6,500 RPM i koniec...

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Maniek

6,500 RPM i koniec...

Postautor: Maniek » poniedziałek, 1 października 2012, 09:41

Witam wszystkich - temat może gdzieś poruszany, ale nie odkopałem go, więc proszę o wyrozumiałość i pomoc.
Dzisiaj wyskoczyłem na autostradę w stronę Poznania z W-wy i ponieważ mi się trochę spieszyło odkręciłem manetkę i... :shock:
moto doszło do 6 tys RPM i koniec... z górki doleciało do 6.5 tyś ale za to pod górkę spadało poniżej 6 tyś. :cry:
Macie może pomysł co się mogło zje...??
Dodam tylko, że w niższych zakresach obrotów nic nie działo się i nie dzieje się nadal. Moto pracuje normalnie.
dzięki serdeczne za pomoc :cry:

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 1 października 2012, 09:46

Stawiam, że mało benzyny dostaje, lub odpowietrzenie baku.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Maniek

Postautor: Maniek » poniedziałek, 1 października 2012, 10:04

Odpowietrzenie powinno być sprawne bo wiosną malowałem bak i wszystko było wymieniane lub czyszczone...
Nie wiem czy to nie problem przez pieprzony filtr powietrza K&N :-?

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 1 października 2012, 10:10

spróbuj zrobić taki test: po dłuższym postoju spróbuj ją odpalić i szybko się rozpędzić do większej prędkości. Czy wtedy też będzie problem z wkręceniem? Jeśli się uda, to może potwierdzić moje podejrzenia... a przez filtr też może się pierdzielić. Ale te K&N są na niektórych "naszych" XJRkach i dają rade.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Maniek

Postautor: Maniek » poniedziałek, 1 października 2012, 10:21

mariuszdg pisze: po dłuższym postoju spróbuj ją odpalić i szybko się rozpędzić do większej prędkości. Jeśli się uda, to może potwierdzić moje podejrzenia...

w jaki sposób i jakie podejrzenia? Odpowietrzenie czy brak odpowiedniej ilości paliwa?
Dzisiaj po robocie postaram się wyskoczyć na trasę od razu na zimnym silniku i sprawdzić.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 1 października 2012, 10:29

albo po prostu przejedz się z otwartym zbiornikiem
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Maniek

Postautor: Maniek » poniedziałek, 1 października 2012, 10:35

artur pisze:albo po prostu przejedz się z otwartym zbiornikiem


Nie mogę bo dzisiaj rano pod koreczek nalałem paliwa :)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 1 października 2012, 10:49

info na pw.

A Artur dobrze mówi. To też trzeba sprawdzić.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Maniek

Postautor: Maniek » poniedziałek, 1 października 2012, 12:21

:cry: no i już sobie sprawdziłem... chmury idą takie, że raczej 4 tyś obrotów nie przekroczę :-x
mokro i deszcz :(

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3501
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 1 października 2012, 13:58

Na każdym biegu te objawy masz :?: .
Czy z kominów wydobywa się jakiś dym :?:
KNa nie czyściłeś i smarowałeś ostatnio, jeżeli tak to jakimi środkami :?:
Czy na 100% masz sprawne odpowietrzanie baku :?: .
Czy nie wylatała Ci jedna fajka ze świecy- czy silnik nie chodzi jakoś inaczej :?: .

Odpowiedz na te pytania a będziemy myśleć dalej.

I nie patrz, że pada, kto nie sprawdzi ten nie wie :P .

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 1 października 2012, 15:22

Maniek pisze:Nie wiem czy to nie problem przez pieprzony filtr powietrza K&N

w tym moto K&N jest od 6 lat. Czyściłes go ?
hubertm

VersuS

Postautor: VersuS » poniedziałek, 1 października 2012, 21:57

A jak odkręcisz na jałowym to też się nie wkręca?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3501
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 1 października 2012, 22:11

Maniuś a filtr paliwa dodatkowy masz może :?: . Pisałeś również o malowaniu wiosną baku, tutaj może leżeć przyczyna.

Jeżeli masz dodatkowy filtr na przewodzie paliwowym to mógł się zapchać syfem z baku, ew. dysza w którymś/wszystkich gaźnikach od wysokich obrotów się zapchała czymś z baku. Na dokładkę sitko w kraniku również mogło coś złapać.

Maniek

Postautor: Maniek » wtorek, 2 października 2012, 07:25

hubertm pisze:w tym moto K&N jest od 6 lat. Czyściłes go ?

czyściłem :) - bez jaj :) czyściwo K&N i olej K&N

VersuS pisze:A jak odkręcisz na jałowym to też się nie wkręca?


nie miałem jak sprawdzić jeszcze - tak mnie wczoraj zlał deszcz, że nie miałem w głowie testowania - nawet gacie miałem mokre :)

Zdzisław pisze:Maniuś a filtr paliwa dodatkowy masz może :?:

Filtra dodatkowego nie ma.
Ale zauważyłem wczoraj w ulewie, że nie chciał się wkręcać powyżej 4 tyś nawet momentami.

Zdaje mi się, że dłuższe grzebanie się zapowiada :cry:
Dzięki za pomysły - sprawdzę dłubiąc...

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3501
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 2 października 2012, 07:43

A czy filtr czyś czyściłeś zaraz przed tą usterką :?: . Być może napsikałeś za dużo olejku na niego.

Dodatkowo skoro stało się to w deszczu to spuść całe paliwo z baku i gaźników i niech odstoi się. Być może jakimś cudem do wnętrza baku dostała się woda, która teraz siedzi w komorach pływakowych.

Maniek

Postautor: Maniek » wtorek, 2 października 2012, 07:53

Zdzisław pisze:A czy filtr czyś czyściłeś zaraz przed tą usterką :?: . Być może napsikałeś za dużo olejku na niego.

Wiosną przed sezonem i było ok...

Zdzisław pisze:Dodatkowo skoro stało się to w deszczu


Stało się na sucho - deszcz tylko spotęgował objaw, więc to nie przyczyna raczej.

Maniek

Postautor: Maniek » poniedziałek, 8 października 2012, 07:11

Witam ponownie wszystkich i odgrzebuję niedawny temat.
Weekend był, więc i trochę czasu było.
Sprawdziłem, pogrzebałem i... wszystko kur.%$&* wydaje się być ok.
Na postoju (biegu jałowym) moto wkręca się bez problemu.
Odpowietrzniki sprawne, ale pod obciążeniem nie idzie ponad 6 tyś ni chusteczki :(
Pomocy :( :?: :?:

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 8 października 2012, 07:13

Może masz blokadę ? Jak tirowcy
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Maniek

Postautor: Maniek » poniedziałek, 8 października 2012, 07:19

to chyba, że mi żona założyła nic mi o tym nie mówiąc.
Nie było wcześniej żadnej blokady i moto się kręciło bez problemu wyżej....
a tu teraz taki psikus.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 8 października 2012, 08:51

Ja tam dalej utrzymuję, że brak paliwa. Wydaje mi się, że Zela miał kiedyś podobny problem. Napisz Mu pw, lub zadzwoń.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 8 października 2012, 09:56

jeżeli na luzie się wkręca a podczas jazdy, kiedy to istnieje większe zapotrzebowanie na paliwo, nie to obstawiam że za mało paliwa dociera
cały czas to niedawne malowanie zbiornika mnie zastanawia. Jechałeś z otwartym ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Maniek

Postautor: Maniek » poniedziałek, 8 października 2012, 10:55

nie miałem okazji jechać z otwartym... jak miałem czas to padało :zly:
Czekam na chwilę sprzyjającej aury i sprawdzę jak z otwartym będzie :!:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3501
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 8 października 2012, 13:31

Dobry pomysł.

Awatar użytkownika
rkluczyk
Posty: 1331
Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
Model i rocznik moto.: Motorynka
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontaktowanie:

Postautor: rkluczyk » poniedziałek, 8 października 2012, 15:51

A nie zamalowali ci odpowietrznika pod korkiem wlewu?

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 8 października 2012, 16:59

o tym Rysiu właśnie pisalem powyżej że mnie to malowanie zastanawia
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

suzigsx1
Posty: 200
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » poniedziałek, 8 października 2012, 17:39

Jak dla mnie to też mało paliwa pod obciążeniem.
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

Maniek

Postautor: Maniek » poniedziałek, 8 października 2012, 19:16

Bak pojechał do malowania bez korka i osprzętu, które sam demontowałem i później ponownie montowałem. Z tego co pamiętam, to wszystkie otwory były ok. Poza tym, jak już pisałem, objaw pokazał się po przejechaniu praktycznie całego sezonu, a nie po malowaniu i złożeniu moto do kupy.
W związku z tym nie ma to nic wspólnego z malowaniem :roll:
Gdyby cokolwiek było zwalone malowaniem, to od razu po poskładaniu motocykla nie jeździłoby, a nie po 4 czy 5 tyś kilometrów :?:

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 8 października 2012, 19:23

Stawiam na zagięty wężyk od wachy

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » poniedziałek, 8 października 2012, 20:20

Stawiam na "lewe" powietrze.
Sprawdź np połączenia gaźniki z resztą tzn kroćce. Może gdzieś zasysać lewego powietrza i "dziurka lub szczelinka " może być słabo widoczna.
Pozdro

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3501
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 8 października 2012, 23:44

Lewe powietrze wyczujesz na wolnych obrotach. Wg. opisu silnik chodzi na nich jak powinien.


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości