Wysoki wolne obroty

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Wrel

Wysoki wolne obroty

Postautor: Wrel » czwartek, 29 września 2011, 18:29

Drodzy koledzy,
Ponieważ jestem totalnym laikiem w sprawach mechaniki chciałbym was prosić o pomoc.
Wracając z trasy gdzieś,gdzies 10 km od domy dobiegł mnie metaliczny dzwięk ( takie bardziej obcieranie) tak jakby z oklic skrzyni biegów. Łańcuch tak jak by miał leki luz.

Jak by tego było mało jak odpaliłem "krówke" wolne obroty podskoczyły mi do 2500 obrótów i tak cały czas sie utrzymywały. Pod gaznikiem znalazłem taki miały plastikowy koreczek...??

Moto ma przejechane prawie 70 tys.
Regulacja gaznika i zaworów, wymiana oleju i filtrów była 1 tys.do tyłu

Za chaotyczny opis mojej sytuacji z góry przepraszam ;)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 29 września 2011, 18:36

Nie mam pojęcia co jest grane. Ale bym reklamował do tego co przegląd robił.
Obroty i dźwięk metaliczny mogą to też być dwie różne sprawy.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 29 września 2011, 18:41

Te dźwięki zrzucilbym na karb suchego lańcucha. Dawno smarowaleś?
Natomiast druga kwestia to już wyższa magia jak dla mnie, choć przychodzi mi do glowy spadnięcie zatyczki w otworze dolotowym gaźnika tym co to się podlącza rurki do wakuometrów. Może to spowodowalo dostanie się jakiegoś lewego powietrza i podwyższenie obrotów? Ale to takie dywagacje moje, a ja się na niczym w zasadzie nie znam.

Wrel

Postautor: Wrel » czwartek, 29 września 2011, 18:57

Łańcych jest raczej dobrze nasmarowany, nie dawno samrowałem ale raczej napewno ma mały luz :(
Co do obrotów, to wczesniej nie miałem z nimi problemów żadnego falowania utrzymywały sie w granicach 1000. Dzis moto moto postało z 5 min i poodpaleniu na ciepłym silniku cały czas sie utrzymywało te 2500 obrotów.
Normalnie szok :-?



Aha,dodam jeszcze ze te metaliczne obcieranie pojawiało sie tylko pod moim obciążeniem w czasie jazdy.Na centralce i po wbiciu biegu była raczej cisza.

VersuS

Postautor: VersuS » czwartek, 29 września 2011, 19:33

Jarku, a lewizna za gaźnikiem nie spowoduje pobierania mniejszej ilości paliwa, bo mniejsze podciśnienie nie otworzy w pełni przepustnicy? Pewny nie jestem ale coś takiego mi się kołacze. Co do dźwięku to ja bym sprawdził naciąg łańcucha. "Ma mały luz" może oznaczać znacznie za mały pod obciążeniem. Mogło to uszkodzić łożysko zębatki zdawczej. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 29 września 2011, 19:38

VersuS, możliwe. Pisalem, że to moje laickie dociekania.

Co do dźwięków, to sprawdź naciąg choć myślę, że aż tak źle nie jest jak pisze mój przedpiszca. I poczekaj na opinie znających się lepiej ode mnie, myślę, że do jutra cosik dopiszą.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 29 września 2011, 22:08

A nikt ci przy moto nie grzebał w tzw.międzyczasie ?
Ten mały koreczek tak ok 5mm średnicy ? jeśli tak to zaślepka od śrubki do regulacji składu mieszanki (w skrajnych gaźnikach zatkane plastikową zaślepką)
Ostatnio zmieniony czwartek, 29 września 2011, 22:45 przez farba, łącznie zmieniany 2 razy.

VersuS

Postautor: VersuS » czwartek, 29 września 2011, 22:08

To też takie moje swobodne dociekania, więc ręki sobie odciąć nie dam.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 29 września 2011, 22:21

Zdarza się że jakaś kurew (bo inaczej tego nazwać nie można)
Nie dość że dupę posadzi na nie swoim sprzęcie to pokręci tym i owym a są tacy co ci fajki na świecach zamienią miejscami

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3511
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 29 września 2011, 23:28

Po lewej stronie pod gaźnikami masz pokrętło. Jakaś menda chodząca podkręciła nim pewnie obroty. Poza tym Jarku jakby spadł korek od podciśnienia to na 100% dany cylinder nie żyje i nie złapie tych 2,5k obrotów. Będzie wtedy chodzić jak syrenka na 3 gary czy 2 :-D . Ale coś mi się wydaje, że ssanko się mogło również zaciągnąć- na ssaniu XJR przy rozgrzewce ma te 2,5krpm/min ale skoro było to 5 min. po jeździe to ssanie zalało by motóra... Koreczek(zaślepka) może być od składu mieszanki jak pisze farba ;) . Ew. któraś linka gazu mówi dziękuję za współpracę- popękały jakieś pojedyncze nitki i haczą po drodze w pancerzu .....

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » piątek, 30 września 2011, 07:40

Zdzisław pisze:Poza tym Jarku jakby spadł korek od podciśnienia to na 100% dany cylinder nie żyje i nie złapie tych 2,5k obrotów. Będzie wtedy chodzić jak syrenka na 3 gary czy 2
dzięki Zdzisław, właśnie się nauczyłem czegoś nowego i tym samym zmniejszyłem obszar mej niewiedzy. :padam:

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » piątek, 30 września 2011, 08:00

A ja miałem podobny objaw, własnie jak mi linka od ssania walneła, kur...w jedna sobie zardzewiała od strony gaźników i się zblokowała. Na kierownicy sobie mogłem otwierać i zamykać, niby widziałem że się rusza przy gaźnikach ale jak się okazało nie do końca potrafiło odpuscić.
Yello "Fly" Submarine
665664515

Wrel

Postautor: Wrel » niedziela, 2 października 2011, 15:36

Dzięki koledzy za podpowiedzi.
Co do sprawy obrotów to problem jak narazie sam znikł.Może faktycznie łapło gdzieś linke z gazu...sam nie wiem :-/
A metaliczne pocieranie dochodzi jakby z tylnego koła, tak jakby łożysko.
Dalej bedzie trzeba zbadac ta sprawe.
Możecie mi jeszcze podpowiedzieć z której strony i mniewiecej gdzie ma byc ta zaślepka z tej regulaci mieszanki.

Pozdrawiam ;-)

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 14 maja 2012, 14:09

Pany, a co to jest za dynks :) czarny, po lewej stronie przy gaźnikach bo zmniejszyłem nim obroty, kręcąc w dół :mrgreen: bo miałem za wysokie przy przejechaniu kilkunastu km.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 14 maja 2012, 14:15

Regulator obrotów :?:

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 14 maja 2012, 19:49

farba pisze:Regulator obrotów :?:
:mrgreen:


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości