Synchronizacja wtrysku

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Synchronizacja wtrysku

Postautor: mariuszdg » środa, 10 listopada 2010, 22:37

Jak w temacie. Jak się to robi i czy trzeba podpinać kompa???
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 11 listopada 2010, 09:19

Jeszcze chyba na to za wcześnie u ciebie, chyba że nie bangla jak należy.
Na portalu lookałeś czy za mało tam info http://yamahaxjrclub.pl/kat2/RP19.PDF :?:

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 11 listopada 2010, 12:29

nie jest dla mnie to zrozumiałe w 100%. W manualu pisze, że co 20tyś trza robić to synchro. Dlatego się zainteresowałem. Chodzi zajebiście, więc raczej to oleje, ale w przyszłości bankowo trza będzie przez to przejść. Z tego co pisze w manualu nie trza mieć kompa do operacji synchro a dla mnie to nie jest zrozumiałe. Jak kto już to przerabiał, to proszę o info. Może też być przykład na innym moto yamahy z wtryskiem, może będzie podobnie...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Zeta

Postautor: Zeta » czwartek, 11 listopada 2010, 13:46

Synchronizację robi się za pomocą wakuometrów. Tu masz na przykładzie FJR1300.
http://www.fjrtech.com/getdbitem.cfm?item=21

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5575
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 11 listopada 2010, 14:58

Ale kolega ma wtryskową, a synchro wakuometrami się robi gaźników chyba? Mylę się?

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 11 listopada 2010, 15:00

Właśnie chyba nie. Z tego co skumałem z serwisówki to we wytryskach też się używa wakulometrów...

[ Dodano: 2010-11-11, 15:02 ]
Zeta dzięki :zdrowko:
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 11 listopada 2010, 16:06

A niby dlaczego we w wtryskach ma się nie używać wakuometrów? W układach wtryskowych też są przepustnice i tak samo reguluje się podciśnienie w korpusach wtrysków, natomiast dawkowanie benzyny to już zupełnie inna bajka ;-)

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5575
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 11 listopada 2010, 17:24

Zatem po prostu myliłem się.

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » czwartek, 11 listopada 2010, 19:24

Piotr_MC_85, dobrze pisze.
ja robilem u siebie latem synchro wrtysku za pomoca tego urzadzenia : http://www.carbtune.com/

imho lepsze niz wakuometry wskazowkowe,
sama operacja jest prosta ale najpierw musi byc zrobiona regulacja zaworow i obrotow biegu jalowego(co w przypadku xjr na wtrysku nas nie obchodzi bo nie ma mozliwosci takiej regulacji)

rozgrzewasz moto do temp pracy i podlaczasz carbtuna tak jak klasyczny wakuometr do wezykow podcisnienia- u nas to takie szare z biala linia laczace korpusy wtryskow w pary. a wiec 1szy wezyk wakuometru do 1szego z korpusu wtryskiwacza 2gi z 2gim i tak dalej! obserwujesz wskazanie z tym ze 3cie wskazanie jest wzorcowe i nalezy podciagac pozostale do tego za pomoca srubek w kazdym z korpusow! przygazowka po kazdej korekcie srubka! ogolnie pracy na 45min. proponuje wydrukowac strone z manuala podniesc bak i zlokalizowac wezyki i srubki regulacyjne.

w miom przypadku mozna bylo olac regulacje, 4ty cylinder troche odstawal ale byl w normie.
moto18 tys km


ps. co do skladu mieszanki, tez juz to rozpykalem wchodzac do ECU i zmieniajac zawartosc CO w spalinach. u siebie wzbogacilem mieszanke co zaowocowlo lepszym odpalaniem i wieksza kultura pracy na biegu jalowym plus zero falowania obrotow a latem mozna bylo odczuc ze silnik pracwal "zimniej"

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 11 listopada 2010, 20:12

maras954 pisze:u siebie wzbogacilem mieszanke co zaowocowlo lepszym odpalaniem i wieksza kultura pracy

Jak robiłem serwis to polecali mi świece irydowe, podobno dają lepsze spalanie i kulturę pracy, ale jeszcze nie wymieniałem.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 11 listopada 2010, 22:23

Maras dzięki, skumałem i już wiem co i jak :zdrowko: A z ciekawości zapytam, przy ilu do zaworków zaglądałeś i jaki był tego efekt???
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » czwartek, 11 listopada 2010, 22:38

zawory robilem przy tym samym przebiegu i wszystkie byly w normie.
2 tylko na wydechu mialy wartosci graniczne ale jakbym zmienil plytke, ktora jest w skokach co 0.05mm to luz zmniejszylby sie do dolnej granicy- a podobno ciasne luzy zaworowe sa gorsze dla silniora niz troche za duze wiec poczekam az zrobie nastepne 10k km(okolo 28tys) i wtedy "lookne" znowu.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 12 listopada 2010, 16:31

maras954 pisze:podobno ciasne luzy zaworowe sa gorsze dla silniora niz troche za duze

Zgadza się, luzy przeważnie się zmniejszają także dobrze że nie znieniałeś płytek, pewnie okaże się że te co były duże nie trzeba będzie ruszać ;-)

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 12 listopada 2010, 19:30

mariuszek, w twoim wieku problemy z w{y}tryskiem? :shock: oj, chłopaku, musisz poprosić o przyjęcie do grupy ze śmietnika i przeżyć niedzielny poranek z piontkiem a problemy odejdą same... :mrgreen:
bye

balth

Zeta

Postautor: Zeta » piątek, 12 listopada 2010, 20:09

JAREK pisze:Ale kolega ma wtryskową, a synchro wakuometrami się robi gaźników chyba? Mylę się?

Tak, mylisz się ;-) . Jestem jeszcze na forum FJ-FJR.com i tam doczytałem się co i jak. FJR1300 ma wtryski, a FJ1200 gaźniki. W obu przypadkach reguluje się przy pomocy wakuometrów. Nie ma znaczenia wtryski czy gaźniki. Jedno i drugie zasila benzyną cylindry. Przy wtryskach nie ma ssania. Podtrzymanie obrotów przy zimnym silniku jest automatycznie.
W mojej Fjr, roboty na 20 minut z posprzątaniem garażu :mrgreen: . Jak ktoś chce, ma do mnie blisko, to zapraszam na synchro. XJR jeszcze nie robiłem :evil:

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » sobota, 13 listopada 2010, 15:28

Widzę, że mariuszdg ma do ciebie rzut kamieniem, niech podjedzie to będzie spokojniejszy o swoją bestyjkę ;-)

Zeta

Postautor: Zeta » sobota, 13 listopada 2010, 17:16

A ma :-) . Moje waku to Carbtune II (słupkowe). O zegarowych słyszałem różne opinie. Przeważnie negatywne.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » sobota, 13 listopada 2010, 17:35

Zeta pisze:O zegarowych słyszałem różne opinie. Przeważnie negatywne.

Podobnie sprawa wygląda z ciśnieniomierzami do kół, zegarowe to mało które są precyzyjne, więc trzeba uważać co się kupuje.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 14 listopada 2010, 11:40

balth pisze:mariuszek, w twoim wieku problemy z w{y}tryskiem? :shock: oj, chłopaku, musisz poprosić o przyjęcie do grupy ze śmietnika i przeżyć niedzielny poranek z piontkiem a problemy odejdą same... :mrgreen:

dr Piontek jako światowej klasy specjalista pewnie ma grafik zapchany do 2012 :)
Piotr_MC_85 pisze:Widzę, że mariuszdg ma do ciebie rzut kamieniem, niech podjedzie to będzie spokojniejszy o swoją bestyjkę ;-)

jeszcze nie teraz, ale po przyszłym sezonie to będzie całkiem możliwe ;)
teraz ewentualnie spocik może wchodzić w grę...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

karolbart

Postautor: karolbart » środa, 14 marca 2012, 23:29

maras954 pisze:
ps. co do skladu mieszanki, tez juz to rozpykalem wchodzac do ECU i zmieniajac zawartosc CO w spalinach. u siebie wzbogacilem mieszanke co zaowocowlo lepszym odpalaniem i wieksza kultura pracy na biegu jalowym plus zero falowania obrotow a latem mozna bylo odczuc ze silnik pracwal "zimniej"


A mógłbyś bardziej się rozwinąć w tym temacie? Bo u mnie jest problem ,że na gorącym silniku słabo odpala i bardzo nierówno chodzi. Zawory i synchro zrobione, luft filter tyż nowy. Pytanie, o ile zwiększyłeś / zmniejszyłeś wartości na poszczególnych cylindrach?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 14 marca 2012, 23:49

daj po 0 na każdy.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 14 marca 2012, 23:50

karolbart pisze: Bo u mnie jest problem ,że na gorącym silniku słabo odpala i bardzo nierówno chodzi.

przez chwilę, czy cały czas?
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

karolbart

Postautor: karolbart » czwartek, 15 marca 2012, 11:39

mariuszdg pisze:przez chwilę, czy cały czas?

Przez chwile, pozniej sie stabilizuje. Ale nie jestem bardzo zadowolony z kultury pracy. Dzisiaj zrobię synchro raz jeszcze. Słabe mam wakuometry.
Ostatnio zmieniony czwartek, 15 marca 2012, 17:04 przez karolbart, łącznie zmieniany 1 raz.

karolbart

Postautor: karolbart » czwartek, 15 marca 2012, 17:04

mariuszdg pisze:daj po 0 na każdy.


No raczej nie, każdy cylinder ustawia się pod wtryskiwacz na ,którym pracuje . Dlatego fabrycznie jest każdy inaczej poustawiany. Każdy wtrysk działa troche inaczej, po to jest właśnie EGV ,aby dopasować idealnie mieszankę. Spróbuje ustawić - dodać 1 na każdym cylindrze. Zobacze co to da. Wcześniej ustawie podciśnienie troche inaczej ( mniejsze podciśnienie)200-220 mmHg. ( około 1 obrót na #3 cylindrze) Dam znać co to dało:)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
darek
Posty: 219
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » czwartek, 15 marca 2012, 18:01

Tez mam podobnie, jak zimny odpala i chodzi rowno, gdy cieple lub goracy zaraz po odpaleniu chodzi kulawo. Pomaga lekkke przygazowanie. Nie ma co grzebac, ten model tak ma.
XJR na

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 15 marca 2012, 18:47

Ja mam 4x0 i jest z wielu względów lepiej. Nie zauważyłem, by miało to destrukcyjny wpływ na silnik.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » piątek, 16 marca 2012, 08:11

ja dalem u siebie +3 na kazdy zakres jak w temacie:

http://www.yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2485

karolbart

Postautor: karolbart » piątek, 16 marca 2012, 22:39

No to wiele wyjaśnia. Gdzieś w internecie znalazłem ,że to niby mieszanka na każdy cylinder. Zrobiłem tak jak mówisz, z tym że jak w każdym zakresie dałem +2 . Jestem zadowolony. Rowniej pracuje wydaje się lepszy moment. lepiej zbiera się od niższych obrotów. Choć pewnie nowy filtr powietrza i ustawienie zaworów miało na to też wpływ.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam

Zeta

Postautor: Zeta » piątek, 16 marca 2012, 23:20

Może szukacie nie tam gdzie trzeba. Problem z odpalaniem gorącego silnika jest znany, a przyczyna dość prozaiczna. Wystarczy przeczyścić styki w rozruszniku i problem znika.
Poniżej jest coś co może Wam pomóc. Przedruk z forum niemieckiego. Poprawnie po polsku to to nie jest, ale sama istota pozostaje.

Jesli masz problemy z zapaleniem goracego silnika pomimo dobrego akumulatora ten temat moze ci pomoc. Jest to rozwiazanie z niemieckiego forum fj napisane przez uzytkownika Fjupp:
Rozrusznik FJ dostaje mase poprzez dekielek ktory jest jednoczesnie czescia jego mocowania. Owy dekielek przyciska w 3 punktach plytke na ktorej znajduja sie szczotki rozrusznika.
Plytka na ktorej znajduja sie szczotki ma 3 "noski" ktore sa lekko wygiete, z czasem te "noski" traca sprezystosc i kontakt z dekielkiem slabnie przez co powstaja iskry ktore sciagaja jeszcze wiecej materialu. Dodajac do tego deformacje materialu pod wplywem ciepla powstaje wrazenie ze nie ma mocy w akumulatorze...
Jeszcze raz, poprzez zmniejszony kontakt powstaja iskry i material sie rozgrzewa, widac to dobrze na tylej stronie plytki:
Owy problem mozna rozwiazac poprostu odginajac owe "noski" zwiekszajac przez to kontakt masy...
Permanentnym rozwiazaniem jest przykrecenie blaszki do dekielka tak jak zrobil to nasz kolega FJupp:

karolbart

Postautor: karolbart » sobota, 17 marca 2012, 10:44

No nie dokońca się zrozumieliśmy, u mnie problem z odpalaniem polegał na nierównej pracy trzeba go było krecic kilka sekund. Nie paliła na dotyk. Nie było problemu z samym rozruchem-silnik kręci jak głupi. Dostał nowy żelowy aku. I zawsze jest podłączona do prostownika ładująco-podtrzymującego.( polecam)
Pozdrawiam


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości