Regulacja zaworów

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
VersuS

Postautor: VersuS » piątek, 30 marca 2012, 20:12

Maras, a za co przepraszasz? Jeżeli nic nie wykombinuje to może się skuszę na Twoją propozycję, ale może do tego czasu coś się uda.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 5 kwietnia 2012, 19:53

No w końcu Bestia poskładana, jutro odpalenie i regulacje :-D .

Slavko

Postautor: Slavko » niedziela, 8 kwietnia 2012, 10:03

Zdzisław wymieniałeś uszczelki, te które są pod śrubkami pokrywy? Pod koniec miesiąca do regulacji zaworów się przymierzam ale nigdzie nie widzę tych uszczelek pod śrubki, może nie ma konieczności ich wymiany na nowe.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » niedziela, 8 kwietnia 2012, 10:16

Ja po regulacji nie wymieniałem, mam poskładane na starych i nic nie cieknie.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 8 kwietnia 2012, 14:05

U mnie również zero wycieków, moto bangla w końcu normalnie na ssaniu- pełna regulacja, pali na dotyk.... Ale straciło troszkę wigoru- już tak rąk nie urywa jak urywało... ciekawe jak ze spalaniem będzie ....

Jutro wymienię olej i świece, więc może się poprawi kopniak z pieca :) .

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 8 kwietnia 2012, 20:21


Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 8 kwietnia 2012, 20:31

jak się dobrze wszystko rozegra to żadnej uszczelki nie trzeba wymieniać.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 9 kwietnia 2012, 16:38

mam na zbyciu 5 płytek zaworowych po ostatniej regulacji i tegorocznej.
Grubości:
280 2 sztuki
279 2 sztuki
278 1 sztuka

Potrzebowałbym na wymianę jakby ktoś miał zbędne tych grubości:
275 1 sztuka
270 1 sztuka
265 1 sztuka

Czekam tydzień na odpowiedź, jak nikt się nie zgłosi będę zamawiał w Fordzie.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

VersuS

Postautor: VersuS » sobota, 14 kwietnia 2012, 18:52

Jeszcze będę sprawdzał raz, ale jak się pomyliłem to narazie mogę popchną co następuje:

272 x 2 (Koniu jak celowałeś w górny zakres, a środkowy Ci nie przeszkadza to Ci je wyślę)
280 x 1
281 x 2
284 x 2

Chętnie przygarnę
274 x 3
278 x 3 (Koniu tutaj ponownie piję do Ciebie bo mi podejdą Twoje 278 i 2x279)
282 x 1

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 16 kwietnia 2012, 16:37

dogadamy się ;)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

VersuS

Postautor: VersuS » poniedziałek, 16 kwietnia 2012, 19:13

Liczę na to. Jak chcesz to podaj adres na priv to to wyślę, ale najwcześniej we środę, bo jutro chyba mnie wcześnie nie puszczą i na pocztę niewydolę. Aaa i podaj warunki dilowania ;-)

VersuS

Postautor: VersuS » poniedziałek, 16 kwietnia 2012, 20:38

A jednak nie poślę za szybko bo przecież nie mam tam czego wsadzić w zamian. A szklanka bez płytki chyba się obedrze o krzywkę. Więc pewnie jak zamówię te płytki, które mi trzeba to wtedy. Odpowiedź mam mieć jutro czy mają na stanie.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 16 kwietnia 2012, 21:32

Sciąganie wałków się kłania :P .

wojtekvts

Postautor: wojtekvts » czwartek, 3 maja 2012, 17:36

Jakby ktoś potrzebował płytek do regulacji można je znaleźć we Wrocławiu, salon Ford zwany GERMAZ. Kontakt do osoby od części: Remigiusz Tułacz <rtulacz@germaz.pl>. Sam korzystałem z fordowskich zamienników, polecam. Jakby ktoś potrzebował chętnie pomogę.
Jak powszechnie wiadomo płytki od silnika ZETEC 1.25 S pasują idealnie. Co więcej, mają pewną przewagę nad tymi Yamahowskimi:
1. Cena (w Germazie 21 zł/szt.)
2. Płytki oferowane przez Yamahę (przynajmniej tam gdzie pytałem) są dostępne w grubościach co 0,05 mm. Jak ktoś lubi dokładność to czasem za pomocą takich płytek ciężko jest wstrzelić się w pożądany luz. Płytki od ZETECA które nabyłem są oferowane w grubościach co 0,025 mm. Taki płytkami można się już pobawić :)

Wracając do mojej maszyny, miałem w zaworach niezły sajgon. Po pomiarze okazało się, że tylko dwa zawory były w limitach... reszta? XJR rzeczywiście zaciska pasa, wszystkie pozostałe luzy były PONIŻEJ dolnego limitu, jeden ssący rekordzista: luz 0,05 mm ! Ale udało się, płytki powymieniane, odgłos kominów w końcu wziął górę nad sieczkarnią :) Zaryzykowałem i nie wymieniałem uszczelki pokrywy zaworów, dobrze ją oczyściłem z pozostałości po sylikonach i innych syfach, przed dokręceniem dokładna kontrola przylegania, samo dokręcanie 10 NM zgodnie z manualem i efekt: ani grama potu.

No i na koniec: podziekowania dla Ramzesa za wypożyczenie Shim Toola. Znacznie ułatwia pracę.

Maruda

Postautor: Maruda » czwartek, 3 maja 2012, 21:55

Zapomniałem tu zajrzeć...
Kolego VersuS, już zapewne po fakcie, ale na przyszłość, coby każdy wiedział, tymczasowo zamiast płytki można podłożyć pod krzywkę monetę. Tylko pamiętajcie, Orłem do dołu, żeby się godło nie podrapało ;-)
Kiedyś czteroletnia córka mojego szefa, zobaczyła u mnie w domu wypchanego jastrzębia, i pyta: "czy ja mogę pogłaskać tego orzeła?" :lol:
A więc panowie, Orzełem do dołu :mrgreen:

VersuS

Postautor: VersuS » sobota, 5 maja 2012, 21:15

Mi gość z Forda w Bielsku - Białej powiedział, że skok jest co 0,05, więc kupiłem oryginały bo i tak tylko 3 brałem, a były o dziwo tańsze od zamienników z Larssona o 5 pln.
Marudo jakoś to domęczyłem dzięki sprawnej akcji Kolegi Konia. A Orzełowi też się od życia jakieś pieszczoty należą.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 7 maja 2012, 20:37

Nie ma sprawy choć to trochę trwało, także założyłem starą uszczelkę tylko zakupiłem dobry szary silikon 24 zł za tubkę zrobiłem na tak zmontowanej uszczelce ponad 200 km i narazie ani znaku wysięków i tak już zostanie. Śrubki dociągnąłem na chłopskie lub końskie oko jak kto woli :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

turbo

Postautor: turbo » środa, 11 lipca 2012, 09:24

Czy ktoś może mi pomóc skombinować ten "valve shim tool" szukałem na allegro i po sklepach ale nie ma. Na eBay znalazłem ale z USA, czy któryś z kolegów ma dostęp do takiego wynalazku gdzieś?

wojtekvts

Postautor: wojtekvts » środa, 11 lipca 2012, 10:53

turbo pisze:Czy ktoś może mi pomóc skombinować ten "valve shim tool" szukałem na allegro i po sklepach ale nie ma. Na eBay znalazłem ale z USA, czy któryś z kolegów ma dostęp do takiego wynalazku gdzieś?


2012-05-03, 18:36 wojtekvts pisze:...
No i na koniec: podziekowania dla Ramzesa za wypożyczenie Shim Toola. Znacznie ułatwia pracę.

turbo

Postautor: turbo » środa, 11 lipca 2012, 12:39

No tak, tylko, że chciałbym zakupić to narzędzie.

wojtekvts

Postautor: wojtekvts » środa, 11 lipca 2012, 19:21

Też próbowałem kupić ale ceny narzędzia zdecydowanie odstraszały.
Jeżeli Ciebie cena nie odstraszy to wiem że mają to:
e-mail: motorrad@yamaha-dealer.pl
www.motorrad.walbrzych.pl

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 11 lipca 2012, 19:28

Napisz do Bigosa ;-)

turbo

Postautor: turbo » czwartek, 12 lipca 2012, 09:56

Dzięki Panowie zacznę od pytania do Bigosa, wojtekvts na mnie trzeba poprawkę brać jak czegoś sam nie zrobię nie byłoby ważne ostatnio zakupiłem wakuometry z moto-akcesoriów, a teraz kombinuje z tym shim toolem, że nie wspomnę o kluczu dynamometrycznym (elektroniczny) czy udarowym kluczu elektrycznym jak nie mogłem ludzką siłą ruszyć nakrętki kosza sprzęgłowego w CB500.

Tak mi chodzi po głowie żeby dokupić jeszcze przyrząd do pomiaru sprężania w cylindrze oraz świece color tune i otworze sobie warsztat, a już na pewno pomogę jak by się ktoś rozkraczył w okolicach Koła.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 18 lipca 2012, 08:50

Fajnie :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

turbo

Postautor: turbo » środa, 18 lipca 2012, 12:56

Poszedłem za radą Bigosa i zamówiłem w USA Shim Tool pozostaje czekać, dla ciekawych z wysyłką do Polandii dałem 264zł. Do tego szczelinomierz BAHCO 26 listków. Więc zestaw do regulacji lada dzień będzie u mnie (oby).

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 18 lipca 2012, 13:30


Q

Postautor: Q » sobota, 15 czerwca 2013, 08:15

Witajcie,

czy może ktoś z Was dokładnie pomierzyć oryginalny SHIM TOOL?
Planuje wykonać porządny przyrząd i potrzebne będą wymiary. Zamiennie podzielę się materiałem.

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 1449
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Postautor: Unfamiliar » sobota, 15 czerwca 2013, 09:01

Pewnie tak. Zaraz po tym jak zawitasz w powitalni....albo ciut później.
***** ***

VersuS

Postautor: VersuS » sobota, 15 czerwca 2013, 09:22

Mnie to wymiarował kolega Ramzes, ale został mi sam schemat bez wymiarów. Nie wiem gdzie posiałem ten właściwy. Przyrząd też zrobiłem sam, ale nie będę Ci go mierzył, bo suma błędów przy moim wykonaniu może być dyskwalifikująca. Mój jakoś działa, ale lepiej mieć pomiar z oryginału. Turbo pisze,że zamawiał. Może jego zapytaj.

Q

Postautor: Q » poniedziałek, 17 czerwca 2013, 01:40

Unfamiliar pisze:Pewnie tak. Zaraz po tym jak zawitasz w powitalni....albo ciut później.


Było. Witałem, ale z tego co widzę to wcięło posty albo powitalnia sama się oczyszcza.
Jeszcze raz.

Witam:)


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości