Zalany motocykl

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Tomek1200

Zalany motocykl

Postautor: Tomek1200 » poniedziałek, 7 listopada 2011, 09:30

Witam,
mam problem, motocykl stoi w garażu, nie ruszany, z pełnym bakiem paliwa w pozycji kranika ON i się zalewa. Paliwo przelewa się przez zawory do miski olejowej, zalane są całe gaźniki, zalana nawet puszka z filtrem powietrza. Problemy zaczeły się po synchronizacji gaźników, może ktoś wie, co może mu dolegać, bo szczerze mówiąc ja nie mam pojęcia, podejrzewałem kranik, ale nie widać żeby ciekł, a jeśli nawet to możliwe że tak się wszystko zaleje?? Z góry dzięki za jakieś info, pozdrawiam

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 7 listopada 2011, 09:48

Tutaj masz odpowiedź:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2359

pozdro dla ziomala ze Żnina heheh

Tomek1200

Postautor: Tomek1200 » poniedziałek, 7 listopada 2011, 10:01

dzięki, nie widziałem tematy, kurcze dziwne, bo w ciągu ostatnich 5 miesięcy był 2 razy na synchro i czyszczeniu i znowu powtórka, poleciało wszystko

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 7 listopada 2011, 10:06

Było już pisane na ten temat.Po pierwsze kranik do prucia-nie trzyma.Druga sprawa to gaźniki,albo pływaki (dziurawe lub źle ustawione)albo zaworki iglicowe i oringi zużyte.Trzeba dokładnie sprawdzić.
J....ć stare baby :)

Tomek1200

Postautor: Tomek1200 » poniedziałek, 7 listopada 2011, 10:16

no to chyba muszę zmienić mechanika, bo juz 2 razy byłem z tym problemem, gaźniki sprawdzał całe i nic to nie dało, kilka dni jest ok i powtórka z rozrywki

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 7 listopada 2011, 10:26

Tomek serwisówka w łapy i wio,sam możesz to zrobić i nie jest to takie trudne. ;-)
J....ć stare baby :)

Tomek1200

Postautor: Tomek1200 » poniedziałek, 7 listopada 2011, 10:50

Jakoś mam opory, boje się że złoże 5 gaźników z tych czterech:)

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 7 listopada 2011, 11:08

Dasz radę :mrgreen:
J....ć stare baby :)

Multan

Postautor: Multan » poniedziałek, 7 listopada 2011, 14:13

Zacznij od spuszczenia oleju tzn. oleju który masz aktualnie z paliwem wymieszany, niech sobie wszystko odcieknie, zdejmij zbiornik zalej troche paliwa i zobacz czy jak go trzymasz w powietrzu w tej pozycji co jest zamontowany na moto czy leci paliwko jak leci to kranik nowy i powinno sie samo rozwiązać, jak kranik dobry to problem w gaźnikach aczkolwiek z tego co piszesz ewidentnie kranik u mnie leciało na PRI kiedys sobie i tez miałem w filtrze powietrza paliwo z olejem.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 7 listopada 2011, 14:35

Zmień mechanika skoro 2 raz masz przygodę po jego interwencjach
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 7 listopada 2011, 17:00

Jak już wszyscy wspominali kranik puszcza a dokładniej membrana podciśnieniowa.

Zestaw naprawczy z larssona i po kłopocie.

Dodatkowo puszcza Ci któryś z zaworków iglicowych w gaźniku.

Wywalasz gaźniki, odkręcasz komory pływakowe i jedziesz.

Jeżeli nie będziesz ruszał języczków pływaka to nic nie popsujesz.

Sprawdzasz który puszcza i wymieniasz a najlepiej wymień wszystkie.

Dodatkowo zlewasz mieszankę olejowo benzynową z silnika, wymieniasz filtr oleju, wlewasz nowy i Ognia :-D .

A jak się boisz samemu to dam Ci namiar na Tomka S.(klamot) Z Janikowa- mechanik pewny, chyba, że już go znasz :-P . Albo przyprowadź do Mnie i zrobimy :evil: .

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 7 listopada 2011, 19:21

Jak języki pływaków za bardzo podgięte to też będzie puszczał.I jeszcze jedno-oringi pod podstawą zaworków iglicowych,jak stare i popękane to nie trzymają.Warto sprawdzić wszystko i wymienić.Powodzenia ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 7 listopada 2011, 19:44

ivo bardzo prawdopodobne. Po za tym podstawa to sprawny kranik tym bardziej, że podciśnieniowy, wystarczy małe przetarcie membrany i dupa blada.

Więc kupuj:

Zestaw naprawczy kranika ostała się jedna sztuka, zaworków ni ma niestety. Ale na allesromie mogą być ;-) .

Tomek1200

Postautor: Tomek1200 » poniedziałek, 7 listopada 2011, 21:29

co do kranika to za pierwszym razem go sprawdzałem, niby nic nie cieknie, chociaż teraz stała jakiś miesiąc bez życia, więc może leci powoli. Olej juz spuszczony, szlag mnie trafia bo w ciągu ostatnich 2 miesięcy wymieniam juz 2 raz wszystkie filtry i olej a przejechałe 10km. Zaworki, oringi ile taka przyjemność mniej więcej?? Dzięki za info, teraz przynajmniej wiem co sprawdzać po kolei

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 8 listopada 2011, 01:34

Skoro już 2x w ciągu 2 miesięcy masz ten sam przypadek to źle świadczy o przeprowadzonych oględzinach kranika....

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 8 listopada 2011, 14:37

Jak wyżej napisane
1. kranik musi puszczać
2. zaworki i/lub oringi pod nimi też
Przynajmniej wiesz teraz że masz do zrobienia te dwie pozycje.

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » niedziela, 23 września 2012, 14:13

normalnie jak kranik niejest szczelny to paliwo niema prawa dostac sie do cylindrów lub cylindra jezeli zaworki w komorze plywakowej sa szczelne , paliwo moga tylko wpuscic nieszczelne zaworki lub oringi lub jeden nieszczelny , dlatego trzeba przed startem silnika sprawdzic w okienku pokrywy sprzegla stan oleju jezeli sie zwiekszyl to znak ze paliwo sie dostalo do srodka silnika , zreszta smierdzi swierzym paliwem to znak zeby silnika niestartowac. Ja planuje na postój zimowy zdjac wezyk z kranika i nasadzic kawalek wezyka zaslepionego sruba , lub sa tez takie plastikowe szczypce do odcinania przeplywu paliwa , zaciska sie na wezyk ;-) regeneracja gaznika to wymiana wszystkich 4 zaworków i oringów , oraz uszczelek.

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 264
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Postautor: gacy666 » sobota, 3 maja 2014, 06:42

Pozwolę sobie odkopać
Jako że problem lejących gaźników znowu się powtórzył, pomimo ich wyczyszczenia i zrobienia synchro na początku sezonu, mam do was Panowie parę pytań:
1) Zestaw naprawczy kranika:
3.pngObrazek
Czy ktoś korzystał z tego zestawu? W zeszłym sezonie zakupiłem go, i założyłem, niestety kranik znowu cieknie. Nie chce wydawać 110zł na kolejny zestaw naprawczy który puści po pół roku.
2) Te nieszczęsne zaworki iglicowe:
http://allegro.pl/ir-zestaw-naprawczy-g ... 31645.html
I znowu, czy ktoś korzystał z tego zestawu? Mój mechanik twierdzi, że te z allegro można sobie w kieszeń włożyć, a zaworek wraz z gniazdem w serwisie yamahy zabija ceną (około 350zł za sztukę).

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 3 maja 2014, 09:25

Ale to kranik Ci cieknie, czy zaworki się wieszają/przepuszczają :?: .

Kup w Larrsonie i koniec.

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 264
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Postautor: gacy666 » sobota, 3 maja 2014, 10:54

I to, i to
Tylko w larrsonie zaworki są firmy tour max, a jak już pisałem kranik po regeneracji ich zestawem wytrzymał pół roku, dlatego chciałem się dowiedzieć czy ktoś na nich jeździ i czy niema z nimi żadnych problemów.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 3 maja 2014, 11:13

No Ja na nich nie śmigam, ale wiele osób je ma, i nikt nie narzeka.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » sobota, 3 maja 2014, 18:02

W zeszłym roku montowałem zestaw naprawczy kranika( Tour Max) na początku sezonu i jak na razie jest O.K.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

m1m2m3
Posty: 29
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2012, 18:16
Model i rocznik moto.: aprilia moto 6.5 & bmw f800gt
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: z lasu, wpi

Postautor: m1m2m3 » poniedziałek, 5 maja 2014, 22:52

hej,
trenowałem ten zestaw kranika w zeszłym sezonie i ... tez po jakimś czasie zaczął puszczać.
pomogło wyjecie sprężyny i jej delikatne rozciągnięcie.
znaczy się tej sprężynki z zestawu.

podejrzewam, że puszcza jedno i drugie - jeżeli zalewa.
swoją drogą czy ktoś z Was pamięta oznaczenie zaworków + gniazd z larssona do xjr1200? w żadnym katalogu nie znalazłem zamienników, a wiem że są....
dzięki.

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 264
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Postautor: gacy666 » wtorek, 6 maja 2014, 11:53

No niestety, nie jest ten zestawik zbyt dobrze wykonany. Rozciąganie sprężyny też robiłem, ale pomogło tylko krótkotrwale. No nic, trzeba poszukać innego :/.
A co do zaworków, pewnie chodzi Ci o te:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111984
Niestety kupiłem ostatnią sztukę, a według pani z infolinii, prędko ich znowu mieć nie będą.

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 264
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Postautor: gacy666 » sobota, 17 maja 2014, 08:05

Pozwolę sobie opisać dla potomnych, moje spostrzeżenia związane z produktami firmy TourMax sprzedawanymi min. w Larsson-ie:

Od początku:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111984
Ten zestaw (zaworek i gniazdo firmy TourMax w cenie 26zł) pomimo tego, co piszą na swojej stronie nie pasuje do RP06, ze względu na mniejszą średnicę zewnętrzną gniazda i jego większą wysokość.
Dlatego zmuszony byłem zakupić poniższy zestaw naprawczy gaźnika (również firmy TourMax):
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111984
I to jest dopiero PORAŻKA. Gniazda mają taką samą średnicę i wysokość jak oryginalne, jednak o-ringi założone na nich nie nadają się do niczego (Są za wąskie i za cienkie, dzięki czemu kompletnie niczego nie uszczelniają), dodatkowo w oryginalnych gniazdach otwór ma profil stożkowy, natomiast w nich jest to zwykły otwór walcowy. Sam zaworek "lata" w gnieździe, (o wiele bardziej niż oryginalny 11 letni zaworek Yamahy z przebiegiem 40k km), a sprężyna w nim jest tak twarda, że pływak nie potrafi jej ugiąć nawet o mikrometr. Ze względu na te wady, po założeniu okazało się, że zaworki kantują się w gniazdach i gaźniki ciekną. Ogólnie rzecz biorąc na starych zaworkach i gniazdach, jeden gaźnik delikatnie puszczał, na nowych lało się z wszystkich czterech. Dodatkowo uszczelka komory pływakowej, która również była w tym zestawie jest większa od całej komory. Trochę żałuje, że nie zrobiłem zdjęć, aby udokumentować tą porażkę.

A tak w ramach ciekawostki, pomogło założenie nowych o-ringów na starych gniazdach, teraz już nic nie cieknie.
NIGDY WIĘCEJ części zamiennych firmy TourMax
Ostatnio zmieniony niedziela, 18 maja 2014, 20:52 przez gacy666, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 18 maja 2014, 10:22

gacy666 pisze:...
NIGDY WIĘCEJ części zamiennych firmy TourMax


Dziwne, ja wolę Tourmaxy jak inny szit z allegro czy chińskie podróby.
Może i w XJR nie miałem zestawów naprawczych gaźników, ale w Kawałsraki miałem i było ok....... znajomi montują ich regulatory, uszczelniacze itp., no i jakoś wytrzymują tyle ile trzeba.....

Teraz będę kupował łożysko główki ramy i zgadnij co zamówię :?: :mrgreen: . Oczywiście Tourmaxa, bo tam chociaż ładują łożyska made in Japan.

być może coś poknocili z tym w Larssonie, czasami się im zdarza.

Wg. Larsona to----> KIK jest uszczelka alternatora- WTF :?: , pisałem kiedyś im o tym, ze to uszczelka pokrywy zębatki, 2 lata nie zmienili nazwy.....

Czy wg. tego katalogu masz to co powinieneś mieć :?: ---> Katalog.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » niedziela, 18 maja 2014, 14:48

Uszczelniacze zawiechy- Tourmax
Komplet naprawczy kranika- Tourmax
Komplet naprawczy wysprzęglika- Tourmax
Problemy- nie występują.
Tyle mogę z mojego doświadczenia napisać.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 264
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Postautor: gacy666 » niedziela, 18 maja 2014, 20:35

Zdzisław pisze:Czy wg. tego katalogu masz to co powinieneś mieć :?: ---> Katalog.

Tak mam dokładnie ten zestaw.
Zdzisław pisze:Oczywiście Tourmaxa, bo tam chociaż ładują łożyska made in Japan.

Musze Cie zmartwić, ale napisu "Made in Japan", na nowych opakowaniach już nie ma ;)
Holender pisze:Uszczelniacze zawiechy- Tourmax
Komplet naprawczy kranika- Tourmax
Komplet naprawczy wysprzęglika- Tourmax
Problemy- nie występują.
Tyle mogę z mojego doświadczenia napisać.

To chyba ja nie mam po prostu szczęścia do tej firmy. Parę lat temu założyłem do mojego pierwszego motocykla (Gs 400 z 1980 roku) zestaw naprawczy kranika tej firmy i musiałem szlifować jedną uszczelkę bo nie dało się przekręcić dźwigienki, natomiast ich uszczelnienia zawieszenia do wyżej wymienionego motocykla wystawały ponad rowek na pierścień zabezpieczający. Między innymi dlatego pytałem się w moim pierwszym poście czy ktoś korzystał z tych zestawów, jak widać słusznie.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 18 maja 2014, 20:45

A na opakowaniu może pisać zdiełano w CCCP, liczy się to, co pisze na towarze :) .

Wracając do sprawy zestawów naprawczych- zapomniałem, że mam zestaw naprawczy wysprzęglika- to prawie każdy przerabia- Tourmax i działa 2 rok, uszczelniacze przerabiał kolega w CBr 929 i pewnie latają do dziś, motór sprzedał 2 lata temu. Oraz w Kawałsraki wymieniałem membranę kranika- wsio ok.

Być może faktycznie źle trafiasz ;-) .

Nie możesz reklamować towaru, że nie pasuje?

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 264
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Postautor: gacy666 » niedziela, 18 maja 2014, 20:58

No na tych zaworkach ani śladu napisu made in japan, a jakośc to tak raczej na chiny wskazuje ;) .
Spróbuje je zwrócić, tym bardziej że już poskładałem gaźniki na starych gniazdach, tylko nowych o-ringach i nie ciekną.


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość