gaznik

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Grzes

gaznik

Postautor: Grzes » wtorek, 18 września 2012, 22:40

MOTO XJR 1300 2005 R.CZY MOZE KTOS POLECIC DOBREGO MECHANIKA LUB SERWIS GDZIE POTRAFIA BARDZO DOBRZE ZROBIC SYNCHONIZACJE ,CZYSZCZENIE I REGULACJE GAZNIKA NAJLEPIEJ OKOLICE POZNANIA (MOTO PRZEBIERA I NIE RÓWNO PRACJE) .
Z GÓRY DZIEKUJE ZA PODPOWIEDZ

Awatar użytkownika
Jabol
Posty: 97
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 11:08
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontaktowanie:

Postautor: Jabol » środa, 19 września 2012, 05:06

Duże litery na forum mają pewne znaczenie, a moto jeszcze jeździ jak piszesz, więc nie ma co krzyczeć.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 19 września 2012, 07:04

Jabol pisze:Duże litery
Wielkie. :cwaniak:
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Janek1200

Postautor: Janek1200 » środa, 19 września 2012, 07:07

Grzes Masz info na pw

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » środa, 19 września 2012, 13:13

Janek1200, - no patrz jaki chitrus, a z kolegami to się info nie podzieli :zly:
Yello "Fly" Submarine
665664515

Grzes

Postautor: Grzes » środa, 19 września 2012, 14:16

Przepraszam nie wiedziałem :oops:

Grzes

Postautor: Grzes » środa, 19 września 2012, 15:32

Janek dzieki wielkie za pomoc .Pozdrawiam

Janek1200

Postautor: Janek1200 » czwartek, 20 września 2012, 07:13

mryc pisze:Janek1200, - no patrz jaki chitrus, a z kolegami to się info nie podzieli :zly:

już się poprawiam :-P
Warsztat Motocyklowy w Jarocinie ul. Wiślana 1
Szef- mechanik , właściciel pięknej Seven Fifty ( bo cudowna może być tylko Xjr) Zenek
tel.691823343

Grześ Daj znać kiedy Będziesz to się spotkamy Chłopie ;-)

Grzes

Postautor: Grzes » środa, 19 grudnia 2012, 18:31

moto xjr 1300 2005 rok. czy wiedziałby ktos i mógłby podac jak powinien byc ustawiony gaznik bsr37 (piloty ,mieszanka itp)
z góry dzieki za podpowiedzi

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » środa, 21 sierpnia 2013, 18:24

Witam,
Moja lokomotywa zastrajkowala :-(
Ewidentnie nie dostaje paliwa na dwa prawe cylindry, i na nie nie pracuje.
Jak dmuchnę w przewód paliwowy to przez jakiś czas jest ok.

Które to są śrubki do spuszczania beny z komór pływakowych.
Nie chciał bym odkręcić jakiejś regulacji by nie musieć synchronizować gaznika.
Pozdro

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 21 sierpnia 2013, 18:28

Czasami rezerwy nie powinieneś już mieć włączonej :?: .

Synchronizacji nie odkręcisz chcąc spuścić wachę. Śruby masz od dołu, mniej więcej pośrodku komory pływakowej.

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » środa, 21 sierpnia 2013, 18:47

Takie pod kątem? Nie pod prostym.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 21 sierpnia 2013, 19:03

Tak, atakujesz je od boku :) .

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 22 sierpnia 2013, 06:58

WojtaS pisze:Ewidentnie nie dostaje paliwa na dwa prawe cylindry, i na nie nie pracuje.
Jak dmuchnę w przewód paliwowy to przez jakiś czas jest ok.

Zobacz czy wężyk się nie zagina. Pod zbiornikiem masz trójnik. Jeden przewód na 2 cylindry i drugi na pozostałe 2. Tu bym szukał
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » czwartek, 22 sierpnia 2013, 21:11

Właśnie zastanawia mnie czy czasami nie ma tam jakiegoś podciśnienia które by puszczało na prawe cylindry paliwo.
Objawy były takie ,że przy ostrym pałowaniu po puszczeniu gazu i ponownym dodaniu zaczął chodzić nie na wszystkie gary i był coraz słabszy później mocno kulał i po jakimś czasie dochodził do siebie. Ale później się to jescze pogorsyło jak byl zimny to było ok ale jak się rozgrzał to chodził tylko na 2 gary i później już tak tracił moc ,że nie dało sięnawet jechać.
Myślałem ,że to świece więc kupiłem nowe wymieniłem a tu niemiłe rozczarowanie bo się nic nie poprawiło a na początku było gorzej bo nawet odpalić nie mogłem musiałem kilkanascie razy go przez chwilę kręcić.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 23 sierpnia 2013, 01:10

Sprawdz podciśnienie co idzie do kranika oraz cycki zaślepiające podciśnienie na 3 gaznikach/ kruccach dolotowych. Byc moze sa juz zmechaczone i przepuszczają...

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » niedziela, 25 sierpnia 2013, 19:45

Myślałem,że roblem rozwiązałem ale okazuje się ,że nie.
Jak jest zimna przez kilka km jest ok ale jak się porzadnie rozgrzeje to zaczyna się strzelanie w tłumiki i zaczyna chodzić nie na wszystkie gary.
Ktoś ma jakieś sugestie??
Dzięki

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 25 sierpnia 2013, 21:43

Pojeździj z otwartym wlewem paliwa :) .

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 12:47

Nie działa. Sprawdzałęm już.
Przy otwieraniu nie ma żadnego syku i żadnej poprawy po odpaleniu, a powinna w takim przypadku przez jakiś czas być poprawa zanim znów się nie zapowietrzy.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 14:10

Poziom paliwa w komorze?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 21:27

Jak to sprawdzić?

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 21:46

Czy po wymianie świec sprawdzałeś na nich iskrę ? Kiedy zacznie Ci przerywać i pracować nie na wszystkich cylindrach, wykręć świece i sprawdź czy są mokre czy suche i czy na wszystkich jest iskra. Poziom paliwa z grubsza można sprawdzić podłączając przeźroczysty przewód do zaworka spustowego w komorze gaźnika. Drugi koniec przewodu unosisz do góry i odkręcasz zaworek. Wykorzystując zasadę naczyń połączonych odczytujesz poziom paliwa w komorze. I tak we wszystkich gaźnikach. A najlepiej je zdemontować i zrobić konkretny przegląd...
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 22:08

dwie prawe swiece sa suche.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 23:01

Jest taki niezawodny patent :
Wymienić filtr powietrza , sprawdzić i wyregulować luzy zaworowe , wymyć i zsynchronizować gaźniki .
Zawsze działa :D ile to roboty .

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 26 sierpnia 2013, 23:35

farba pisze:.... ile to roboty .

Jedno popołudnie :-D .

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » wtorek, 27 sierpnia 2013, 20:05

FUUUCK.
Dziś mało nie wróciłem na lawecie.
Odpaliła na pych już po ostygnięciu i całkowitym wyładowaniu akum.
Miała szczęście bo bym ją młotkiem......

Ale pod garażem po powrocie znów już tak przerywała ,że zgasła i nie chciała zapalić.
A więc:
-Podciśnienie so kranika sprawdzone i wężyk dopasowany i sprawdzony,
-kranik działa prawidłowo jak posse :-) podcisnienie to waha leci, na priv leci ciągle więc to nie brak paliwa , przedmuchałem go w razie co,
-iskra na świecach jest i na kablach wszystkich,
podciśnienie z kroćca na wężyku jest bo jak do ust przyłożyłem i zakręćiłem to ssie,

Masakra jakaś jak by to było moje jedyne moto to bym chyba się załamał a tek jestem "tylko" wkur..

Ma ktoś jakieś pomysły?? mam dwie ewentualności ale nie chciałbym sugerować nic i czy to możliwe??
1zawór któryś ma za mały luz.
2 coś z elektryką tylko gdzie szukać?
3 moze jakies cewki??
czy jakieś ine sugestie?

Przestają chodzić dwa zewnętrzne cylindry

wogóle chyba nie tu jednak ten temat.
AJJJJJJ.
Pozdro

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 27 sierpnia 2013, 20:11

farba pisze:Jest taki niezawodny patent :
Wymienić filtr powietrza , sprawdzić i wyregulować luzy zaworowe , wymyć i zsynchronizować gaźniki .
Zawsze działa :D ile to roboty .


Zrób jak farba prawi. Bez kompletnego serwisu się nie obędzie.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » wtorek, 27 sierpnia 2013, 20:43

JAk bym miał
robić synchro 400zł
zawory 400 zł
to bym ją na częśći sprzedał ( i tak było to w zamyśle) bo mam już drugie moto tylko mi jej żal było.
ale mnie ciekawi CO TO się spier... bo miała zostać jako 2gie moto u mnie po namyśle.
Ale jak ona tak to... może się zmienić

A synchro gaźników nie ma tu nic do rzeczy bo chodzi do momentu zagrzania jak dawniej czyli wsio jest ok, odpala dobrze trzyma obroty chodzi równo itd.dopóki sę porządnie nie nagrzeje tak więc to nie gaziory bo by kulała albo chodziła tylko na ssaniu itd.a jest ok jak było sprzed awarii

Zawory też chyba nie bo ona jakiś czas temu pierwsze sygnały dawała, np nie dała się uruchomić po krótkim postoju i kilkanascie razy trzeba było próbować, i czasami kulała na 1 lub 2 cylindry jak by właśnie paliwa brakowało, ale myślałem ,że to waha kiepska.
Tak więc prosze nie piszcie tylko żebyrobił kapitalkę bo sory ale to nie żaden pomysł ani rada.
Pozdro
Zaczynam obstawiać moduł lub cewki.

bukigliwice

Postautor: bukigliwice » wtorek, 27 sierpnia 2013, 20:49

Skoro wiesz lepiej to po co pytasz? Pewne rzeczy robi się obligatoryjnie tak jak Pan Bóg przekazał (czytaj instrukcja obsługi) a jak to nie pomaga to później kopiesz dalej. Ale ja młody jestem wiec mogę się nie znać. Pozdro.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 27 sierpnia 2013, 22:02

Był taki problem ostatnio bo się grzały kolana a potem zaczynała chodzić na dwóh garach .
Oczywiście regulacja zaworów (250 pln+ płytki) pomogła , synchro gaźnikow (250pln) i fitr i moto zap...la jak nowe . Ale wiesz lepiej to szukaj ;)


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości