Regulacja zaworów

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Janek1200

Postautor: Janek1200 » czwartek, 17 listopada 2011, 21:50

Na 100% ford 1,3 zetec , kosztowały w ubiegłym roku 12 zł. szt. może wystarczy,że pozamieniasz miejscami?

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » piątek, 18 listopada 2011, 07:36


Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 18 listopada 2011, 08:55

Można a nawet trzeba pozamieniać miejscami po co kupować, jakby co to ja mam chyba 3 czy 4 z ostatniej regulacji, wymiarów teraz nie podam.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » piątek, 18 listopada 2011, 11:14

Ja miałem tak, że dwie płytki zamieniłem miejscami i było dobrze.

animavilis83

Postautor: animavilis83 » sobota, 19 listopada 2011, 21:53

Zamiana i kombinacje plytkami jak najbardziej sie odbyly :) ale tylko 10 zaworow doprowadzilem do kultury ... Dzisiaj odwiedzilem serwis w Toruniu zamowilem uszczelke pod pokrywe zaworow , uszczelniacze srub , i 6 plytek wynioslo mnie to jedyne 600pln z rabatem 27 zl troche drogo wyszlo :luka: :)

Janek1200

Postautor: Janek1200 » sobota, 19 listopada 2011, 22:36

600 - rozbój w biały dzień :-P

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » niedziela, 20 listopada 2011, 11:45

To taniej wyszłoby, gdyby warsztat to zrobił. :lol:

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » niedziela, 29 stycznia 2012, 16:36

A czy to głośno czy to normalne??

http://www.youtube.com/watch?v=kcUMh4xN ... e=youtu.be


Jak myślicie trzeba by już regulować?? Dodam tylko ,że na zimnym WOGÓLE zaworów nie słychać.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 29 stycznia 2012, 18:20

Jak masz wątpliwości to pomierz luzy, to jest proste lub nie kosztuje zbyt wiele.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » niedziela, 29 stycznia 2012, 19:08

Fabryka przewiduje regulację co 24 000 km. Ja to robię co 20 000 i nie zdarzyło się, żeby nie było czego poprawić. Ponoć dużo zależy od jakości oleju. Moim zdaniem powinieneś sprawdzić zawory, bo to podstawa.

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » niedziela, 29 stycznia 2012, 19:54

Panowie ale ja się nie pytam co ile się powinno regulować zawory tylko czy mniej więcej takie cykanie to norma.??

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 29 stycznia 2012, 20:06

nie zawsze można to określić po dźwięku, a już na pewno nie z YT. Ja bym na żywca się nie podjął by wyznaczyć diagnozę. XJRa ma też tendencję do kasowania luzów i ciężko to usłyszeć.... trzeba pomierzyć, nie ma innego wyjścia :->
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » niedziela, 29 stycznia 2012, 20:31

WojtaS pisze:Panowie ale ja się nie pytam co ile się powinno regulować zawory tylko czy mniej więcej takie cykanie to norma.??

no filmie to kupa jest, trza na żywca

Janek1200

Postautor: Janek1200 » poniedziałek, 30 stycznia 2012, 07:57

do zaworów bezwzględnie należy zaglądać co 24tys. km , a na słuch to można posłuchać kapeli i stwierdzić ,że perkusista jest "wczorajszy" :-P

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 31 stycznia 2012, 10:06

Janek1200 pisze:a na słuch to można posłuchać kapeli i stwierdzić ,że perkusista jest "wczorajszy"

jak jest dobry perkusista to też tego nie stwierdzisz ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 31 stycznia 2012, 11:03

Ale jak jest wczorajszy, to poczujesz.
Nie wytykając palcami...
:mrgreen:
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Slavko

Postautor: Slavko » niedziela, 5 lutego 2012, 17:36

Bigos a gdzie można kupić to narzędzie do blokowania szklanek "Valve Shim Tool"? Tak trochę po necie szukałem i nigdzie tego nie ma. Mam takie przeczucie, że pewnie tylko w salonie Yamaha i to nie małe pieniądze trzeba dać za kawałek metalu ;)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 5 lutego 2012, 17:59

Ramzes to ma, napisz do Niego na pw.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 25 lutego 2012, 20:14

Pany od którego dokłądnie Fordowskiego silnika pasują płytki :?: ...

Zetece Ford zaczął wypuszczać od 1992 roku.

Piszecie o silniku 1300 a płytki zaczęły być ładowane w 1998 roku a nie było silnika 1300 rodziny Zetec-R... w których to rozrząd był płytkowy... w tej rodzinie były silniki 1600,1800,2000....

Właśnie przekopuję Intercars i jeszcze nie natknąłem się na płytki :( ...

Chyba, że Wiki kłamie w tej sprawie... ale piszą taką ciekawostkę:

Kolejna modyfikacja odbyła się w 1998. Zetec-R, bo taką nazwę otrzymał silnik, został wyposażony w rozbudowaną miskę olejową, która pomogła zmniejszyć hałas i wibracje jednostki. Hydrauliczne popychacze zastąpiono mechanicznymi z płytkami regulacyjnymi oraz zastosowano dłuższe korbowody, połączone z niższymi tłokami. Zmodyfikowano pompę oleju, dlatego też filtr oleju przeniesiono na blok. Modyfikacji uległa również pompa wody. Cechą charakterystyczną jest czarna pokrywa zaworów wykonana z magnezu, a w późniejszych latach produkcji z plastiku.


Chyba, że mowa o silniku 1250cm3 z rodziny Sigma...

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » sobota, 25 lutego 2012, 20:21

fiesta jak na 7 stronie w linku.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 25 lutego 2012, 20:29

Zdzisław, nie sugeruj się pojemnością silnika bo nie ma ona znaczenia
Ważna jest średnica płytki i jej grubość

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 25 lutego 2012, 20:43

Dobra coś znalazłem :) ważne, że nie kosztuje 60zł a niecałe 8 ew. 11 coś tam... f-ma Metelli ....

METELLI płytka regulacyjna 25mm 2,20 Ford Fiesta IV,Focus I, Puma FHA/D/E/F 1.4i 16V 95-
Producent: METELLI


farba pojemność, która przewijała się w tematach płytek była 1300.... a, że nie należy się sugerować nią to wiem, zacząłem zaś szukać w 1600 bo szukajka w IC coś się krzaczy w wekkendy ...

Ghost w tych linkach otwiera się strona ogólna z płytkami ;) .

I tak oto dla potomnych poszukaliśmy konkrety :evil: .

P.S.
Ghost czekam do poniedziałku za wiadomością o oponach, jak wstanę po nocce zamawiam.

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 302
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Postautor: Ramzes » wtorek, 20 marca 2012, 11:38

Slavko pisze:Bigos a gdzie można kupić to narzędzie do blokowania szklanek "Valve Shim Tool"? Tak trochę po necie szukałem i nigdzie tego nie ma. Mam takie przeczucie, że pewnie tylko w salonie Yamaha i to nie małe pieniądze trzeba dać za kawałek metalu ;)


Elo jak pisał Mariusz ja posiadam blokade zaworów, salon yamahy odpada w europie bodajże dalo sie to kupic w UK ja kupiłem na ebay w USAAAA, dlatego tylko ze jest taka sam do FJ oznaczenia zgodne z tymi od urządzeń yamahy.

Jedyny problem z płytakami od Fiesty jest to ze sa one nie oznaczone (wartosc) tak jak oryginalny yamahy. Szukajcie w sklepach specjalizujących sie w Fordzie w Kielcach jest taki i sa z dnia na dzien ewentualnie moge komus załatwić co do ceny max 17 zl (juz nie pamiętam dokładnie), wyjdzie na paragonie. Pozdro.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin :) http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 24 marca 2012, 19:12

No więc góra rozbebłana, wałki pościągane...... oto fotka luzów i płytek jakie siedzą u mnie:

Obrazek


Jak wymodziłem to zrobić należy tak/kupić nowe:

Wydechy:

1--- przechodzi z 3
2--- płytka 270 do 272
3--- 275
4- 269 do 265
5--- przechodzi z 4
6--- przechodzi z 14
7--- 275 do 274
8--- 273 do 270

Ssące:

1--- Ok
2--- OK
3--- 275
4--- 270
5--- przechodzi z 8
6--- 274 do 270
7--- OK
8--- Ok

Dobrze myślę :?: jak co poprawcie mnie ;) .

animavilis83

Postautor: animavilis83 » sobota, 24 marca 2012, 19:18

A walki w jakim celu wymontowales ?? :) chciales je sobie bardzo z bliska obejrzec czy jak ?? :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 24 marca 2012, 19:25

Dałem do kumpla co się bardziej zawodowo zajmuje komarkami- ma warsztata i taki system preferuje jak nie ma sprytnego czegoś do wciśnięcia szklanki ;-) ...... a i tak dobrze zrobił bo płytki ze szklanek za bardzo nie chciały wychodzić więc strategię wybrał dobrą ;) .... 45 minut i rozebralim motura włączając w to pomiar luzów :-D .

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 24 marca 2012, 19:56

Czyli tak jak u mnie luzy Ci się pokasowały. Proponowałbym ustawić pod górną granicę :->
Ten typ tak ma, że luzy maleją, w Hondach podobno w drugą stronę się dzieje.

Ja bym je wyszlifował odpowiednio pod 0,15 i 0,20.

i jeszcze jedno, różnica po regulacji jest znaczna. Dziadek to mój fajnie opisał, powiedział, że to tak jakby porównywać zakatarzonego mocno człowieka do stanu jak jest zdrowy :-> ;-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Maruda

Postautor: Maruda » sobota, 24 marca 2012, 20:53

Cóż, ja sobie taki specjalistyczny kluczyk dorobiłem. Przyznam jednak, że przydatne to narzędzie jeśli trzeba przerzucić, bądź wymienić ze trzy płytki. A skoro i tak musiałem wybadać każdą, dużo szybciej mi poszło odkręcając wałki, wtedy można szybko i do woli mieszać...

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 24 marca 2012, 21:08

Czyli brać górną granicę luzów tak? nie robić na 0,11 i 0,16 :?: .. W kawałsraki co miałem było na odwrót - jak miała luz z górnej granicy to zawory grałay jak stado gapów , trzeba było zrobić nawet ciut poniżej dolnej i było ok....

Płytki te co trzeba kupię nowe od forda i tak, tak więc....

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 24 marca 2012, 21:11

Zdzisław pisze:Czyli brać górną granicę luzów tak?

:super:
i tak po jakimś czasie znów zaczną się kasować.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości