Synchronizacja wtrysku

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
karolbart

Postautor: karolbart » środa, 23 stycznia 2013, 21:32

Wracając do tematu słabego odpalania, nic się nie zmieniło.
Na zimno jak długo postoi muszę kręcić z 10-15 sekund aż załapie i natychmiast chodzi idealnie równo. Poczytałem w internecie na forach w UK i okazuje się ,że jest to problem dosyć częsty. Wymiana czujnika TPS ( położenia przepustnicy) i kompa z nowszych roczników pomaga. Roczników 10-11-12....

Dodatkowo układ paliwowy się zapowietrza jak trochę postoi. Pompa paliwowa za krótko chodzi żeby nabić cały układ, mam w planie założyć zawór zwrotny, zobaczymy co to pomoże. dam znać.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 24 stycznia 2013, 00:13

a w jakim stanie masz aqu?

pytam, bo u mnie pomogła wymiana. Czytałem chwilę wcześniej, że niby masz ok, ale to zawsze można potwierdzić, badając pojemność baterii.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 31 stycznia 2013, 11:15

karolbart pisze:Dodatkowo układ paliwowy się zapowietrza jak trochę postoi. Pompa paliwowa za krótko chodzi żeby nabić cały układ

Mi w takiej sytuacji zalecono przepompować układ 2 razy - cofasz kluczyk, jeszcze raz zapłon i gotowe. Dobrze sprawdź aku jak mario pisze, jak długo stoi to mi też ciężko zapala, mimo że kręci ale jednak minimalnie słabiej - zwłaszcza w temp. od 0*C do ok. 7*C (gęsty olej, zimne aku itp.)

karolbart

Postautor: karolbart » poniedziałek, 9 grudnia 2013, 20:55

Walka kolejny rok.
Nie odpala na zimno tak jak bym sobie tego życzył. Na gorąco też fochy stroi. Jak odpali chodzi jak zegarek.... kwarcowy.
Zdemontowałem TPS od przepustnicy głównej ( ta która jest sterowana linkami) TPS był w dolnym zakresie , przestawiłem na górny zakres ( chyba 0,6 na 0,7 V- w manualu są dane szczegółowe). Drugą przepustnicę również wyregulowałem zgodnie z manualem, była przestawiona o około 5 mm- nie otwierała się na 100%na jakieś 85%. Odpalać, odpala trochę lepiej- choć BMW to nie jest. ale... co najważniejsze, dostała mega kopa. Na drugim biegu podnosi przednie koło przy normalnym przyśpieszaniu, bez strzału w sprzęgło czy przy gwałtownym dodaniu gazu, po prostu podnosi koło jak na 1 biegu przy przyśpieszaniu tyle że na 2:). Teraz zabrałem się za czujniki ciśnienia, większość motocykli ma po 1, XJR ma 2. Nie wiem po chuj, ale ma dwa. Są między nimi różnice, jeden reaguje bardzo szybko drugi potrzebuje trochę czasu,choś wskazania ma prawidłowe ( takie same), ale mam nadzieję że kluczowa jest tutaj szybkość reakcji. Kupiłem używany, czekam- są montowane w wielu yamahach od WR po R1.
Jeśli ktoś ma problem z wtryskiem służę pomocą, przeczytałem już wszystko co jest w internecie i rozmawiałem z wieloma majstrami. Będę jak kompendium wiedzy na temat wtrysku w XJR 1300 , 2007 !
Pozdrawiam

karolbart

Postautor: karolbart » środa, 11 grudnia 2013, 22:59

bez zmian ,a czujnik wymieniony. Poszukiwań ciąg dalszy..

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 1449
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Postautor: Unfamiliar » czwartek, 12 grudnia 2013, 10:40

karolbart pisze:
maras954 pisze:
ps. co do skladu mieszanki, tez juz to rozpykalem wchodzac do ECU i zmieniajac zawartosc CO w spalinach. u siebie wzbogacilem mieszanke co zaowocowlo lepszym odpalaniem i wieksza kultura pracy na biegu jalowym plus zero falowania obrotow a latem mozna bylo odczuc ze silnik pracwal "zimniej"


A mógłbyś bardziej się rozwinąć w tym temacie? Bo u mnie jest problem ,że na gorącym silniku słabo odpala i bardzo nierówno chodzi. Zawory i synchro zrobione, luft filter tyż nowy. Pytanie, o ile zwiększyłeś / zmniejszyłeś wartości na poszczególnych cylindrach?
Pozdrawiam


Mi Zela ustawił po pijaku +2 na wewnętrznych i + 12 na zewnętrznych.
Chodzi jak burza. Skala regulacji jest olbrzymia, nie sądzę żebyś odczuł różnice zmieniając ustawienia+/- 1.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 12 grudnia 2013, 12:42

Unfamiliar pisze:Skala regulacji jest olbrzymia

od -100 do +100
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 12 grudnia 2013, 12:51

Mario, a Ty umiesz takie cuś zrobić. Też chcę, żeby mój motocykl chodził jak burza :-)
Chyba, ze do Zeli się uśmiechnę na wiosnę. Po pijaku :piwo:
hubertm

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 12 grudnia 2013, 12:59

umiesz, umiesz :lol:
Pokazywałem Ci kiedyś po kilkunastu browarach ;-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 12 grudnia 2013, 13:03

tiaa, to pokażesz mi jeszcze raz na wiosnę na zlocie, na mazowieckiej ziemi. Tej ziemi ;-)
hubertm

karolbart

Postautor: karolbart » czwartek, 12 grudnia 2013, 13:45

Szukajac info na forum znalazłem ciekawy post.- wiarygodny.

http://www.r1-forum.com/forums/showthre ... genumber=6

Co adjustment specifics

--------------------------------------------------------------------------------

Here's some data from my bike and adjustments that I've made:

2004 R1 using individual probes from a four-gas analyzer into each header pipe.
(drilling and welding of 6mm flange-nuts onto each header pipe necessary)

stock CO settings:

0 12 4 2

stock gas measurements:

1 3.65 CO 530 HC 13.0 CO2
2 4.12 CO 676 HC 12.4 CO2
3 3.59 CO 590 HC 13.1 CO2
4 3.27 CO 504 HC 12.9 CO2

I went for an arbitrary starting baseline of 4.20 CO for all cylinders and ended up with the following CO settings:

9 13 14 17

basic math then tells me that each 'click' of adjustment is good for about a .06667% change in CO level.

By balancing the CO levels I effectively compensated for variations in the flow/pressures of the fuel injectors by 'telling' the ECM to change the 'duty cycle' or amount of time each injector is left open so that the fuel delivery is effectively the same.

This is a simple way of achieving what Mark from Factory goes into here:

http://www.factorypro.com/products/...lean_match.html

Since the ECU uses this baseline data to calculate fuel delivery throughout the rev range it should stay reasonably balanced from idle to redline. (much like fuel/air mixture screws set the tone for everything that happens in a carb from idle on up) This simply wouldn't be possible without a gas analyzer and individual cylinder probes.

NOW - if I were to add a powercommander, which changes/compensates all cylinders equally, it too would stay balanced because the baseline is pre-set already and the powercommander adjustments just 'stack' on top of the ECU's basic information.

Now...why did I set it to 4.2 CO? that equates to an air/fuel ratio of 12.92:1 - which is a little rich for optimal power, but it gives me nice 'off-idle' power delivery characteristics when cracking open the throttle.

(BTW my bike is exclusively a race bike in a production class where very few non-OEM modifications are allowed..even stock exhaust must be maintained.)

Because I don't have a dyno available I can't 'see' what the ECU is doing to this CO and air/fuel ratio as RPM's increase but I can 'read the plugs' and get a remarkably accurate reading of what's happening in the combustion chamber out on the track. Presumably the richer the baseline the richer it will be at higher RPM's and vise-versa - but again I don't know by how much because I don't have Yamaha's algorithym, nor do I have a dyno with gas analyzer to map it out on.

At 4.2 CO my plugs still look a bit lean so I'm going to try 5.0 CO (12.63:1 air/fuel ratio) which should be 12 more clicks of adjustment to each cylinder and see if that is enough to carry to the higher RPM's where it gets run at the track...then I'll read the plugs again and see.

When I get as far as I can on my own I will *finally* go to a dyno and fine tune it.

Hope this helps!
-Joe
__________________
Don't tell me it hurts if you can't show me a bone! Shut up and ride!

karolbart

Postautor: karolbart » niedziela, 15 grudnia 2013, 20:21

Idąc tropem kolegów z UK i Australii , przyzwyczaiłem się do odpalania na zimno po 4-6 sek. Zwiększyłem dawkę paliwa o 10 jednostek na każdym cylindrze. Na standardowych nastawach świece białe jak dupa syna młynarza, więc coś może jest na rzeczy. Teraz jest znaczniej bardziej bogato. Z wyczytanych informacji nie daję wiary w informacji ,że C1 do 25 % otwartej przepustnicy itp.. Test kolegi z UK na analizatorze spalin daje pewność, że w R1 tak nie jest. A R1 bliżej do XJR niż do R6- z niestandardowym ECU-wsadzając kij w mrowisko twierdzę, że bezmyślnością jest zmiana nastaw Co dowolnie ten C* + 10 j. a ten C*- 5 j. Bo jest zewnętrzny a ten wewnętrzny cylinder.
Podsumowując jak zmieniamy Co to po równo na każdym.

Kolega ma ColorTune, pożyczę od niego i sprawdzę czy faktycznie nastawy Co są na każdy cylinder z osobna czy teoria 25 otwarcia przepustnicy... itp. I sprawdzę czy dawka paliwa jest odpowiednia- pewnie potwierdzę.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 15 grudnia 2013, 20:28

karolbart pisze:...wsadzając kij w mrowisko twierdzę, że bezmyślnością jest zmiana nastaw Co dowolnie ten C* + 10 j. a ten C*- 5 j. Bo jest zewnętrzny a ten wewnętrzny cylinder.
Podsumowując jak zmieniamy Co to po równo na każdym.

Kolega ma ColorTune, pożyczę od niego i sprawdzę czy faktycznie nastawy Co są na każdy cylinder z osobna czy teoria 25 otwarcia przepustnicy... itp. I sprawdzę czy dawka paliwa jest odpowiednia- pewnie potwierdzę.


Czy wersja gaźnikowa ma te same dysze w 2 wewnętrznych i zewnętrznych gaźnikach :?: . Raczej nie, środkowe muszą mieć większe z wiadomych względów. Wtryskowce są poustawiane na bida mieszankę, ze względów ekologii nic więcej. Tak jak w samochodzie, wwalić kata, dostroić silnik na hamowni i mamy kilka % więcej mocy :) .

karolbart

Postautor: karolbart » niedziela, 15 grudnia 2013, 20:48

Zdzisław pisze:
karolbart pisze:...wsadzając kij w mrowisko twierdzę, że bezmyślnością jest zmiana nastaw Co dowolnie ten C* + 10 j. a ten C*- 5 j. Bo jest zewnętrzny a ten wewnętrzny cylinder.
Podsumowując jak zmieniamy Co to po równo na każdym.

Kolega ma ColorTune, pożyczę od niego i sprawdzę czy faktycznie nastawy Co są na każdy cylinder z osobna czy teoria 25 otwarcia przepustnicy... itp. I sprawdzę czy dawka paliwa jest odpowiednia- pewnie potwierdzę.


Czy wersja gaźnikowa ma te same dysze w 2 wewnętrznych i zewnętrznych gaźnikach :?: . Raczej nie, środkowe muszą mieć większe z wiadomych względów. Wtryskowce są poustawiane na bida mieszankę, ze względów ekologii nic więcej. Tak jak w samochodzie, wwalić kata, dostroić silnik na hamowni i mamy kilka % więcej mocy :) .


Śmiem twierdzić że dysze te same!
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 15 grudnia 2013, 21:19

karolbart pisze:Z wyczytanych informacji nie daję wiary w informacji ,że C1 do 25 % otwartej przepustnicy itp.. Test kolegi z UK na analizatorze spalin daje pewność, że w R1 tak nie jest.

ale do tego nie trzeba żadnych testów, tylko wystarczy się z instrukcją obsługi motocykla zapoznać lub zadzwonić do Yamahy i się zapytać. Było już o tym pisane. W XJR na oryginalnym CPU nastawy CO które ustawiamy nie są uzależnione od obrotów.
karolbart pisze:bezmyślnością jest zmiana nastaw Co dowolnie ten C* + 10 j. a ten C*- 5 j. Bo jest zewnętrzny a ten wewnętrzny cylinder.

ja mam swoją ze sklepu zakupioną nową. Na każdym (o ile pamiętam od -16 do +8) cylindrze miałem inne ustawienia. Tak samo ma (lub miał) PiotrMC oraz Hubi. Ja się zacząłem tym bawić, bo na dużych wysokościach motocykl miałem słaby i szarpał. Z Zapalaniem nigdy problemu nie było i nie ma. Po prostu troszkę dłużej się kręci niż gaźnikowcami.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 15 grudnia 2013, 21:31

karolbart pisze:
Zdzisław pisze:
karolbart pisze:...wsadzając kij w mrowisko twierdzę, że bezmyślnością jest zmiana nastaw Co dowolnie ten C* + 10 j. a ten C*- 5 j. Bo jest zewnętrzny a ten wewnętrzny cylinder.
Podsumowując jak zmieniamy Co to po równo na każdym.

Kolega ma ColorTune, pożyczę od niego i sprawdzę czy faktycznie nastawy Co są na każdy cylinder z osobna czy teoria 25 otwarcia przepustnicy... itp. I sprawdzę czy dawka paliwa jest odpowiednia- pewnie potwierdzę.


Czy wersja gaźnikowa ma te same dysze w 2 wewnętrznych i zewnętrznych gaźnikach :?: . Raczej nie, środkowe muszą mieć większe z wiadomych względów. Wtryskowce są poustawiane na bida mieszankę, ze względów ekologii nic więcej. Tak jak w samochodzie, wwalić kata, dostroić silnik na hamowni i mamy kilka % więcej mocy :) .


Śmiem twierdzić że dysze te same!
Pozdrawiam


I chyba masz rację :) , u Mnie ktoś albo coś dłubał albo mam sklerozę/skoliozę. Pamiętam, że podczas czyszczenia gaźników wyszło, że dysze u Mnie były o 2,5 większe. Oczywiście środkowe. Tylko teraz nie pamiętam, czy od wolnych obrotów czy powietrzne.... :wstyd: .

Ale Ja się nie znam, więc co tam.

Edit:

W XV1100 na 100% były inny dysze główne, tylny garnek miał większą, powód, jak wiadomo gorsze warunki pracy.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 15 grudnia 2013, 21:46

Bo tak jest w rzędówkach wiatrem chłodzonych, albo dysze większe albo iglice krótsze ,bo wewnętrzne gary mają gorsze chłodzenie.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 15 grudnia 2013, 21:52

I oto właśnie chodzi, choć co do głównych w krowie nie jestem na 100% pewien. Po prostu nie pamiętam, wiem, że wolne obroty miały albo paliwową/powietrzną mniejszą/większą. Może jak na wiosnę rozbiorę, to porobię fotki, coby nikt się nie kłócił :) .

Virówa 100% jak i inne wiatrołapy miała większą z tyłu i prawie ciągle okopcona świeca na wolnych była.

karolbart

Postautor: karolbart » niedziela, 15 grudnia 2013, 22:18

farba pisze:Bo tak jest w rzędówkach wiatrem chłodzonych, albo dysze większe albo iglice krótsze ,bo wewnętrzne gary mają gorsze chłodzenie.


Jesteś pewien, czy podejrzewasz?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 15 grudnia 2013, 22:31

Zgadnij :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 15 grudnia 2013, 22:36


karolbart

Postautor: karolbart » poniedziałek, 16 grudnia 2013, 13:26

farba pisze:Zgadnij :)

Wiedziałem- podejrzewasz!
:)

karolbart

Postautor: karolbart » poniedziałek, 16 grudnia 2013, 13:30

Zdzisław pisze::) Przyk ładowa motodata. :evil: .

Nie ma nic o różnych dyszach- jedna i ta sama...
Jak żyć....?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 16 grudnia 2013, 16:15

karolbart pisze:
Zdzisław pisze::) Przyk ładowa motodata. :evil: .

Nie ma nic o różnych dyszach- jedna i ta sama...
Jak żyć....?


tu też może jedna jest? :P :

....
4 gary, wiatrołap.

karolbart

Postautor: karolbart » wtorek, 17 grudnia 2013, 00:07

Zdzisław pisze:
karolbart pisze:
Zdzisław pisze::) Przyk ładowa motodata. :evil: .

Nie ma nic o różnych dyszach- jedna i ta sama...
Jak żyć....?


tu też może jedna jest? :P :

....
4 gary, wiatrołap.


Tylko Virago ma 2 gary, ale jeden z przodu, drugi z tyłu...
Poważnie to w Motodacie dla XJR też jest tylko jedna- czyli jeden .. uj.

Jak żyć, jak żyć....

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 17 grudnia 2013, 01:08

karolbart pisze:
Zdzisław pisze:
karolbart pisze:
Zdzisław pisze::) Przyk ładowa motodata. :evil: .

Nie ma nic o różnych dyszach- jedna i ta sama...
Jak żyć....?


tu też może jedna jest? :P :

....
4 gary, wiatrołap.


Tylko Virago ma 2 gary, ale jeden z przodu, drugi z tyłu...
Poważnie to w Motodacie dla XJR też jest tylko jedna- czyli jeden .. uj.

Jak żyć, jak żyć....

Pozdrawiam


Jakbym nie miał Virówy, to może i bym napisał, ze ma 4 gary w V, jak wiemy ma dwa, jeden za drugim :hyhy: .

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 17 grudnia 2013, 07:59

a mogą być w bok :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 17 grudnia 2013, 10:41

Wtedy byłby MotoGuziec czy CX.


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości