Regulacja zaworów

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
orimain

Regulacja zaworów

Postautor: orimain » środa, 4 lutego 2009, 05:31

Było o synchronizacji gażników...czas na zawory.
Kiedy trza dać do regulacji, jakie są objawy że to już czas najwyższy...i takie tam Wasze sugestie. Mój bzyk ma już nawinięte 50kkm i wg instrukcji by mu się należało. Poprzedni właściciel twierdzi że regulował, silnik pracuje bez zarzutu (tak, wiem - jak działa to najlepiej nie ruszać) ale dla czystego sumienia i w ramach zimowego głaskania i przytulania bestyjki taki mi się zrodził wątek :)

gregor

Postautor: gregor » środa, 4 lutego 2009, 08:58

Pan Kolega to jeszcze sie nie położył, czy juz wstał ? godz. 5.31

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 4 lutego 2009, 08:58

Trzeba mieć kilka kluczy, szczelinomierz nową uszczelkę pod pokrywę zaworów, deko sylikonu dobrego, i cierpliwość, a później wymieniać płytki między zaworami ssącymi a wydechowymi lub wymienić płytki w serwisie na grubość która nam jest potzrebna lub niestety kupić ot i wsio :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

gregor

Postautor: gregor » środa, 4 lutego 2009, 09:03

Zbyt mały luż może objawiac sie słabnięciem rozgrzanego silnika, ale co grożniejsze może nie być objawów, a po zdjęciu pokrywy okaże sie ze zawory są nadpalone w wyniku podparcia i przegrzania.
Zbyt duży luz to stukanie zaworami, ale XJR z definicji postukują

Najlepsze rozwiązanie to rezygnacja z oceny na słuch i dokonanie kontroli i regulacji.
Co 24 tys km lub co 2 lata, ale fachowcy mówią iż nie zaszkodzi i co 15 tys km.

[ Dodano: 2009-02-04, 09:12 ]
Jeszcze co do oceny zaworów na słuch, to ja mam korek wlewu
oleju z termometrem i inaczej słychac zawory przy temp. oleju 80-90stopni
( optymalna temperatura pracy ) a inaczej przy rozgrzaniu oleju do 110-115 stopni.

Parę lat temu, w lato przy 30 stopniach, tiry i autobusy zablokowały mnie w stojącym korku na 20 minut i olej skoczył mi do 120 stopni. Zawory było elegancko słychać.
Oczywiście nie wpadłem na pomysł zeby po prostu wyłączyć silnik.
Po ruszeniu silnik wyrażnie miał mniej mocy.

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » środa, 4 lutego 2009, 13:25

gregor pisze:Parę lat temu, w lato przy 30 stopniach, tiry i autobusy zablokowały mnie w stojącym korku na 20 minut i olej skoczył mi do 120 stopni. Zawory było elegancko słychać.
Oczywiście nie wpadłem na pomysł zeby po prostu wyłączyć silnik.
Po ruszeniu silnik wyrażnie miał mniej mocy.

tak to sie objawia, tez tak mialem
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

hardway

Postautor: hardway » środa, 4 lutego 2009, 14:04

no to ja dorzucę 140st C na Autostradzie Słońca. Taki korek był do tool gate'a że mi się zagotowało. oczywiście przy pierwszym zjeździe sprzęt w krzaki i godzinna przerwa żeby się uspokoił.

...a zaworki chodziły jak w 20 letnim Polonezie - istne stado bocianów

orimain

Postautor: orimain » środa, 4 lutego 2009, 16:08

No to jednak z okazji bliskiej wiosny trza będzie zawieźć sprzęta do warsztatu. A niech ma. A co.

Dzięki Panowie


gregor: o 5:31 to mam jeszcze 44 minuty do końca szychty :)

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 30 marca 2009, 12:43

Panowie czy ktoś z was nie posiada po którejś regulacji zaworów niechcący płytek o grubości 270 - 1szt i 280 - 3szt ?
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

ol_ti

Postautor: ol_ti » poniedziałek, 30 marca 2009, 13:43

nie chce zakładać nowego tematu, bo mam krótkie pytanie.
do ilu obrotów powinna się krecić maszyna?

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 30 marca 2009, 17:03

Panowie czy ktoś z was nie posiada po którejś regulacji zaworów niechcący płytek o grubości 270 - 1szt i 280 - 3szt ?
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » poniedziałek, 30 marca 2009, 17:44

Koniu podejdż do porządnego warsztatu motocyklowego,
jak dobrze pogadasz.
to powinni ci wymienić bez problemu,

czlap26

Postautor: czlap26 » poniedziałek, 30 marca 2009, 17:57

panowie płytki pasują z forda fiesty 1.3 silnik zetec koszt około 10-15pln

suzigsx1
Posty: 200
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » wtorek, 31 marca 2009, 18:19

Odebrałem wczoraj moją bestyjkę z warsztatu,zaworki były ok,gaźniki zrobione,a ceny uszczelek wielce mi się spodobały :mrgreen:
pod klawiaturę Yamaha życzy sobie 100 no i to raczej normalne ale te małe gumowe popierdółki pod śruby mocujące 27 zeta razy 8 szt ... :evil:
No ale czego sie dla NIEJ nie robi :lol:
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

Zalewski Slawom

Postautor: Zalewski Slawom » wtorek, 31 marca 2009, 21:26

Padl automat stopu przy kierownicy moze ktos ma namiary :roll:

suzigsx1
Posty: 200
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » wtorek, 31 marca 2009, 22:08

Zalewski Slawom pisze:Padl automat stopu przy kierownicy moze ktos ma namiary :roll:

Spróbuj samemu rozebrać i zerknąć,co prawda nie wiem jak to wyglada w XJR ale kiedyśtam jak miałem xj 600 też mi padł ,było tam parę blaszek,cos tam pokleciłem i działał ,wielkiej filozofii nie było. W Yamasze zawołali za to chyba 8 dych,a było to już parę lat temu.
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

Mati

Postautor: Mati » wtorek, 28 kwietnia 2009, 21:32

Nie doszukałem się wartości luzów na zaworach. Ma ktoś takie dane ile powinno być?

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 29 kwietnia 2009, 11:45

Ja mam :) w książce tez jest razem z bardzo sympatycznymi i łatwymi do rozczytania tabelkami :) Chyba, że dla twojej, nowszej są inne wartości dla mojej 2000 r są takie :

ssące 0.11-0.15 mm

wydechowe 0.16-0.20 mm
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Mati

Postautor: Mati » środa, 29 kwietnia 2009, 12:43

Chyba raczej takie same dane. Dziękuje bardzo za pomoc. Muszę się zabrać w końcu za te zawory

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 29 kwietnia 2009, 14:46

Tylko kup albo pożycz naprawdę dobry szczelinomierz tzn taki gdzie można konfigurować ustawienie grubości z dokładnością co do 0.01 mm albo co do 0.02 mm bo taki co 0.05 mm to dupa nie robota.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Mati

Postautor: Mati » czwartek, 30 kwietnia 2009, 12:02

Mam taki więc nie będzie problemów. Ewentualnie z płytakmi, ale jak pasują od Forda to coś ulepie..
;-)

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » niedziela, 3 maja 2009, 09:13

jakbyś potrzebował to mam wie 270 mm i jakieś inne dwie 284 mm i coś tam jeszcze, mam taką prośbę do wszystkich - Wymieniajmy się płytkami zaworowymi jak ktoś będzie potrzebował, lub za mniejsza opłatą bo po regulacji zawsze jakieś płytki zostają
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Jacek

Postautor: Jacek » niedziela, 3 maja 2009, 20:00

popieram cię koniu ty jak co wymyślisz to wymyślisz :mrgreen:

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » środa, 6 maja 2009, 07:38

Dobry pomysl Koniu, ja planuje na koniec sezonu, wiec zobaczymy co zostanie...
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

hardway

Postautor: hardway » poniedziałek, 18 maja 2009, 16:06

ja mam dwie 285 i jedna 270

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » środa, 21 kwietnia 2010, 16:38

Witam
No masakra u mnie przy zimnym silniku też pracuje on cichutko i jedwabiście ( sam Wydech) po rpostu miodzio, ale po rozgrzaniu od około 55 stopni wzwyż( korek z termometrem) zaczyna ćwierkać tymi zaworami. Strasznie mnie to denerwuje.kojaży mi się to z sieczkarnią. Czy na pewno każda ma ćwierkać zawarami po nagrzaniu ?? czy można je tak wyregulować by była cisza??
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » środa, 21 kwietnia 2010, 18:50

u mnie cykaly przed regulacja ipo regulacji jest to samo takze ten typ tak ma , pogodz sie z tym , jak sie myle to poprawic prosze

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 21 kwietnia 2010, 18:55

cyka, cyka....
bye

balth

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » czwartek, 22 kwietnia 2010, 10:36

Zawsze będzie cykać bo to taki motór że ma cykać i będzie cykać.

Jubiler

Postautor: Jubiler » czwartek, 22 kwietnia 2010, 23:34

Wydaje mi się, że to słychać nie zawory silnikowe, tylko nadmiarowy zaworek ciśnienia oleju, bo cyka z lewej strony, czyli na magistrali olejowej.

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 302
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Postautor: Ramzes » poniedziałek, 19 lipca 2010, 16:02

Pytanie

Jeśli luz zaworowy zmierzony na jednym z zaworów wydechowych ma 0,22 czyli mam za dużo o 0,02 a płytka zamontowana była 250 jak teraz dobrać płytkę żeby ten luz zniwelować ?? Czy według tabeli w serwisówce mam założyć płytkę 255 ?? Wiem że może jest to proste ale jak się do tego zabrać żeby dobre płytki montować. ( przykład ) i do jakiej wartości z luzem powinno się schodzić ??
A po drugie w jaki sposób docisnęliście zawory, żeby płytkę wyjąc są jakieś patenty ??

[ Dodano: 2010-07-19, 19:54 ]
Jeszcze takie pytanko próbuje to sam rozkminic jeśli mamy luz zaworowy wydech 0,22 a przedział był 0,16 x 0,20 (płytka 250 = 2,5) to montując płytkę 255 = 2,55 zmniejszamy luz z 0,22 - 0,05 = 0,17 czyli mieści się nam w granicy ustalonej przez producenta 0,16 x 0,20. Nie wiem czy dobrze rozumuje. Wartości na płytkach wzrastają co 0,05 mm.

Czyli mając mierzony luz 0,31 x 0,35 (zamontowana płytka 250) musimy zastosować płytkę 265 = 2,65 żeby wrócić do wartości 0,16 x 0,20 czyli - 0,15 mm wracając do górnej granicy przedziału czyli 0,20. 0,35 - 0,15 (265 = 2,65) = 0,20

Jeśli dobrze rozumuje to po jakiego h... jeździłem do mechanika :-/


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości