Wypalone gniazdo zaworowe

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Tomasz

Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Tomasz » czwartek, 14 września 2017, 08:00

Jak sprawdzic czy nie sa wypalone gniazda zaworowe
Oczywiscie bez sciagania glowicy
Zabieram sie za luzy zaworowe ,jednak zastanawia mnie to czy nie sa wypalone gniazda bo silnik dostaje najdziwniejszych zachowan jakie moga byc .
Oczywiscie gazniki , swiece juz ogarniete

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 295
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WGM

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Piotrek » czwartek, 14 września 2017, 08:39

Może po prostu sprawdź kompresję na każdym cylindrze.
Jakie są te "najdziwniejsze" zachowania silnika?
Pozdrawiam, Piotrek

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 14 września 2017, 09:28

J/w i opisz te dziwne objawy, które ma silnik.
Jeżeli przy odpalaniu na zimno słychać tak jakby syknięcie, czy jakby przeskok ciśnienia dość charakterystyczny, to nie jest już za dobrze.

Tomasz

Re: RE: Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Tomasz » czwartek, 14 września 2017, 10:54

Piotrek pisze:Może po prostu sprawdź kompresję na każdym cylindrze.
Jakie są te "najdziwniejsze" zachowania silnika?


Ale kompresja bez ustawienia zaworow to raczej malo skuteczny pomiar (chyba)
Na pierwszym raz ma 8 a raz 10.5 i regoly nie ma kiedy , na zimnym czy cieplym . Reszta okolo 11
A silnik to raz nie chce palic na zimnym , innym razrm bez problemu
Wiekszosc problemow to jak sie zagrzeje (10min )na drodze 100 zaczyna tracic moc do okolo 40 % a nawet zgasnie
Potem pali od razu albo trzeba pilowac i tak na zmiane ale mocy juz nie odzyskuje



Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Holender » czwartek, 14 września 2017, 14:18

Ustaw luzy, gaźniki, zobacz czy jest poprawa. Jeśli nie, wtedy się martw.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Tomasz

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Tomasz » wtorek, 19 września 2017, 20:26

Byly juz rozne glosy ale reasumując to plyki zaworowe jesli nie orginalne to od forda fiesty pasuja na serio?
Moze jeszcze od czegos ? ( w dobrej cenie )

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 785
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Łysy » wtorek, 19 września 2017, 21:11

Płytki EuroCamshaft ok. 15zł/szt + koszt wysyłki, mam jeszcze tańsze ale raczej odradzam przy tej cenie.
Albo używane na Allegro

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Holender » wtorek, 19 września 2017, 22:04

Ewentualnie szlifierka magnesowa.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 19 września 2017, 23:17

Holender pisze:Ewentualnie szlifierka magnesowa.


A od biedy kątówka :) .

A tak na serio to pasują od Forda i Iveco, beleby średnica się zgadzała, bo grubość to musisz dobrać.

Awatar użytkownika
Martinez
Posty: 361
Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Martinez » środa, 20 września 2017, 07:29

wydaje mi się, że płytki są utwardzane powierzchniowo i nie należy ich szlifować ?

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Holender » środa, 20 września 2017, 08:51

Dwie regulacje robiłem na szlifowanych płytkach i nie widzę żadnych problemów, mam jednak magnesówkę w pracy i kosztuje mnie to symboliczną sumę dla szlifierza. Gdybym musiał płacić za szlifowanie oficjalnie, wolałbym chyba kupić nowe płytki. A jeśli chodzi o utwardzanie powierzchniowe, to wiele legend narosło na ten temat, ludziska jednak szlifują płytki od dziesiątków lat. Z ciekawości, zrobię badanie twardościomierzem płytki szlifowanej i oryginalnej i zapodam wynik.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1919
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Tomson » środa, 20 września 2017, 11:41

Holender, bardzo dobry pomysł i podejście do tematu.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Zdzislaw » środa, 20 września 2017, 14:18

Holender pisze:Dwie regulacje robiłem na szlifowanych płytkach i nie widzę żadnych problemów, mam jednak magnesówkę w pracy i kosztuje mnie to symboliczną sumę dla szlifierza. Gdybym musiał płacić za szlifowanie oficjalnie, wolałbym chyba kupić nowe płytki. A jeśli chodzi o utwardzanie powierzchniowe, to wiele legend narosło na ten temat, ludziska jednak szlifują płytki od dziesiątków lat. Z ciekawości, zrobię badanie twardościomierzem płytki szlifowanej i oryginalnej i zapodam wynik.


Mity nie mity, jedno jest pewne,że przy wyciąganiu płytek, nawet oryginalnych warto je pomierzyć mikrometrem. Mimo swojej zajebistości potrafią się czasami zetrzeć o pici kłak.
Druga sprawa, szlifowanych nie wsadza się szlifowaną stroną w kierunku krzywki wałka nierządu.

Awatar użytkownika
Martinez
Posty: 361
Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Martinez » środa, 20 września 2017, 19:15

Zdzisław dobrze rzecze...
Pierwszy raz zrobiłem błąd i mierzyłem suwmiarką, a płytki są zawsze mocniej wytarte po brzegach.
Holender - bardzo mnie ciekawi, co Ci wyjdzie spod twardościomierza.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Zdzislaw » środa, 20 września 2017, 23:09

Dzisiaj składałem ZX-9R , przy wymianie płytek potrzebna jest również wkrętarka: https://www.youtube.com/watch?v=WvekWIu ... e=youtu.be

Przy okazji pomierzyłem mikrometrem nowe płytki no i stare, co były w silniku. Suwmiarka elektroniczna made in coś tam i mikrometr CZ z ery dinozaurów, mikrometr wskazania ok, a suwmiarka +- 0.01, ale przeważnie dawała na +.
Ostatnio zmieniony czwartek, 21 września 2017, 08:09 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Holender » czwartek, 21 września 2017, 07:52

Nikt o nas na warsztacie nie używa suwmiarki przy pomiarze wymagającym dokładności w setkach, tylko i wyłącznie mikrometru. I to jeszcze przed pomiarem sprawdzam go nieraz na wzorcu,bo przy nieumiejętnej obsłudze bardzo łatwo jest go "przeciągnąć" i pomiar wychodzi zafałszowany. Dzisiaj postaram się wrzucić płytki na twardościomierz, też jestem ciekawy wyniku.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Holender » piątek, 22 września 2017, 08:04

Na razie z pomiaru nici, nie znalazłem ani jednej szlifowanej płytki...
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1919
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Tomson » sobota, 23 września 2017, 09:44

... no to zeszlifuj.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Holender » sobota, 23 września 2017, 19:32

Chyba tak zrobię, nie będę czekał do następnej regulacji przecież :)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Tomasz

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Tomasz » niedziela, 24 września 2017, 09:12

Holender sie ogarniaj bo moto juz na serwi trafiło i zaraz bedzie krzyk ,gdzie są płytki :)?

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Holender » niedziela, 24 września 2017, 12:04

Jak będą wolne moce przerobowe to ogarnę jutro.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Holender » czwartek, 28 września 2017, 11:43

Płytka po szlifie ma taką samą twardość jak przed. Trzy pomiary w różnych punktach płytki przed szlifem: 57,2 56,8 57,8 Po szlifie: 57,9. 57,1 56,5 hrc.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1919
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Tomson » czwartek, 28 września 2017, 12:27

No to można szlifować.

Tomasz

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Tomasz » piątek, 29 września 2017, 07:23

Dzięki Holender , teraz jasnosc mamy pelną :)

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Wypalone gniazdo zaworowe

Postautor: Holender » piątek, 29 września 2017, 11:43

Niezamaco! :)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości