Duze spalanie 13.5L/100KM

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
wojtulaxjr

Duze spalanie 13.5L/100KM

Postautor: wojtulaxjr » czwartek, 26 lipca 2012, 11:10

Witam! Czy moze ktos moze podpowiedziec gdzie szukac przyczyny?
w motorku sa wymienione dysze na oryginal takie jak producent zaleca,wszystko zrobione jak z ksiazki,ale nadal pali 13,5 L po miesci to jeszcze nie chodzi tak jak powinien tzn od dołu nie bierze dopiero za chwile startuje.Jest to model 1200xjr z 1997roku i przebieg to 66000tys km.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Dawid
Posty: 184
Rejestracja: poniedziałek, 12 maja 2008, 08:01
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: śWiry
Kontaktowanie:

Postautor: Dawid » czwartek, 26 lipca 2012, 11:51

sprzęgło?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 26 lipca 2012, 12:33

Przełącz kranik na on i tak zostaw :mrgreen:

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » czwartek, 26 lipca 2012, 13:46

Mój na atorstradzie spalił 16 na 100 ( zlot w bornem), pojechałem do serwisu i zrobili mi regulację ( gażniki i zawory), spadło conieco ale bez rewelacji, cały czas było pow. 10......... Potem znudziło mi się zap.... bo się mało nie zabiłem i jeżdżę spokojnie, teraz nie wychodzę z 7,5.....( jak z kuframi i Elą) reguła - koło 6,5-7 jak sam......

Awatar użytkownika
Wadi
Posty: 348
Rejestracja: środa, 13 sierpnia 2008, 12:57
Lokalizacja: Pakosc,Aleks.Kuj
Kontaktowanie:

Postautor: Wadi » czwartek, 26 lipca 2012, 14:36

Jaro chyba na urlopie ze nie interweniuje,takie tematy w powitalni :!:

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 26 lipca 2012, 22:36

Jak na mój gust to jak nie ma siły na dole a dopiero od wyższych obrotów to dostaje za dużo paliwa czyly źle wyregulowana. Regulator i czyściciel nie postarał się.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 26 lipca 2012, 23:04

A pamiętasz, że to gaźnik a nie wtrysk? :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 27 lipca 2012, 13:22

gdzieś już było, że jakiś mózg mechanik wyregulował XJR z rocznika niższego niż 2000 według instrukcji do XJR z 2004-2006. Nie pamiętam jakie objawy były, ale mogły być podobne. Przeleć forum na spokojnie, może znajdziesz.
Wniosek Koniowy może być właściwy. Bo Farby w sumie też, ale chyba na takie coś to byś się nie nabrał?
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » piątek, 27 lipca 2012, 17:19

W temacie "Gdzie w Łodzi serwisować i naprawiać ?"

HotelTango pisze:Myśle, że dobrym wstepem będzie fakt, że oddałem motocykl w zeszłym sezonie w połowie sierpnia a odebrałem na początku pażdziernika. Nie chciałem, żeby z xjr zrobili mi rakiete kosmiczną, tylko przywrócili poziomy paliw w gażnikach do serwisowego poziomu i z takim tematem, liczyłem, że sobie poradzą.
Mocno się myliłem.
Pierwszy raz po motocykl przyjechałem po 3 tygodniach (miał być gotowy w 3 dni wg mechaników). Człowiek który go zaczął robić wyjechał na urlop i zostawił nieskończoną maszyne koledze. Ten oddał mi "zrobiony" motocykl.
Jeszcze tego samego dnia zadzwoniłem do rut maru zeby przyjechali z przyczepa po moj motocykl na parking bo nie zaryzykuje jazdy do nich z takimi objawami jakie czułem pod sobą. Muł totalny, nieschodzenie z obrotów i metaliczny dzwięk, klekot- w moich najgorszych przypuszczeniach- przestawionego rozrządu. Opisałem w serwisie moje odczucia dotyczące jazdy, rut mar mial od nowa wszystko sprawdzic. Po kolejnych 2 tygodniach pojechalem do nich pomimo braku jakiegokolwiek kontaktu z ich strony.
Przejżeli wszystko i juz teraz napewno bedzie super. Na pytanie dlaczego wczesniej nie bylo super mechanik mocno sie wymigiwal od odpowiedzi, że "aaaaa, głupia sprawa, szkoda gadać". Dowiedziałęm się że rozrząd na szczęście jest cały a metaliczny dzwięk i zmulenie wynikały z...niedokręconych gaźników. Przy okazji wyregulowali zawory (pomimo, że mój zaufany ex właściciel xjry - Andrzej zrobił to 4 miesiące wcześniej), wyregulowali gaźniki, poustawiali poziomy paliw. Motocykl oddawali a w zasadzie wciskali mi go spowrotem, żeby już sie tylko go pozbyć metodą sprzedawcy- rumuna "ooo jaki świetny motocykl, oo jak teraz jeżdzi, nasz super hiper utytułowany prosowy z certyfikatami zawodnik-mechanik-tester-oblatywacz pucharu polski przejechał sie pana yamahą i mówi, że wszystko świetnie chodzi i jest dynamiczny i dziękujemy 850zł prosze.
Z wielką obawą wsiadłem na yamahe, odkręciłem i dupa. Dziura w obrotach, brak dynamiki, dziwny dzwięk całego silnika, brak momentu w dole... Zadzwoniłem od razu do Andrzeja z Kutna prosząc go o pomoc bo rut mar zjebał mi (i jemu) xjr.
Andrzej wziął ją do siebie w paździrniku i w ten sposob zeszły sezon zakończyłem w sierpniu :/
W tym sezonie yamaha przyjechała do mnie na pace z Kutna w kwietniu. Andrzej powiedział od razu, że za to do jakiego stanu pozwoliłem doprowadzić motocykl powinien mi policzyć podwojnie za robote :) Ale tego nie zrobił oczywiście.
Pierwsze co musiał wymienić to filtr powietrza bo ten był całkowicie zalany przez gaźniki paliwem. Co za tym idzie paliwo dostało sie tez do oleju. Poziomy paliw były abstrakcyjnie wykręcone. Jeśli serwisówka zakłada w moim roczniku za norme wartosci 33-35 to teraz miałem 42. Gaźniki zmierzone wakuometrem po "serwisie" rut mar pokazywały totalnie niedorzeczne wartości. Zawory były za ciasne.
Andrzej rozkładając i składając wszystko od nowa zauważył pewną prawidłowość którą potwierdził w swoich ksiązkach serwisowych. Rut Mar ustawił mi poziomy paliw zgodnie z serwisówką dotyczącą modelu 2005 :!: Zero myślenia. Reszta ich ustawień nie była zgodna już z niczym.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » piątek, 27 lipca 2012, 17:25

podobnie u mnie bylo kur;;;3 francuskich mechanikow i kazdy gaznik inaczej ustawiony dopiero uzytku polski mechanik doprowadzil mi moto do normalnego :-/

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 27 lipca 2012, 18:28

Nie czaje jak mechanik może spierdzielić prostą sprawę- ustawianie poziomu paliwa.... toć to 5 minut roboty z suwmiarką, bez wyciągania i rozkręcania baterii gaźników oczywiście....

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » piątek, 27 lipca 2012, 18:51

a ssanie wyłączył? He?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 27 lipca 2012, 19:02

Na ssaniu powinien się zalać/zgasnąć jak ciepły.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » piątek, 27 lipca 2012, 19:59

zdzislaw jak kiedys trafisz na mechanika zabojada to zabaczysz jak mozna cos spier... na amen , tutaj kumatego mechanika znalezc to ciezko ;-)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 27 lipca 2012, 20:05

Ciekawe na czym się uczyli :roll: , może na chińskich plastikach gdzie w 85% w ogóle się nie reguluje pływaków bo nie ma jak :lol: ... ciekawe co by schrzanili żabojady w malaczu ustawiając poziom w jego karburatorze.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » sobota, 28 lipca 2012, 18:17

Witam-może gaźniki tył na przód założył ? :mrgreen:
Ostatnio zmieniony piątek, 3 sierpnia 2012, 19:25 przez ivo, łącznie zmieniany 1 raz.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5575
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » poniedziałek, 30 lipca 2012, 07:34

... ale postarajcie sie pomóc, a nie jaja robić.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » sobota, 4 sierpnia 2012, 07:48

Tak na serio sprawdź stan filtra powietrza,sprzęgło,ustawienie zaworów i ciśnienie w cylindrach.Jeżeli tam będzie wszystko OK wtedy zostają gaźniki.Stan paliwa,zaworki stożkowe odcinające paliwo w komorach,oringi pod zaworkami,membramy,położenie iglic,stan pływaków,dysze główne(rozmiar),ustawienie pilotów i mechanizm ssania.Jest tego trochę. :mrgreen: Po wszystkim ustawienie TPS-u i synchronizacja-powinno pomóc.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
RedGuy
Posty: 16
Rejestracja: niedziela, 24 kwietnia 2016, 18:13
Model i rocznik moto.: XJR1300 2002
Województwo: E-łódzkie

Re: Duze spalanie 13.5L/100KM

Postautor: RedGuy » niedziela, 20 listopada 2016, 21:38

Temat stary ale opiszę jaką przypadłość miałem w Hondzie. Motocykl chodził jak należy lecz po przeliczeniu spalania wyszło mi że 650-ka paliła jak rozklekotany polonez. Wyjeździłem się do mechanika, wydałem kasę i spalanie nie spadło. Przyczynę znalazłem przypadkowo jak chciałem sprawdzić długość pewnej przejechanej trasy. Okazało się że motocykl ma prawidłowe spalanie ale nie liczy trasy w kilometrach lecz w milach. Poprzedni właściciel wymienił tarczę prędkościomierza. Moja rada - jeśli wydaje ci się że moto pali jak smok mimo delikatnej jazdy to zanim zaczniesz grzebać upewnij się czy nie przelicza mil zamiast kilometrów. To co napisane na tarczy nie zawsze jest prawdą.


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości