Kłopoty po wymianie oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
wiktoras5

Kłopoty po wymianie oleju

Postautor: wiktoras5 » niedziela, 5 maja 2019, 19:36

Witam. Po wymianie oleju z Castrol 20w50 na motul 10w40 zauważyłem dziwne zachowanie XJR-y mianowicie tak jakby zaczęło się ślizgać sprzęgło, zwłaszcza, na nie do końca rozgrzanym silniku. Wcześniej, przed wymianą po odkręceniu manetki prostowało ręce i ściągało z siedzenia, teraz przyspiesza ale to nie jest to samo co przed wymianą. Jeszcze jedna rzecz która zauważyłem to to że przy rozpędzaniu, sprzęgło ślizga się do około 6-7 tyś obrotów a od tej wartości jakby puszcza i aż czuć nagle przyspieszenie. Moje pytanie brzmi, czy to wina oleju jaki wlałem, czy sprzęgło się kończy czy jeszcze coś innego, dodam że wymieniłem płyn w układzie na nowy. Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Kłopoty po wymianie oleju

Postautor: Pershing » niedziela, 5 maja 2019, 19:39

Gdzie kupiłeś olej? W dobrym sklepie motoryzacyjnym czy w internecie? W rynku jest duzo podróbek oleju. Tymbardziej motula. Sprzeglo slizga sie do 6 tys bo xjr ma w tym zakresie największy moment obrotowy. Jesli przed wymiana bylo ok. Zlej te siki i kup sprawdzony olej w sprawdzonym sklepie.
Kontakt 782267431 ;)

wiktoras5

Re: Kłopoty po wymianie oleju

Postautor: wiktoras5 » niedziela, 5 maja 2019, 19:42

Kupiłam w internecie cały komplet ojej filtry i świece

wiktoras5

Re: Kłopoty po wymianie oleju

Postautor: wiktoras5 » niedziela, 5 maja 2019, 19:44

Wrócić do starego oleju 20w50 Castrol czy ten który jest?

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Re: Kłopoty po wymianie oleju

Postautor: Flanker » niedziela, 5 maja 2019, 20:12

Sprzęgło się kończy, miałem takie same objawy i przy tej samej prędkości obrotowej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
ołr
Posty: 219
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 17:30
Model i rocznik moto.: XJR1300 2007
Województwo: G-pomorskie

Re: Kłopoty po wymianie oleju

Postautor: ołr » poniedziałek, 6 maja 2019, 01:13

No właśnie, może się kończyć sprzęgło ale Pershing dobrze pisze. Motul jest chyba najczęściej podrabianym olejem motocyklowym. Jeśli kupowałeś tanio przez internet, to ja też Ci doradzam wymiane.

janot

Re: Kłopoty po wymianie oleju

Postautor: janot » poniedziałek, 6 maja 2019, 05:40

Mam tak samo. Sprzęgło się kończy powoli. To znaczy już od roku biorę się za naprawę, ale nie mogę się zebrać. W sumie nie przeszkadza to, aby tylko nie pałować na zimnym. Fakt faktem, że jest coraz gorzej, coraz więcej uślizgu. Olej ten sam cały czas MOTUL 5100.

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1896
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Kłopoty po wymianie oleju

Postautor: Tomson » poniedziałek, 6 maja 2019, 06:01

Przypuszczam, że i jedno i drugie, tylko jak zalałeś nowy olej to sprzęgło się ujawniło. Na starym gęstym oleju sprzęgło jeszcze trzymało.

Awatar użytkownika
Martinez
Posty: 361
Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Kłopoty po wymianie oleju

Postautor: Martinez » poniedziałek, 6 maja 2019, 08:57

Flanker pisze:Sprzęgło się kończy, miałem takie same objawy i przy tej samej prędkości obrotowej.

Flanker - zmieniałeś tylko tarcze, czy coś jeszcze ?

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Re: Kłopoty po wymianie oleju

Postautor: Flanker » poniedziałek, 6 maja 2019, 09:00

Tarcze cierne, przekładki, sprężyna dociskowa, łożysko docisku,uszczelka dekla.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
Martinez
Posty: 361
Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Kłopoty po wymianie oleju

Postautor: Martinez » poniedziałek, 6 maja 2019, 11:25

ale kosza nie ?

Awatar użytkownika
docent
Posty: 104
Rejestracja: niedziela, 11 września 2016, 20:51
Model i rocznik moto.: cb1300 k1300 xjr1300 gts1000
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Sieradz
Kontaktowanie:

Re: Kłopoty po wymianie oleju

Postautor: docent » poniedziałek, 6 maja 2019, 11:39

A to zależy jak wyglądają zabieraki kosza. Jeśli walorów dźwiękowych nie miałeś wcześniej to raczej nie. Chyba że miały duży luz podczas jazdy i na zabierakach kosza są wyżłobienia. W ostateczności można je odrobinę podrównać ale to ostrożnie z tym. Kosz drogi a i zabieg nie łatwy. Jak już Cię napadnie na naprawę po demontażu zrób fote i wrzuć.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

Re: Kłopoty po wymianie oleju

Postautor: Flanker » poniedziałek, 6 maja 2019, 13:12

Kosz został stary, tłumiki kosza już słychać, ale wolałem kasę przeznaczyć na coś innego
Kiedyś pewnie go zmienię.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

wiktoras5

Re: Kłopoty po wymianie oleju

Postautor: wiktoras5 » poniedziałek, 13 maja 2019, 08:34

Witam. Sprzęgło faktycznie się kończyło. Powrót do gęstszego oleju nic by nie pomógł a jeżeli tak to chwilowo. Do wymiany same tarczki bo metalowe przekładki są ok. Sam kosz na szczęście jest ok i łożysko też. Co najgorsze to okazało się że ktoś już grzebał przy tym i to bardzo nieumiejętnie bo nie dosyć że sprzęgło było źle złożone (poprzekładane elementy) to jeszcze brakuje dwóch części, jednej dużej podkładki od przodu sprzęgła i drugiej z kołnierzem która stabilizuje pozycję sprężyny dociskowej. Części zamówione w serwisie idą kurierem.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości