Moto sie "trzęsie"

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
krzewek10

Moto sie "trzęsie"

Postautor: krzewek10 » piątek, 4 maja 2012, 23:43

Witam, najpierw nakreśle problem. Jade sobie elegancko i nagle moto traci moc i przy dodawaniu gazu przyspiesza ale bardzo słabo i z wyraźnym trzęsieniem całego moto. Na początku myślałem że to od filtra paliwa, że nie przerabia benzyny zbyt szybko więc go zdjąłem i jest jeszcze gorzej, teraz co odpale to tak sie dzieje. Bezpośrednio z kranika leci do tej złaczki na wszystkie gaźniki. Ignorowałem to ale to Zdarza sie coraz częściej. Co jest nietak? Pomóżcie Panowie, informacyjnie dodam że moto z 2003, z przejazdem 28 000 km i od nowości nic nie robione. Może zawory albo gaźniki ? LwG!

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » sobota, 5 maja 2012, 07:58

krzewek10 pisze:Jade sobie elegancko i nagle moto traci moc

Czy przed tą jazdą podnosiłeś lub zdejmowałeś zbiornik paliwa ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

krzewek10

Postautor: krzewek10 » sobota, 5 maja 2012, 09:43

Tak, podnosiłem bo wymieniałem wężyk z kranika do gaźników, przejechałem 50 km i zaczęło znowu trząś.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » sobota, 5 maja 2012, 10:28

a nie zagiales weza podcisnienia ktory jest pod spodem zbiornika

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 5 maja 2012, 12:03

Dobre rady, przejrzyj dokładnie wężyki od podciśnień/przelewów/odpowietrzania zbiornika, któryś masz 100% zagięty.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 5 maja 2012, 13:28

krzewek10 pisze: moto z 2003, z przejazdem 28 000 km

to nie jest wyznacznik - tak jak chłopaki radzą - posprawdzaj weżyki
Tak na marginesie - nie wierzę w te przebiegi przy tylu latach życia ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » sobota, 5 maja 2012, 14:13

Ja wczoraj widziałem H-D z 2003 z mega super hiper dodatkami, plus tuning silnika, właściciel dał za niego 150tyś i teraz sprzedaje go za 60 kilka z przebiegiem 5 tyś :!: :przestraszony:
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 5 maja 2012, 15:06

To jakieś 2000 litrów paliwa przeleciało przez gaźniki :!:
Może by tak zajżeć do nich :?:
Interwał serwisowy rozrządu to 24 tyś km z tego co pamiętam nieprzestrzeganie tego nie prowadzi do oszczędności :mrgreen:
Xjr to odporny sprzęt ale nie niezniszczalny
Ostatnio zmieniony sobota, 5 maja 2012, 23:06 przez farba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 5 maja 2012, 23:00

Objawy ewidentnie wskazują na odpowietrzanie zbiornika paliwa/załamany wężyk podciśnienia i kranik nie daje tyle paliwa ile powinien....., chociaż... jak nasi tam byli to wszystkiego można się spodziewać :evil: .

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 6 maja 2012, 08:48

Może też być załamany przewód paliwowy. Gruby, jeden z tych co wychodzą z trójnika. I moto trzęśie dlatego że mamy doprowadzone paliwo tylko do 2 garów. Przypomnij sobie jak jechałeś to pewnie po bardziej zdecydowanym odkręceniu manetki nagle stracił moc.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

krzewek10

Postautor: krzewek10 » piątek, 11 maja 2012, 23:13

Właśnie na odwrót, niemiał mocy a później był nagły jej przyrost. Dałem do mechanika i wyszło że coś z 3 cylindrem jest nietak, chwile gadałem wiec nieznam szczegółów, jak bede cos wiedział to dam znać, swoją drogą myśle że zrobił mnie gość w trąbe z tym motocyklem, gdy go kupowałem w 2011 roku w listopadzie dałem za niego 12 baniek, dziś bym go niekupił za tą cene. Ale tak to jest jak się kupuje sercem a nie rozumem. Jakbym wziął kumpla ze sobą to by mój zapał ostudził a tak włożyłem jeszcze 2 tysiace i jeszcze coś się pieprzy :-(

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » sobota, 12 maja 2012, 14:54

Farba dobrze prawi !
Regulacja luzów zaworowych, czyszczenie i synchro gaźników, wymiana filtrów i płynów ustrojowych, wymiana świec, to pierwsze działania po zakupie.... A jak to nie pomoże to można myśleć o naprawach. 8-)
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 13 maja 2012, 19:59

krzewek10 pisze:Właśnie na odwrót, niemiał mocy a później był nagły jej przyrost.

no bo podciśnienie wyciągało paliwo. Piszę dlatego że tak miałem. Wyprostowałem przewody i było ok. Mechanik coś tam wymysli i skasuje odpowiednio no bo się narobił. Co może sie dziać na 3 cylindrze ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 14 maja 2012, 20:46

dobrze kombinujecie
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

krzewek10

Postautor: krzewek10 » środa, 16 maja 2012, 21:53

Rozmawiałem z mechanikiem i ponoć "czka" na 3 cylindrze, ma wymienić jakiś przewód od cewki i zobaczymy, niepodoba mi się to, powinien chodzić jak szwajcarski zegarek :cry:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 17 maja 2012, 06:16

Hmm a jak wyglądają przepustnice podciśnieniowe i membrany, chodzą równo do góry jak dajesz gazu :?: .

Janek1200

Postautor: Janek1200 » poniedziałek, 21 maja 2012, 12:50

Jeśli mechanior twierdzi ,że moto czka na trzecim cylindrze i nie sprawdził dokładnie gaźników i zasilania , to zmień mechanika bo to chyba łajza jakaś jest.
Koledzy dobrze prawią , wężyki podciśnienia są bardzo ważne.

krzewek10

Postautor: krzewek10 » wtorek, 22 maja 2012, 16:54

No wlaśnie sprawdził wszystko, mówił że ciśnienia niema w tym 3 cylindrze, we wszystkich jest po równo np 10 a w tym trzecim jest tylko 8, czeka mnie kosztowna operacja wyjęcia silnika ale to pod koniec sezonu :/

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 22 maja 2012, 18:03

Czym prędzej sprawdź i wyreguluj luzy zaworowe jak polatasz tak dalej to pod koniec sezonu będziesz szukał głowicy albo całego pieca


Ps. Ja na 1,2i4 miałem 10.1 na 3 - 6.4 regeneracja glowicy kosztowała 8 stów + uszczelka 150.

krzewek10

Postautor: krzewek10 » wtorek, 22 maja 2012, 22:10

No właśnie mechanik sprawdził i wyregulował gażniki i zawory i bez poprawy, czyli mówisz kolego że z tysiaka mnie wyniesie ? Możesz mi powiedzieć ile ma twój sprzęt przejechane ? Moj niby "28 000" ale niechce mi się wierzyć

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 22 maja 2012, 22:19

W moim przypadku przebieg nie miał wplywu na usterkę (poprzedni właściciel zjął głowicę po czym złożył na starą uszczelkę) a powodem uszkodzenia głowicy był podparty zawór
Choć przebieg podobny. Masz przewagę w dostępności części ;-)


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości