reakcja na gaz

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
riqsware

reakcja na gaz

Postautor: riqsware » czwartek, 23 września 2010, 06:14

Witam ponownie

Tak coś mnie naszło i nie daje spokoju

Opiszę sytuację: Jak co dzień wstaję rano, idę do ukochanej krówki i odpalam. Gdy nieco się zagrzeje (sprawdzam temperaturę ręką na żeberkach) XJR pięknie reaguje na gaz, bez opóźnień, bez szarpnięć, no cud miód malina, można poszpanować na skrzyżowaniach. Chodzi mi o szybkie dodawanie i odpuszczanie gazu, tak do 3k.

Po kilku przejechanych kilometrach dojeżdżam do pracy i na postoju próbuję tego samego i kupa. Pojawiają się opóźnienia, dziury w gazie, szarpnięcia.

Czy tak ma, czy jechać gdzieś z tym do regulacji?

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 23 września 2010, 07:35

jak widzę masz rocznik na wtrysku '09. Tak nie powinno się dziać. Moja zapala, rozgrzewa sie i nie ma żadnych dziur przed i po jeździe. Przyczyn może być dużo ale podałeś mało informacji. Kiedy robiłeś ostatni przegląd, ile masz przebiegu, kiedy wymeniałeś świece, filtry itp. Może potrzebujesz już jakiś regu;acji. To wszystko ma wpływ na to, ze może Ci się "czkać".
hubertm

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 23 września 2010, 08:29

Kolego jesteś z Wroca. Podjedź do Pawła i pokaż mu co jest grane. Niech On to oceni. Mi się wydaje, że raczej ok. Podbij ewentualnie na hamownie i zobacz wykres momentu i km w zależności od obr/min. Patrz pod kątem charakterystyki - porównaj z wzorcem.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

riqsware

Postautor: riqsware » czwartek, 23 września 2010, 08:33

rocznik 09, kupiony pod koniec maja 2010 z przebiegiem 0

Teraz ma najechane 1700km, nic nie regulowałem, jedynie przy 1000km był olej zmieniony. Wydaje mi się, że taka kultura pracy była od początku.

Tak jak napisałem - tuż po odpaleniu i zagrzaniu reakcja jest prawidłowa, motocykl też dość dobrze hamuje silnikiem.
Po całkowitym rozgrzaniu i przejechaniu kilku kilometrów przy szybkim odkręceniu manetki na postoju i luzie wygląda to tak jakby nie otrzymywał właściwej ilości paliwa - na obroty wchodzi z delikatnym opóźnieniem i jakby "dziurą" w obrotach. Nie potrafię tego dokładnie opisać, to trzeba usłyszeć.

Być może uda mi się to nagrać i puścić na YT. Ale to w przyszłym tygodniu.



Podjedź do Pawła? hmm, jakoś nie kojarzę, jakieś namiary?

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 23 września 2010, 09:22

a może jest to taki efekt "bujania" się obrotów, bo jeżeli tak to rzecz normalna w wersji wtryskowej. Po pełnym rozgrzaniu powyższa rzecz mija :->
hubertm

riqsware

Postautor: riqsware » czwartek, 23 września 2010, 10:04

nie, to nie to

napisałem, że tuż po odpaleniu i jeszcze niepełnym rozgrzaniu (jest na ssaniu automatycznym) wszystko jest OK, reakcja na gaz jest natychmiastowa, moto wchodzi na obroty bez przeszkód i podoba mi się.

Dopiero później, po całkowitym rozgrzaniu i wyłączeniu ssania TO się pojawia.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 23 września 2010, 10:17

i właśnie o to mi chodzi Kolego. W momencie całkowitego rozgrzanaia, tzn., gdy ssanie już odpuści pojawia się tzw. bujanie obrotów przez około kolejne 5 minut używania motocykla a potem wszystko wraca do normy ponieważ moto jest już całkowicie nagrzane ;-)
Jeżeli to masz na myśli to zapierd.....laj dalej i się nie bój ;-)
hubertm

riqsware

Postautor: riqsware » czwartek, 23 września 2010, 10:20

Ale krówka mi zapier**** jak trzeba. Chodzi mi tylko o dziwną i jak dla mnie niejasną reakcję na gaz podczas postoju. To bujanie po wyłączeniu ssania też zauważam. Z tym że mam je na pierwszych światłach na których stoję. Wtedy też falowanie się uspokaja, potem jest OK. No i chyba od tego czasu zaczyna się właśnie ta niechęć do łądnej reakcji na gazowanie podczas postoju.

jutro sprawdzę sobie kiedy dokładnie to się dzieje.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 24 września 2010, 16:33

Pisz kiedy i gdzie mam podjechać, porównasz z moją. Wydaje mi się że u mnie wszystko jest ok, bo wszystkie typowe "dolegliwości" RP19 występują w minimalnym stopniu - czyli śmiga tak jak fabryka przewidziała.

riqsware

Postautor: riqsware » sobota, 25 września 2010, 18:40

podjade do Ciebie na spokojnie, całkiem możliwe, że zerwę się w przyszłym tygodniu.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 25 września 2010, 21:06

riqsware pisze:Podjedź do Pawła? hmm, jakoś nie kojarzę, jakieś namiary?

PawelR z naszego forum.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości