Świeczki

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
ol_ti

Świeczki

Postautor: ol_ti » środa, 24 czerwca 2009, 10:28

mam pytanko, da się wymienić wewnętrzne świece bez zdejmowania zbiornika?
ni cholewki nie mogę się do nich dobrać.:/

Azymut

Postautor: Azymut » środa, 24 czerwca 2009, 10:41

nie da rady, zresztą zdjęcie baku nie jest tu kłopotliwe! :-)

ol_ti

Postautor: ol_ti » środa, 24 czerwca 2009, 10:51

Nie robiłem tego nigdy:/

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » środa, 24 czerwca 2009, 11:33

Ja zawsze wykręcam wszystkie cztery świece bez żadnego ściągania baniaka. Mam klucz rurkowy który był w zestawie w motórze i nie mam problemu z wykręcaniem.

Azymut

Postautor: Azymut » środa, 24 czerwca 2009, 17:52

Nie robiłem tego nigdy:/


próbuj! przynajmniej zrobisz zdjęcie pamiątkowe silnika z góry ;-) fajowo wygląda po zdjęciu baku, najpierw musisz zdjęć siedzenie i wykręcić śrubę łączącą ogon baku z ramą i zabezpieczyć kranik żeby paliwo nie wyciekało

tak przynajmniej robiłem w kawasaki ltd454 i wystarczyło, być może w XJR jeszcze są śruby mocujące, popatrzysz i ujdzie jak z płatka! ;-)

chyba że jakoś wykombimujesz klucz o którym wspomniał Pawelxjr chociaż sam się zastanawiam jak on może wyglądać :lol:

edwin

Postautor: edwin » środa, 24 czerwca 2009, 20:26

w 1200 jest jedna śruba przewody paliwowe można bez obaw zdjąć gdy kranik jest na pozycji on bądź res

Awatar użytkownika
rkluczyk
Posty: 1333
Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
Model i rocznik moto.: Motorynka
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontaktowanie:

Postautor: rkluczyk » środa, 24 czerwca 2009, 20:27

pawelxjr pisze:Ja zawsze wykręcam wszystkie cztery świece bez żadnego ściągania baniaka. Mam klucz rurkowy który był w zestawie w motórze i nie mam problemu z wykręcaniem.

Ciekawe jaki to klucz??? Albo o jakimś innym "motórze" mówimy . :-)

edwin

Postautor: edwin » środa, 24 czerwca 2009, 20:28

a co to je świeca irydowa czy jakoś tak? to jest lepsze? ile droższe i czy sie opłaca?

Azymut

Postautor: Azymut » środa, 24 czerwca 2009, 22:50

rkluczyk pisze:pawelxjr napisał/a:
Ja zawsze wykręcam wszystkie cztery świece bez żadnego ściągania baniaka. Mam klucz rurkowy który był w zestawie w motórze i nie mam problemu z wykręcaniem.


Ciekawe jaki to klucz??? Albo o jakimś innym "motórze" mówimy .


Pewnie dziurawy bak i na wylot można wykręcać kluczem dynamometrycznym :mrgreen:

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 24 czerwca 2009, 22:59

Może by sie udało bez ściągania zbiornika tylko odkręcić tą dużą śrubę pod siedzeniem i unieść, chociaż ja zawsze ściągam zbiornik bo mniej piep...nia potem a tak trzeba będzie sie krzyżować z założeniem klucza na świece :)

Ściągnąć zbiornik jest bardzo prosto, pomijając śrubę, przyjżyj się jak idą przewody paliwowe do kranika do zdjęcia ich użyjesz palców własnych a do najgrubszego w najgorszym wypadku jakichś małych szczypc i nie zapomnij o kostce z czujnika poziomu paliwa można ją podłączyć tylko w jeden sposób więc śmiało.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 25 czerwca 2009, 06:05

a ja proponuję, coby kulegen w ramach pierwszego zdejmowania bańki porobił zdjęcia i zrobimy z tego artykuł "ściąganie zbiornika step-by-step" :-)
bye

balth

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » czwartek, 25 czerwca 2009, 12:43

Jak będę w garażu może dzisiaj to zrobię fotkę jaki to klucz rurkowy jest i udowodnię że można nim odkręcić wszystkie świece beż ściągania baku.

[ Dodano: 2009-06-25, 18:37 ]
:oops: Chyba jednak nie da się wykręcić tych świeczek bez ściągnięcia baku bo sprawdziłem. Chyba pomyliło mi się z innym motocyklem któregoś z kolegów. Wielkie PRZEPRASZAM za zamieszanie

Awatar użytkownika
rkluczyk
Posty: 1333
Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
Model i rocznik moto.: Motorynka
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontaktowanie:

Postautor: rkluczyk » czwartek, 25 czerwca 2009, 19:53

XJ 600 może było wczesniej.............

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 25 czerwca 2009, 19:58

tak, tak, w XJ wymieniałem tydzień temu i rzeczywiście bez zdejmowania baku :->
hubertm

hardway

Postautor: hardway » czwartek, 25 czerwca 2009, 21:46

no tak ale chyba lepiej ten bak jednak ściągnąć bo przy zdjętym można oczyścić obszar przy świecach zanim je wykręcimy. po cholerę jakiś pył czy cuś ma się nam do komory zwalać...

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » piątek, 26 czerwca 2009, 09:34

Tak wcześniej miałem XJ600 ale to było 2 lata temu a odkręcałem świece nie dawno i myślę że to chyba był V-max kolegi. Nie ważne...

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 26 czerwca 2009, 13:52

pawelxjr pisze:Tak wcześniej miałem XJ600 ale to było 2 lata temu a odkręcałem świece nie dawno i myślę że to chyba był V-max kolegi. Nie ważne...


:rotfl:

ol_ti

Postautor: ol_ti » piątek, 26 czerwca 2009, 15:33

Motur poszedł dziś na regulacje gazników i odrazu świeczki wymienią, tak że nie dowiem
się puki co jak to się robi :cry:


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości