Kranik- pozycja ON, RES czy PRI?

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Boyka

Kranik- pozycja ON, RES czy PRI?

Postautor: Boyka » czwartek, 17 lutego 2011, 17:58

Witam.
Może to banalne ale lepiej wiedzieć niż później mieć problemy;D
Tak więc proszę o wyjaśnienie każdej z pozycji. Kiedy używamy, kiedy nie.
Proszę o wyjaśnienie w jak najprostszy i najczytelniejszy sposób...
np.
1.ON- jest to...
używamy... nigdy gdy...
itp. itd.

I dodatkowe pytanko:
-jak często czyścić kranik?

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5575
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 17 lutego 2011, 18:02

PRI sluzy tylko do zalania gaźników po dluższym postoju motocykla. Po odpaleniu przekracasz na ON.
Nigdy na dluzej nie zostawiaj moto za kranikiem na PRI!!!

ON to wlaczony kranik gdy w baku jest odpowiednio duzo paliwa, czyli wiecej niz rezerwa czyli RES.

RES to zapas na jakies 50 km

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 17 lutego 2011, 19:22

-jak często czyścić kranik?

Ja w XJ 650 nie czyściłem nigdy. A jak odkręcałem go do malowania to nawet nie było zadnych brudów mimo że trochę rdzy w baku jest. Poza tym kranik ma tak bardzo drobne sitko, że nic do gaźników się nie dostaje - przynajmniej u mnie tak jest.

Boyka

Postautor: Boyka » czwartek, 17 lutego 2011, 19:30

dziękuje:)
Jak mam na ON i jadę sobie jadę... aż nagle dochodzi do stanu gdy paliwa jest mało i pozycja ON nie starcza więc muszę przełączyć na RES...
-na ON jak paliwa braknie to moto będzie szarpać czy coś podobnego?
-czy silnik mocno dostaje przez to, że na ON paliwa braknie?

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 17 lutego 2011, 19:47

Boyka pisze:czy silnik mocno dostaje przez to, że na ON paliwa braknie?

Nie bój się nie dostanie, tylko przestanie gadać i już.
Jak na ON nie jedzie - dajesz RES i w ciągu +/- 50 km tankujesz, bo jak nie to będziesz pchać, albo pomoc zewnętrzna :mrgreen:
Ja osobiście XJRą (nie mam kranika) na rezerwie przy prędkości 100-110 przejechałem 87,5 km i już prawdopodnie (jeszcze nie gasła) ostatnie setki cm3 były w baku
Ostatnio zmieniony czwartek, 17 lutego 2011, 19:51 przez Piotr_MC_85, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Re: Kranik- pozycja ON, RES czy PRI?

Postautor: mryc » czwartek, 17 lutego 2011, 20:28

Boyka pisze:I dodatkowe pytanko:
-jak często czyścić kranik?


Widzę że zaszłości z MZ zostały - odpuść sobie.
Yello "Fly" Submarine
665664515

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » piątek, 18 lutego 2011, 18:02

Mam takie pytanie, a czemuż to tak nagle zniknęły dwa moje posty w tymże, jakże nortującym mnie temacie ? :shock: :evil:

Jarek, o co kaman ? Nie podoba mnie się to, bo nikomu nic nie szkodziły

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 18 lutego 2011, 19:42

...bo admin miał grymas cenzurę uskutecznić.... blah....
...przyzwyczaisz się....
bye

balth

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5575
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » piątek, 18 lutego 2011, 20:04

Odpowiedzi byly nie na temat albo moim zdaniem wysmiewaly pytajacego, a nie o to tu chodzi. Skoro ktos pyta to nalezy odpowiedziec albo nic nie pisac.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 18 lutego 2011, 20:35

wyśmiewały? :shock: no wybacz.....
odpowiedź była w poście.
bye

balth

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5575
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » sobota, 19 lutego 2011, 08:26

Pozostanmy przy temacie prosze.

pardi

Postautor: pardi » wtorek, 1 marca 2011, 22:14

no bez przesady, ale pytanie naprawdę bez obrazy jest tendencyjne. To jak wrzucę jedynkę to pojadę do przodu czy do tyłu ? Jarek sorry, ale mając już czwarty motor (tak mu pisze w opisie) to sorry Winnetou ale lekka przesada

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » wtorek, 1 marca 2011, 22:44

latego ja się nie zgadzam z usuwaniem postów :mrgreen:

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 2 marca 2011, 06:45

jarek...to nie ja, T-O N-I-E J-A.... :mrgreen:
bye

balth

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5575
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 2 marca 2011, 10:19

ale po co drążycie, prosiłem o pozostanie w temacie, komentarz każdy może zachować dla siebie.
Przecież nie ma przymusu odpowiadania. Jeśli ktoś uważa że pytanie jest głupie, tendencyjne czy jeszcze jakieś tam, to nie musi na nie odpowiadać. Jak ktoś zada waszym zdaniem głupie pytanie to najwyżej nikt mu nie udzieli odpowiedzi i tyle.

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » czwartek, 3 marca 2011, 07:08

fakt, jak dziennik "FAKT" ;-)

pardi

Postautor: pardi » środa, 16 marca 2011, 10:40

sorry

selmen

Postautor: selmen » wtorek, 23 lutego 2016, 20:50

JAREK pisze:PRI sluzy tylko do zalania gaźników po dluższym postoju motocykla. Po odpaleniu przekracasz na ON.
Nigdy na dluzej nie zostawiaj moto za kranikiem na PRI!!!

ON to wlaczony kranik gdy w baku jest odpowiednio duzo paliwa, czyli wiecej niz rezerwa czyli RES.

RES to zapas na jakies 50 km


No właśnie...co to jest ta tajemnicza opcja PRI? od niedawna mam XJR i sam nie wiem dlaczego po postoju około 3 miesięcznym przekręciłem kranik na PRI i odpaliłem moto. Odpaliła od strzała ale nie na wszystkich garach chodziła. Myślę postoi sobie, zagrzeje się i będzie git. Kranik pozostał na PRI. Po krótkim czasie moto zgasło i pojawiła się pod nim kałuża czegoś jakby paliwa z olejem oraz wyciek tegoż z puchy filtra powietrznego. Myślę odpalę i przegazuję, jakaś woda się zebrała i musi wygonić. Oczywiście po odpaleniu wyciek powiększył się. Nie pomagało już przekręcenie kranika na ON. Lało się z puchy jak z wiadra. Myślę odmą olej wygania. Coś mnie tknęło i patrzę na wziernik oleju a tam grubo ponad stan i przybywa non stop. Zapach benzyny coraz intensywniejszy. Moto zgasiłem poszedłem do domu. Kranik pozostał na PRI. Rano zastałem całą benzynę z baku na podłodze zmieszaną z olejem z silnika. Jak to możliwe, że paliwo na tym PRI cieknie przez silnik, potem odmę do puchy filtra powietrza a potem na glebę? Nigdy w żadnym motocyklu nie spotkałem się z czymś takim. A miałem ich wiele. Kolo sprzedający nie uprzedził mnie a ja jeździłem i odpalałem na kraniku w położeniu ON w ubiegłym sezonie i nic się nie działo. Uszkodzić pewnie nic nie uszkodziłem, bo nie jeździłem, parę przygazówek tak na 6 tysi zrobiłem i jak mocniej pociekło zgasiłem. Rozumiem, ze czeka mnie wymiana oleju (znaczy tego czegoś co mam w silniku) i filtrów oleju i powietrza. Zamierzam silnik przed wymianą oleju na właściwy odpalić na samochodowym półsyntetyku aby resztki benzyny wygonić i potem go spuszczę.
Czy to wystarczy czy może to być jakaś poważniejsza usterka? Żeby paliwo ciekło do silnika przez gaziory a potem się przelewało do filtra? No nie widziałem dotąd czegoś takiego...Pewnie wiecie o co z tym biega..
pozdro.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5575
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Kranik- pozycja ON, RES czy PRI?

Postautor: JAREK » czwartek, 25 lutego 2016, 08:45

PRI sluzy do zalania gaznikow po dlugim postoju ale nie wolno go zostawiac na dluzej bo paliwem zalejesz silnik, co tez stalo sie u ciebie.

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Re: Kranik- pozycja ON, RES czy PRI?

Postautor: Lenku » czwartek, 25 lutego 2016, 10:28

Tak jak Jarek pisze, odkręcasz pri na kilka sekund odpalasz i przekręcasz na ON. Ja nawet przekręcam z powrotem na ON po 5 sekundach jeszcze przed odpaleniem. Fakt faktem raz zapomnialem zakręcic PRI i tak moto stało prawie miesiąc, paliwo jednak do silnika ani nigdzie nie poszło. stan oleju mialem takui sam. Na wszelki wypadek jednak oliwę wtedy wymieniłem.

Awatar użytkownika
rkluczyk
Posty: 1333
Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
Model i rocznik moto.: Motorynka
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontaktowanie:

Kranik- pozycja ON, RES czy PRI?

Postautor: rkluczyk » czwartek, 25 lutego 2016, 12:59

W wyżej opisanej sytuacji obstawiałbym chyba jeszcze zawieszające się zaworki iglicowe w gażnikach.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Kranik- pozycja ON, RES czy PRI?

Postautor: piontek » czwartek, 25 lutego 2016, 20:28

Temat był już opisany. Pan rkluczyk prawdę rzekł - samo przestawienie na PRI nie zaleje silnika.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

selmen

Kranik- pozycja ON, RES czy PRI?

Postautor: selmen » czwartek, 25 lutego 2016, 20:36

Dzięki. Ale dalej nie wiem jak to mozliwe ze paliwo leje sie do silnika. Na czym polega to PRI? Raz mi sie zdarzyło w moim Atlanticu ze paliwo szło w silnik z winy termostatu i wiecznie niedogrzanego silnika chodzacego na ssaniu. Ale tam był wtrysk i wina jego uszczelnienia. W końcu urwałem korbę i pękł cylinder. Moge wrzucić fotę jak ktoś nie wierzy. Ale tu...czary. Powinno na glebe wache z gaziorów wywalić jak już.
Pozdro

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Kranik- pozycja ON, RES czy PRI?

Postautor: farba » czwartek, 25 lutego 2016, 21:03

Pozycja "On" paliwo leci po pojawieniu się podciśnienia
Pozycja "Pri" mechanicznie otwarty zawór paliwowy
Źle ustawione poziomy paliwa w komorach pływakowych, lub uszkodzone zaworki iglicowe powodują przelewanie się paliwa do obudowy filtra lub komory spalania a tam pomiędzy pierścieniami do oleju.

selmen

Kranik- pozycja ON, RES czy PRI?

Postautor: selmen » czwartek, 25 lutego 2016, 21:46

Pięknie. Pozostało ryć gaźniki na dokładkę. Niemniej dzięki.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Kranik- pozycja ON, RES czy PRI?

Postautor: piontek » czwartek, 25 lutego 2016, 21:54

selmen, znajdź wątek - wtedy chyba poszło właśnie o zaworki iglicowe.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości