falowanie na ssaniu

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Awatar użytkownika
Jaszek
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2014, 09:32
Model i rocznik moto.: XJR1300 2001' , ST1100 95'
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Iława

falowanie na ssaniu

Postautor: Jaszek » wtorek, 24 czerwca 2014, 10:19

Witam fachowców :)

Jest taki problem, xjr-a na ssaniu nie wchodzi na obroty tzn trzyma ok 1500 obrotów i faluje tak do 1800 czasami do 2000 przez sekunde.
Gaździory już wywalałem i czyściłem 2 razy (chyba że coś pomijam i nie tam czyszcze) , dobra strona w tym że mam już wyjmowanie gaźników opanowane :-)
Zawory też regulowałem.
Mieszanke wykręciłem na 1,5 obrota.

Jak się nagrzeje i wyłącze ssanie to gaśnie, gaśnie też przy próbie dodania gazu na ssaniu.
Po takim nagrzaniu i zgaśnięciu, odpalam bez ssania i chodzi ładnie i równo, wkręca się bez problemu na obroty.

Może to filtr powietrza, albo trzeba inaczej śruby do mieszanki wykręcić?

poproszę o jakieś porady, z góry dziękuję i pozdrawiam

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » wtorek, 24 czerwca 2014, 11:53

o widzisz to mamy podobny problem bo moja wchodzi do 1500 rpm i koniec odpala zapier.... ale na ssaniu jest problem dodam rowniez ze gazniki regulowane jakies podpowiedzi ?

Awatar użytkownika
czez
Posty: 1216
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Postautor: czez » wtorek, 24 czerwca 2014, 13:30

Mam te same objawy.
Na moje moto działa:
1. Ssanie na max przez około 1min.
2. Wyłączyć ssanie, obroty spadają poniżej 1000 ale silnik nie gasnie.
3. Jechać, gazować, hamować i się nie przejmować.
ftw

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » wtorek, 24 czerwca 2014, 13:44

no widzisz u mnie wchodzi do 1500 i pozniej zaczyna sie dusic spadaj obroty i gasnie dlatego odpalam chwila na ssaniu i odpuszczam i dzieje sie to tylko na ssaniu pozniej moto odpala bez problemu

Awatar użytkownika
czez
Posty: 1216
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Postautor: czez » wtorek, 24 czerwca 2014, 13:59

Nie trzymaj zbyt długo na ssaniu, to recepta, musisz to wyczuc.
Moj jak za długo na ssaniu chodzi to tez sie dusi.
ftw

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » wtorek, 24 czerwca 2014, 14:11

u mnie to jest jakies 10-15 sekund i obroty w dol

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 295
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WGM

Postautor: Piotrek » wtorek, 24 czerwca 2014, 14:15

Odpalam na ssaniu (max), na obroty wchodzi sama po 10-15 sekundach, ssanie na max przez minutę (może dłuzej zależy jaka temperatura na zewnątrz) a potem powoli odpuszczam, zmniejszając płynnie obroty.
Pozdrawiam, Piotrek

Awatar użytkownika
Jaszek
Posty: 17
Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2014, 09:32
Model i rocznik moto.: XJR1300 2001' , ST1100 95'
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Iława

Postautor: Jaszek » wtorek, 24 czerwca 2014, 14:55

normalnie na ssaniu motocykl zaczyna od ok 1500 obr i z upływem czasu (zazwyczaj kilkanaście sekund - zalezy od temeratury) obroty wzrastają do 2500-3000 obr/min
a tu o to chodzi że obroty nie rosną tylko się trzymają w granicach 1500 obr/min i po wyłączeniu ssania moto gośnie, dodatkowo w moim przypadku jak chce dodać gazu na ssaniu to też zgaśnie...
normalnie czarna magia :-/

empiq

Postautor: empiq » wtorek, 24 czerwca 2014, 15:20

Kurde, wszedłem w wątek bo mnie tytuł zachęcił ... a Ci o motorach.... ;p

a tak poważnie - odpalam na ssaniu na maxa i od razu jak zapali zmniejszam ssanie do połowy. (ma tak około 1500 obrotów...) po chwili zaczyna nierówno proacować wtedy zdejmuję ssanie całkowicie i mam poniżej 1000 obrotów . jak sie nagrzeje wchodzi na 1100 około i tak trwa :)

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » wtorek, 24 czerwca 2014, 20:12

No to jest tak:
1. na zimno ssanie i palimy
1a. jak jest naprawę zimno czekam aż przestanie "dymić"
2. zdejmujemy po chwili połowę
2a, zakładam kask rękawice
3. zapinam 1 i bez ssania jazda
3a. może na początku delikatnie - bez odcinki ale dzida
4. nie jeździmy, nie gazujemy na ssaniu
HOWK
PS
- może troszkę zbyt ubogo gaźniory zrobiłeś
Yello "Fly" Submarine
665664515


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości