Kierunek przepływu oleju
Kierunek przepływu oleju
Cześć, czy ktoś się orientuje jaki jest kierunek przepływu oleju przez chłodnicę? Z miski olejowej do chłodnicy prowadzą dwa przewody - jeden doprowadza gorący olej, drugim spływa schłodzony. Tylko który jest którym?
Przeszukałem forum ale nie znalazłem nic poza samymi dywagacjami o spuszczaniu oleju z chłodnicy.
Z góry dzięki za pomoc.
Przeszukałem forum ale nie znalazłem nic poza samymi dywagacjami o spuszczaniu oleju z chłodnicy.
Z góry dzięki za pomoc.
Re: Kierunek przepływu oleju
Siedzac na moto, prawa strona wplywa do chlodnicy, lewa to powrot
- hawlik85
- Posty: 10
- Rejestracja: wtorek, 6 lutego 2018, 13:17
- Model i rocznik moto.: XJR1300 z 1999r.
- Województwo: R-podkarpackie
Re: Kierunek przepływu oleju
Potwierdzam i przesyłam dowód:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam ja
Re: Kierunek przepływu oleju
Dziękuję serdecznie. Myślę nad zegarem pokazującym temperaturę oleju. Czujnik chciałbym wmontować w górę chłodnicy w miejscu wlotu gorącego oleju. Nie znajduję dla niego póki co lepszego miejsca. Tu dodam, że nie widzi mi się opcja wstawiania czujnika w miejsce śruby spustowej bo wychodzące przewody były by o centymetr od rury kolektora wydechowego, zaraz by się przepaliły.
Może szanowni Panowie Wyjadacze macie jakiś ciekawy pomysł jak by to zrobić, żeby miało sens?
Może szanowni Panowie Wyjadacze macie jakiś ciekawy pomysł jak by to zrobić, żeby miało sens?
- farba
- Posty: 2651
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Kierunek przepływu oleju
Najlepiej wcale, po co ci temperatura oleju w chłodnicy ?
Re: Kierunek przepływu oleju
Była by tożsama z temperaturą gorącego oleju spływającego z silnika. Tym samym miałbym wgląd w temperaturę oleju tak jak to wcześniej opisalem.
- Łysy
- Posty: 795
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Kierunek przepływu oleju
Czujnik w misce olejowej to standardowe miejsce montażu.
Ja sobie zrobiłem pasujący do analogowych zegarów.
Niestety jeszcze nie skończyłem
Potrzebę takiego czujnika przemilcze
Ja sobie zrobiłem pasujący do analogowych zegarów.
Niestety jeszcze nie skończyłem
Potrzebę takiego czujnika przemilcze
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Kierunek przepływu oleju
Ja kupiłem większy zegar (52mm) nie odbiegający stylizacją od pozostałych i chcę umieścić go ponad dwoma oryginalnymi. Jeśli chodzi o czujnik w misce - trzeba zdecydowac czy zamontować go na miejscu śruby spustowej gdzie będzie zczytywany pomiar ze schłodzonego oleju czy w miejscu dodatkowej śruby zamykającej odpływ z kanału, którym płynie olej z górnych partii silnika. Będzie on z pewnością cieplejszy.
Teraz pada pytanie czy lepiej znać temperaturę gorącego oleju, który dopiero trafi do chłodzenia czy tego schłodzonego, który trafi na powrót do 'bebechów'.
Jeśli chodzi o potrzebę posiadania zegara temperatury oleju to fakt - nie ma takiej potrzeby i robimy to tylko dla siebie.
Teraz pada pytanie czy lepiej znać temperaturę gorącego oleju, który dopiero trafi do chłodzenia czy tego schłodzonego, który trafi na powrót do 'bebechów'.
Jeśli chodzi o potrzebę posiadania zegara temperatury oleju to fakt - nie ma takiej potrzeby i robimy to tylko dla siebie.
-
- Posty: 2901
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Kierunek przepływu oleju
Ale kombinujcie, co wam to da? Macie wpływ na temperaturę oleju? Czujnik zmniejszy ją? Albo zoptymalizuje? Będziecie się bardziej stresować pewnie patrząc na tego czujnika. A bez niego nie ma stresu. Życie jest prostsze.
- Tomson
- Posty: 2059
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
- Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Kierunek przepływu oleju
Ale chłopy kombinujecie. Zero jakiejkolwiek ingerencji a informację otrzymacie jak zainstalujecie dedykowane pod wlew oleju, też pokaże temperaturę oleju i niczym nie będzie odbiegała od temperatury pokazywanej z czujnika zamontowanego w chłodnicy czy w misce olejowej. Po co Wojjteek kombinujesz, kup taki czujnik i wkręć w miejsce korka wlewu oleju.
Oczywiście, Łysy bardzo fajnie to zrobił, ale ile to zachodu.
Oczywiście, Łysy bardzo fajnie to zrobił, ale ile to zachodu.
- Łysy
- Posty: 795
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Kierunek przepływu oleju
GhostDog pisze:Ale kombinujcie, co wam to da? Macie wpływ na temperaturę oleju? Czujnik zmniejszy ją? Albo zoptymalizuje? Będziecie się bardziej stresować pewnie patrząc na tego czujnika. A bez niego nie ma stresu. Życie jest prostsze.
Tomson pisze:Ale chłopy kombinujecie. Zero jakiejkolwiek ingerencji a informację otrzymacie jak zainstalujecie dedykowane pod wlew oleju, też pokaże temperaturę oleju i niczym nie będzie odbiegała od temperatury pokazywanej z czujnika zamontowanego w chłodnicy czy w misce olejowej. Po co Wojjteek kombinujesz, kup taki czujnik i wkręć w miejsce korka wlewu oleju.
Oczywiście, Łysy bardzo fajnie to zrobił, ale ile to zachodu.
Oczywiście argumenty bardzo trafne. Ja robię to (ale nadal nie zamontowałem tak bardzo jest potrzebne ) bo mam taki kaprys, służy to tylko i wyłącznie ... w sumie nie wiem czemu to służy
mam taki kaprys tak jak inne rzeczy się montuje np. subframe itd
Trzeba by zapytać Flankera i Perszinga czy im coś daje czujnik temperatury oprócz satysfakcji
Podobno te we wlewie przekłamują po pewnym czasie, tak twierdzi Perszing
- Pershing
- Posty: 687
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Kierunek przepływu oleju
Tak przekłamują. Miałem już telefony od znajomych, że podczas jazdy zauważyli 140 stopni przy czym zatrzymali się sprawdzając wszystko i dzwonią co robić. Olej jest, wszystko gra, na dworzu 28 stopni a termometr pokazuje prawie max. Prawdopodobnie chodzi do czasu aż płyn w nim nieodparuje. Ja jak kupowałem nowy była mała banka powietrza. Obecnie leży i patrzę że połowa wizjera to już powietrze. Ja zamontowałem sobie czujnik i wyświetlacz yoshimury. Flanker, docent, maras podobnie. Informuje o temperaturze oleju, Volty oraz alarmuje jak temperatura oleju przekroczy 125 stopni.
https://www.webike.net.pl/products/21844484.html
https://www.webike.net.pl/products/21365230.html
Mocowanie czujnika z prawej stronie misy olejowej tak jak ma Łysy. Odkręcić korek imbusowy wkrecic czujnik.
Koszta z wysyłką około 450 zł może mniej lub więcej
https://www.webike.net.pl/products/21844484.html
https://www.webike.net.pl/products/21365230.html
Mocowanie czujnika z prawej stronie misy olejowej tak jak ma Łysy. Odkręcić korek imbusowy wkrecic czujnik.
Koszta z wysyłką około 450 zł może mniej lub więcej
Kontakt 782267431
-
- Posty: 2901
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Kierunek przepływu oleju
Nigdy nie sprawdzam temperatury oleju.
To załatwili japońscy inzynierowie, oni tam mają różne strefy klimatyczne więc pewnie to przewidzieli.
Zresztą Yamaha zrobiła silnik V8 do lexusa więc ufam im.
To załatwili japońscy inzynierowie, oni tam mają różne strefy klimatyczne więc pewnie to przewidzieli.
Zresztą Yamaha zrobiła silnik V8 do lexusa więc ufam im.
- Unfamiliar
- Posty: 1470
- Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: PL
Re: Kierunek przepływu oleju
Yamaha robi też zajebiste fortepiany.
W sumie, to sam nie wiem jak się odnieść do posiadania lub nie jakiegokolwiek czujnika temp oleju. W samochodach wszystkich jest. I jest potrzebny. XJR jest olejakiem, nie ma więc klasycznej chłodnicy z czynnikiem chłodzącym, którego ubytek mógłby umknąć właścicielowi pojazdu. Wyciek oleju JEST zauważalny. Pomijając debilny pomysł Yamahy z kontrolą poziomu oleju, jakie są inne przesłanki by ów czujnik instalować?
Sam mam ten najprostrzy, zamiast korka wlewu. Podczas dłuższych przelotów kontroluję go, to prawda. Ale wciąż nie wiem czemu to robię, to też prawda. Ktoś mógłby coś? W prostych słowach? Please:)
W sumie, to sam nie wiem jak się odnieść do posiadania lub nie jakiegokolwiek czujnika temp oleju. W samochodach wszystkich jest. I jest potrzebny. XJR jest olejakiem, nie ma więc klasycznej chłodnicy z czynnikiem chłodzącym, którego ubytek mógłby umknąć właścicielowi pojazdu. Wyciek oleju JEST zauważalny. Pomijając debilny pomysł Yamahy z kontrolą poziomu oleju, jakie są inne przesłanki by ów czujnik instalować?
Sam mam ten najprostrzy, zamiast korka wlewu. Podczas dłuższych przelotów kontroluję go, to prawda. Ale wciąż nie wiem czemu to robię, to też prawda. Ktoś mógłby coś? W prostych słowach? Please:)
- Łysy
- Posty: 795
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Kierunek przepływu oleju
Unfamiliar pisze:Yamaha robi też zajebiste fortepiany.
Nie, nie jest olejakiem, jest chłodzona powietrzem i ma chłodnicę oleju.Unfamiliar pisze: XJR jest olejakiem....
Olej w tym silniku nic nie chłodzi, jest chłodzony.
Unfamiliar pisze:Sam mam ten najprostrzy, zamiast korka wlewu. Podczas dłuższych przelotów kontroluję go, to prawda. Ale wciąż nie wiem czemu to robię, to też prawda. Ktoś mógłby coś? W prostych słowach? Please:)
Quter może odpowie bo akurat miał w tym roku doświadczenia w tym temacie, urzekła mnie jego historia i jest argumentem przemawiającym za czujnikiem temperatury oleju no może nie takim we wlewie bo z dupy jest jego użytkowanie.
-
- Posty: 2901
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Kierunek przepływu oleju
Kto ma wskaźnik oleju to na niego patrzy
Ponieważ JEST
Ponieważ JEST
- rkluczyk
- Posty: 1349
- Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
- Model i rocznik moto.: Motorynka
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Wągrowiec
- Kontaktowanie:
Re: Kierunek przepływu oleju
"Lepiej mieć i nie potrzebować niż potrzebować a nie mieć."
- Unfamiliar
- Posty: 1470
- Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: PL
Re: Kierunek przepływu oleju
No tak. "nie jest olejakiem" czyli jest "powietrzakiem"? Boże, ale dylematy. Połowa mechaników się z Tobą nie zgodzi. Ale ok. Błysnąłeś. Jednak wciąż bez odpowiedzi... Nie licząc sentencji Ryszarda, która ma wielki i głęboki sens.
Qter, Łysy wywołał Cię do tablicy, natchniesz mnie? Powiesz o co cho?
Qter, Łysy wywołał Cię do tablicy, natchniesz mnie? Powiesz o co cho?
- Łysy
- Posty: 795
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Kierunek przepływu oleju
Unfamiliar pisze:No tak. "nie jest olejakiem" czyli jest "powietrzakiem"? Boże, ale dylematy. Połowa mechaników się z Tobą nie zgodzi. Ale ok. Błysnąłeś. Jednak wciąż bez odpowiedzi...
Sympatyczny z Ciebie facet Leszku, takie miałem zdanie.
- Pershing
- Posty: 687
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Kierunek przepływu oleju
Jedynie motocykle Suzuki np. Bandit 1200 jest typowym olejkiem.
Xjr ma po prostu silnik chłodzony powietrzem.
Xjr ma po prostu silnik chłodzony powietrzem.
Kontakt 782267431
- farba
- Posty: 2651
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Kierunek przepływu oleju
Xjr jest " olejkiem" gdyż olej smaruje i odprowadza ciepło z silnika - kropka
Jak ktoś nie wierzy niech naleje oleju o niskiej lepkości i spróbuje pomęczyć ten silnik w warunkach podwyższonej temperatury powietrza
Płyn w analogowych wskaźnikach temperatury to parafina ( służąca do zwiększenia bezwładności termicznej wskaźnika ) która to zgodnie z prawami fizyki rozszerza się pod wpływem temperatury i przecieka przez uszczelniacz i dostaje się do oleju zasysając po wystygnięciu powierze ( zaznaczam iż jest to wskaźnik a nie termometr)
Osobiście uważam że jeśli termometr lub wskaźnik byłby potrzebny w danym pojeździe to producent na pewno by go zamontował.
Posiadam taki wskaźnik w obu Xjr i zgadzam się z problemami ubywania parafiny i niedokładności wskazań , jest to jedynie gadżet ( nie przyrząd pokładowy) informujący mnie o tym że silnik się rozgrzał i można pałować.
Wskazaniami w ok 120÷140°C w czasie upałów wcale się nie przejmuję.
@ Lechu w większości samochodów jest wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej i kontrolka ciśnienia oleju , w Xjr kontrolka informuje o niskim poziomie oleju i konieczności jego dolania , ( można np wrócić okrężną drogą ze zlotu pod Białymstokiem że świecącą kontrolką i nic się specjalnego nie wydarzy ) natomiast jazda bez ciśnienia oleju już mocno szkodzi silnikowi
Jak ktoś nie wierzy niech naleje oleju o niskiej lepkości i spróbuje pomęczyć ten silnik w warunkach podwyższonej temperatury powietrza
Płyn w analogowych wskaźnikach temperatury to parafina ( służąca do zwiększenia bezwładności termicznej wskaźnika ) która to zgodnie z prawami fizyki rozszerza się pod wpływem temperatury i przecieka przez uszczelniacz i dostaje się do oleju zasysając po wystygnięciu powierze ( zaznaczam iż jest to wskaźnik a nie termometr)
Osobiście uważam że jeśli termometr lub wskaźnik byłby potrzebny w danym pojeździe to producent na pewno by go zamontował.
Posiadam taki wskaźnik w obu Xjr i zgadzam się z problemami ubywania parafiny i niedokładności wskazań , jest to jedynie gadżet ( nie przyrząd pokładowy) informujący mnie o tym że silnik się rozgrzał i można pałować.
Wskazaniami w ok 120÷140°C w czasie upałów wcale się nie przejmuję.
@ Lechu w większości samochodów jest wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej i kontrolka ciśnienia oleju , w Xjr kontrolka informuje o niskim poziomie oleju i konieczności jego dolania , ( można np wrócić okrężną drogą ze zlotu pod Białymstokiem że świecącą kontrolką i nic się specjalnego nie wydarzy ) natomiast jazda bez ciśnienia oleju już mocno szkodzi silnikowi
Ostatnio zmieniony środa, 29 kwietnia 2020, 16:26 przez farba, łącznie zmieniany 1 raz.
- Unfamiliar
- Posty: 1470
- Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: PL
Re: Kierunek przepływu oleju
O to to. Farba: dzięki Ci. Także ten. Ciekawość moja została zaspokojona.
Łysy - ja sympatyczny??? Hehehe. Różnymi epiteteami mnie zwano, ale sympatycznym (nawet w czasie przeszłym), nigdy:)
Łysy - ja sympatyczny??? Hehehe. Różnymi epiteteami mnie zwano, ale sympatycznym (nawet w czasie przeszłym), nigdy:)
-
- Posty: 2901
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Kierunek przepływu oleju
Podam prosty przykład, kiedyś wlałem olej z Orlenu, po 50 kilometrach go wyjebalem więc Farba ma rację.
Więc olej w xjr to podstawa ale nie jego temperatura.
Więc olej w xjr to podstawa ale nie jego temperatura.
- Łysy
- Posty: 795
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Kierunek przepływu oleju
farba pisze:Xjr jest " olejkiem" gdyż olej smaruje i odprowadza ciepło z silnika - kropka
....
Osobiście uważam że jeśli termometr lub wskaźnik byłby potrzebny w danym pojeździe to producent na pewno by go zamontował.
Oczywiście że chłodzi, potocznie można olejakiem nazwać XJR ale z technicznego punktu widzenia nie jest nim. W każdym silniku olej smaruje i odprowadza ciepło, sorry ale to nie argument.
Silniki diesla np. mają w tłokach specjalne kanały chłodzące i dysze natryskowe do tego, posiadają "chłodnicę" oleju więc czy są olejakami?
Dla mnie przez wiele lat FJ była olejakiem dopóki nie przeczytałem w ŚM o Suzuki Bandit , motocykl ten ma płaszcz olejowy !!!!! który pełni rolę analogiczną dla płynu chłodzącego.
FJ/XJR nie ma specjalnych kanałów i konstrukcji w której olej odbiera ciepło z newralgicznych miejsc, ma po prostu chłodnicę oleju bo samo chłodzenie żeberkami nie wyrabia.
A jeszcze, do normalnej jazdy wskaźnik w/w oczywiście jest zbędny, dla mnie to gadżet.
Fabryka nie umieściła bo nie jest niezbędny i jest taniej.
- Pershing
- Posty: 687
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Kierunek przepływu oleju
Pomiar temperatury dla mnie też służy tylko do wiadomości czy jest xjr nagrzana. Np. Gdy jechałem do pracy xjr. Krótko ssanie i w drogę, 3 km przez miasto gasiłem moto i miałem ledwo 45 stopni. Wiedziałem że nie ma sensu dawać jej w palnik gdy jest nie dogrzana. Drugi przypadek jaki zauważyłem to że założyłem zmodyfikowana pokrywę airboxa od Niemca Klausa. Nie regulując gaznikow bo myślałem że to mnie ominie. Co zauważyłem wzrost temperatury o 15 stopni. I to dało mi do myślenia że albo dodaje paliwa albo wywalam płytkę. Pomiar nie oszukiwał bo było czuć jak sadzi temperatura z pieca. Im więcej informacji tym lepiej dla mnie. Akurat to nie jest mocna ingerencja w konstrukcji. Zamontowałem i tyle. Wyświetlacz jest na tyle dyskretny że nie zasłaniał żadnych innych kontrolek.
Kontakt 782267431
- gajny
- Posty: 176
- Rejestracja: środa, 15 czerwca 2011, 20:20
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Kowale
Re: Kierunek przepływu oleju
Ja mam taki sposób mierzenia temperatury oleju oraz silnika że jak się zatrzymam na światłach i w gacie parzy to znaczy że jest już dogrzany i można pałować
bo jestem ja artystą, na niczym grać nie umiem ale jestem pijanistą
- piontek
- Posty: 3870
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Kierunek przepływu oleju
Qurła ale zajebiaszczy temat. Już od bardzo dawna nie omówiono na forum po raz pierwszy żadnego ustrojstwa tak dogłębnie.
I jak zwykle, najbardziej podoba mi się pytanie o sens czegokolwiek w kontekście posiadania motocykla.
Bo to ma sens.
Panie Unfamiliar, z wypowiedzi na wypowiedź coraz bardziej lubię Pana czytać.
Taka nienachalna i nieoczywista agresja - coś jak PzKpfw VI stojący na wzgórzu przed burgundzką winnicą...
I jak zwykle, najbardziej podoba mi się pytanie o sens czegokolwiek w kontekście posiadania motocykla.
Bo to ma sens.
Panie Unfamiliar, z wypowiedzi na wypowiedź coraz bardziej lubię Pana czytać.
Taka nienachalna i nieoczywista agresja - coś jak PzKpfw VI stojący na wzgórzu przed burgundzką winnicą...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- donCezarre
- Posty: 2155
- Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Re: RE: Re: Kierunek przepływu oleju
piontek pisze:Taka nienachalna i nieoczywista agresja - coś jak PzKpfw VI stojący na wzgórzu przed burgundzką winnicą...
Toś Pan Panie Piontek wyolbrzymił. Lechu? Toż to Pan do rany przyłóż....
Wysłane z mojego J9210 przy użyciu Tapatalka
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......
- piontek
- Posty: 3870
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: RE: Re: Kierunek przepływu oleju
donCezarre pisze:piontek pisze:Taka nienachalna i nieoczywista agresja - coś jak PzKpfw VI stojący na wzgórzu przed burgundzką winnicą...
Toś Pan Panie Piontek wyolbrzymił. Lechu? Toż to Pan do rany przyłóż....
No przecież wszystko się zgadza - dokładnie napisałem to samo, co Pan.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości