K&N filtr powietrza

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Głaz

K&N filtr powietrza

Postautor: Głaz » wtorek, 25 maja 2010, 11:23

Mam takie skromne zapytanie czy ktoś ma coś takiego w swoim sprzęcie i czy montaż wymagał dodatkowych regulacji bądź wymiany dysz w gaźnikach :?:

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 25 maja 2010, 11:49

wymagało niczego. oprócz czyszczenia i smarowania k&n'owym szuwaksem.
bye

balth

MadMike

Postautor: MadMike » wtorek, 25 maja 2010, 11:51

Nie wymagał wymiany żadnych dysz, a regulację gaźników miałem robioną tak czy siak. Myślę jednak, że jest niezbędna, gdyż wymiana filtra ma wpływ na parametry mieszanki.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 25 maja 2010, 12:14

zadnej regulacji, wkladasz i jedziesz. Tylko dlaczego nie wymyslili jeszcze K&N do wtryskowych po 2007 roku...
hubertm

MadMike

Postautor: MadMike » wtorek, 25 maja 2010, 13:12

Nie chce mi się wierzyć, że bez regulacji... Przepustowość powietrza przez taki filtr jest inna niż przez oryginalny w związku z czym logiczną wydaje mi się konieczność regulacji gaźników po włożeniu sportowego filtra.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 25 maja 2010, 16:14

z wydechami tez krzycza że trzeba.. i co ? okazuje się , ze w 99 % przypadkach nie trzeba :-)
hubertm

Awatar użytkownika
rkluczyk
Posty: 1333
Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
Model i rocznik moto.: Motorynka
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontaktowanie:

Postautor: rkluczyk » wtorek, 25 maja 2010, 21:18

Jakiś czas po wymianie kontrola koloru świecy, mieszanka OK, czyli wkładasz i śmigasz.

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » wtorek, 25 maja 2010, 21:19

Ja też twierdzę że nie trza regulacji.

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » wtorek, 25 maja 2010, 21:45

hubertm pisze:...Tylko dlaczego nie wymyslili jeszcze K&N do wtryskowych po 2007 roku...


Bo to pedalskie wersje dla zniewieściałych, więc nie robiom... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 25 maja 2010, 23:21

ptysiornia pisze:Bo to pedalskie wersje dla zniewieściałych, więc nie robiom... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ja przynajmniej jezdżę motocyklem .... ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1919
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: Tomson » środa, 26 maja 2010, 07:14

Mimo, że sprzęcior mam stosunkowo nowy to były zauważalne różnice w pracy silnika po wymianie filtra na k&n, ale trzeba było przeprowadzić regulacje gaźników i to nie jest widzi-mi-się wechanika tylko moje subiektywne odczucie. Po regulacji jest lepiej, a Zbychu mój mechanior nie naciąga jeżeli chodzi o koszty, nawet szuka tańszych rozwiązań jeśli klient ma takie życzenie, anawet sam proponuje.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 26 maja 2010, 09:03

...do którego nawet porządnego filtra powietrza nie zrobili, hehe... :mrgreen:
bye

balth

Głaz

Postautor: Głaz » środa, 26 maja 2010, 11:36

czyli kupić włożyć popatrzeć na efekty i w razie czego śrubokręt i do przodu :mrgreen: a że ja mam podlaską wersje to nie będzie trzeba :-P

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1919
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: Tomson » środa, 26 maja 2010, 11:55

To rzecz gustu i fanaberii. Każdy robi to co lubi, chyba że połówka mu nie pozwala :lol:

Głaz

Postautor: Głaz » środa, 26 maja 2010, 12:47

True ;-)

MooH8

Postautor: MooH8 » środa, 26 maja 2010, 20:52

Jak na mój gust, to czy potrzebna jest regulacja, zależy od stopnia przeprowadzonych modyfikacji. Jeśli ktoś już wcześniej coś zmieniał, np. wydech, zapłon, króćce ssące itp. to raczej powinien moto wyregulować. Jeśli filtr jest pierwszą modyfikacją, to niekoniecznie regulacja jest potrzebna - większość japońskich silników tak samochodowych, jak i motocyklowych jest fabrycznie przelana - stąd historie typu zmiana filtra, wydech itp. powodują poprawę osiągów. Jeśli modyfikacji mających na celu dostarczenie do mieszanki większej ilości powietrza jest już sporo, to regulacja jest raczej niezbędna.
Żeby nie być gołosłownym -moja ex-XJRa, miała ostatnio założony filtr K&N+ zrobiony mod airboxa, ale w połączeniu z przelotowym tłumikiem Yoshimury i sportowym kolektorem, niestety zanotowała spadek osiągów, co oczywiście spowodowane jest niewłaściwym składem mieszanki... Tak samo zrobiłem kiedyś w aucie - do sportowego kolektora, przestawionego zapłonu + stożka dorzuciłem przelotowy wydech 2,25 cala i moc zamiast wzrosnąć, spadła. Całość uratował dopiero piggy back i nowe mapy paliwa.
Reasumując: jeśli po założeniu filtra nie ma żadnych negatywnych objawów, sugerujących, że składu mieszanki jest niewłaściwy(np. kolor świec, wyraźny spadek mocy w jakimś zakresie obrotów itp.), to raczej odpuściłbym sobie regulację.

Głaz

Postautor: Głaz » czwartek, 10 czerwca 2010, 08:33

K&N siedzi w boxsie motocykl lepiej wkręca się w obroty żadnej dziury w pełnym zakresie obrotów nie odnotowałem jeszcze tylko został test spalania chociaż to już mniej istotne. Ogólnie inwestycja 172zł opłaciła się banan na twarzy poszerzony o kolejny cm. :mrgreen: :evil:

MadMike

Postautor: MadMike » czwartek, 10 czerwca 2010, 08:36

Jak zakładałem K&N to mi Kotlet powiedział, że spalanie się nieznacznie zmniejszy. A po założeniu przelotówki zauważyłem, że moment albo przeniósł mi się trochę w górę, albo skrócił, bo moto nie jest tak elastyczne. Nie przeszkadza mi to, bo i tak jeżdżę z reguły powyżej 3000 obr. Co nie zmienia faktu, że odrobinę częściej muszę wachlować, ale co tam :-D

Danski

Postautor: Danski » środa, 16 czerwca 2010, 18:13

...ja osobiście jestem przeciwniekiem filtrów "mocnoprzepływowych", bo nie ma nic za darmo ;) ...czyli chcesz mieć więcej powietrza w komorze spalania to musisz się liczyć, że przy okazji twój kochany silniczek zassie więcej kurzu (czyt: kwarcu) ...a to niestety skaraca mu życie ;) ...prawa fizyki...

Bigos

Postautor: Bigos » niedziela, 1 sierpnia 2010, 23:55

Po zamontowaniu filtru K&N, który ma większą przepuszczalność niż filtr standardowy niezbędna jest korekta składu mieszanki. Kiedy silnik dostanie mieszankę paliwową zbyt ubogą temperatura spalania znacznie wzrośnie a w związku z tym silnik zacznie się mocniej grzać. Przy oględzinach świec można tego nie zauważyć, gdyż będą nawet ładnie opalone, a tylko stary wyjadacz zwróci uwagę, że są zbyt jasno opalone. Ja zalecam w razie braku odpowiedniego sprzętu do precyzyjnej regulacji składu mieszanki wykręcenie pilota przynajmniej o 1/4 obrotu więcej.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 2 sierpnia 2010, 11:43

Która to śruba możesz pokazać na zdjęciu ?
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Bigos

Postautor: Bigos » poniedziałek, 2 sierpnia 2010, 12:15

Na moim blogu wystarczy wejść w zakładkę "Mechanika" i znaleźć wpis pod tytułem "Synchronizacja gaźników". Jest tam między innymi zdjęcie gaźników z FJ1200 (są identyczne jak w XJR) na którym zaznaczyłem śruby do regulacji podciśnień, śruby do regulacji składu mieszanki i śrubę doi regulacji obrotów (tą ostatnio w XJR-kach macie akurat z boku gaźników).

byq

Postautor: byq » czwartek, 3 marca 2011, 21:30

A czy ktos z Was wie cos na temat filtrow stozkowych od K&N sa one dostepne dla xjrek do 2000 roku. 4 x 1 filtr na kazdy gaznik plus usuniecie standardowego boxa. Co myslicie...

http://www.knfilters.com/search/product ... od=RC-0984

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 7 kwietnia 2011, 11:18

Jakież moje zdziwienie było moje, bardzo pozytywne, kiedy się okazało że mam filter K&N-a :D Nazywa się H037A4 :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 7 kwietnia 2011, 19:04

no, to teraz zamiast kupić nowy filtr powietrza musisz kupić płyn do nasączania kaena :-)
bye

balth

Awatar użytkownika
troll
Posty: 698
Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Postautor: troll » czwartek, 7 kwietnia 2011, 19:17

Mam filtr K&N i jego obsługa przy wymianie oleju kosztuje w serwisie 50 zł.
Podobno podnosi trochę parametry przy kręceniu silnika do końca ale za to "przymula" w środkowym zakresie.

Ja go już miałem przy zakupie moto. Raczej nie zdecydowałbym się na zakup samemu.
Jest tylu zwolenników co przeciwników takiego filtra.
No chyba, że ktoś kręci sprzęta na maksa non stop :-)
Pozdrawiam - Troll

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 7 kwietnia 2011, 19:47

Trolu na aledrogo kupujesz olej w sprayu do K&N-ów i robisz to sam za całe 30 zł. Lubisz przepłacać albo masz gdzieś babranie się przy moturze :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
troll
Posty: 698
Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Postautor: troll » czwartek, 7 kwietnia 2011, 20:11

Nie babram się przy moturze bo się na tym kompletnie nie znam.
Jeżdżę tylko i niestety płacę za wszystko w serwisie. :-?
Pozdrawiam - Troll

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 7 kwietnia 2011, 22:18

Kurde kolego, zacznij częściej chodzić na garażowe imprezy i coś podpatrywać u kolegów lub sam je organizuj i róbta coś przy Twoim moturze :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
troll
Posty: 698
Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Postautor: troll » czwartek, 7 kwietnia 2011, 22:24

Najczęściej pijemy na garażowych :mrgreen: (w sumie to tylko pijemy)
Pozdrawiam - Troll


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości