zuzycie oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » niedziela, 19 września 2010, 20:18

A co sądzicie o Midlandzie. Olej ma dobrą cenę.

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » poniedziałek, 2 maja 2011, 15:55

Żartujesz, czy może jakiś cichy wróg podsunął Ci ten pomysł? Jak lubisz swoje moto. to nie rób mu takich rzeczy. Mało na rynku olejów 4T? Midland to ścierwo. W puszkach trochę podkręconych powoduje szkody, a co dopiero w moto. Na oleju nie wolno oszczędzać - prędzej na żarciu. Motul, Bell Ray, jak dostaniesz Qacker State, że nie wspomnę o Royal-u.
Na mojej liście kolejność jest odwrotna.

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » poniedziałek, 2 maja 2011, 20:54

ale jest jeszcze repsol

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » poniedziałek, 2 maja 2011, 21:46

Raczej dziękuję - postoję.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 2 maja 2011, 22:13

Motul 300V na tym "pędzę" '07, a '99 daję na Agip i tak od dawien dawna. :->
Zero dolewek u jednej jak i u drugiej.
hubertm

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » wtorek, 3 maja 2011, 16:55

Agip kiedyś robił dobre oleje, podobnie, jak Aral - nie wiem, jak dziś.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » sobota, 7 maja 2011, 20:18

jeździłem na agipie jakieś ostatnie 4 sezony - złego słowa nie powiem.
bye

balth

GhostDog
Posty: 2816
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » sobota, 7 maja 2011, 20:19

ja leję kujawski z 1 tłoczenia-miód malina
pytania o olej są jak: czy się zastrzelić, czy skoczyć z 11 piętra

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 7 maja 2011, 20:25

Doggy nie ma głupich pytań. Czasami tylko dziwne "odpowiedzi" ;-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » niedziela, 8 maja 2011, 01:42

Jeśli temat smarowidła jest bez sensu, to obejżyj to : http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

GhostDog
Posty: 2816
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » niedziela, 8 maja 2011, 05:43

moje poglądy n/t oleju są dość kontrowersyjne ale nie będę ich tutaj przedstawiał :mrgreen:

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 8 maja 2011, 08:00

mariuszdg pisze:Czasami tylko dziwne "odpowiedzi"
Uderz w stół...
;)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

GhostDog
Posty: 2816
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » niedziela, 8 maja 2011, 08:14

Tytus pisze:Jeśli temat smarowidła jest bez sensu, to obejżyj to : http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf

a sponsorem testu był Royal? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 8 maja 2011, 08:45

@Tytus dej coś po naszemu a nie coś niezrozumiałego.... Ja polecam Sondę o olejach- do znalezienia wideo na yutube..

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » niedziela, 8 maja 2011, 10:12

Ja swoich poglądów się nie wstydzę.
Co do sponsoringu - ozywiście sponsorem był Royal, który należy do bengalskiej mafii, której szefem jestem ja. Po za tym od czasów Sondy (bardzo cenię te programy) co nieco się zmieniło - a może mi się wydaje !?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 8 maja 2011, 10:22

Zmieniło się co nie co od czasów Sondy to fakt ale idea jest ta sama :-D .

GhostDog
Posty: 2816
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » niedziela, 8 maja 2011, 11:06

prawa fizyki się nie zmieniły hehe :mrgreen:

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 8 maja 2011, 11:58

Za to biologii na pewno ;)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 8 maja 2011, 13:03

Przepraszam że się wtrącę ale od jakości oleju i jego parametrów jest klasa API.Im wyższa litera alfabetu po S [w silnikach benzynowych] tym wyższe wymagania spełnia dany olej nie zależnie od producenta.Do silników chłodzonych powietrzem dobrze jest stosować olej o dużej odporności termicznej aby jego parametry nie uległy zmianie w wysokich temperaturach pracy. :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » niedziela, 8 maja 2011, 17:10

Zdzisław pisze:Zmieniło się co nie co od czasów Sondy to fakt ale idea jest ta sama :-D .

A o jaką ideę chodzi ???
Fizyka, boloia - trza by nawego wątku, albo (jeszce lepiej) nowego forum - np. Yama XJR: przypadki koloni bakterii zalegających w bieżnikach opon, albo : efektywna masa XJR przy zderzeiu z czolgiem przy 200/h (przepraszam - mialem pisać wyraziście - km/h oczywiście), czyli ile trza by przebić panerz, itp. A może wątek militarny (na czasie)? Np. XJR bezzałogowa : możliwości nastraszenia wroga.

[ Dodano: 2011-05-08, 19:17 ]
Co do norm American Petroleum Institute, to obecnie najwyższa klasa jakościowa dla silników benzynowych to SM, a dla diesla CI 4+. Oleje blendowane w Pl nie posiadają certyfikatu API ze względu na poziom technologiczny. Obok innych, ważnym parametrem jest liczba TBN, mówiąca o odporności na zasyfienie (tymi szlamami, z których nie tzra płukać silnika). Na koniec dodam tylko, że w rozumieniu producentów amerykańskich olej Long Life, to max przebieg 11 000 km, a nie 30 000, jak u nas.
Ivo nie przepraszaj - cenna uwaga. Na lato najlepszy 20W50.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 9 maja 2011, 08:25 przez Tytus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 8 maja 2011, 19:54

Tytus, przyjedź na zlota...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 8 maja 2011, 19:56

Ja osobiście stosuję 10W60 najlepiej się spisuje.Polecam :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 8 maja 2011, 20:01

ivo, takie paramtry lepkości to już chyba syntetyk? Co stosujesz? Dokładnie podaj.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 8 maja 2011, 20:52

Tak to pełny syntetyk Agip Racing 4T 10W60.Jest jeszcze jeden olej o tych parametrach ale w Polsce ciężko go dostać Castrol RS 4T 10W60.Na Agipie latam już drugi sezon i jestem zadowolony.Prędzej lałem taki sam do Bandita 1200 więc sprawdzony w olejakach. ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » niedziela, 8 maja 2011, 20:56

Ja już pisałem, że mam 15W50 syntetyk YAMALUBE taki w serwisie leją i ma być OK, czy tak jest niewiem, silnik zdaje się dobrze na nim pracować.

[ Dodano: 2011-05-08, 21:59 ]
ivo pisze:Castrol RS 4T 10W60.

Czytałem w necie, że ludzie stosują to np. w Nissanach 200sx 1,8 T benzyna 180 KM, czyli standardy jakościowe musi mieć dobre.

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » niedziela, 8 maja 2011, 21:11

Najważniejsza jest firma. Kiedyś jeździłem na Quaker State, mineralny 20W50 (syntetyki też robią, m.in. dla Ferrari 10w80), obecnie nie ma nic lepszego od Royal-a, ale cena niestety też ponad normę - 76;/quart. W przypadku Quaker-a minerały mają czystość i smarność pół i pełnych syntetyków z innych firm, a to dlatego, że olej jest robiony z ropy o wyjątkowo długim łańcuchu parafinowym i bardzo małych zanieczyszczeniach, rzędu 3-5% (inne 13-17%). Na tle tych produktów Motul to dobry olej, ale ze średniej półki. Bardziej cenię Bell Ray. Mój mechanik zresztą też. Castrol to kiedyś była dobra firma, ale to dawno i nie prawda (sam używałem RS10W60 4T). Po za tym trzeba kupować go w niemcowni.
Ostatnio zmieniony niedziela, 8 maja 2011, 21:40 przez Tytus, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 8 maja 2011, 21:15

ivo pisze:pełny syntetyk Agip Racing 4T 10W60.

na tym jest własnie moja '99 - jakis 5-ty sezon. Grama oleju nie bierze :->
hubertm

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » niedziela, 8 maja 2011, 21:34

I o to chodzi :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 8 maja 2011, 23:24

@Tytus coś Ty tak się uparł na tego Royala, nota bene pierwszy raz o tym oleju słyszę/czytam z twoich wypowiedzi... handlujesz nim czy co :?: :) . Co do wcześniejszej Twojej wypowiedzi idea tyczy się:
kto smaruje ten jedzie

Technologia wytwarzania oleju poszła do przodu(normy również) od czasów programu Sonda ;-) który powinien być puszczany do dzisiaj zamiast "M jak Dupa" i innych beznadziejnych "Mód na Sukces" :zdrowko: .

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » poniedziałek, 9 maja 2011, 08:11

Ździchu - jestem ZA, a nawet ZA, co do Sondy. Co do TV - nie oglądam. Kiedyś wydawało mi się to niemożliwe, ale dzisiaj wolę posłuchać muzy i poczytać. Jeśli chodzi o dystrybucję Royala - może beczuszkę? :mrgreen: Na koniec : jeśli forum ma służyć wymianie wiedzy, to ja piszę o tym co wiem, a nie co słyszałem - czyli o swoich doświadczeniach. Zdzisław nie przejmuj się - nie ma takiego co by wiedział wszystko.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości