szarpanie przy wolnym przyspieszaniu 2 i 3 biegu

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
kokersi
Posty: 72
Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: znad morza

szarpanie przy wolnym przyspieszaniu 2 i 3 biegu

Postautor: kokersi » piątek, 22 marca 2024, 16:27

Witam forumowiczów,
moto rocznik 2002, odebrałem od mechanika, następnego dnia moto sprawdzone jeszcze raz ale przyczyny nie ustalił. Objaw - przy wolnej jeździe miejskiej (spowolnienia ruchu) przy małym dodawaniu gazu przy obr. 1100 -1800 szarpie motocyklem. Były zlikwidowane nieszczelności na styku airbaxu (brał lewe powietrze), wymienione świece, filtr powietrza, synchronizacja gaźników i regulacja napędu (napęd wytrzyma jeszcze sezon). Nie było ingerencji w silnik.
Co może być przyczyną szarpania czyli braku płynnej pracy silnika w zakresie obrotów o których wyżej?
Dziękuję za odpowiedzi.
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: szarpanie przy wolnym przyspieszaniu 2 i 3 biegu

Postautor: GhostDog » piątek, 22 marca 2024, 16:49

Wszystko może być
Świeca na przykład jakaś
Cokolwiek
Też miałem w sobotę, świece wymienione i jest ok
Zwykle NGK dpr

Awatar użytkownika
auratus1
Posty: 167
Rejestracja: wtorek, 25 grudnia 2018, 12:08
Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
Województwo: S-śląskie

Re: szarpanie przy wolnym przyspieszaniu 2 i 3 biegu

Postautor: auratus1 » piątek, 22 marca 2024, 18:45

Czujnik położenia przepustnicy TPS

Awatar użytkownika
kokersi
Posty: 72
Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: znad morza

Re: szarpanie przy wolnym przyspieszaniu 2 i 3 biegu

Postautor: kokersi » sobota, 23 marca 2024, 13:33

Dziś myjąc motocykl zauważyłem w okolicy między gaźnikami a silnikiem, że zwisa przewód elektr. zakończony plastikową "wtyczką" i nie jest podczepiony pod dół lewego wewnętrzny gaźnik. To ma znaczenie? Wszystkie pozostałe trzy gaźniki mają podłączony przewód.
(próbowałem to wcisnąć ale chyba trzeba poluzować nakrętkę przy gaźniku, wcisnąć wtyczkę i nakrętkę dokręcić)
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków

Awatar użytkownika
kokersi
Posty: 72
Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: znad morza

Re: szarpanie przy wolnym przyspieszaniu 2 i 3 biegu

Postautor: kokersi » sobota, 23 marca 2024, 13:47

W serwicówce jest napisane, że jest to przewód nagrzewnicy.
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 269
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Re: szarpanie przy wolnym przyspieszaniu 2 i 3 biegu

Postautor: gacy666 » sobota, 23 marca 2024, 14:31

Pewnie chodzi o grzałki gaźnika, podgrzewają paliwo, ale są nieistotne przy normalnej pogodzie. A wtyczkę można włożyć normalnie tylko trzeba odpiąć dolny klips, ale jak znam życie to pewnie Ci się ta grzałka kompletnie rozleciała, są dość delikatne.

Próbowałeś może "podlać" paliwa śrubami od składu mieszanki? Znajdują się na dole gaźników, przy krótkim i wąskim śrubokręcie można się nimi bawić nawet na założonych gaźnikach, ale trzeba liczyć liczbę wykręceń, żeby kompletnie ich nie rozregulować.

Awatar użytkownika
kokersi
Posty: 72
Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: znad morza

Re: szarpanie przy wolnym przyspieszaniu 2 i 3 biegu

Postautor: kokersi » sobota, 23 marca 2024, 14:41

Nie próbowałem, będę rozmawiał o tym z mechanikiem w poniedziałek.
Dodatkowo motocykl (było wymieniane aku) nie odpala na ssaniu. Odchylam dźwignię ssania na maxa, szyna przy gaźnikach się przesuwa, moto kręci ale nie odpala. Dopiero po wkręceniu manetki silnik odpala. Obroty są niskie po minucie idą na 2 tys. po odjęciu ssania mam 1,1 obrotów. Wcześniej odpalał na ssaniu bez wkręcenia gazu, obroty szły na 2,8 tys.
Może to jednak coś z czujnikiem manetki?
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości