Regulacja zaworów

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 19 grudnia 2013, 21:15

sdobrzan pisze:
Bigos pisze:Można zakupić płytki od Forda Fiesty ZETEC 1.25 bo mają tolerancję co 0.02mm, ale ja bym zostawił to do następnej regulacji. Za 6000km sprawdzić zawory i wtedy, jeżeli luz się zmniejszy na 0.15 zmienić płytkę o 0.05mm mniejszą i będzie spokój na dłuuuugi czas.


Dzięki. Nie mogłem sie doczekać, więc kupiłem w larssonie razem z kilkoma innymi rzeczami płytki z rozmiarami co 0.05 mm właśnie. Szukałem długo w necie i lepszych nie znalazłem. Potrzebowałem 2.87 i 2.86 ale musiałem wziąć 2.85
Nie będzie idealnie, jeden mi wyjdzie pod górną granicę, ale lepiej w tę stronę.


A to zwracam honor, skoro Bigos pisał o tym. No jak widzę, to larsson bije z ceną na głowę chyba nawet Yamahę :mrgreen: .

sdobrzan

Postautor: sdobrzan » czwartek, 19 grudnia 2013, 21:23

Zdzisław, a pewny jesteś, że w u Yamahy można kupić płytki z lepszą dokładnością niż 0.05 mm?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 19 grudnia 2013, 22:16

Nie jestem teraz pewien na 100%, zadzwoń do nich i się dowiedz co mają do zaoferowania. Pamiętam, ze jak wymieniałem u siebie, to chyba mieli tylko hotcamy czy coś w tym stylu, z wymiarami co 0.05mm.

sdobrzan

Postautor: sdobrzan » piątek, 20 grudnia 2013, 10:57

No i potwierdziłem. Płytki Yamahy również w rozmiarze co 0.05 mm.
Koszt 61,50 zł za sztukę.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 20 grudnia 2013, 15:25

Czyli larsson tańszy o połowę :) .

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 20 grudnia 2013, 16:25

sdobrzan pisze:Koszt 61,50 zł za sztukę.

za 40zł można kupić w Yamie
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » poniedziałek, 30 grudnia 2013, 13:32

Ja u magika za nowe płaciłem 15;/szt. Wspomniana Yamaha też kombinuje bo oryginalne płytki są kalibrowane co setkę lub dwie.

sdobrzan

Postautor: sdobrzan » wtorek, 31 grudnia 2013, 12:15

Tak jak wyżej napisałem. Yamaha ma płytki z krokiem co 0.05 mm
Info potwierdzone w dwóch ASO

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 31 grudnia 2013, 12:47

oryginalne płytki mają znaczek (nie pamiętam dokładnie jaki), możliwe, że logo.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 31 grudnia 2013, 13:05

Na moich nie widzę żadnych znaczków, sa z krokiem co 0,02mm. Bynajmniej na tych, co mam w posiadaniu.

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Postautor: nakano » czwartek, 20 lutego 2014, 12:17

sprawdziłem luzy i wyszło coś takiego:

W
1 - 0,21 / 0,21
2 - 0,19 / 0,17
3 - 0,14 / 0,15
4 - 0,15 / 0,15

S
1 - 0,16 / 0,16
2 - 0,13 / 0,13
3 - 0,15 / 0,16
4 - 0,14 / 0,16

pomiar wykonałem dwukrotnie szczelinomierzem o dokładności 0.02mm w różnych kombinacjach listków (w razie nie dokładnego wykonania szczeli.;)). przy obu pomiarach różnica 0,01 na dwóch zaworach:)

które są do wymiany?

nie posiadam jeszcze klucza i nie mam jak sprawdzić płytek ale mam nadzieję, że uda mi sie coś takiego dorobić w tym tygodniu. zastanawiam się czy nie jest lepiej zdjąć wałeczki tylko, że nie wiem jak to zrobić:( co i jak, na co uważać?

Proszę o radę!

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » czwartek, 20 lutego 2014, 15:36

Ssących bym nie ruszał, wydechowe 3 i 4 do regulacji, luz zmniejszył się już za bardzo. Wałków nie ściągaj, jeśli nie masz narzędzia do blokowania szklanek, możesz skorzystać z pomocy kolegi, który dwoma solidnymi śrubokrętami przytrzyma ci szklankę w dolnym położeniu. Wymienisz płytkę na właściwą i szafa gra. Kolega musi mieć nieco pary i być zręcznym człowiekiem ;-) coby mu się śrubokręty nie ześlizgnęły. Sposób trochę ryzykowny ale działa.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » czwartek, 20 lutego 2014, 16:41

Jakom człek "małej" postury dałem radę sam i to z jednym śrubokrętem, co do wymiany to zgadzam się z przedpiszcą.
Yello "Fly" Submarine
665664515

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » czwartek, 20 lutego 2014, 20:09

mryc pisze:Jakom człek "małej" postury dałem radę sam i to z jednym śrubokrętem


Mały ale byk ! Nie każdy tak potrafi ! :-)
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Postautor: nakano » czwartek, 20 lutego 2014, 23:03

poczytałem sobie trochę manuala i sprawa z wałeczkami nie jest aż tak skomplikowana a może udało by się tylko miejscami zamienić płytki.

tak też myślałem że ssące są jeszcze OK może troszkę ponad ale jeszcze obejdzie:)
ciekawi mnie ten pierwszy cylinder, równo o 0,01 na + jak ssące tak wydechowe.

:looka: czy luz może mieć coś wspólnego z synchronizacją gaźników?

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » czwartek, 20 lutego 2014, 23:30

Jako znawca hardware IT twierdzę że ma i trzeba robić synchro po regulacji zaworów, ja też zrobiłem pomiar kompresji (co wykazało inne niedomagania)
Yello "Fly" Submarine
665664515

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 20 lutego 2014, 23:37

Tak, synchro koniecznie. Po za tym nie można nic popsuć jak się wałki ściąga, grunt to mieć dobre narzędzia i klucz dynamometryczny do dokręcania mostków w głowicy. No i najprzód trza zluzować napinacz i wykręcić go.

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Postautor: nakano » piątek, 21 lutego 2014, 01:03

tzn... chodziło mi czy różnica w luzach pomiędzy cylindrami ma coś wspólnego z gaźnikami :?:

narzędzia - są
klucz dynamometryczny - jest
chęci - są
piwo - trzeba kupić

jeszcze mam coś do listy dopisać?

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 24 lutego 2014, 15:59

Orzeszki!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Postautor: nakano » środa, 26 lutego 2014, 17:55

chipsy lepsze:)

zrzuciłem wałeczki a płytki dałem do szlifowania, mam nadzieję że dobrze to zrobi.
niestety nie udało mi się znaleźć odpowiednich płytek na wymianę.

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Postautor: nakano » poniedziałek, 3 marca 2014, 14:05

ok mam już wszystko ustawione i poskładana ale klucz dynamometryczny jaki posiadam to zwykły wychylny. siła dokręcania mostków to 1.2kg ale na taki kluczu nie da się tego zrobić tak precyzyjnie:( czy może się coś stać jak dokręcę lekko mocniej czy słabiej niż te 1.2???

bukigliwice

Postautor: bukigliwice » poniedziałek, 3 marca 2014, 15:32

Hej, jakiś inżynier pisał tego manuala, wcześniej podejrzewam ktoś to dokładnie wyliczył, a później ktoś testował. Jak przykręcisz zgodnie z instrukcja to w momencie jak coś się spie....li to będziesz miał pewność, że zrobiłeś wszystko jak należy ;)

Tak na marginesie powiem, ze pierwszy raz się spotkałem ze szlifowaniem płytek.

Powodzenia.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 3 marca 2014, 16:21

bukigliwice pisze:Hej, jakiś inżynier pisał tego manuala, wcześniej podejrzewam ktoś to dokładnie wyliczył, a później ktoś testował. Jak przykręcisz zgodnie z instrukcja to w momencie jak coś się spie....li to będziesz miał pewność, że zrobiłeś wszystko jak należy ;)

Tak na marginesie powiem, ze pierwszy raz się spotkałem ze szlifowaniem płytek.

Powodzenia.


Szlifowanie jest stare jak... Polska :mrgreen: .

nakano
Jak dokręcisz za mocno, to sa dwie opcje:
- wałki będą chodzić ciężko
- pozrywasz śruby mostków

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Postautor: nakano » poniedziałek, 3 marca 2014, 16:41

no to szukam innego klucza:)

kiedyś jak w łokciu jeb... to było wystarczająco dokręcone... ale to chyba dotyczyło traktora :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 3 marca 2014, 16:58

Szczerze powiedziawszy, to dokręcałem mostki wychyłowym, w Kawałsraki jak miałem, i nie stało się nic złego :) . Wcześniej poukręcałem śruby pokrywy zaworowej, i cza było rozbierać...

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Postautor: nakano » poniedziałek, 3 marca 2014, 17:28

ja już mam dokręcone ale boję się że za mocno i je zatrze. dokręciłem tak na oko 1,2-1,5 jeżeli dobrze pokazuje skala.
przy takich małych wartościach wychylnym nie jest się w stanie idealnie dokręcić a profesjonalny będzie ciężko zdobyć:(

ewentualnie jeszcze raz je odkręcę i dociągnę ręcznie z czuciem a później jeszcze delikatnie kluczem.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 3 marca 2014, 17:39

bukigliwice pisze:Tak na marginesie powiem, ze pierwszy raz się spotkałem ze szlifowaniem płytek.

ja tak miałem swego czasu i nic złego nie mogę powiedzieć. Ale tego się nie szlifuje na KOŃtówce czy kamieniu :)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 3 marca 2014, 19:06

nakano pisze:
ewentualnie jeszcze raz je odkręcę i dociągnę ręcznie z czuciem a później jeszcze delikatnie kluczem.


Ręcznie, jak dokręcałem rok temu, to ukręciłem korek spustu oleju, zamiast 40 N ustawiłem w łokciu chyba z 60N :mrgreen: . Zła droga, lepiej załatwić małego Dyna jak zaś cierpieć.

Awatar użytkownika
marecki
Posty: 195
Rejestracja: czwartek, 27 lutego 2014, 19:54
Model i rocznik moto.: RP02 2000
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: marecki » poniedziałek, 3 marca 2014, 19:16

Zdzisław, co zrobiłeś z gniazdem korka spustowego po przeciągnięciu gwintu? Mam problem z poceniem się michy w tym miejscu po rzekomej naprawie gwintu w serwisie?
"na motorze też można nie jeździć ... i nikt się nie dowie czego mu brakuje c'nie ?"

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Postautor: nakano » poniedziałek, 3 marca 2014, 19:36

jak nic nie znajdę to nie będzie wyjścia.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości