Dlaczego strzela w wydech po regulacjach?

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
marciner

Dlaczego strzela w wydech po regulacjach?

Postautor: marciner » wtorek, 11 maja 2010, 18:02

Witam
Mam xjr-ke od niedawna. Ze dwa tygodnie temu odebrałem sprzęt od mechanika po regulacji zaworów, gaźników, wymianach płynów. Przed regulacją moto nie pracowało jak należy: trudny rozruch, nierówna praca na jałowym. Po regulacji odpala bez problemu, równiutko chodzi na jałowym (tylko na gorącym silniku, na zimnym na ssaniu jest nierówno), wkręca się dobrze na obroty, ciągnie jak trzeba. Prawie jest wszystko ok, ale strzela w wydech, szczególnie po odjęciu gazu. To jest normalne? Ten typ tak ma, czy może skład mieszanki jest źle ustawiony? Przed regulacją strzelał, po regulacji również strzela. Mechanik doradził dolać jakiegoś specyfiku do czyszczenia układu paliwowego. Dolałem i bez zmian. Dodam jeszcze, że moto ma akcesoryjny wydech, jakiś Laser, pojedyńczy.

Doradźcie czy olać temat czy szukać przyczyny?

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 11 maja 2010, 18:09

Tak ma być. Jak Ci przeszkadza to kup na wtrysku wersje :) Niektórzy daliby się pokroić za szpanerski wystrzał z wydechu ;)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

mulek89

Postautor: mulek89 » wtorek, 11 maja 2010, 18:12

witam
ja bym się zbytnio nie przejmował tym strzelaniem ponieważ tłumik jest nieoryginalny a w wydechu zawsze strzela nawet w samochodzie jak się przysłuchać to po przygazówce też strzela więc wydaje mi się że norma ja jak tłumiki (w celu wypolerowania) zdjąłem i oczywiście odpaliłem ( bo by mi nie dało ) to strzelało i "waliło" ogniami :)

Awatar użytkownika
Mario12
Posty: 136
Rejestracja: sobota, 19 września 2009, 13:03
Model i rocznik moto.: XJR1200 1998
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Postautor: Mario12 » wtorek, 11 maja 2010, 18:12

Tak właśnie ja będę wyciągał bebechy aby to mieć :D Ach raz sie pojedzie na zlocik i od razu modyfikacje w głowie :D
XJR 1200SP '98r. Christian Sarron edition
GS 500 '98r.

Motocykl jest jak wódka - poniżej pół litra nie opłaca się kupować

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 11 maja 2010, 18:47

Marciner a jakiego masz tego lasera. Dałoby się jakąś fotkę wmontować. Co myślisz o tym wydechu???
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

marciner

Postautor: marciner » wtorek, 11 maja 2010, 18:51

No to odetchnąłem :) Niech sobie strzela w takim razie, nie mam nic przeciwko temu.
EDIT:
mariuszdg pisze:Marciner a jakiego masz tego lasera. Dałoby się jakąś fotkę wmontować. Co myślisz o tym wydechu???

Lasera dokładnie nie wiem jaki to model, ale sprawdzę jutro oznaczenie na tłumiku i napiszę. Kilka fotek też wstawię to zobaczysz jak wygląda. A co do tłumika: jestem zadowolony bardzo, jest z tych niezbyt głośnych, a dźwięk na jałowym biegu mnie powala na kolana. Jak wracam z trasy i parkuję przed garażem żeby wstawić to nie gaszę moto tylko słucham jak gada :)

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » wtorek, 11 maja 2010, 19:26

Witam.
U mnie też strzela i to sporo mam wydechy bossa i po odjęciu gazu między 3-3500 obr. strzela jak cholera ( masakra mi się to podoba). Na początku myślałem ,że to źle wyregulowane gaziory, ale chyba jest ok , pozatym nawet jak by tak było to i tak mi się tak podoba..
Pozdro

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » wtorek, 11 maja 2010, 21:53

Co ma piernik do wiatraka ( strzelanie do wydechu ) , Balth, Jubiler, proszę o pomoc, ale wydaje mi się że strzela to mieszanka spalana nie tu i nie wtedy co trzeba. Jeżeli przyczyną są niechlujnie włożone płytki pod regulację zaworów ( nie takie jak trzeba) to nie można do tego dopuszczać ze względu na stan gniazd zaworowych. Jeżeli zapłon lub mieszanka to pół biedy ale... co z tą regulacją, była czy nie....
Moja po regulacji wcale nie strzela a waliła radośnie...

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 11 maja 2010, 22:02

Ja to miałem i regulację i zmianę na ciche, oryginalne wydechy.
Ale odnoszę wrażenie, że strzałów nie ma nie z powodu wyciszenia tylko dobrej regulacji. Oczywiście nie ma tak, że nic nie strzeli ale ma się to nijak do tego co było wcześniej pod względem ilości.
Niech się ewentualnie wypowie ktoś kto za mną jechał :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 11 maja 2010, 23:48

Im mniej napchany wydech tym bardziej słychać to szczelnie po gwałtownym odjęciu gazu. Na akcesoryjnych kominach bez katalizatora będzie słychać strzały, wyjścia nie ma. Nie mieszajcie chłopakowi w głowie. Jak idzie ok, nie pali nie wiadomo ile to się tym w ogóle nie przejmuj. Sławek jak tobie nie szczyla to daj Rafiemu na 5min i się przekonamy, szczyla czy nie :evil:
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » środa, 12 maja 2010, 17:58

Jezu Mariusz, co Ty wypisujesz. Oczywiście że każdy motor bez tłumika strzela odrobinę, ale im mniej wyregulowany tym mniej lub wcale. Możemy go sprowokować strzykając mieszanką nawet w Twoim jednorożgu z wytryskiem, ale po co. Głośny wydech- głośne huki, cichy wydech- ciche huki ale, w mordę, to przecierz nienormale że są zauważalne. To nie Dukati czy inna włoszczyzna której nie da się uregulować technologicznie, bo luzy powtają już na decse kreślarkiej a każdy makaron na produkcji dodaje jeszcze trochę.. To luksusowe moto i nie powinno napier... spod zaworów...

marciner

Postautor: marciner » środa, 12 maja 2010, 21:43

No to już nie wiem czy ma strzelać czy nie :)
Regulacja była zarówno zaworów jak i gaźników. Jak pisałem wyżej mechanik doradził, żeby dolać specyfiku do czyszczenia układu paliwowego, więc dolałem. Miałem wylatać ze dwa, trzy zbiorniki na tym preparacie i przyjechać ponownie na regulację gaźników (gratis). W przyszłym tygodniu pewnie trzeci zbiornik przepalę i podjadę na tę regulacje, wtedy się obaczy.
Pierwsza regulacja na strzelanie nie pomogła, ale na ogólne zachowanie moto jak najbardziej, więc robota wydaje mi się uczciwie została wykonana.

Do mariuszdg:
Tłumik poza znakiem LASER nie ma innych znaczków. Zdjęcie wrzucę jutro.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 12 maja 2010, 23:12

Sławcio moja nie chce strzelać :-( . MadMike próbował i też nie dało rady ;-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Jubiler

Postautor: Jubiler » czwartek, 13 maja 2010, 01:01

"strzlanie " w wydech przy odjęciu gazu to dopalanie nadmiaru mieszanki ( bo zapłon się tu nie przestawia, chyba że ktoś grzebał w chipie). Tak reguluje się silnik do wyścigu, żeby nie miał dziury po szybkim otwarciu przepustnicy (wtedy mieszanka się zuboża), z tym że to jest kosztem spalania przy normalnej miejskiej jeździe, kosztem ekologi, i mogą być kłopoty z regulacją wolnych obrotów. Po wpieprzeniu dynojetów też tak się dzieje, bo cała zmiana to powiększenie dysz i zmiana geometrii iglic. Na "wyścigowo" zestrojonym silniku prawie nie da się jeździć po mieście, bo zostaje, wprawdzie mocna, ale tylko góra i robi się układ "zero-jedynkowy". Kto jeździł ten wie o czym piszę, a kto dopiero będzie, ten się zdziwi ;p
W XJR oszczędnie wyregulowane gaźniki, potrafią przy przegazówce pod światłami bujnąć obroty mocno w dół, prawie do zgaśnięcia silnika.
ps strzelanie w wydech można wymusić kręcąc silnik do odcięcia zapłonu, mieszanka dalej jest zasysana do cylindrów, ale tylko co któryś raz jest iskra i to co nie spalone normalnie eksploduje w wydechu. Obciążenie złożenia tłok - korbowód - wał jest ogromne, a łańcuch rozrządu pracuje na zrywanie ( osobiście udało mi się tak zerwać wielorzędowy łańcuch w lotusie )

MadMike

Postautor: MadMike » czwartek, 13 maja 2010, 08:03

Czyli - jeśli tak fajnie pyrkocze, pyka i strzela z wydechu po odjęciu gazu, tzn że źle wyregulowane gaźniki? Za bogata miaszanka? Bo szczerze mówiąc zauważyłem, że po regulacji dół mi się gdzieś podział, ale nie martwiłem się tym, tylko redukcja i jazda.

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » czwartek, 13 maja 2010, 09:32

Mariusz, masz nowy, dobrze wyregulowany motocykl, z prawidłowo wyregulowanymi zaworami i nie robisz z niego bolidu F! nie udajesz Rossiego, nie dłubiesz w elektronice- no to nie strzela. Poczytajcie Jubilera, on dokładnie opisuje mechanizm, można strzelać w prawidłowo wyregulowanym motorze ale to trzeba wymusić, inaczej , w normalnej eksploatacji - nie powinien...

marciner

Postautor: marciner » sobota, 15 maja 2010, 20:47

mariuszdg zgodnie z obietnicą wrzucam fotki mojego tłumika

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 15 maja 2010, 22:38

Dzięki Panie Kolego. Najprawdopodobniej oto twój wydech:
http://www.laserexhausts.com/Portals/0/ ... NOX_01.jpg ;-)
ładnie daje 8-)

[ Dodano: 2010-05-15, 23:39 ]
dla uściślenia nazwali go Laser pro d'Or 4 in 1
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

marciner

Postautor: marciner » sobota, 15 maja 2010, 23:07

Wygląda tak samo, tylko tych nitów nie mam. Ale bez nitów lepiej :)

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 16 maja 2010, 12:21

mariuszdg pisze:dla uściślenia nazwali go Laser pro d'Or 4 in 1
_________________

Mariuszek i ja sobie zapewne w przyszłym roku takiego zapodam, jeśli oczywiście zdecyduję się na zmianę wydechu. Przydałoby się jeszcze go posłuchac :-0
hubertm

krabi
Posty: 125
Rejestracja: sobota, 22 grudnia 2007, 22:32
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1997
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Libidza
Kontaktowanie:

Postautor: krabi » poniedziałek, 17 maja 2010, 08:14

no to chłopaki powiem wam jedno, dzień przed wyjazdem na V zlocik udało mi się skończyć wydechy. Kupione 2 puszki ixil extrim i dorobione rury do połączenia z puszką pod silnikiem. przed zdjęciem oryginałó nie słyszałem by waliło w tłumik , czy silnik inaczej pracował. Po wymianie bez bd-kilerów na wolnym przelocie do 90 km/h wydech słychać tak że przez miasto nie jeżdziłem tylko do 2500 obrotów, poza miastem max do 5000 chociaż powyżej 90 paę razy pociągnołem do 7000 i w lusterkach najszybciej zostawał mariuszdg niz krajobraz. Jak dla mnie to stanowczo za głośne. nie wspomnę o natarczywym waleniu w wydech. Wali przeokrutnie. po przyjeździe z winkli założyłem szersza zwężkę. trochę go wytłumiło ale walenie w tłumik pozostało. Mam jeszcze jedną zwężkę o małym przelocie i juz ją założyłem by sprawdzić jak będzie się zachowywał ale pogodę bez deszczu ktoś zapieprzył.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 18 maja 2010, 07:53

mi zawsze po odpuszczeniu manetki wali w kominach, dlatego często to robię szczególnie jak jadę przez miasto i sie mnie to podoba i nic nie bede poprawiał
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » wtorek, 18 maja 2010, 20:11

artur pisze:mi zawsze po odpuszczeniu manetki wali w kominach, dlatego często to robię szczególnie jak jadę przez miasto i sie mnie to podoba i nic nie bede poprawiał


To tak jak mi a strzela w wydech jeszcze mocniej po wyjęciu dławików z tłumików ( mam BOSSY ) Miód na uszy.
A przy ilu wam strzela mi po przekroczeniu 3,5 tyś i puszczeniu gazu w okolicach 3 tyś zawsze wali w kominy.
Pozdro

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » niedziela, 30 maja 2010, 16:49

Mi znowu się wydechy rozszczelniły na łączeniu kolektor - tłumik, jest fajnie głośna i zajebiście bulgocze i strzela po zamknięciu gazu przy wyższych obrtach. Spalanie nie wzrosło średnio cały czas 6.5 l/100 km
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

suzigsx1
Posty: 200
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » poniedziałek, 31 maja 2010, 00:08

Koniu średnio to znaczy jak? Średnio to mi bierze 8 jak w mordę strzelił tak dookoła komina,w trasie potrafi zejść na 6,5-7 ale bez pałowania(120-150) bez wygłupów-ja mam coś popsute czy Ty ? :mrgreen:
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

bart22

Postautor: bart22 » czwartek, 25 kwietnia 2013, 18:05

Koniu pisze:Mi znowu się wydechy rozszczelniły na łączeniu kolektor - tłumik, jest fajnie głośna i zajebiście bulgocze i strzela po zamknięciu gazu przy wyższych obrtach. Spalanie nie wzrosło średnio cały czas 6.5 l/100 km


spalanie 6.5l ??? :evil:

wiem ze stary temat ale czy waszym zdaniem strzały nie niszcza tłumikow? mam wrazenie ze moja jest za glośna :zalamany: na postoju.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 25 kwietnia 2013, 19:26

Tłumik jest po to aby tłumić :). Jakbyś wywalił w samochodzie kata, pierwszy tłumik i środkowy a wstawił na końcu przelot, będziesz miał również strzały.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 26 kwietnia 2013, 07:25

wiem ze stary temat ale czy waszym zdaniem strzały nie niszcza tłumikow?


W fabrycznych nie ma co popsuć (oprócz koloru , ale najpierw kolanek)
W przelotach strzelanie może wytrzepać wełnę wygłuszającą a w skrajnych przypadkach cały tłumnik
Ale to samo się nie dzieje , trzeba pomagać :evil:

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 3 maja 2013, 00:20

no, mendelssohna grać nie będą....
bye

balth

Misiu
Posty: 5
Rejestracja: piątek, 9 sierpnia 2019, 18:56
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2003
Województwo: G-pomorskie

Re: Dlaczego strzela w wydech po regulacjach?

Postautor: Misiu » środa, 21 sierpnia 2019, 19:13

Cześć,
Panowie podepne się tutaj z pytaniem, co by nie zakładać nowego tematu. Czy może komuś z Was xjr 1300 rp06 przy ostrym odkrecaniu np na pierwszym biegu po osiągnięciu 8 tyś rpm walnie w tłumiki jednym strzałem po czym ciagnie gładko do odcinki przy ok 9,5 tyś rpm? U mnie za każdym razem przy takim odkrecaniu na jedynce i dwójce walnie w wydech przy tych obrotach jakby już chciała odciąć po czym kręci się dalej- ciekawa sprawa...mam przelotowe wydechy i kanonadę przy schodzeniu z obrotów ale przy kręceniu w górę to chyba nie od tego...


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości