Tuning Silnika

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
Krzysztof87
Posty: 78
Rejestracja: środa, 18 maja 2016, 20:32
Model i rocznik moto.: xjr1300 2004
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Iława

Tuning Silnika

Postautor: Krzysztof87 » środa, 28 września 2016, 21:00

Witam
Poleci ktoś jakieś strony z tuningiem silnika do xjr aby uzyskać większa moc.
Mianowicie zmiana gaźników może krucćów.
Na chwilę obecną mam 120 koni, ale napewno jest możliwość uzyskania 180 koni

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1899
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Tuning Silnika

Postautor: Tomson » czwartek, 29 września 2016, 06:13

Za nim kupiłem singielka to szukałem po kraju i jedyne co oferowali to 140 kucyków. Trzeba szukać na Zachodzie, chyba że czegoś nie wiem.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Tuning Silnika

Postautor: piontek » czwartek, 29 września 2016, 06:35

Było już na tym forum kilka osób chcących z XJR zrobić ścigacza. Zazwyczaj kończyło się to zmianą motocykla.

Nadane ze srapatalka
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Tuning Silnika

Postautor: Holender » czwartek, 29 września 2016, 19:18

piontek pisze:Było już na tym forum kilka osób chcących z XJR zrobić ścigacza. Zazwyczaj kończyło się to zmianą motocykla.



Zmiana motocykla jest pewnie tańszym i lepszym rozwiązaniem niż majstrowanie przy krówce. Mało mocy a chcesz koniecznie nakeda? Pomyśl o B-Kingu np.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Krzysztof87
Posty: 78
Rejestracja: środa, 18 maja 2016, 20:32
Model i rocznik moto.: xjr1300 2004
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Iława

Re: Tuning Silnika

Postautor: Krzysztof87 » czwartek, 29 września 2016, 20:56

Motocykl jest świetny, ale można zwiększyć moc poprzez większe krućce, iglice w gaźniku. Jest na forum jedna strona, ale za zestaw 200 dolarów to dużo

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Tuning Silnika

Postautor: Pershing » piątek, 30 września 2016, 00:03

Tańszym sposobem przy tym motocyklu nie zrobisz nic. Ceny za cokolwiek są duże (przeróbki, oryginały). Thomson badał temat na Polskim rynku i nie ma firmy co ci moc wyjątkowo do góry podniosą. Z drugiej strony po co chcesz fabrykę poprawiać. Pierdolnie serduszko i pozamiatane. Takie moje zdanie bo nigdy nie byłem za podnoszenia mocy czy w aucie czy w motocyklu
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Tuning Silnika

Postautor: Zdzislaw » piątek, 30 września 2016, 05:28

Miałem nie pisać, ale jednak napiszę.
Wystarczy poszukać w starszych tematach, o podnoszeniu mocy, tuningu, są podane linki do zagranicznych stron/forów?, nawet w dziale ciekawe linki o krowie.
Można owszem zrobić nawet 160 Kucy a i pewnie ze 180 się da, ale trza mieć kapuchy na tą zabawę, jak na nowy motór i mini cysternę, na przyczepce za motórem.
Lepiej kupić Bkinga, Uj, że mały w sumie jest, wiem, bo się przymierzałem. Albo jakiegoś Vmaxa czy innego wynalazka i po kłopocie.,

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1899
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Tuning Silnika

Postautor: Tomson » piątek, 30 września 2016, 06:09

Zdzichu, dlaczego nie. Tak jak pisałem, gdyby nie trafił mi się singielek to xjr-a by była przerabiana, może nawet w tym warsztacie w Holandii, ale stało się jak się stało.
Z drugiej strony, jeśli 200 dolców to za dużo za zestaw, to co tu mówimy o tuningu :shock:

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Tuning Silnika

Postautor: Flanker » piątek, 30 września 2016, 07:58

Tuning silnika to jedno, do tego trzeba wzmocnić zawieszenie i hamulce. Standardowy zawias krowy nie obsłuży właściwie większej mocy.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Tuning Silnika

Postautor: mariuszdg » piątek, 30 września 2016, 08:43

Przyjedź na Eurofest. Tam jest sporo takich wynalasków.

Yoshimura np. robi całe gaźniki (około 1tyś dolców). Jak chcesz 180KM, to szykuj hajs jak na nową XJR. Potrzebujesz przerobić: układ dystrybucji paliwa, układ wydechowy, wyprzedzenie zapłonu, wahacz trzeba dać mocniejszy itd.

Możesz dodać NOS. Możesz rowiercić silnik do ponad 1400ccm (w holandii i niemczech mają gotowe rozwiązania).

Z punktu widzenia finansowego nie ma to najmniejszego sensu, ale chętnie bym obejrzał profesjonalnie wykręconą XJR na którymś z naszych zlotów.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1899
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Tuning Silnika

Postautor: Tomson » piątek, 30 września 2016, 11:57

Ja na przykład, znalazłem firmę w Australii, która rozwierca singielka do 1100, 1200 i 1400. Z 1400 uzyskuje 180 KM. Zrobiłem już pierwsze kroki, bo kumpel ma rodzinę w Australii, ale pewnie nic z tego nie wyjdzie bo opłaty celne są zaporowe. Ale zobaczymy, czekam na info.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Tuning Silnika

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 4 października 2016, 11:35

Tomson pisze:Z drugiej strony, jeśli 200 dolców to za dużo za zestaw, to co tu mówimy o tuningu

I wszystko w temacie, jak kasa jest przeszkodą to wybacz, ale inaczej nie da rady. Powyżej 130 KM pewnie gaziory też trzeba wywalić, więc na dzień dobry 5k albo więcej zielonych potrzeba (na same gaźniki).
mariuszdg pisze: Możesz rowiercić silnik do ponad 1400ccm (w holandii i niemczech mają gotowe rozwiązania).

http://dynobike.com/xjr1300_hotup.htm pewnie o to chodzi. Nie trzeba się znać, popatrz na to zdjęcie sam silnik to już z 15-18 koła, a gdzie zawieszenie, itd.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości