Problemy z paliwem

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Tomek1200

Problemy z paliwem

Postautor: Tomek1200 » poniedziałek, 24 maja 2010, 21:07

Witam,
potrzebuje porady,w piątek wróciłem z 3 dniowej wyprawy(ledwie wróciłem). Miałem spory problem z paliwem,kiedy dałem małej ostro w palnik,po jakimś czasie, okazało się, zaczyna przerywac,w efekcie trzeba było stanąć. Co sie okazało,filtr paliwa pusty. Odkręciłem wężyk od filtra,puściłem na PRI i leci,nic nie przypchane,drugi wężyk przy kraniku,zasysający powietrze kiedy jest on w pozycji ON ,wyraźnie je pobiera,więc powinien zasysac paliwo z baku. Ale najdziwniejsza sprawa,to że jak odkręciłem na PRI to paliwo lało sie szerokim strumieniem,a jak włożyłem wężyk do filtra,to się nie napełniał. Otwór odpowietrzający przy wlewie paliwa też drożny,nie mam pojęcia o co chodzi. Może ktoś ma doświadczenie w tej sprawie,czekam na propozycje,

pozdro

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » poniedziałek, 24 maja 2010, 21:53

Chyba gdzieś było o tym, że filtr może nie dawać rady z "odbiorem" (że tak się wyrażę) dostarczanego paliwa - za gęsty może być.

Tomek1200

Postautor: Tomek1200 » poniedziałek, 24 maja 2010, 22:03

Ja go przed yjazdem wymieniłem,bo cos podobnego działo mi sie na starym,wiec myslałem ze zapchany poprostu. Ale na tym nowym zrobiłem jakies 150km i to samo.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » poniedziałek, 24 maja 2010, 22:05

Tylko może tak być, że rodzaj wypełnienia tego filtra powoduje problemy z przepływem paliwa.
Chłopaki, pomóżcie, gdzieś ktoś to pisał o tych filtrach, nawet nie wiem czy nie Koniu.

Tomek1200

Postautor: Tomek1200 » poniedziałek, 24 maja 2010, 22:12

Tak,tu się zgodze,szczególnie,że używam filtra samochodowego,ale na tym starym przjeździłem cały rok i nic się nie działo,jak gubił paliwo,kupiłem po drodze nowy, wymieniłem i po 100km to samo,więc boje się że nie tu przyczyna. Dziwi mnie,że się w ogóle nie zalewa,jak przełącze na grawitacyjne podawanie a z weza leci,wiec kranik odpada.

Jubiler

Postautor: Jubiler » wtorek, 25 maja 2010, 01:08

A sprawdzałeś odpowietrzenie gaźników? Może masz zatkane, albo załamane te dwa wężyki, albo za długi przewód paliwowy i tworzy się korek powietrzny.
W BSA Gold Star po założeniu filtra ( i jego wyrzuceniu w drodze, bo paliwa nie przepuszczał) wracałem do domu na rurce zrobionej z długopisu wyżebranego od stróża na budowie, bo nie starczał mi rozcięty na potrzeby filtra przewód paliwowy.

Tomek1200

Postautor: Tomek1200 » wtorek, 25 maja 2010, 11:55

Hehe,też tak wracałem tylko urwałem kawałek rurki od filtra. Odpowietrzenie gaźników?? Jak to sprawdzić??

edwin

Postautor: edwin » wtorek, 25 maja 2010, 16:27

moje prywatne zdanie:

usuń filtr!

w mojej skromnej karierze motocyklowej nie spotkałem jeszcze osoby która jeździłaby bez prolblemowo po założeniu dodatkowego (najcześciej samochoddowego) filtra paliwa


fabryka nie przewidziala... nie poprawiaj japońców!

bajo!

Tomek1200

Postautor: Tomek1200 » wtorek, 25 maja 2010, 18:09

ja go nie zamontowałem,poprzedni własciciel,własnie juz to zrobiłem tylko sie zastanawiam czy moge tak jeździć,Ty rozumiem dodatkowego nie zakładałes i wszystko gra??

Jacek

Postautor: Jacek » wtorek, 25 maja 2010, 20:07

niestety nie pamiętam kto ale była mowa o filtrach przede wszystkim musi być mały samochodowe są nie dobre , wódz wyjaśnił dla czego :-P

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 26 maja 2010, 08:17

Tu są wypowiedzi, o których mówiłem wcześniej:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=1461

Bigos

Postautor: Bigos » poniedziałek, 2 sierpnia 2010, 00:11

Wydaje mi się, że problemem może być kranik podciśnieniowy, a nie filtr paliwa. W momencie ustawienia kranika w pozycji PRI paliwo wydostaje się ze zbiornika opadowo. Kiedy kranik jest ustawiony w pozycji ON lub RES paliwo płynie do gaźników tylko w momencie pracy silnika, gdyż membrana w kraniku pracuje pod wpływem podciśnienia (kranik jest połączony wężykiem z króćcem jednego z gaźników). W tej sytuacji sugerowałbym wykręcenie kranika i jego rozbiórkę oraz inspekcję poszczególnych elementów.


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości