wkręca i schodzi z obrotów?
Zauważyliście jakieś zmiany?
Czy to bardziej taki "chwyt marketingowy"? wydatek niewielki ale czy jest wart cokolwiek?

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

4 degree advancer

Postautor: Koniu » piątek, 30 stycznia 2015, 12:49

Płytka zmieniająca kąt wyprzedzenia zapłonu o 4 stopnie z tego co zrozumiałem dająca 1-2 koni a napewno bardziej zdecydowaną reakcję na gaz. W naszych silnikach płytki są dostosowane do paliwa niskooktanowego i póki będziemy jeździć na europejskim paliwie min 95 oktan powinno być wszystko ok. Wcześniejszy zapłon się na czymś odbije nie wiem czy dobrze pamiętam, ale może wzrosnąć temp pracy pieca i na zworach. Chybaby trzeba mieszankę podregulować po instalacji tego czegoś.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: 4 degree advancer

Postautor: Lenku » sobota, 31 stycznia 2015, 09:06

Tak też to zrozumiałem, dzięki Koniu.
A czy ktokolwiek z naszego forum testował to rozwiązanie?
Pytam, bo za miesiac jadę do Anglii do kumpla na degustację ichnych trunków a widziałem że takie pierdółki mają tam za 60 PLNów.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: 4 degree advancer

Postautor: Lenku » środa, 4 lutego 2015, 09:11

Kruca fix, nikt z was nie próbował montowac tego cuda? :-P

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

4 degree advancer

Postautor: Zdzislaw » środa, 4 lutego 2015, 10:51


Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: 4 degree advancer

Postautor: Lenku » środa, 4 lutego 2015, 21:54

fajne forum, kupe info i manuali, niestety w temacie nic znaleźć nie mogłem.

Z ciekawostek przy tłumaczeniu google strony francuskiej w watku o wymianie łożyska główki ramy jeden z kroków google przetłumaczył tak:

"Od teraz będziemy świadkami syna pedała, nie martw się wszystko jest zauważony kolorem i polaryzacyjny, więc nie można połączyć dwa kołki, które nie pasują."

świadkami syna kurna pedała? :rotfl:
rozumiem syna szatana ale pedała? :rotfl:

ach te francuzy :rotfl:

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=search&rurl=translate.google.pl&sl=fr&u=http://www.xjrteam.com/Technique/Chgt_Roulements_Colonne/Chgt_Roulements_Colonne.htm&usg=ALkJrhjhwDKjwv9c2GAafwUJLuxqJ_S6vA

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

4 degree advancer

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 17 lutego 2015, 22:59


Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

4 degree advancer

Postautor: Zdzislaw » środa, 18 lutego 2015, 00:43

I jak Lenku kupiłeś to ustrojstwo?

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: 4 degree advancer

Postautor: Lenku » środa, 18 lutego 2015, 07:04

Będę 5 marca w Anglii wiec do tygodnia czasu musialbym dac znac kumplowi zeby mi kupil...
Tyle że widzę , że nikt na forum nie ma z tym żadnych doświadczeń... wieć sie zastanawiam czy warto

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: 4 degree advancer

Postautor: Lenku » czwartek, 12 marca 2015, 23:08

Żeby nie było mały Update.

Jako że nikt z was nie testował tego cuda to ze zdzislawem bedziemy pelnic rolę pilotów oblatywaczy - wlasnie dostalem potwierdzenie ze 2 nowiutkie sztuki wlasnie ida do polski :-P

jak przetestuje to napisze dla potomnych :-P

Awatar użytkownika
czez
Posty: 1216
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Re: 4 degree advancer

Postautor: czez » czwartek, 12 marca 2015, 23:10

Ale, ze co?
Mocy masz malo?
ftw

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: 4 degree advancer

Postautor: Lenku » czwartek, 12 marca 2015, 23:50

nope, bardziej chodzi o kulturę pracy i lepszą reakcję na gaz, lepsze wkręcanie na niskich i srednich obrotach i lepsze odpalanie na zimno. Przyrostu mocy sie nie spodziewam i nie potrzebuję, może lekkie obnizenie zuzycia paliwa jak dobrze pojdzie ale tez na to nie licze zbytnio.

ogólnie na wyspach i we francji jest to pierwsza rzecz jaką robią z krówką... Wiec potestuje, zobacze, dam znaka czy jest roznica czy sciema...

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: 4 degree advancer

Postautor: Zdzislaw » piątek, 13 marca 2015, 14:36

czez pisze:Ale, ze co?
Mocy masz malo?


Mi moje 115KM nie starcza, a zmieniać maszyny nie mam zamiaru :) . Jak dobrze pójdzie, to do wakacji pomodzę deko w silniku i może będzie 125-130KM, i przy okazji korba bokiem nie wyjdzie.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: 4 degree advancer

Postautor: Lenku » piątek, 13 marca 2015, 14:51

Zdzislaw pisze:Mi moje 115KM nie starcza, a zmieniać maszyny nie mam zamiaru :) . Jak dobrze pójdzie, to do wakacji pomodzę deko w silniku i może będzie 125-130KM, i przy okazji korba bokiem nie wyjdzie.


No to kruciec, mod filtra powietrza, uwolnic wydechy i jakeś dyno-jety i bez problemu bedzie smigac...
Gdybym miał nowsze moto z pewnym pzebiegiem to moze tez bym sie skusil... ale ze nie weim ile jest nawiniete a na pewno nie mało, to sobie odpuszczę :-P

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

4 degree advancer

Postautor: Zdzislaw » piątek, 13 marca 2015, 14:56

U mnie mam ponad 70kkm, podobno prawdziwe, więc też nie mam pewności, czy coś bokiem nie wyjdzie.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: 4 degree advancer

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 18 marca 2015, 11:49

Zdzislaw pisze:
czez pisze:Ale, ze co?
Mocy masz malo?


Mi moje 115KM nie starcza, a zmieniać maszyny nie mam zamiaru :) . Jak dobrze pójdzie, to do wakacji pomodzę deko w silniku i może będzie 125-130KM, i przy okazji korba bokiem nie wyjdzie.

Spokojnie, dla tego pieca 140 nie jest żadnym wysileniem czy obniżeniem trwałości.
Lenku pisze:Gdybym miał nowsze moto z pewnym pzebiegiem to moze tez bym sie skusil... ale ze nie weim ile jest nawiniete a na pewno nie mało, to sobie odpuszczę

Ile masz jeśli można spytać? Bo jak 250 to już trochę jest, ...z górki.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: 4 degree advancer

Postautor: Lenku » środa, 18 marca 2015, 12:15

Piotr_MC_85 pisze:Ile masz jeśli można spytać? Bo jak 250 to już trochę jest, ...z górki.


Nie mam pojęcia, kupiłem z przebiegiem 46 tyś ale w środku były bebechy licznika od xj600 N bo komuś spasowały (dla potomnych, jak ktos rozwali zegary to środek z xj600 n pasuje bez przróbek). Aktualnie mam wymienione na oryginalne które miały juz nawinięte 26tyś. Ja a razie zrobiłem nim 4 tyś bo kupiłem w zeszłym roku.
Krówka jest z 1994 roku więc 20 lat jak nic nabijania km a nie wiem kto, ile i jak jeździł
może miec przebieg zarówno 80tys jak i 180tys - tego juz nie dojdę :-P

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

4 degree advancer

Postautor: Piotr_MC_85 » sobota, 21 marca 2015, 09:03

Chodziło mi o to, że nawet jak ma te 180 kkm to możesz sobie troszkę podnieść osiągi silnika, bo jeszcze całkiem sporo przed nim żywotności, no chyba że ktoś go zaniedbywał to co innego.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

4 degree advancer

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 26 kwietnia 2015, 00:01

Moje przypuszczenia się potwierdziły.

Hamownia je potwierdziła suchymi danymi.

Więcej Nm w dolnym zakresie.

Przy 4k skok z +-92Nm na +-102Nm
Moc +- 52KM na 57KM

W moim wypadku musiałbym zamontować oryginalne przełożenie= 17/38, mam teraz założone 18/38, więc odczucia zbieram deko inne. Motór nie urywa już tak nadgarstków, jak kiedyś, ale idzie jak Gagarin z 24 wagonami naprzód :) .

Jak kto zainteresowany, to wstawię dla porównania obydwa wykresy z hamowań.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: 4 degree advancer

Postautor: Lenku » niedziela, 26 kwietnia 2015, 15:23

Dawaj Zdzisław
Moje odczucia po zamontowaniu są jak najbardziej ok. I zużycie paliwa mi spadło.
Chętnie obczailbym to co ci na wykresach wyszło.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

4 degree advancer

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 26 kwietnia 2015, 22:40

Obydwa wykresy. Najlepiej otworzyć je na nowej karcie/stronie i porównywać..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: 4 degree advancer

Postautor: Lenku » poniedziałek, 27 kwietnia 2015, 09:13

Dzięki Zdzisław
Teraz mamy przynajmniej namacalne dowody :)
Widzę, że jest też duża różnica na + przy 6tyś obrotów

Zauważyłeś jakies zmiany w zużyciu paliwa? U mnie pali zdecydowanie mniej, ale nie wiem ile udziału ma w tym advancer a ile poprawne wyregulowanie czujnika TPS... podejżewam że głównie dzięki TPSowi...
na plus mogę tez dodać dzwięk - przy dodawaniu gazu mruczy tak jakos bardziej agresywnie

Ogólnie uważam, że warto było zamontować, a twoje wykresy już mnie w tym całkowicie utwierdziły.

Tak przy okazji hamowałeś podczas jakiejs imprezy? ile kosztuje taka przyjemność?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

4 degree advancer

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 27 kwietnia 2015, 09:34

Stare rok temu, Moto-Akcesoria Bydgoszcz
Nowe- Środa WLKP- Rozpoczęcie sezonu

Hamownia w obydwóch przypadkach z tej samej firmy, za free.

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Re: 4 degree advancer

Postautor: nakano » niedziela, 17 maja 2015, 17:29

Lenku pisze:poprawne wyregulowanie czujnika TPS...


a jak się to robi?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

4 degree advancer

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 17 maja 2015, 18:00

Serwisówka 5-9.

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

4 degree advancer

Postautor: korbek » poniedziałek, 5 października 2015, 17:56

Czy to jest oryginalna płytka? Powoli szukam zajęć na zimowe wieczory :evil:

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: 4 degree advancer

Postautor: Lenku » poniedziałek, 5 października 2015, 18:20

oryginał, ma wybite 4KG00 czyli czesc dedykowana. advancery nie maja nic wybite, są to części dorabiane...

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Re: 4 degree advancer

Postautor: korbek » poniedziałek, 5 października 2015, 21:25

Dzięki.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

4 degree advancer

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 5 października 2015, 22:27

Po kilku miesiącach z pierdolnikiem powiem tak: spalanie mniejsze, może 0,5, może 1 litr przy jeździe turystycznej. Być może współwinna temu jest też większa o 1 ząb zębatka na wałku zdawczym :P . W przyszłym roku zakładam standardową zapasową 17 na przód, bo mimo iż moment się poprawił, to jakoś na koło nie chce mnie postawić, albo znowu przytyłem :?: :rotfl: no i na pierwszym biegu nie można się turlać 5km/h bez półsprzęgła.
Mody na przyszły rok- moduł zapłonowy od FJ1200, zawias UPS?.

A może jeszcze w tym roku zakupię i założę...

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

4 degree advancer

Postautor: Flanker » sobota, 10 października 2015, 18:58

Zamówiłem na ebayu. Zobaczymy jak się sprawdzi u mnie.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości