zuzycie oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

zuzycie oleju

Postautor: jacekxjr78 » środa, 3 czerwca 2009, 20:03

czy ktos mi moze powiedziec jak wyglada u was zuzycie oleju? jakie jest zuzycie pod obciazeniem i bez . dzieki wszystkim za pomoc

edwin

Postautor: edwin » środa, 3 czerwca 2009, 20:17

w mojej xjr 1200 zużycie oleju olbrzymie... nawet do 200ml/1000km przy minimalnych wyciekach :P

[ Dodano: 2009-06-03, 21:17 ]
ano i temat już był poszukaj...

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » środa, 3 czerwca 2009, 20:25

Moja ma 31 400 km i nie dolewam
starcza od wymiany do wymiany
(6000km)

Awatar użytkownika
rkluczyk
Posty: 1333
Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
Model i rocznik moto.: Motorynka
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontaktowanie:

Postautor: rkluczyk » środa, 3 czerwca 2009, 20:35

W poprzedniej 1200 r.1995 przy przebiegu 65000 km zużycie dochodziło do 200-300 ml/1000km. W aktualnej Czarnulce przy przebiegu 16000 mil zero dolewki od zmiany do zmiany.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 3 czerwca 2009, 20:47

w tym sezonie zrobione już 5500 km i żadnej dolewki.

[ Dodano: 2009-06-03, 21:48 ]
zela-r1 pisze:Moja ma 31 400 km i nie dolewam
starcza od wymiany do wymiany
(6000km)

przecież wymieniamy co 10000 km .... :]
hubertm

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5577
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 3 czerwca 2009, 20:57

Tu się mylisz Hubercie.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 3 czerwca 2009, 21:04

co 6 tyś ?
hubertm

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5577
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 3 czerwca 2009, 21:06

Tak podają w serwisach.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 3 czerwca 2009, 21:14

no rzeczywiście. W instrukcji jest co 6 tyś natomiast wymiana filtra olejowego zapisane jest co 12 tyś... dziwne....
hubertm

suzigsx1
Posty: 200
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » środa, 3 czerwca 2009, 21:28

Osobiście wymieniam filtr przy każdej wymianie oleju,nie wiem co strzeliło do głów żółtkom żeby takie coś wymyślić...
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

Jubiler

Postautor: Jubiler » czwartek, 4 czerwca 2009, 02:10

Zużycie oleju 200cmm/1000 przy takim silniku, to nie tragedia. Jak wychla koło litra to jest się czym martwić ( z uwagi na cenę oleju :-P ) Wymiana co 6000 km, dotyczy najgorszego dopuszczonego przez producenta oleju, ale jak się jest np w trasie. gdzie nie ma możliwości wymiany, to i po 10 000 km ( na nowoczesnym oleju) nic sie silnikowi nie stanie. A olej syntetyczny,w sprawnym silniku, w porównaniu z mineralnym prawie nie zmienia parametrów nawet przy bardzo dużych przebiegach. Ja staram się trzymać tych 6000, ale jak się sezon kończy i mam nabite 8000, to nie panikuję, zresztą olej można nabrać na śrubokręt i sobie obejrzeć ( mój jest zawsze prześwitujący i nie ma sadzy ) a oleju dolewam ~0,3 litra między wymianami.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 4 czerwca 2009, 06:00

Jubiler pisze:[..]


popieram przedpiszcę: zdrowo-rozsądkowo podchodzić do tematu.
bye

balth

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 4 czerwca 2009, 20:30

ja równiez - mam 5000 tyś najechane i gonię spokojnie do Bornego ... ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 4 czerwca 2009, 22:15

hubertm pisze:W instrukcji jest co 6 tyś natomiast wymiana filtra olejowego zapisane jest co 12 tyś... dziwne....

To wyglada mniej wiecej tak jakby się wykąpać i z powrotem załozyc na siebie zasrane gacie ;-)
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » piątek, 5 czerwca 2009, 07:25

U mnie (RP10 2006) 25000 raczej bez dolewek miedzy wyminami.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

edwin

Postautor: edwin » piątek, 5 czerwca 2009, 10:02

PawelR, a Twoja sztuka jest na gaxnikach czy na wtrysku?

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 5 czerwca 2009, 20:26

artur pisze:
hubertm pisze:W instrukcji jest co 6 tyś natomiast wymiana filtra olejowego zapisane jest co 12 tyś... dziwne....

To wyglada mniej wiecej tak jakby się wykąpać i z powrotem załozyc na siebie zasrane gacie ;-)

masz rację - ale ja zawsze zakładam czyste..moto też ubieram zawsze po całości ;)
hubertm

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: zuzycie oleju

Postautor: ptysiornia » piątek, 5 czerwca 2009, 21:44

Moja XJR '07 nie bierze od wymiany do wymiany (przebieg ~15 000 km), poprzednia XJR 1200 '97 jadła max 500 ml na 6 000 km i to przy jeździe powiedzmy..... hmmm raczej nie taksówkarskiej ;-)
Malutki, który ją kupił eksploatuje ją bardziej rozsądnie i z tego co wiem, nie dolewa.
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 24 marca 2010, 18:11

Ja śmignąłem ponad 12tyś na jednym oleju i nie łyknęła ani mililitra. Dzięki radzie Ptysiora zalałem na pierwszym przeglądzie Motulem 300V i teraz też taki sam wpierdzieliłem.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » środa, 24 marca 2010, 23:09

Te Ziom, toś spora jebnou na jednej oliwie :-D
Ja nawet w samochodzie zmieniam co 10 tys km (choć producent zaleca co 30). Ale ja posrany jestem na tym punkcie.

A Motul wg mnie zacny, nie powiem, zacny. A jak pachnie!!! :mrgreen:
Mam nadzieję, że Hubercik nadal go wlewa do Sikorki.
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 26 marca 2010, 15:47

zostało 300V nie zmieniam :mrgreen:
hubertm

witia78

Postautor: witia78 » piątek, 10 września 2010, 10:30

A tak wracając do tematu to w instrukcji dla RP 02 jest co 6 tys a w RP06 co 10 tys km
i filtr co druga wymiana.
Z resztą tabela przeglądów dla rp02 jest tak napisana ze nic z niej nie wynika na dobrą sprawę tzn. np kiedy wymienic a kiedy czyścic filtr powietrza, świece itp trzeba ocenić samemu.w tabeli dla rp06 jest to jednoznaczne.

Awatar użytkownika
troll
Posty: 698
Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Postautor: troll » piątek, 10 września 2010, 13:11

właśnie zauważyłem, że mam przejechane od ostatniej wymiany 7500 km. Dolewałem niedawno 0,2 L.
Pewnie wcześniej miałem wymienić całość. ;-)
Pozdrawiam - Troll

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 10 września 2010, 23:01

Jeżdżę teraz na Yamalube i nie dolewam nic w przeciwieństwie do BelRey-a.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 11 września 2010, 07:44

troll.23 pisze:właśnie zauważyłem, że mam przejechane od ostatniej wymiany 7500 km. Dolewałem niedawno 0,2 L.
Pewnie wcześniej miałem wymienić całość. ;-)

Jak zrobiłes 7500 km zamiast 6000 km to się nie martw. Nic na pewno się nie stało. Po prostu jedź wymien :-0

[ Dodano: 2010-09-11, 08:46 ]
witia78 pisze:A tak wracając do tematu to w instrukcji dla RP 02 jest co 6 tys a w RP06 co 10 tys km
i filtr co druga wymiana.

i tak dokładnie jest - w RP02 wymieniam co 6 tys a w RP19 (wtryskowa) co 10 tys. filtr jednak wymieniam przy każdej wymianie. wolę miec spokój.... ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » niedziela, 12 września 2010, 12:48

hubertm pisze: w RP19 (wtryskowa) co 10 tys
:shock:
ja mam w manualu co 6, a filtr 12 tkm

[ Dodano: 2010-09-12, 13:58 ]
A tak w ogóle to ja mam inny manual niż na portalu i to w pdf to mógłbym wrzucić

[ Dodano: 2010-09-12, 14:12 ]
jednak nie, dobrze hubert pisałeś, coś mi się pomerdało wymiana co 10 filter 20

Awatar użytkownika
darek
Posty: 219
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » niedziela, 12 września 2010, 15:42

Moja na wtrysku i ani kapinki oleju od zmiany do zmiany co 10000km, a leje Orlen moto10w40

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 12 września 2010, 19:08

darek pisze:ani kapinki oleju od zmiany do zmiany co 10000km

moja również ale filtr zawsze z wymianą oleju :-)
darek pisze:a leje Orlen moto10w40

u mnie Motul 300V 10W40
hubertm

Bigos

Postautor: Bigos » sobota, 18 września 2010, 21:35

artur pisze:To wyglada mniej wiecej tak jakby się wykąpać i z powrotem załozyc na siebie zasrane gacie ;-)

Może to i tak wygląda, ale choćby nie wiem co to i tak zawze nieco tego starego oleju zostanie w silniku, więc nie ma się tym co specjalnie przejmować, chocaż wymiana filtra przy każdej wymianie oleju nie pociąga za sobą jakichś specjalnych dodatkowych kosztów. Ja zresztA też zawsze ak robię.
Zużycie oleju w granicach 200-300 ccm na 1000km to normalka, w końcu to olejak. Dopiero jeśli zużycie przekroczy 500ccm na 1000km można zacząć się martwić i szukać części do wymiany (np uszczelniaczy zaworowych).

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » sobota, 18 września 2010, 22:39

Filtr kosztuje 15 - 30 zł to nic :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości