stan króćców gaźnika rocznik 2002

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Awatar użytkownika
kokersi
Posty: 72
Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: znad morza

stan króćców gaźnika rocznik 2002

Postautor: kokersi » czwartek, 3 lipca 2014, 22:59

Mam pytanie do właścicieli rocznika 02 lub podobnych - wymienialiście już króćce w swoich xjr? chodzi o stan gumy i widoczne spękania powierzchni.
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 4 lipca 2014, 06:38

Nie wymieniałem. Ale moment ten nadchodzi wielkimi krokami.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
czez
Posty: 1216
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Postautor: czez » piątek, 4 lipca 2014, 07:38

a ja wymieniłem, coś koło 500 stówek w ASO
ftw

Bitels

Postautor: Bitels » piątek, 4 lipca 2014, 09:19

ja nie wymieniałem, te pęknięcia nic nie znaczą podobno. Kumpel czymś mi to łatał, także prawie nie widać.

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » piątek, 4 lipca 2014, 10:06

Słyszałem o zaklejaniu szczelin chemią żeglarską Sikaflex. Tylko nie wiem czy z poprawą wyglądu idzie w parze uszczelnienie ;-)

Jacek

Postautor: Jacek » piątek, 4 lipca 2014, 17:39

Pęknięcia powierzchowne są nie groźne, nawet takie które wyglądają na głęboki nie są na pewno na wylot .chyba że coś ci się dzieje z obrotami (pływają albo coś). Ja wymieniłem na krótsze przy okazji podnoszenia mocy

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 4 lipca 2014, 19:10

Nie wymieniałem i nie będę wymieniał, panika jest niewskazana :) Kiedyś może zerknę od wewnątrz jak wyglądają. Może za rok, temat omawiany już był, pęknięcia zewnętrzne nic nie znaczą.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
kokersi
Posty: 72
Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: znad morza

Postautor: kokersi » piątek, 4 lipca 2014, 20:02

paniki nie ma ale niepokój po rozmowie z mechanikiem. Króćce od 4 lat wyglądają tak samo ale gdyby któryś pękł, to silnik straci kompresję i dostanie lewego powietrza, co może skończyć się powrotem na lawecie.
Myślałem o ich wymianie za rok ale po odpowiedzi kolegi Konia chyba się jeszcze raz zastanowię.
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 4 lipca 2014, 20:07

Echo pisze:.....ale gdyby któryś pękł, to silnik straci kompresję i dostanie lewego powietrza, co może skończyć się powrotem na lawecie.
....


WTF :?: jak to, jak silnik może stracic kompresję, bo króciec pękł :?: , że dostanie lewego powietrza to fakt. Ten mechanik to chyba rowerowy był :mrgreen: .

Awatar użytkownika
kokersi
Posty: 72
Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: znad morza

Postautor: kokersi » piątek, 4 lipca 2014, 20:25

chodziło o zaburzenie dopływu powietrza, będzie go za dużo ale to zostawmy.
najbardziej zmartwiło mnie, że podróż można skończyć na poboczu. Można je oczywiście wymienić ale święty spokój kosztuje. Jakieś 6 stówek.
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 4 lipca 2014, 20:59

Echo pisze:chodziło o zaburzenie dopływu powietrza, będzie go za dużo ale to zostawmy.
najbardziej zmartwiło mnie, że podróż można skończyć na poboczu. Można je oczywiście wymienić ale święty spokój kosztuje. Jakieś 6 stówek.


Co prawda przy popękanych króćcach, na danym garnku mieszanka się zuboży, ale nie aż w takim stopniu, by zaraz powypalać zawory, czy przegrzać głowicę, przez co dopiero silnik może stracić kompresję. Zanim do tego dojdzie każdy normalnie myślący człowiek zauważy, ze silnik kuleje na obrotach i zobaczy popękane króćce i prawdopodobnie podejmie stosowne działania... no ale żyjemy w kraju młotka, sznurka do snopowiązałki i trytytki, więc wszystko możliwe :) .....


.....Trzeba by było być niezłym ignorantem, aby nie zauważyć tego, a wystarczy popsikać plakiem czy dozodorantem po króćcach, w końcu plaka czy deodoranta ma przecież każdy......


Na poboczy w trasie z tego powodu nie skończysz, a jak żal Ci 600zł... no cóż, nikt nie mówił, że będzie tanio :P :mrgreen: .

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 4 lipca 2014, 22:27

Wypiłem parę piwek - fakt. Czy może ktoś obeznany w temacie zaprzeczyć że króćce tak naprawdę to są rurki metalowe pokryte dla dekoracji jakimś plastikiem który czasem sobie pęka tu i ówdzie? Jeżeli tak to niech sobie pęka ile chce. Jeżeli tak, to temat dotyczący pękających króćców należy przenieść do działu > tuning optyczny< Jeżeli nie, to macie pecha.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 4 lipca 2014, 23:33

To raczej rdzeń metalowy robi za zbrojenie, coby podciśnienie nie wessało całego króćca do gara :evil: . Guma gumą, jak we wążu ogrodowym, przeznaczonym do podlewania w ogródku.... w wążu prysznicowym nie masz zbrojenia i cham pęka co jakiś czas, a spiralka ozdobna się wykręca i również pęka.....

Przyjrzyj się na wolnych obrotach jak pulsują owe króćce, sądzisz, że jakby były wykonane w technice rurka powleczona gumą, dla ozdoby, to czy wytrzymały by długo :?: . Na pytanie odpowiedzcie sobie sami, a tymczasem idzim do zbombionych :) .

Awatar użytkownika
kokersi
Posty: 72
Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: znad morza

Postautor: kokersi » sobota, 5 lipca 2014, 09:50

Może jest tak, że od wewnątrz króćca guma jest twarda i wytrzymała dalej jakieś wzmocnienie a na wierzchu miękka, bardziej elastyczna guma, która najszybciej pęka po wierzchu co o niczym nie świadczy jak wspomniał Koniu.
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 5 lipca 2014, 10:18

Echo pisze:Może jest tak, że od wewnątrz króćca guma jest twarda i wytrzymała dalej jakieś wzmocnienie a na wierzchu miękka, bardziej elastyczna guma, która najszybciej pęka po wierzchu co o niczym nie świadczy jak wspomniał Koniu.


Jak pamiętam odlew gumowy jest jednolity.

Aaaaa.... przejmować zaczynamy się wtedy, gdy nadejdzie ich czas, a nie zawczasu :-D .

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » sobota, 5 lipca 2014, 11:30

No i tej koncepcji się trzymam. Jak będzie bieda, to powertape, trytytki i do sklepu po króćce.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
marecki
Posty: 194
Rejestracja: czwartek, 27 lutego 2014, 19:54
Model i rocznik moto.: RP02 2000
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Postautor: marecki » sobota, 5 lipca 2014, 22:21

Zdzisław pisze:a spiralka ozdobna się wykręca i również pęka

Bardziej wk...ące były rury ssące w Zelmerach :-/

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 9 lipca 2014, 09:19

Kolega Echo powie czy są z blachą czy nie. Weźmie kruciec, który zdjął z motocykla przewierci go i nam pokaże zdjęcie i opiłki.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
kokersi
Posty: 72
Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: znad morza

Postautor: kokersi » sobota, 12 lipca 2014, 09:36

Tak się stanie ale za rok. Obstawiam pełny profil z gumy.
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków

simens_123

Postautor: simens_123 » niedziela, 31 sierpnia 2014, 10:42

U mnie tak samo popękały ale mam rocznik 2006 gdzie można najlepiej kupić te króćce bo na internecie znalazłem za 160 za sztukę. Czy można dostać je gdzieś taniej albo jakoś zniwelować te pęknięcia?

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1918
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: Tomson » poniedziałek, 1 września 2014, 07:55

Simens, ja proponuję jeśli króćce masz zdemontowane, to weź klej do szyb samochodowych i ładnie cieniutko posmaruj, tak żeby wszystkie pęknięcia były zakryte i będzie cacy. Klej jest elastyczny i nawet odporny na temperaturę. Sprawdziłem ten patent przy byłych sprzętach, no i tanio.

simens_123

Postautor: simens_123 » poniedziałek, 1 września 2014, 08:32

Dobra dzięki tak spróbuje a te gumy są chyba na tyle grube że nie trzeba ich wymieniać bo jak by gdzieś przepuszczało to by syfu naciągnął i by duży problem był.

m1m2m3
Posty: 29
Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2012, 18:16
Model i rocznik moto.: aprilia moto 6.5 & bmw f800gt
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: z lasu, wpi

Postautor: m1m2m3 » poniedziałek, 1 września 2014, 11:12

nie wiem czy by syfu zaciągnął, raczej lewe powietrze i równo by nie chodził...

natomiast u mnie w 96 roczniku pęknięcia są z zewnątrz, ale żeby zrobiło się na wylot to chyba kolejne 18 lat musi upłynąć... przyglądałem się, wyginałem (przy okazji robienia głowicy miałem je zdjęte) i nie sadze by wcześniej to nastąpiło.

pozdrawiam
mm

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Re: stan króćców gaźnika rocznik 2002

Postautor: nakano » niedziela, 1 lutego 2015, 19:35

przy okazji czyszczenia gaźników zająłem się też tymi nieszczęsnymi króćcami. jak jest napisane pęknięcia są tylko na zewnętrznej stronie i mało prawdopodobne by dotarły do środka. po macaniu wyszło że twardy element z nieznanego mi materiału od strony głowicy jest w wulkanizowany w 2/3 króćca. jedyne narażone miejsce na pęknięcie to tuż za czy jak kto woli przed opaską zaciskową od strony gaźnika.

Obrazek
Obrazek

:)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
qter
Posty: 420
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

stan króćców gaźnika rocznik 2002

Postautor: qter » niedziela, 1 lutego 2015, 19:55

nie ma paniki jak coś to kup używki można trafić coś fajnego

Awatar użytkownika
nakano
Posty: 135
Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Cieszyn

Re: stan króćców gaźnika rocznik 2002

Postautor: nakano » niedziela, 1 lutego 2015, 20:03

Panika
jaka panika :zdegustowany:
no co Ty nie mam zamiaru nic kupować :)


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości