Cieknie olej

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
rydzu

Cieknie olej

Postautor: rydzu » niedziela, 24 maja 2009, 09:15

W dniu wczorajszym wskrzesiłem swoją XJR i tu muszę się pochwalić że na razie silnik cyka jakby nie był od XJR( cichutko i melodyjnie). Ale wystąpił nowy problem i to dziwny. Cieknie mi olej przy śrubie obudowy filtra oleju. Wymieniłem obydwa oringi (przy śrubie i w obudowie) i dalej cieknie. Nie wiem co się z tym kurde dzieje- może powinna być jeszcze jakaś miedziana uszczelka miedzy śrubą a obudową??? Ale nic takiego wcześniej nie było i silnik był suchy. Może ten olej mineralny za gęsty jest??? Ale też nie bo cieknie także na wyłączonym silniku. Poradźcie coś

edwin

Postautor: edwin » niedziela, 24 maja 2009, 12:21

jakaś uszczelka/podkładka po śrubę... w ostateczności silikon

a najpierw odkręć śrubę i pokrywę i sprawdź może coś tam wlazło albo będą widoczne jakieś uszkodzenia...

rydzu

Postautor: rydzu » poniedziałek, 25 maja 2009, 09:49

Cztery razy juz to zdejmowalem i kombinowalem. Śruba wyglada jakby była tam kiedyś uszczelka miedziana miedzy sruba a obudową- orientujecie sie jak to powinno byc??? u mnie nie było

edwin

Postautor: edwin » poniedziałek, 25 maja 2009, 10:47

za 500km zmieniam olej... to sprawdzę... :evil:

Misiek

Postautor: Misiek » poniedziałek, 25 maja 2009, 11:10

ostatnio zmieniałem olej i filtr oleju - miałem dokładnie ten sam problem. cały pic polega na dokręceniu śruby filtra oleju z odpowiednią siłą. na obudowie i w instrukcji piszą żeby dokręcać z momentem 15 Nm (15 kg/m2)

masz dwie możliwości - skombinować gdzieś klucz dynamometryczny i dokręcić śrubę z rządaną siłą

albo - metoda bardziej upierdliwa (mi się udało) dokręcasz srubę do pierwszego oporu, odpalasz motor, robisz rundkę testową i lukasz czy olej kapie. jesli kapie, dokrecasz jeszcze o 1/4 obrotu i kolejna rundka testowa itd, aż do skutku. nie przekręć tylko za mocno bo mogą być problemu.

p.s. mam nadzieję że po zmianie uszczelek od razu nasmarowałeś je olejem?

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2148
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » poniedziałek, 25 maja 2009, 14:20

kurna i u mnie coś ciecze, cholerka objaw jest nastepujący: po dłuższej jeździe nakapie jakieś 3 cm średnicy (plama oczywiście) a potem jest spokój. nawet po krótkiej jeździe nie kapie (wczoraj na nowej kostce Baltha nie nakapało).
chyba wreszcie klękne i zajrze pod podbrzusze motorsa i obejrze skąd to leci.
Poziom oleju w przezierniku ani drgnął.
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

Misiek

Postautor: Misiek » poniedziałek, 25 maja 2009, 14:31

najlepiej zacznij od ustalenia skąd cieknie. jak cieknie spod obudowy filtra - patrz dwa posty wyżej. jak cieknie ze śruby spustowej - zmień miedzianą uszczelkę. jak z jakiegoś innego miejsca - to się spytaj kogo innego bo jeszcze tych przypadków nie przerabiałem :)

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 25 maja 2009, 17:42

cezaRYton pisze:[..]nawet po krótkiej jeździe nie kapie (wczoraj na nowej kostce Baltha nie nakapało).


noooo!

chyba wreszcie klękne i zajrze pod podbrzusze motorsa i obejrze skąd to leci.
Poziom oleju w przezierniku ani drgnął.


i po co było się śmiać z mojego światła stopu? no po co? ;-)
bye

balth

rydzu

Postautor: rydzu » poniedziałek, 25 maja 2009, 19:45

Ku..... ja to mam pecha. Najpierw głowica teraz to. Okazało się że obudowa jest pęknięta i skrzywiona. Tak więc może ktoś z was ma obudowę filtra oleju na sprzedaż?? kurde w maju chyba się już nie przejadę

[ Dodano: 2009-05-25, 21:14 ]
przypomniało mi się że ktoś ostatnio pytał o możliwość przełożenia silnika z FJ gdyż stary padł- może z tego padniętego silnika mógłbym kupić obudowę??? tylko nie pamiętam kto to był;(

edwin

Postautor: edwin » poniedziałek, 25 maja 2009, 21:46

pytaj kolesia który na allegrze wystawia xjr na części... może w tamtym gracie obudowa jest cała...

http://www.allegro.pl/item645525729_yam ... zesci.html

Jubiler

Postautor: Jubiler » wtorek, 26 maja 2009, 02:30

Co do cieknącego filtra: trafiła do sprzedaży partia filtrów z oringiem uszczelniającym 3,8 mm średnicy, zamiast 4,2 mm. Zanim zaczniecie coś naprawiać, zmierzcie oring i albo załózcie stary, albo dokupcie nowy grubszy za zeta.
Oring można zmienic nie spuszczając oleju, trzeba moto położyć na boku ( np na oponach samochodowych) i traci się tylko 150 cmm oleju z obudowy filtra.

rydzu

Postautor: rydzu » wtorek, 26 maja 2009, 07:27

Przejrzałem już całe Allegro ale nikt juz tego nie ma. podobno idą jak świeże buły te obudowy - nawet od Fj nikt juz nie miał.

edwin

Postautor: edwin » wtorek, 26 maja 2009, 07:34

rydzu, jak to zrobiłeś? za dużo siły w rękach?

rydzu

Postautor: rydzu » wtorek, 26 maja 2009, 10:16

No chyba to jest moja wina- nie mam tej wrodzonej delikatnosci w sobie :evil:

[ Dodano: 2009-05-26, 15:31 ]
Zamówiłem nową obudowe w serwisie cena wydaje sie normalna bo 221 pln - dla przykladu moge podac cene 250 pln jaka uzyskal pan z aukcji podanej przez Edwina na allegro oczywiście za obudowe używana i to mocno :]

ka3

Postautor: ka3 » wtorek, 26 maja 2009, 19:11

rydzu na drugi raz zwruć uwage na kabelek od kosy :)

edwin

Postautor: edwin » wtorek, 26 maja 2009, 21:56

ka3, haha raz złozyłem wszystko i zalewam olej a tu cieknie... teraz już pilnuje kabelka :D

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 27 maja 2009, 09:37

Fakt kebelek jest łatwo przyszczypnąć teraz jak wymieniałem olej straciłem przez to że zapomniałem o nim jakies 200 ml smarowidła i koniecznie wszystkie mosiężne czy miedziane podkładki zmienić na nowe przy każdej wymianie po potem się ślini, tak samo uszczelki gumowe które sa razem z filtrem kapie i niefajnie jest.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 27 maja 2009, 13:31

edwin pisze:ka3, haha raz złozyłem wszystko i zalewam olej a tu cieknie... teraz już pilnuje kabelka :D


w ogóle mocowanie kosy w okolicach filtra to porażka. ja przy wymianie zirytowałem się i odkręciłem kosę...
bye

balth

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 1 czerwca 2009, 19:00

co to kosa?
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » poniedziałek, 1 czerwca 2009, 20:10

Boczna podstawka.

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2148
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » poniedziałek, 1 czerwca 2009, 20:14

chlopaki gadałem dzisiaj z jubilerem i nasuneła mi się taka refleksja.
Jak nie uda mi się zserwisować mojego moto to czy przy założeniu optymistycznym że cieknie spod filtra mozna na zlot śmignąć? pewnie banke oliwy trza bedzie zabrać?
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 1 czerwca 2009, 20:17

cezaRYton pisze:chlopaki gadałem dzisiaj z jubilerem i nasuneła mi się taka refleksja.
Jak nie uda mi się zserwisować mojego moto to czy przy założeniu optymistycznym że cieknie spod filtra mozna na zlot śmignąć? pewnie banke oliwy trza bedzie zabrać?


a może spróbować wymienić uszczelkę?
bye

balth

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 1 czerwca 2009, 20:19

Cezary, na Bródnie jest Motorista - znam Piotra - głównego mechaniora, może dałoby się Ciebie wcisnąc na jakiś szybszy termin. Jakbyś chciał to dzwoń do mnie. Szkoda stresu Kolego Sympatyczny. ;)
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 1 czerwca 2009, 20:19 przez hubertm, łącznie zmieniany 1 raz.
hubertm

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2148
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » poniedziałek, 1 czerwca 2009, 20:19

a jak nie zadziała?
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 1 czerwca 2009, 20:28

cezaRYton pisze:a jak nie zadziała?


no motoristów mamy trochę obczajonych - można zawalczyć.
bye

balth

empiq

Postautor: empiq » wtorek, 2 czerwca 2009, 11:51

hehe Świat jest mały - zwłaszcza motocyklowy :) MotorisCi są okej :)

masacre

Postautor: masacre » wtorek, 2 czerwca 2009, 15:06

Hehe.. ja też przegapiłem kabel i dzień przed wyprawą w "10 dni dookoła Polski" ...już spakowany ..."wylałem" polowe oleju na podłogę , jak odpaliłem maszyne po wymianie....
zjerzył mi się włos ze strachu że sprzęt zj.......łem własnoręcznie przed wyczekiwanym wyjazdem.....

:)

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » środa, 17 czerwca 2009, 11:49

masacre pisze:Hehe.. ja też przegapiłem kabel i dzień przed wyprawą w "10 dni dookoła Polski" ...już spakowany ..."wylałem" polowe oleju na podłogę , jak odpaliłem maszyne po wymianie....
zjerzył mi się włos ze strachu że sprzęt zj.......łem własnoręcznie przed wyczekiwanym wyjazdem.....



A jak ostatecznie sie skonczylo?
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 23 czerwca 2009, 21:04

Wymieniłem na nóweczkę podkładkę z pod korka spustowego przed wyjazdem na do Bornego Sulimowa i przestał kapać olej, jest czysto, sucho jak ma być. Trzeba było to zrobić od razu.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

rydzu

Postautor: rydzu » środa, 24 czerwca 2009, 07:15

ja wymieniłem wszystko na nowe i też jest ok :mrgreen:


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości