Regulacja zaworów

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 3 marca 2014, 19:54

marecki pisze:Zdzisław, co zrobiłeś z gniazdem korka spustowego po przeciągnięciu gwintu? Mam problem z poceniem się michy w tym miejscu po rzekomej naprawie gwintu w serwisie?


A ile i jakie uszczelki dali? Jak dwie to być moze któraś się rozruchała i przepuszcza, powinna być jedna i najlepiej miedziana.

A co ja zrobiłem:

- kupiłem komplet Yato ponadwymiarowych korków z gwintownikami
- wybrałem M15
- spuściłem olej
- odkręciłem cały wydech
- zalałem silnik litrem dykty
- nagwintowałem nowy gwint, gwintownik w rowkach zapaćkany ŁT-43, co by opiłki wyłapać
- przelałem przez silnik kolejną porcję dykty
- zakręciłem nowy korek
- zalałem olej
- odpaliłem silnik
- po rozgrzaniu dokręciłem deko korka, bo się również pociło minimalnie
- ognia!

W tym roku ponowna wymiana oleju i ponownie problem z gwintem, po zdjęciu wydechu i oględzinach dogłębnych gwintu okazało się, że problemem było danie 2 uszczelek alumeninowych, z których jedna się po prostu rozjechała i powodowała złudne dokręcenie korka, a nie było tak w cale.

Zasadzenie jednej prawidłowo miedzianej dopiłowanej z fi14 pilnikiem i dokręcenie z wartością podana w serwisówce załatwiło sprawę.

Awatar użytkownika
marecki
Posty: 194
Rejestracja: czwartek, 27 lutego 2014, 19:54
Model i rocznik moto.: RP02 2000
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: marecki » poniedziałek, 3 marca 2014, 20:16

Nie chcę nastawiać karczycha pisaniem postu nie do końca związanego z tematem, dlatego kończąc wspomnę, że nie wiem na co wkręcili korek (pakuły nie wystają), nie wspominając ile uszczelek zastosowali-ot serwis-powinni wiedzieć, co robią. Jestem o tyle w lepszej sytuacji, że mam zwalony układ wydechowy, więc sam to ogarnę, potrzebowałem punktu zaczepienia-piszesz M15. Człowiek kolejny raz wpierdzielił się w kłopoty oddając moto narwańcom tylko po to, by mieć kolejną pieczątkę w książce. Już nigdy więcej!
"na motorze też można nie jeździć ... i nikt się nie dowie czego mu brakuje c'nie ?"

bukigliwice

Postautor: bukigliwice » poniedziałek, 3 marca 2014, 20:56

ja tak miałem swego czasu i nic złego nie mogę powiedzieć. Ale tego się nie szlifuje na KOŃtówce czy kamieniu


Szlifowanie jest stare jak... Polska :mrgreen: .


ok Panowie, nie wnikam jak serwisujecie swoje sprzęty ;)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 3 marca 2014, 21:04

bukigliwice, ale te nowe ze sklepu też są szlifowane

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 3 marca 2014, 21:07

marecki pisze:Nie chcę nastawiać karczycha pisaniem postu nie do końca związanego z tematem, dlatego kończąc wspomnę, że nie wiem na co wkręcili korek (pakuły nie wystają), nie wspominając ile uszczelek zastosowali-ot serwis-powinni wiedzieć, co robią. Jestem o tyle w lepszej sytuacji, że mam zwalony układ wydechowy, więc sam to ogarnę, potrzebowałem punktu zaczepienia-piszesz M15. Człowiek kolejny raz wpierdzielił się w kłopoty oddając moto narwańcom tylko po to, by mieć kolejną pieczątkę w książce. Już nigdy więcej!


Oddaj im z powrotem, niech naprawiają jak skopali.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » piątek, 7 marca 2014, 18:50

kto chetny do pomocy oto co mi wyszlo po mierzeniu luzow zaworowych

wydech
1 0,11- plytka 286
2 0,9-286
3 0,14-280
4 0,13-280
5 0,14-286
6 0,12-289
7 0,13-288
8 0,13-290

ssace

1 0,14-282
2 0,12-278
3 0,12-272
4 0,10-275
5 0,13-278
6 0,14-277
7 0,14-281
8 0,18-280

kto te klocki potrafi poukladac tak zeby to mialo rece i nogi? :-> nie chce narobic glupot takze znzjacy sie na rzeczy sa proszeni o wystapienie do tablicy :mrgreen:

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Postautor: nakano » sobota, 8 marca 2014, 18:10

dużego pola do "poukładania" to tu nie ma.

wydech 3,4,5,6,7,8 na szlifierkę - płytki są dosyć pulchne to można śmiało odchudzić:)

płytka 1 z wyd. i 8 ssą. zamieniasz miejscami

płytka 4 ssą. idzie na miejsce 2 wyd. a na jej miejsce nowa 270 albo płytka 2 wyd. 286 po szlifie na wymiar 270.

ssące 1,2,3,5,6,7 są OK

Ja dałem 4 płytki szlifować i wszystko jest OK a koszt to 10zł za sztukę czyli w Twoim wypadku ok 70zł.

No możesz też kupić nowe w serwisie Yamachy (już nie dyszka za sztukę) możesz też szukać po sklepach tańszych od Forda tylko marne szanse dostać płytki o takiej grubości, zazwyczaj 210 do 235 max.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 8 marca 2014, 22:29

nakano pisze:...płytki są dosyć pulchne to można śmiało odchudzić:)
.


Sądzę, że francuscy szlifierzy wybałamuszą oczęta ze zdziwinia jak usłyszą ten pomysł.

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Postautor: nakano » niedziela, 9 marca 2014, 18:07

:oops: nie zauważyłem tego szczegółu

nauczą się nowych metod serwisowania :mrgreen:

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » poniedziałek, 10 marca 2014, 09:13

Zdzisław pisze:Sądzę, że francuscy szlifierzy wybałamuszą oczęta ze zdziwinia jak usłyszą ten pomysł.



albo koszty szlifowania przewyzsza koszta nowych plytek :-/

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Postautor: nakano » poniedziałek, 10 marca 2014, 20:19

jacekxjr78, a tak z ciekawości jaki masz przebieg? 2005 rok i tak pokasowane luzy :!: :?:

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » poniedziałek, 10 marca 2014, 21:28

nakano pisze: masz przebieg? 2005 rok



45000 tys

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 11 marca 2014, 16:54

Wg mnie trza dokupić :
2 szt 265
3 szt 270
1 szt 275
Resztę idzie zamienić:
Płytka z in 1 do in 6
-.- ex 1 do in 1
-,- ex 4 do ex 1
-.- ex 6 do ex 8
-.- ex 8 do in 2

Ale z powodu mętliku w głowie :mrgreen: niech mnie ktoś sprawdzi proszę

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 14 marca 2014, 18:09

A mnie znowu wyszedło cuś takigo:

Płytki potrzebne od-do:

Kod: Zaznacz cały

                Wydech:                                Ssące
luz        0,20     0,16                          0,15       0,11

1          277      281                           281        285
2          275      279                           281        277
3          274      278                           269        273
4          273      277                           270        274
5          280      284                           276        280
6          281      285                           280        284
7          281      285                           280        284
8          283      287                           283        287


I wymodziłem coś owego:

Zawory od 1-8(wydech) i 9-16(ssące):

1- 277
2- 275
3- 275 nowa
4- 275 nowa
5- 280
6- 281
7- 282
8- 285 nowa / szlifowana
9- 281 szlifowana
10- 275 nowa
11- 270 nowa / szlifowana
12- 270 nowa / szlifowana
13- 276 szlifowana
14- 278 / szlif na 276
15- 280
16- 283 szlifowana

Czyli 6 pozostaje, 10 szlify bądź nowe. A to z tego względu, że silnik zacieśnia luzy i jak damy na dolnej tolerancji, to i tak za chwile będzie Armageddon znowu z zaworami.
Chyba, ze damy dolną tolerancję to:

286 na nr. 16 i 286 na nr. 8 można dac.

Dziękuję za uwagę :) .

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » piątek, 14 marca 2014, 19:08

Popieram zdanie Zdzisława ! Dolna tolerancja jest be. Jak już ustawiać, to jak najbliżej górnej !
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » piątek, 14 marca 2014, 19:20

no panie zdzislawie pieknie medal sie nalezy :mrgreen:



czy ma ktos dojscie do magnesowki?

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 302
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Postautor: Ramzes » wtorek, 18 marca 2014, 01:28

Jacku po co ci magnesówka musisz poszukać sklepu z częściami do Forda gdzie zamawiasz płytki do silnika 1,25 Zetec gdzie płytki sa takiego samego rozmiaru cena płytki w Polsce około 10 zł sztuka. Dodam że masz wszystkie oryginalne płytki :) po tym można zweryfikować czy kiedyś było grzebane.
Ostatnio zmieniony wtorek, 18 marca 2014, 01:33 przez Ramzes, łącznie zmieniany 1 raz.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin :) http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Postautor: nakano » piątek, 21 marca 2014, 23:24

Ramzes, odwiedziłem pięć sklepów z częściami i nigdzie nie mieli płytek do Forda o takiej grubości! nawet na zamówienie
średnica się zgadza ale grubość płytki do Forda max 235 jakie znalazłem.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 22 marca 2014, 00:05

Szukaj na alledrogo. Ew. Intrercars.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » wtorek, 25 marca 2014, 19:51

nie ma ktos do odsprzedania plytki 281?

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 302
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Postautor: Ramzes » wtorek, 25 marca 2014, 23:03

nakano pisze:Ramzes, odwiedziłem pięć sklepów z częściami i nigdzie nie mieli płytek do Forda o takiej grubości! nawet na zamówienie
średnica się zgadza ale grubość płytki do Forda max 235 jakie znalazłem.


Coś tu w cycka lecą jak mogą mieć tylko do rozmiaru 235 a jak potrzebujesz więcej :/ Podjęć do salonu Forda ( pytanie tylko jak z cena bo rożnie bywa z cenami na serwisie ) lub hurtowni motoryzacyjnej. Ze sklepami tak bywa w większości biorą od dużych hurtowni Intercars, Fota itp. i maja w h... lepiej sprzedać amorek, filtr lub olej a jak już trzeba kreatywności za 15 zł to im się nie chce.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin :) http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw

zgred

Postautor: zgred » środa, 26 marca 2014, 00:56

Przerabiam teraz temat płytek i u mnie chyba najdroższy serwis Yamahy: 70 zeta za sztukę :-/
Jak nie znajdę fordowskich to moje idą do szlifowania ;-)

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 2 kwietnia 2014, 20:10

komu wysyłałem swoje ? umawialiśmy się że to torwar przechodni i co nie potrzeba a ma w rozmiarze to przesyła dalej ...
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Bitels

Postautor: Bitels » czwartek, 3 kwietnia 2014, 12:22

Pomysł zacny!

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » poniedziałek, 21 kwietnia 2014, 18:21

plytki ogarniete 12 sztuk szlifowanych , rozrzad poskladany moto odpalone pierwsze kilosy nawiniete jest git :]

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 21 kwietnia 2014, 19:26

Jak nic rurą nie wyleciało po odpaleniu to :ok: .

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » poniedziałek, 21 kwietnia 2014, 19:33

Zdzisław pisze:Jak nic rurą nie wyleciało po odpaleniu to .



hehe nic nie wylecialo chociaz maly stresik byl przy skladaniu a swoja droga przej,,, jest przy wkreceniu sruby ze sprezyna napinacza :-P

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 21 kwietnia 2014, 20:20

Synchro robiłeś :?:

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » poniedziałek, 21 kwietnia 2014, 21:00

robilem i wlasnie po tej regulacji pojawil sie problem z ssaniem poza tym wszystko ok

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 21 kwietnia 2014, 21:05

Co jest nie tak ze ssaniem ?
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości