6-7 T. i lipa

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
mały 1

6-7 T. i lipa

Postautor: mały 1 » wtorek, 16 kwietnia 2013, 08:48

Witajcie.
Panowie jestescie moja ostatnia deska ratunku.
Po zimowym remoncie napotkalem na sciane i chyba sobie sam nie poradze.
Wymienilem swiece i filtr powietrza oraz rozebralem, wyczyscilem i ustawilem gazniki.
Po odpaleniu okazalo sie ze moto nie wkreca sie pow. 6-7 T. Na biegu jalowym jak i pod obciazeniem jest
to samo. Wkrety skladu mieszanki odkrecone na 3 obroty iglica na drugim zabku od gory, plywaki 21mm od krawedzi. Przepustnice ustawione na vacu.
Dobrze odpala i jak sie jezdzi nie wkrecajac go to jest ok.

Nie mam pojecia gdzie popelnilem blad.

Z gory dzieki za pomoc

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » wtorek, 16 kwietnia 2013, 12:18

A z jakiej serwisówki kolega wyczytał o pływakach 21 mm ? - poszukam ale mi się wydaje że w twoim roczniku jest jakoś inaczej, pomijam że lepiej okolice 22 mm ustawić
Yello "Fly" Submarine
665664515

mały 1

Postautor: mały 1 » wtorek, 16 kwietnia 2013, 13:05

Niestety nie moglem znalesc serwisowki. Wyczytalem na necie. Ale jest to drugie ustawienie wczesniej , wczesniej bylo 23 i bylo tak samo. Myslisz ze to moze byc przyczyna ?
Nie ma reakcji przy wyciagnieciu wtyczki od czujnika przepustnicy

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » wtorek, 16 kwietnia 2013, 13:13

A samego TPS'a sprawdzałeś miernikiem, czy działa. tak czy siak jest dla mnie bardziej prawdopodobne że coś jest po...ne w gaźnikach, nie wiem co dokładnie robiłeś, na jakie części pierwsze rozkładałeś, powiedz jeszcze jakie dokładnie masz gaźniki, model, i początek nr ramy
Yello "Fly" Submarine
665664515

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 16 kwietnia 2013, 13:26

Sprawdź czy króćce gaźników są szczelne(nie popękane) i czy się nie popodwijały podczas zakładania-szczególnie dolotowe,między filtrem a gaźnikiem.Objawy,które opisujesz wskazują na brak odpowiedniego podciśnienia potrzebnego do pełnego otwarcia membran.Druga sprawa to czy czyściłeś dokładnie sitka znajdujące się pod zaworkami stożkowymi w komorach pływakowych i przewody doprowadzające paliwo do gaźników?Sprawdź wszystko dokładnie.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » wtorek, 16 kwietnia 2013, 13:35

Tylko mówimy o pęknięciach od wewnętrznej strony oczywiście, brak nawet głupiej opaski na gumie potrafi zrobić cuda (sam się kiedyś biedziłem, a po prostu jej na miejsce nie założyłem. - była na wężu ale nie na swoim miejscu :) )
Yello "Fly" Submarine
665664515

mały 1

Postautor: mały 1 » wtorek, 16 kwietnia 2013, 14:05

Czy te nieszczelnosci moge sprawdzic pryskajac plakiem w okolice gaznika ?
Moze to byc wina filtra powietrza? Zalozylem nowy wygladal tak samo
Niestety nie wiem jak sprawdzic tps

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » wtorek, 16 kwietnia 2013, 14:15

mały 1, - no sorry, to mam rozumieć że na czuja się zabrałeś za kręcenie gaźniorami, gratuluje odwagi, w serwisówce przy gaźnikach masz opisane jak sprawdzić TPS'a i przy okazji jak go ustawić vs obrotomierz, a jak dobrze poszukasz to na forum, ktoś to przekładał na słowiański.
Yello "Fly" Submarine
665664515

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 16 kwietnia 2013, 17:14

Sprawdź filtr powietrza, szczelność króćców- możesz plakiem, jak obroty na wolnych się zwiększą to znaczy, ze łapiesz lewe powietrze. Poziom w gaźnikach może być jak jest, tam była tolerancja jak pamiętam między 21-23mm. Ew. niech mnie ktoś poprawi.

Type Mikuni BS36 X 4
Engine idle speed 1000 to 1100
Carb synchronisation - intake vacuum at idle 235 mmHg
Carb synchronisation - max, difference between carbs 10mmHg
Fuel level 4.5 to 5.5mm below float chamber line
Float height 21.3 to 23.3mm
Pilot screw settings 3 turns out
Main jet 95
Main air jet 45
Jet needle and clip position 5D66 - 3/5
Needle jet Y - 2
Pilot air jet 135
Pilot jet 40
Starter jet 32.5

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 16 kwietnia 2013, 19:18

A tak z oczywistych oczywistości, to sprawdź czy linki od rolgazu do gaźników masz dobrze zamocowane i wyregulowane, odkręć gaz do oporu i sprawdź palcem, czy przy gaźnikach mechanizm uchylania przepustnic jest w krańcowym położeniu, czy może jeszcze da się go dźwignąć do góry. Czy po złożeniu gaźników a przed ich montażem, upewniłeś się że przepustnice z iglicami zamykają się i otwierają bez problemu i pracują równo we wszystkich gaźnikach ?
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 16 kwietnia 2013, 19:18

To napewno wina nieodpowiedniej mieszanki, przed rozebraniem gaźników trzeba było sobe zapisać nastawy każdego gaźnika :) Teraz pewnie trzeba będzie pojechać do jakiegoś fachmana.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 16 kwietnia 2013, 19:21

ivo pisze:Druga sprawa to czy czyściłeś dokładnie sitka znajdujące się pod zaworkami stożkowymi w komorach pływakowych i przewody doprowadzające paliwo do gaźników?Sprawdź wszystko dokładnie.


to akurat bym zostawił na koniec, bo nie wydaje mi się, by brakowało jej paliwa w taki sposób, by na luzie się nie wkręcała, nawet zaraz po odpaleniu. Ale ja nie mam gaźników ;-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 16 kwietnia 2013, 20:25

mariuszdg pisze: bo nie wydaje mi się, by brakowało jej paliwa w taki sposób, by na luzie się nie wkręcała, nawet zaraz po odpaleniu.
Mariuszu paliwo nie jest podawane cały czas,tylko wtedy gdy motocykl pracuje i podciśnienie odciąga membranę w kraniku.Chyba,że ktoś przestawi pokrętło na PRI.Słaby napływ paliwa do komory pozwala na pracę silnika w niskim zakresie obrotów,a przy wyższych zaczyna go po prostu brakować.Myślę jednak,że w takim przypadku moto i tak by się krztusiło dopóki nie wyrównał by się poziom paliwa w komorach pływakowych po zejściu silnika z obrotów.To raczej nie będzie to. ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 16 kwietnia 2013, 20:56

mi bardziej chodziło o to, że by wkręcić moto na luzie na obroty, to wcale nie potrzeba dużo benzyny z tych (jak im tam ;-))gaźników zassać. Paliwa by brakowało podczas śmigania na wyższych biegach przy odwijaniu do oporu manety.

Trop Holendra bym na początek też przemyślał. Może Ci się coś tam blokuje na przepustnicy?
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 16 kwietnia 2013, 21:08

A zobacz, czy czasami nie masz NIE założonych zaślepek na króćcach od któregoś podciśnienia.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 16 kwietnia 2013, 21:40

ivo pisze:Sprawdź czy króćce gaźników są szczelne(nie popękane)

Popękane króćce nic nie powiedzą albowiem nawet popękane od zewnątrz nie świadczą o tym że cos przepuszczają. Ponieważ taką mają konstrukcję. że popękany plastik o niczym nieświadczy.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

mały 1

Postautor: mały 1 » wtorek, 16 kwietnia 2013, 22:43

Dzieki za tyle sugesri. Super.
Gazniki przed rozebraniem: wkrety skladu miesz. 2,5 obr. Odkrecone
Iglice na 3 wowku od gury
poziom plyw 21
Ciezko odpalal i mozolnoe schodzil z obrotow i zawieszaly sie przy 2 t.

Zmienialem juz te ustawienia i bez zmian.

Dzisiaj psikalem plakiem pomiedzy gazniki a cylindry. Chyba lapie lewizne na drugim przy wezyku do kranika. Obroty wzrosly o jakies 400 obr.
Obrotomierz dziala prawidlowo.
Jezeli odkrece na luzie to gdy przekracza 7t zaczyna sie jakby ksztusic i musze ujac potem chwile nie rowno pracuje. Ale za chwile wraca rowna praca.
Jak sprawdzic filtr powietrza ?

mały 1

Postautor: mały 1 » wtorek, 16 kwietnia 2013, 22:49

Bym zapomnial. Po zdjeciu gumowych zaslepek na wkretach od skladu miesz. Bylo paliwo.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 17 kwietnia 2013, 09:33

Sprawdź krok po kroku,gdzieś jest błąd.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 17 kwietnia 2013, 10:13

Posprawdzaj dokładnie nieszczelności i je zlikwiduj, podnieś poziomy paliwa na 22mm. Do tego sprawdź przepustnice podciśnieniowe czy wszystkie chodzą. Paliwo wypływające z regulacji składu mieszanki świadczy o nieszczelnościach- albo nie ma oringów albo popękały. Masz tam w ogóle takie malutkie oringi :?: .

mały 1

Postautor: mały 1 » środa, 17 kwietnia 2013, 14:12

Nie widzialem tam oringow tylko podkladki chyba ebonitowe. Macie moze serwisowke do tego modelu? Nie ma na forum.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 17 kwietnia 2013, 14:19

Oring muss sein. Powinno być tak: zaworek iglicowy->sprężynka->oring->podkładka. Chyba, ze faktycznie za oring robi tam podkładka ebonito podobna to sprawa wyjaśniona.

Dane odnośnie gaźników podałem Ci wyżej.

Filtr powietrza załóż stary, jeżeli go jeszcze posiadasz. Jeżeli się coś zmieni to masz winowajcę, nowy nowemu nie równy.

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 1449
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Postautor: Unfamiliar » środa, 17 kwietnia 2013, 14:56

Się nie znam aż tak jak Zdzisław, ale oleju wlałeś tyle ile trzeba tak?
***** ***

GhostDog
Posty: 2811
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 17 kwietnia 2013, 15:00

Zdzichu też się nie zna, z wykształcenia jest Rzeźnikiem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 17 kwietnia 2013, 17:10

Ja się wcale nie znam, po prostu czytam na goglach i robię ctrl+c i ctrl+v :) .

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 17 kwietnia 2013, 18:07

Mały 1 gaźniki w twojej 1200 są takie same jak w 1300 RP 02,czyli BS 36. Manual dostępny na stronie spokojnie możesz wykorzystać do sprawdzenia i ustawień w swojej 1200.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 17 kwietnia 2013, 18:09

1200 ma gaźniki takie jak w rp 02 a do tego modelu jest serwsówka na stronie
Ustawienia też nie będą się różnić specjalnie :-P

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 17 kwietnia 2013, 18:18

Ivo :evil:

:zdrówko:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 17 kwietnia 2013, 18:26

Dane potrzebne do regulacji podałem już na 1 stronie, ale niektórym to i okulary nie pomogą ;) .

mały 1

Postautor: mały 1 » środa, 17 kwietnia 2013, 22:01

Zdzislaw, tak widzialem oczywiscie. Dzieki. Ale moze w seewisowce znajde jeszcze cos ciekawego.
Dzieki narazie panowie
Pozdro


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości