Króćce ssące

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Awatar użytkownika
artur
Posty: 4219
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Króćce ssące

Postautor: artur » poniedziałek, 20 lutego 2017, 20:26

One nie są dodatkowe, ale właściwe króćce pomiędzy airboxem a gaźnikami. Jak nie sięgają to albo nie są w odpowiedniej pozycji albo może trzeba lekko przesunąć airbox,
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
KrzysiekN
Posty: 79
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: k/Opola

Re: Króćce ssące

Postautor: KrzysiekN » środa, 22 lutego 2017, 09:07

artur pisze:One nie są dodatkowe, ale właściwe króćce pomiędzy airboxem a gaźnikami. Jak nie sięgają to albo nie są w odpowiedniej pozycji albo może trzeba lekko przesunąć airbox,

Kupowałem w zeszłym roku króćce z D od Klausa Goerza i były faktycznie trochę krótsze ale w zestawie była blaszka do przesunięcia i zamocowania airboxa.
Krzysiek :-)

wojtekd1

Re: Króćce ssące

Postautor: wojtekd1 » środa, 22 lutego 2017, 17:43

temat jest taki że jak przesunę airboxa do gażników to wtedy śryby które trzymają całość mijają się z uchwytami do przykręcenia. Popróbuje może dorobię jakiś uchwyt dodatkowy.

Mam jeszcze jedno pytanie a w zasadzie to prośbę ;) czy mógłby któryś z panów zrobić zdjęcie jak poprowadzone są gumowe przewody (zakładam że jest to podciśnienie) od góry gaźników? Mam tutaj coś pokopane bo chyba nie mam wszystkich rur.

Ogólnie chodzi mi o nr 55 (link pod spdem) - jest to jakiś filtr i wydaje mi się że powinno być tego 2 szt. Ja mam tylko 1 szt.
Końcówka naszego "filtra" zakończona jest tak jakby nachodził na nią jakiś wąż, ale z tego schematu niestety nie da się tego odczytać.

https://www.ajsutton.co.uk/genuineparts ... etor?uid=0

I kolejne pytanie czy do gaźników podłączona jest masa motocykla? Mam niestety samo kabeloczko a po kablu ani widu ani słychu.

wojtekd1

Re: Króćce ssące

Postautor: wojtekd1 » czwartek, 2 marca 2017, 21:27

Nikt z tu obecnych nie grzebie przy swojej maszynie co by zdjęcie strzelić? :P

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 296
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Re: Króćce ssące

Postautor: gacy666 » wtorek, 7 marca 2017, 17:58

Bak mam już założony, ale z plastikowego łącznika idzie przewód który wchodzi w "oczka" na airboxie i nie jest do niczego podłączony.

wojtekd1

Re: Króćce ssące

Postautor: wojtekd1 » piątek, 10 marca 2017, 16:50

Ok dzięki wielkie za odpowiedź coś pokombinuj, ale gdyby ktoś przypadkiem miał ściągnięty bak i zrobił zdjęcie to chętnie obejrzę to foto;)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4219
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Króćce ssące

Postautor: artur » piątek, 10 marca 2017, 20:49

P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

wojtekd1

Re: Króćce ssące

Postautor: wojtekd1 » środa, 15 marca 2017, 21:04

Dzięki bardzo za linka, tutaj zaś jest inaczej... Muszę znaleźć złoty srodek :-D

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 296
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Re: Króćce ssące

Postautor: gacy666 » niedziela, 19 marca 2017, 12:07

Jako, że linka ssania raczyła odmówić posłuszeństwa i musiałem znowu bak zrzucić, porobiłem Ci foty. Wprawdzie ja mam rp06 i są tam trochę inne gaźniki, ale może coś te zdjęcia wyjaśnią.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Sebastian

Re: Króćce ssące

Postautor: Sebastian » wtorek, 11 kwietnia 2017, 18:08

Byłem dziś w aso zapytać do RP06 z 2002, za pare króćców 1100 czyli komplet 2200 szok, larsona mówił za 1100 a pokazał mi w kompie na Allegro ale tylko lewe po 110 za sztukę, jakich powinienem szukać ? Pomóżcie nowemu ;)

mazik83
Posty: 23
Rejestracja: sobota, 11 listopada 2017, 12:00
Model i rocznik moto.: xjr 1300 2000r
Województwo: D-dolnośląskie

Re: Króćce ssące

Postautor: mazik83 » poniedziałek, 27 listopada 2017, 17:30

Hejja,nr 55 to filterek paliwa z magnesem w srodku,i jest tylko jeden \natomiast drugi jest to kranik.co do rurek to jest ich 5 ,2x odpowietrzenie z baku ,2x przelewy z gaznika,1x z airboxa ,a i jeszcze jest z silnika do airboxa taki krotki i gruby

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 687
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Króćce ssące

Postautor: Pershing » poniedziałek, 27 listopada 2017, 18:25

XRzysJek pisze:Mój filtr powietrza jest z lewej strony bardziej brudny. Wnioskuję, że Yamh zrobił za długi tunel dolotowy i wypada go obciąć. Nie zrobi to chyba jakichś anomalii jak obcięcie bass-refleksu w głośniku? Ten dodatkowy przeszkadzajek na wejściu do erboxa, zasysator dolny, też raczej zbędny ?

Dekiel airbox-u można łatwo przerobić,wystarczy odkręcić osłonę i obciąć rurę wchodzącą do wewnątrz samego filtra.Po takiej operacji moto dostanie więcej powietrza ale podciśnienie w układzie dolotowym spadnie szczególnie na wolnych i średnich obrotach.W takiej sytuacji mieszanka powietrzno-paliwowa zostanie zubożona podczas otwierania przepustnicy.Moto może zacząć się dławić i tracić moment przy wchodzeniu na wyższe obroty.Trzeba by osłabić sprężyny membran lub je wymienić.wtedy może się udać Krzysiek cytuje z innego posta. Ma znaczenie. Poszukaj wątku w wyszukiwarce wpisujac airbox
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 27 listopada 2017, 20:50 przez Pershing, łącznie zmieniany 1 raz.
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 795
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Króćce ssące

Postautor: Łysy » poniedziałek, 27 listopada 2017, 20:38

Dekiel airbox-u można łatwo przerobić,wystarczy odkręcić osłonę i obciąć rurę wchodzącą do wewnątrz samego filtra.Po takiej operacji moto dostanie więcej powietrza ale podciśnienie w układzie dolotowym spadnie szczególnie na wolnych i średnich obrotach.W takiej sytuacji mieszanka powietrzno-paliwowa zostanie zubożona podczas otwierania przepustnicy.Moto może zacząć się dławić i tracić moment przy wchodzeniu na wyższe obroty.Trzeba by osłabić sprężyny membran lub je wymienić.wtedy może się udać.Co do ceny zestawu jest naprawdę dobra.Znalazłem coś jeszcze Krzysiek cytuje z innego posta. Ma znaczenie. Poszukaj wątku w wyszukiwarce wpisujac airbox


"otwierasz" obudowę filtra i zubożasz mieszankę więc trzeba tylko ją wzbogacić regulując skład mieszanki śrubą wolnych obrotów która odpowiada nie tylko za skład mieszanki w dolnym ale i średnim zakresie obrotów - nie badzie się dławił.
Sprężyny (pośrednio) odpowiadają za prace w średnim i wysokim zakresie obrotów - osłabisz to szybciej podniesie się iglica .....
Konia z rządem temu kto to wszystko zgra aby grało.
wtedy może się udać
raczej się nie uda się

Awatar użytkownika
KrzysiekN
Posty: 79
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: k/Opola

Re: Króćce ssące

Postautor: KrzysiekN » czwartek, 30 listopada 2017, 13:49

Wszystko się da zgrać tylko trzeba mieć dobrego mechanika. U mnie jest obcięta rurka airboxa, wstawiona blaszka która przestawia zapłon, filtr powietrza K&N i króćce o zwiększonej średnicy. Żadnych problemów a zrobione już ładnych parę tysięcy km. Spalanie solo przy jeździe z "przepisową" prędkością 5,5 l (raz mi się coś takiego zdarzyło ;))
Krzysiek :-)

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 795
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Króćce ssące

Postautor: Łysy » czwartek, 30 listopada 2017, 18:55

KrzysiekN pisze:Wszystko się da zgrać tylko trzeba mieć dobrego mechanika. U mnie jest obcięta rurka airboxa, wstawiona blaszka która przestawia zapłon, filtr powietrza K&N i króćce o zwiększonej średnicy. Żadnych problemów a zrobione już ładnych parę tysięcy km. Spalanie solo przy jeździe z "przepisową" prędkością 5,5 l (raz mi się coś takiego zdarzyło ;))


Jasne że się da zwłaszcza że nic takiego jak "osłabianie sprężyn " nie zrobiłeś :przestraszony:
p.s. Kiedyś moja FJ w dwójkę z kuframi na Słowacji przy spacerowej prędkości zeszła tez do ok. 5,5 l/100km

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 687
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Króćce ssące

Postautor: Pershing » czwartek, 30 listopada 2017, 19:44

Dobrze, ze to zgrales. Suma sumarów co to poprawiło? Ma lepszego kopa? I mniej pali ? Wyciągi z hamowni?
Kontakt 782267431 ;)

janot

Re: Króćce ssące

Postautor: janot » czwartek, 30 listopada 2017, 20:21

Zadowolony jesteś? Dobrze ciągnie ?

Wysłane z mojego SM-J500FN przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
KrzysiekN
Posty: 79
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: k/Opola

Re: Króćce ssące

Postautor: KrzysiekN » sobota, 2 grudnia 2017, 16:30

Perszing1988 pisze:Dobrze, ze to zgrales. Suma sumarów co to poprawiło? Ma lepszego kopa? I mniej pali ? Wyciągi z hamowni?

Wymiana blaszki wyraźnie poprawiła kulturę pracy na niskich obrotach a co do reszty modyfikacji to zmiana też była odczuwalna mam na myśli niewielki przyrost mocy . Na hamownię udało mi się okazyjnie wjechać jak byliśmy na targach w Poznaniu ale było to już po zrobieniu wszystkiego tak że nie wiem o ile poprawiło to parametry pracy silnika ponieważ nie robiłem pomiaru przed modyfikacjami.
20171202_160041.jpg

20171202_160110.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Krzysiek :-)

mecia

Re: Króćce ssące

Postautor: mecia » sobota, 2 grudnia 2017, 17:22

Ja zmieniłem teraz KN i dekiel airboxu na oryginalny, wywaliłem tunningowe iglice i odczułem spadek mocy na wysokich obrotach. Ktoś hamował seryjny piec, bez jakichkolwiek przeróbek?

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4219
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Króćce ssące

Postautor: artur » sobota, 2 grudnia 2017, 19:00

Zdzichu.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
KrzysiekN
Posty: 79
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: k/Opola

Re: Króćce ssące

Postautor: KrzysiekN » sobota, 2 grudnia 2017, 19:04

mecia pisze:Ja zmieniłem teraz KN i dekiel airboxu na oryginalny, wywaliłem tunningowe iglice i odczułem spadek mocy na wysokich obrotach. Ktoś hamował seryjny piec, bez jakichkolwiek przeróbek?

Czyli jednak to coś daje. Oczywiście nie każdemu to odpowiada lub jest potrzebne.
Krzysiek :-)

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 795
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Króćce ssące

Postautor: Łysy » sobota, 2 grudnia 2017, 20:58

260km/h :/ ?

Awatar użytkownika
KrzysiekN
Posty: 79
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: k/Opola

Re: Króćce ssące

Postautor: KrzysiekN » sobota, 2 grudnia 2017, 21:57

Za mało czy za dużo? Tyle wyszło do odcinki...sam słyszałem ;) Przełożenie 17/38
Krzysiek :-)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3585
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Króćce ssące

Postautor: Zdzislaw » sobota, 2 grudnia 2017, 22:14

artur pisze:Zdzichu.


Mua, dzisiaj już nie mogę, jestem pod wpływem % bimberku bez akcyzy :) . Ale jak ktoś chce, to poszuka i znajdzie moje wykresy z hamowni :piwo: .

mecia

Re: Króćce ssące

Postautor: mecia » niedziela, 3 grudnia 2017, 08:31

Łysy pisze:260km/h :/ ?


Na hamowni nie liczy się oporów jakie wiatr stwarza i chyba stąd taki wynik. Mój pseudorusek pokazał 165km/h na hamowni, a do 140 już go rozchuśtałem :evil:

Awatar użytkownika
KrzysiekN
Posty: 79
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: k/Opola

Re: Króćce ssące

Postautor: KrzysiekN » niedziela, 3 grudnia 2017, 15:03

mecia pisze:
Łysy pisze:260km/h :/ ?


Na hamowni nie liczy się oporów jakie wiatr stwarza i chyba stąd taki wynik. Mój pseudorusek pokazał 165km/h na hamowni, a do 140 już go rozchuśtałem :evil:

Oczywiście, tyle wyszło do "odcinki" a to jest raczej tylko sprawa przełożenia.
Krzysiek :-)

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1583
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Re: Króćce ssące

Postautor: Piotr_MC_85 » poniedziałek, 4 grudnia 2017, 11:49

Łysy pisze:260km/h ?

Bez powietrza tak wyjdzie. Zwłaszcza w modelach do RP06 włącznie jest zdziwienie, bo prędkość pobierana z przedniego koła, RP 10 i 19 ma napęd z tylnej zębatki a tu jak wiadomo, powyżej 200 km/h przekłamania robią się ze wzrostem prędkości coraz większe.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 795
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Króćce ssące

Postautor: Łysy » poniedziałek, 4 grudnia 2017, 14:50

Heh, zrobiła się dyskusja o prędkości :-)
że bez oporu powietrza tak wyszło to jasne, a nie ma tak że hamownia sama ma prędkościomierz ??? i czyta z obrotu własnego wału/bieżni ? ;-)

bo prędkość pobierana z przedniego koła, RP 10 i 19 ma napęd z tylnej zębatki a tu jak wiadomo, powyżej 200 km/h przekłamania robią się ze wzrostem prędkości coraz większe.


Czyli ze kierowca na hamowni organoleptycznie określa wg. licznika i tyle podaje a jakiś gościu wpisuje w pomiar ? ;)

A mi się wydawało że z przedniej a nie z tylnej zębatki no a liczniki przekłamują proporcjonalnie ze wzrostem prędkości tylko dlaczego z przedniego koła bardziej niż z tylnego ... ? :luka:
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 4 grudnia 2017, 17:00 przez Łysy, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4219
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Króćce ssące

Postautor: artur » poniedziałek, 4 grudnia 2017, 15:05

Piotr - z przedniej.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
KrzysiekN
Posty: 79
Rejestracja: sobota, 27 września 2014, 19:53
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: k/Opola

Re: Króćce ssące

Postautor: KrzysiekN » poniedziałek, 4 grudnia 2017, 21:42

Wykres z hamowni pokazuje prędkość na podstawie obrotu rolki napędzanej przez koło motocykla a nie z licznika.
Krzysiek :-)


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości