Dźwignia biegów

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
KubaXJR

Dźwignia biegów

Postautor: KubaXJR » wtorek, 13 września 2016, 13:27

XJR ma taka przypadłość czy może driver kiepski ? ;)
IMG_3522.JPG

Nie kupuje już kolejnej, więc moje pytanie brzmi - to jest aluminium i można to pospawać ?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
docent
Posty: 104
Rejestracja: niedziela, 11 września 2016, 20:51
Model i rocznik moto.: cb1300 k1300 xjr1300 gts1000
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Dźwignia biegów

Postautor: docent » wtorek, 13 września 2016, 13:45

Pewnie że można. Zdemontuj i do byle spawacza od amelinium daj. Pospawa a później pilniczek papier i będzie jak nowe :) i koniecznie polerka

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Dźwignia biegów

Postautor: artur » wtorek, 13 września 2016, 15:56

Tzn że 2 razy już Ci pękła w tym miejscu? Jeżeli tak to się dziwię bo nie słyszalem o takim przypadku.
Nie znam się na spawaniu ale spaw będzie chyba "najsłabszym" ogniwem. Może jakieś wzmocnienie?
Nit - jak to ze spawaniem bywa?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

KubaXJR

Dźwignia biegów

Postautor: KubaXJR » wtorek, 13 września 2016, 16:13

Po 5 latach nagle w przeciągu trzech miesięcy pękła fabryka i nastepna fabryka od dawcy. Prawdopodobnie XJR nie lubi zmiany biegów przy odcięciu zapłonu...
Narazie jeden Janusz mnie zbył twierdząc, że to znal. Zapytam w większym zakładzie.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Dźwignia biegów

Postautor: Flanker » wtorek, 13 września 2016, 16:55

KubaXJR pisze:Po 5 latach nagle w przeciągu trzech miesięcy pękła fabryka i nastepna fabryka od dawcy. Prawdopodobnie XJR nie lubi zmiany biegów przy odcięciu zapłonu...
Narazie jeden Janusz mnie zbył twierdząc, że to znal. Zapytam w większym zakładzie.

Ale co ma odcięcie zapłonu do patyka zmiany biegów? Przecież biegu nie wbijasz z oporem większym, niż przy niższych obrotach. Może po prostu kopiesz w patyk zamiast naciskać?
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

KubaXJR

Dźwignia biegów

Postautor: KubaXJR » wtorek, 13 września 2016, 16:56

Nie chodzi przypadkiem o prędkośc obrotu zębatek ? i moment zazębienia się bez np użycia sprzęgła ? lub omsknięcie się butem i redukcja na odcince, toż to skrzynie mogłoby zniśzczyć a tak jest zwężka i łamie przegub.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Dźwignia biegów

Postautor: Flanker » wtorek, 13 września 2016, 17:09

KubaXJR pisze:Nie chodzi przypadkiem o prędkośc obrotu zębatek ? i moment zazębienia się bez np użycia sprzęgła ? lub omsknięcie się butem i redukcja na odcince, toż to skrzynie mogłoby zniśzczyć a tak jest zwężka i łamie przegub.

Może i jest tak jak piszesz, ale swoją drogą z jaką siłą musisz dusić patyk, żeby go złamać. To mnie zastanawia.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Dźwignia biegów

Postautor: Holender » wtorek, 13 września 2016, 18:40

Na pewno nie jest to przypadłość XJR-y, nie słyszałem aby komuś innemu pękła dźwignia. Jeśli masz dobrego spawacza alu, to nie zaszkodzi spróbować, usługa będzie niedroga a dobrze wykonana spoina powinna mieć wytrzymałość nie gorszą od oryginału.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Dźwignia biegów

Postautor: andzik » wtorek, 13 września 2016, 19:16

No to jest nas dwóch, też mi się taka buba przytrafiła i na trzecim biegu wracałem 30 km do domu. Jak się da pospawać to daj znać.

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Dźwignia biegów

Postautor: maras954 » wtorek, 13 września 2016, 20:10

moze dzwignia miala opor na srubie mocujacej ja i podnozek albo lozysko igielkowe w pokrywie tez przytarte. ale faktycznie musialbys miec ciezka noge zeby tego nie wyczuc, bo bardzo utrudnialoby to zmiane biegow

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Re: Dźwignia biegów

Postautor: korbek » wtorek, 13 września 2016, 20:41

KubaXJR pisze:Nie chodzi przypadkiem o prędkośc obrotu zębatek ? i moment zazębienia się bez np użycia sprzęgła ? lub omsknięcie się butem i redukcja na odcince, toż to skrzynie mogłoby zniśzczyć a tak jest zwężka i łamie przegub.

Przecież w żadnym przypadku dźwignia nie odbija - może być wciśnięta po zazębieniu (nawet są takie zalecenia, aby zminimalizować ryzyko wyskoczenia biegu).

Awatar użytkownika
docent
Posty: 104
Rejestracja: niedziela, 11 września 2016, 20:51
Model i rocznik moto.: cb1300 k1300 xjr1300 gts1000
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Dźwignia biegów

Postautor: docent » wtorek, 13 września 2016, 20:48

Ja bym raczej postawił na poluzowaną śrubę dociągającą wielowypust. I zbyt namiętne wachlowanie dźwignią zmiany biegów. Aluminium nie lubi dużych obciążeń zwłaszcza takie odlewnicze.
Jeśli ktoś pospawał wcześniej to mógł to zrobić lichej jakości drutem i może zostały jakieś pory wewnątrz materiału. Mądry spawacz dobry drucik i będzie git. Ładnie pilniczkiem zrób w koło i papierkiem.

janot

Re: Dźwignia biegów

Postautor: janot » środa, 14 września 2016, 08:51

XJR ma twardą skrzynię, ale że aż tak :-)
Jak "docent" pisał, znajdź dobrego spawacza od Alu, nie domowego "druciarza" i wszystko będzie cacy. Jak ponownie pęknie to na pewno nie na spawie. U mnie w okolicach spawanie aluminium to koszt od 10 zł do 20 zł za 1cm położonego spawu. Zależy dużo od spawanego detalu.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Dźwignia biegów

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 14 września 2016, 13:19

Dziwne jest to że 2 razy. :shock: Jak się boisz kolejnego to dorób z hardoxu albo innego chromowanadu.
artur pisze:Nie znam się na spawaniu ale spaw będzie chyba "najsłabszym" ogniwem.

Jak po spawaniu zrobi się to miejsce grubsze od oryginału i będzie to zrobione fachowo, to wtedy raczej nie.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Dźwignia biegów

Postautor: farba » środa, 14 września 2016, 15:36

Wystarczy naciskać a nie wbijać piętą :mrgreen:
To jest aluminium a nie znal , spawa się ładnie , spaw jest mocniejszy niż odlew no chyba że ktoś nie umie spawać i narobi wtrąceń.
Nie słyszałem o takim przypadku a twój jest wyjątkiem potwierdzającym regułę , może masz za wysoko dźwignię ustawioną ( albo za nisko)

janot

Re: Dźwignia biegów

Postautor: janot » środa, 14 września 2016, 19:37

Może nogi na siłce są przetrenowane :-)


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości