Regulacja zaworów

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Pershing » piątek, 18 października 2019, 06:47

PiotrekBe pisze:Pershing, a ten silniczek czy co to za ustrojstwo też wywaliłeś?

To zawór który otwiera podcisnienie. Też go wywaliłem.
Zaślepki na głowice.
Dodatkowo nowa czapeczka na krócca ssacego.
No i wejście spalin do airboxa trzeba zaslepic.
To wszystko.
Jak by ktoś potrzebował owe zaślepki można walić do mnie priv ;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
auratus1
Posty: 167
Rejestracja: wtorek, 25 grudnia 2018, 12:08
Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
Województwo: S-śląskie

Re: Regulacja zaworów

Postautor: auratus1 » piątek, 18 października 2019, 15:30

Pershing pisze:
PiotrekBe pisze:Pershing, a ten silniczek czy co to za ustrojstwo też wywaliłeś?

To zawór który otwiera podcisnienie. Też go wywaliłem.
Zaślepki na głowice.
Dodatkowo nowa czapeczka na krócca ssacego.
No i wejście spalin do airboxa trzeba zaslepic.
To wszystko.
Jak by ktoś potrzebował owe zaślepki można walić do mnie priv ;)

Które to wejście spalin do airboxa?
Można jakieś foto?

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Regulacja zaworów

Postautor: artur » piątek, 18 października 2019, 17:11

No jak wywalisz przewody to będziesz widział.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Pershing » piątek, 18 października 2019, 18:53

auratus1 pisze:
Pershing pisze:
PiotrekBe pisze:Pershing, a ten silniczek czy co to za ustrojstwo też wywaliłeś?

To zawór który otwiera podcisnienie. Też go wywaliłem.
Zaślepki na głowice.
Dodatkowo nowa czapeczka na krócca ssacego.
No i wejście spalin do airboxa trzeba zaslepic.
To wszystko.
Jak by ktoś potrzebował owe zaślepki można walić do mnie priv ;)

Które to wejście spalin do airboxa?
Można jakieś foto?

Od tego zaworu z nad głowicy idzie przewód do airboxa. Jak, dobrze pamiętam. Nad gaznikami i wchodzi w, lewy górny róg. Po przewodach dojdziesz.
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
auratus1
Posty: 167
Rejestracja: wtorek, 25 grudnia 2018, 12:08
Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
Województwo: S-śląskie

Re: Regulacja zaworów

Postautor: auratus1 » piątek, 18 października 2019, 19:31

OK. Dzięki, wiem który.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 7 maja 2020, 18:52

No to pora na mnie.
Potrzebuję
273 szt. 1
272 1
270 3
269 1
268 4

MhR
Posty: 5
Rejestracja: poniedziałek, 10 kwietnia 2023, 22:34
Model i rocznik moto.: Xjr 1300 2003
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Suwałki

Re: Regulacja zaworów

Postautor: MhR » wtorek, 2 stycznia 2024, 17:26

Pytanko, może mało fachowe ale wolę się upewnić. Czy podczas "mieszania płytkami" między szklankami mogę kręcić wałem bez założonych płytek ? Nie chcę uszkodzić wałka i szklanek ..

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Pershing » wtorek, 2 stycznia 2024, 18:15

Nie możesz. Zakładasz zapisujesz. Wkładasz płytkę na swoje miejsce. Uszkodzisz wałki.
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
arciwald
Posty: 63
Rejestracja: piątek, 7 kwietnia 2017, 10:13
Model i rocznik moto.: XJR 1300
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Marki

Re: Regulacja zaworów

Postautor: arciwald » poniedziałek, 12 lutego 2024, 12:51

Cześć, proszę o sprawdzenie, bardziej doświądczoych, czy moje pomiary/dobory, wykonałem prawidłowo.
P.S jeśli jest ok, chętnie odkupie płytki numer:
260 sztuk 1
265 sztuk 1
270 sztuk 1
275 sztuk 5
280 sztuk 2
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 12 lutego 2024, 13:04

Przelicz wszystko jeszcze raz i dawaj większe tolerancje, czyli wydech koło 0,2 , ssanie 0,15. Jak dasz 0,01 więcej nic nie będzie. Byle by na jednym garnku były te same wartości z danej strony.

Awatar użytkownika
arciwald
Posty: 63
Rejestracja: piątek, 7 kwietnia 2017, 10:13
Model i rocznik moto.: XJR 1300
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Marki

Re: Regulacja zaworów

Postautor: arciwald » poniedziałek, 12 lutego 2024, 13:25

Czyli np na cylindrze 1, zawór numer 1 wydechowy zamienić płytkę z 285 na 270, zamiast na 275 ?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 12 lutego 2024, 14:06

Jak masz 285 teraz wsadzona i luz zmierzony 0,1, to żeby było 0,20 trzeba 275, jak dasz 270 będzie 0,25 luzu. Jeżeli wychodzą Ci płytki o wartościach zbliżonych do tych ogólnodostępnych z końcówkami 0,05 czy 0,1, to celuj najbliżej nich, łatwiej kupić jak jakieś ..3, 2,1. A i używki często mają mniej jak wybite fabrycznie wymiary, są ubite/starte.

Awatar użytkownika
arciwald
Posty: 63
Rejestracja: piątek, 7 kwietnia 2017, 10:13
Model i rocznik moto.: XJR 1300
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Marki

Re: Regulacja zaworów

Postautor: arciwald » poniedziałek, 12 lutego 2024, 14:45

Przeliczyłem raz jeszcze. Rzeczywiście, kilka uległo zmianie.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 12 lutego 2024, 15:10

Na drugim garze zrób wydech 275. Chyba że masz wolne 277/278.

Awatar użytkownika
arciwald
Posty: 63
Rejestracja: piątek, 7 kwietnia 2017, 10:13
Model i rocznik moto.: XJR 1300
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Marki

Re: Regulacja zaworów

Postautor: arciwald » poniedziałek, 12 lutego 2024, 15:41

Dzięki Zdzisław. Będę miał wolne z 4 gara 278. Chyba że lepiej, tych używanych nie przekładać ?

P.S czy Tobie też, przyrząd do blokowania szklanek, czasami blokował tylko jedną szklankę, a druga wysuwała się? Dużo się namęczyłem, żeby trafić odpowiednio.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 12 lutego 2024, 16:25

Dawaj używane jak pasują. Jak masz mikrometr to je zmierz najwyżej czy nie są zjechane. Ew suwmiarka, ale tutaj będzie na bank coś źle pokazywać.

Przyrząd jak stosuje to na jedną szklankę. Mój w ogóle ciulowo łapie. A o dwóch to nie ma mowy. Zawsze go przekręcam w osi w prawo trochę.

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 535
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Re: Regulacja zaworów

Postautor: korbek » poniedziałek, 12 lutego 2024, 17:44

Jak już masz zdjętą pokrywę, to sprawdź od razu jakie masz pozostałe płytki na ssaniu. Może coś z nich wykorzystasz. I ja bym nie zostawiał nic w dolnym zakresie, tylko zmienił w środkowy lub bliżej górnego (np. 0,11 na ssaniu).

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 784
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Łysy » środa, 14 lutego 2024, 20:01

Wydechy na 2 i 3 cylindrze ustaw sobie z większym luzem zaworowym
Te zawory są bardziej obciążone termicznie

Awatar użytkownika
arciwald
Posty: 63
Rejestracja: piątek, 7 kwietnia 2017, 10:13
Model i rocznik moto.: XJR 1300
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Marki

Re: Regulacja zaworów

Postautor: arciwald » czwartek, 15 lutego 2024, 10:27

Dzięki Łysy, ale już kupiłem płytki. Zakupiłem także, uszczelkę pod pokrywę, uszczelki pod śruby. Jest co robić.
Dodatkowo, chce doprowadzić pokrywę do porządku. Mam pomysł, żeby zjechać ją papierem 2000-2500, później kupię zestaw polerski do amelinnium.
Widziałem taki zestaw,
https://allegro.pl/oferta/zestaw-do-pol ... 84QAvD_BwE

Czy ktoś z was z tego korzystał ?

Awatar użytkownika
Markus
Posty: 176
Rejestracja: niedziela, 3 stycznia 2016, 14:46
Model i rocznik moto.: Xjr 1999 była :(
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Racibórz

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Markus » czwartek, 15 lutego 2024, 12:49

Uszczelka pod pokrywę zaworów tylko ori, inne wytrzymują sezon lub dwa.
Zestaw polerski wypasiony, pokrywa ma dużo zakamarków i będzie robota na całą zime.
Był Etz-250, VS-800, VL1500 i ciągle się ucze śmigać.

Awatar użytkownika
arciwald
Posty: 63
Rejestracja: piątek, 7 kwietnia 2017, 10:13
Model i rocznik moto.: XJR 1300
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Marki

Re: Regulacja zaworów

Postautor: arciwald » czwartek, 15 lutego 2024, 13:18

Zamówiłem oryginalną. Wleciało mi 24 % zniżki w Yama, więc zapłaciłem 236,54 zł. Uszczelki do śrub zamówiłem zamienne, bo wychodziło 36 zł/sztuka( ze zniżką) za oryginał. Znalazłem Anthena za 11 zł/sztuka. Czytam, że po polerce, trzeba nałożyć, jakiś lakier bezbarwny na pokrywę.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 15 lutego 2024, 14:02

Pokrywę daj do szkiełkowania. Będzie lepiej dla twoich nerwów. Zaś psiknij sobie lakierem na temperaturę z UV, ew VHT(na alledrogo)i po temacie.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Regulacja zaworów

Postautor: farba » czwartek, 15 lutego 2024, 20:15

Jak chcesz poler na pokrywie to zawieź do marbad'u I odbierzesz wypolerowaną
No chyba że chcesz się roboty nauczyć :)

Awatar użytkownika
arciwald
Posty: 63
Rejestracja: piątek, 7 kwietnia 2017, 10:13
Model i rocznik moto.: XJR 1300
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Marki

Re: Regulacja zaworów

Postautor: arciwald » piątek, 16 lutego 2024, 11:22

Zabawie się trochę :) zobaczymy jak wyjdzie. Mam czas.
P.S farba, twoje urządzenie jest ok, ale tak jak Zdzisław napisał, trzeba się trochę nagimnastykować, żeby trafić w szklankę.

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1896
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Tomson » piątek, 16 lutego 2024, 20:23

Po polerce nie da rady lakieru nałożyć, gdyż pasta polerska posiada w sobie tłuszcze, które wchodzą w strukturę dekla.
Oczywiście polakierować można wszystko, także wypolerowany dekiel, ale ile ten lakier poleży na tym zatłuszczonym deklu?

Awatar użytkownika
arciwald
Posty: 63
Rejestracja: piątek, 7 kwietnia 2017, 10:13
Model i rocznik moto.: XJR 1300
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Marki

Re: Regulacja zaworów

Postautor: arciwald » piątek, 22 marca 2024, 14:29

Po wielu godzinach spędzonych na polerce, czas na efekt prac. Wyszło całkiem ok, ale drugi raz bym się nie brał. Lepiej oddać na szkiełkowanie. Na koniec odtłuściłem chyba z 10 razy, aby pozbyć się tłuszczu z pasty, następnie polakierowałem bezbarwnym, odpornym na wysoką temperaturę lakierem. Według instrukcji, po uzyskaniu temperatury, lakier powinien się utwardzić. Dużo zabawy, miałem z odpowiednim umieszczeniem, nowej uszczelki... Zawory ustawione.

W skali 1-10, oceniam na 5 :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: Regulacja zaworów

Postautor: GhostDog » piątek, 22 marca 2024, 15:06

Trzeba było zapytać czy warto się męczyć.
Ja odpowiem, że nie warto
Też próbowałem sam to zrobić.
Ostatecznie jebłem wszystko i pomalowałem żaroodpornym srebrnym.
Nie widać rys, he he he

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów

Postautor: Zdzislaw » piątek, 22 marca 2024, 15:38

Pisałem, szkoda nerwów :P . Ja tylko raz polerowałem ręcznie alu gabarytowe, golenie w Virago 1.1, i nigdy więcej.

Awatar użytkownika
rkluczyk
Posty: 1317
Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
Model i rocznik moto.: Motorynka
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontaktowanie:

Re: Regulacja zaworów

Postautor: rkluczyk » poniedziałek, 25 marca 2024, 14:54

Przebijam. :-D
W ubiegłym stuleciu wypolerowałem blok sinika od Dniepra. Plułem i smarkałem amelinium ale .......... warto było. :-) :-)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Regulacja zaworów

Postautor: farba » poniedziałek, 25 marca 2024, 17:26

rkluczyk pisze:Przebijam. :-D
W ubiegłym stuleciu wypolerowałem blok sinika od Dniepra. Plułem i smarkałem amelinium ale .......... warto było. :-) :-)

To szykuj uszczelki pod głowice.
Przerabiałem to lata temu w Uralu
Okazuje się że porowaty blok lepiej odprowadza ciepło.
Z fizyką nie wygrasz


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość