Regulacja zaworów

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5577
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » wtorek, 18 czerwca 2013, 08:13

Q pisze:Było. Witałem, ale z tego co widzę to wcięło posty albo powitalnia sama się oczyszcza
potwierdzam.

m1m2m3
Posty: 29
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2012, 18:16
Model i rocznik moto.: aprilia moto 6.5 & bmw f800gt
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: z lasu, wpi

Postautor: m1m2m3 » wtorek, 18 czerwca 2013, 21:55

Q - na 10 stronie tematu Maruda wrzucił 29.03.2012 - link z wymiarami - jeszcze działa.

ja już po zabawie z zaworami - tylko 13 płytek zamienionych/szlifowanych, ale tak dokładnie (na ile to możliwe) to chyba z fabryki nie wyjechała.... tak wiem, chory jestem- tyle, ze szybciej i prościej ściągnąć walki, a i przy okazji jakiś gwint naprawić w głowicy, który ktoś wcześniej zerwał.

ale to piękne cykanie;)

Q

Postautor: Q » środa, 19 czerwca 2013, 19:24

m1m2m3 pisze:Q - na 10 stronie tematu Maruda wrzucił 29.03.2012 - link z wymiarami - jeszcze działa.

Dzięki, widziałem wcześniej ale liczyłem na więcej i dokładniejsze informacje.
Wykonanie jakie przewiduję to laser+krawędziarka+frezarka

w załączniku do postu jest wersja v1. Rozszerzenie zip należy zmienić na pdf. Jest to PDF 3D
Liczę że ktoś kto ma oryginał podzieli się info.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

VersuS

Postautor: VersuS » środa, 19 czerwca 2013, 21:22

No łał. Ja przewidziałem: kątówka, młotek, wiertarka, imadło. Dało radę. Jak projekt się powiedzie to może zrób parę sztuk do dystrybucji. Ja o tym myślałem, ale nie chciałem moim rękodziełem ludzi do szału doprowadzać. A może się sam skuszę.

Q

Postautor: Q » niedziela, 30 czerwca 2013, 22:47

VersuS pisze:Jak projekt się powiedzie to może zrób parę sztuk do dystrybucji

Chętnie i nawet lepiej dla zamówienia jak jest więcej sztuk.
Jest problem natury technicznej - brak wymiarów, choćby wymiaru odniesienia.
Kto posiada oryginalny "shim tool"?

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 1 lipca 2013, 11:09

Ramzes chyba, napisz Mu PW, bo rzadko zagląda na foruma.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 1 lipca 2013, 12:07

Ewentualnie do Bigosa, ma na 99%
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » niedziela, 22 września 2013, 20:04

Witam wszystkich potrzebuję na wymianę płytki:
275
277
262

Mam na wymianę
265
270
271

Reflektuje ktoś na zamiankę?

pozdrawiam

sdobrzan

Postautor: sdobrzan » wtorek, 29 października 2013, 07:29

Tutaj gość sobie radzi z zablokowaniem zaworu, bez tego specjalistycznego narzędzia Yamahy i bez zdejmowania wałków - 05:35
http://www.youtube.com/watch?v=DmFaGwPXZO8

Tylko nie wiem na ile to bezpieczne. Będę się pewnie zabierał za regulację luzów, ale jednak wolałbym mieć tego shim toola.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 31 października 2013, 18:48

wole moje wkrętaki
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

sdobrzan

Postautor: sdobrzan » piątek, 22 listopada 2013, 20:05

No i pomierzyłem luzy. Dokładnie połowa wybiega poza optymalny zakres (przy przebiegu 22 000).
Co ciekawe, luzy się zwiększyły, a nie jak u większości zacieśniły.
Czy ktoś by mi pożyczył shim tool-a na tydzień, max dwa?
Jeżeli nie znajdę dobrotliwej duszy to pewnie się wykosztuję i zamówię ustrojstwo u jankesów.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 22 listopada 2013, 20:26

wywal ten rozrząd to będziesz miał wszystko jak na dłoni
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Maruda

Postautor: Maruda » piątek, 22 listopada 2013, 21:04

Dokładnie tak, jak napisał kolega wyżej. Zdejmij wałki i mieszaj płytkami do woli. Ten przyrząd, owszem dobry, ale jak już pisałem kiedyś, gdy masz do wymiany jedną, góra dwie płytki, a i tak musisz podkładać coś w zamian (jakaś moneta pasowała, chyba coś wspominałem, nie pamiętam..) i zdejmować przyrząd każdorazowo, bo nie przekręcisz wałkami.

Maruda

Postautor: Maruda » piątek, 22 listopada 2013, 21:20

By the way... Gość na filmiku nieźle sobie radzi z tym kablem, wypróbuję ten sposób bliżej wiosny ;-)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 22 listopada 2013, 21:52

Metoda stara jak świat ;-) . Tak samo, jak upychanie sznurka, czy czeguś podobnego w komore spalania, przy wymianie uszczelniaczy. Choć nie zawsze zdaje to egzamin.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » sobota, 23 listopada 2013, 01:33

wszystko jak zwykle pewnie zależy od upychającego :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

sdobrzan

Postautor: sdobrzan » sobota, 23 listopada 2013, 14:50

Kurna, myślałem, że uniknę zdejmowania wałków, bo tu już może się nieźle zesrać jak nie trafie w ząbek czy coś tam jeszcze innego po drodze sknocę.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 23 listopada 2013, 14:53

Jak będziesz postępował z wytycznymi manuala i uważał na to co robisz to się uda :-D

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » sobota, 23 listopada 2013, 21:16

sdobrzan pisze:tu już może się nieźle zesrać jak nie trafie w ząbek czy coś tam jeszcze innego po drodze sknocę.

znaki do tego nie dopuszczą, trzeba tylko wiedzieć gdzie są i umieć je odczytać, przerabiałem w mniejszej siostrze XT 350

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » poniedziałek, 25 listopada 2013, 20:35

Witam,
Może ja podpowiem pewny sposób po moich ostatnich perypetiach zaworowych.

Otóż żeby nie ściągać całkowicie łańcuszka i wałków ( jak się nie ma shimtola (czy jakoś tam)) a mieć dostęp do wszystkich zaworów wystarczy maxymalnie poluzować wszystkie śrubu trzymające wałek ( po kolei raz jeden później dokręcić i drugi). Później za pomocą dużego śrubokręta podnieść wałek w okolicy płytki wyciąganej i to wszystko. Jest wtedy wystarczająco dużo iejsca by wyciągnąć płytkę czym chcemy, ja używałem małego śrubokręta do podważania i magnesu do wyciągania.
Ja poluzowałem jeszcze napinacz rożrządu o kilka obroów śruby. Ale nie wykręcałem go całego.

Wszystkimi płytkami można wtedy machać ile się chce i rozrząd jak się to zrobi delikatnie to się nie przestawi.

Druga sprawa to nie jestem do końca pewny ,że po przykręcaniu wałków z powrotem nie pozmieniały się jakieś wymiary bo i się trochę luzy nie zgadzały na tych zaworach co byy ok.

Ale w sumie to to samo co całkowite odkręcanie wałków więc powinno być ok.

Pozdrawiam

Maruda

Postautor: Maruda » wtorek, 26 listopada 2013, 20:51

Zaraz, zaraz... W napinaczu jest zapadka, która uniemożliwia "poluzowanie" łańcuszka, więc wykręcanie śruby nic nie daje. No, chyba że napinacz jest jakby uszkodzony...

Maruda

Postautor: Maruda » wtorek, 26 listopada 2013, 21:01

Ach, Koledze zapewne chodziło o poluzowanie całego napinacza, więc wszystko się zgadza. Tylko wcześniej trzeba wykręcić śrubę wraz ze sprężyną regulatora... ;-) Swoją drogą, ja tez tak na początku kombinowałem, ale krzywki napierały, więc i tak mi rozrząd przeskoczył. W końcu rozebrałem wszystko całkiem... :-P

karolbart

Postautor: karolbart » poniedziałek, 9 grudnia 2013, 21:15

W szklankę zaworową , w wycięcie , można wsunąć śrubokręt - mały, Podważamy , śrubokręt przekręcamy kilka razy (tzw. gmeramy) i sama płytka wyskakuje. Wciskamy je z powrotem- z palca w rękawiczce. Wszystko delikatnie bez żadnych strat . Jak płytka wyskakuje trzeba uważać żeby nie wpadła w otchłań łańcucha rozrządu. ( papierem zabezpieczyć)
Pozdrawiam

sdobrzan

Postautor: sdobrzan » czwartek, 19 grudnia 2013, 15:29

Potrzebuję informację od jakiej dokładnie Fiesty pasuja płytki, bo goście z Forda nie ogarniają. Info, że ZETEC 1.25 im nie wystarcza.
Potrzebują rocznik i ilość KM

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 19 grudnia 2013, 15:35

Powiedz im, ze od tej, co Yamaha im silnik projektowała :) .

Edit:
METELLI płytka regulacyjna 25mm 2,20 Ford Fiesta IV,Focus I, Puma FHA/D/E/F 1.4i 16V 95-
Producent: METELLI
Ostatnio zmieniony czwartek, 19 grudnia 2013, 15:39 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.

GhostDog
Posty: 2817
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 19 grudnia 2013, 15:38

sdobrzan pisze:...Fiesty pasuja płytki, bo goście z Forda nie ogarniają. Info, że ZETEC 1.25 im nie wystarcza....


kupowałem niedawno wycieraczki, takie na szybę, dwie sztuki, normalnie aby wycierały wodę, 650mm i 400mm
skończyło się na tym, że prawie nie kupiłem bo gość wypytywał mnie o rocznik, model, vin, srin itp.
im tam w tych serwisach się w dupach poprzewracało - bez vinu nic nie kupisz

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 19 grudnia 2013, 15:41

Bo w VINie masz zakodowane wszystko, pojemność silnika, kolor nadwozia itp. ale co z tego jak ktoś wcześniej mógł wymienić coś, na coś innego i nie będzie pasować ani jedno ani drugie.
I cały oficjalny serwis szlak trafia.

sdobrzan

Postautor: sdobrzan » czwartek, 19 grudnia 2013, 15:59

No i pogadałem sobie z ASO Forda na Toruńskiej i doszliśmy, że Fiesty 1.25 w rocznikach 1995-2002 są na płytkach, bo później już nie. Gość mi zaproponował płytki z krokiem co 0.05 mm za 25 zł
Obiecywaliście, że rozmiary będą co 0.02 mm!
Komu, gdzie i do jakiej Fiesty udało się takie płytki kupić?

Edit:
METELLI płytka regulacyjna 25mm 2,20 Ford Fiesta IV,Focus I, Puma FHA/D/E/F 1.4i 16V 95-
Producent: METELLI

Te płytki też są rozmiarach co 0.05 mm

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 19 grudnia 2013, 18:41

A ktoś pisał, ze są co 0.02mm? Ja moje kupiłem po kilkanaście zł sztuka(0.05mm), pisałem o tym wcześniej, posty sprzed roku :) .

Zapytaj tego sprzedawcę, być może będzie miał: http://allegro.pl/plytka-plytki-31mm-do ... 88010.html.

Jak chcesz płytki, co do setki w rozmiarze, to pozostaje tylko Yamaha i chore ceny. Jak podobierasz luzy przy okazji mieszając płytkami, aby było dobrze zaoszczędzisz kupę kasy.

Ewentualnieee pozostaje magnesówka i jazda ;-) .

Jakie wymiary potrzebujesz dokładnie :?: , zapytam znajomego, może coś będzie miał.

30 sekund w google:
http://www.samli.pl/advanced_search_result.php?showcat=1&cat=0&cPath=a_36_3589_10043&category=Silnik%20oraz%20osprz%C4%99t&subcategory=Mechanizm%20rozrz%C4%85du%20(Sterowanie%20zaworem)&keywords=pokaz&i=7&j=14

sdobrzan

Postautor: sdobrzan » czwartek, 19 grudnia 2013, 20:29

Bigos pisze:Można zakupić płytki od Forda Fiesty ZETEC 1.25 bo mają tolerancję co 0.02mm, ale ja bym zostawił to do następnej regulacji. Za 6000km sprawdzić zawory i wtedy, jeżeli luz się zmniejszy na 0.15 zmienić płytkę o 0.05mm mniejszą i będzie spokój na dłuuuugi czas.


Dzięki. Nie mogłem sie doczekać, więc kupiłem w larssonie razem z kilkoma innymi rzeczami płytki z rozmiarami co 0.05 mm właśnie. Szukałem długo w necie i lepszych nie znalazłem. Potrzebowałem 2.87 i 2.86 ale musiałem wziąć 2.85
Nie będzie idealnie, jeden mi wyjdzie pod górną granicę, ale lepiej w tę stronę.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości