Jak synchronizowac gaźniki ...?

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Jak synchronizowac gaźniki ...?

Postautor: Pershing » poniedziałek, 25 lipca 2016, 23:35

Cześć...
Chciałbym się dowiedzieć jak poprawnie synchronizowac gaźniki...krok po kroku... Bym mógł to sam zrobić... Mam w planach zakup zegarów... I chce zrobić to sam bo nie dość że w okolicy są dwa miejsca gdzie można to zrobić to kolejka że szybciej się sezon skończy zanim to mi zrobią.. W necie mało jest na ten temat, YouTube zero..
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Jak synchronizowac gaźniki ...?

Postautor: farba » wtorek, 26 lipca 2016, 07:56

1 Nagrzewasz silnik
2 Zdejmiesz korki z krućców od podciśnień a w ich miejsce podłączasz przewody do wakuometrów
3 odpalasz silnik i ustawiacz obr jałowe na poziomie 1700 - 1800 obr ( ssanie odpuszczone)
4 kręcisz srubką na osi przepustnic aby podciśnienie 1i2 cylindra się wyrôwnało
5 to samo z 3i4 cylindrem
6 i to samo z parą 1-2 i 3-4
7 odłączasz przewody wakuometrów ,zakładasz korki na krućce podciśnień i ustawiasz jałowe na poziomie 1000-1100 obr

To co ty masz za internet :?:
Na YT jest cała masa tutoriali

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Jak synchronizowac gaźniki ...?

Postautor: pioro » wtorek, 26 lipca 2016, 08:13

farba pisze:To co ty masz za internet

Jego internet objęła już ustawa inwigilacyjna .... jest mocno okrojony ... :mrgreen:
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Jak synchronizowac gaźniki ...?

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 26 lipca 2016, 09:56


Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Jak synchronizowac gaźniki ...?

Postautor: Pershing » wtorek, 26 lipca 2016, 14:30

Chłopaki... Nie ma sensu się nabija że niby mam okropny internet itp.. Wiem że są filmiki synchronizacji lecz nie znalazłem typowo od xjr.. Chciałem wiedzieć również podstawowe ustawienie mieszanki jakie jest. Ile śruba ma byc wykrecona itp. Widziałem jeden filmik Niemca gdzie dodatkowo pod każde kolanko wydechu wykreca śrubki i podłącza sondę i mierzy procent Co2.
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Jak synchronizowac gaźniki ...?

Postautor: Pershing » wtorek, 26 lipca 2016, 14:40

Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Jak synchronizowac gaźniki ...?

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 26 lipca 2016, 19:32

Synchronizuje się jak w każdym innym normalnym motocyklu o 4 gaźnikach.
W XJR masz o tyle dobrze, że regulację składu mieszanki jest od góry i nie trzeba się gimnastykować z podchodami śrubokrętem od dołu(bez kątowego ciężko), tak jest w przypadku RP02 i BS36, nie wiem, jak to wygląda w przypadku nowszych, ale pewnie podobnie.
Postępujesz wg. punktacji farby, chociaż co do punktu 3 są różne szkoły, żeby robić na nominalnych wolnych obrotach, gdyż w trakcie ustawiania wszystkiego w dobrym kierunku i tak obroty rosną, wykonuje się korektę, a i jest szkoła jak napisał farba- okolice 2k obrotów.
Ja bym jeszcze dodał, że jako bazowy gaźnik, według którego robimy resztę, to karburator nr.3, ale tutaj również są zdania podzielone.
Para 1-2, 3-4 i zaś środkową śrubą wyrównujemy pary, jak trzeba przeprowadzamy korekcję reszty.
Na Jajtubach szukaj regulacji dla FJ 1100/1200, pewnie szybciej coś wyskoczy.
Jak masz dostęp do analizatora, to dobrze, jak nie, to nie ma co sobie nim głowy zawracać.
Ostatnio zmieniony wtorek, 26 lipca 2016, 20:06 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Jak synchronizowac gaźniki ...?

Postautor: farba » wtorek, 26 lipca 2016, 19:49

W nowszych śruba regulacji składu mieszanki jest u dołu, tak że wkrętak kątowy będzie potrzebny do tego system dopalania spalin nie pomaga w zgraniu dwóch par.
Ok 2 tyś obrotów zmniejsza skakanie wskazówek i po każdym zsynchronizowaniu sąsiednich trzeba skorygować.
Spore znaczenie ma jakość wakuometrów , jak masz tanie chińskie może być problem.

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Jak synchronizowac gaźniki ...?

Postautor: Pershing » wtorek, 26 lipca 2016, 20:08

Myślałem o zakupie wakumetra rteciowego... Taki co wiesza sie na kierownicę.. Koszt około 450 zł... Będzie.na lata i może kolegom co maja xj600 pomogę i zarobie.... No w każdym razie będę nad tym głęboko myślal i podejmie się tego.
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Jak synchronizowac gaźniki ...?

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 26 lipca 2016, 20:11

Czyli w nowszych beż śrubokręta kątowego się nie obejdzie. Koszt nowego "niby" motocyklowego koło 270zł. Ale idzie znaleźć coś tańszego, trzeba tylko poszukać.
Tak, chińskie wakuometry za 200zł to nie za dobry wybór, ale jak ktoś nie chce wydawać na dobre, bo przecież profesjonalne to są każde na allegro od 200zł :rotfl: , to można polowac na używane, czasami coś dobrego można kupić.

Edit:
Perszing1988 masz na myśli Carbtune, wg. mnie to gówno do kwadratu. Może mi się trafił felerny egzemplarz, ale nie polecam ich, dwa dni ustawiałem na nich i nie mogłem dojść do ładu z gaźnikami.
Ostatnio zmieniony wtorek, 26 lipca 2016, 20:14 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Jak synchronizowac gaźniki ...?

Postautor: Pershing » wtorek, 26 lipca 2016, 20:12

Jeśli chodzi o mieszankę paliwa widziałem że typ od wakumetra na allegro posiada również szklana świece co pomaga w ustawieniu mieszanki...poprzez kolor spalania... Ktoś bawił się w to..?
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Jak synchronizowac gaźniki ...?

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 26 lipca 2016, 20:15

Mam, bawiłem się, przy pierwszym użyciu urwało się łączenie przewodu WN z fajką :rotfl: . Ale ładnie pokazuje, co się dzieje w komorze spalania.
Podaj linka do tych waku, co masz na myśli.

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Jak synchronizowac gaźniki ...?

Postautor: Pershing » wtorek, 26 lipca 2016, 20:19

Ta
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Jak synchronizowac gaźniki ...?

Postautor: farba » wtorek, 26 lipca 2016, 20:23

Rtęcowy? W Europie?
Pewnie ci chodzi o carbtune słupkowy ale on z rtęcią niema nic wspólnego ,niektórzy chwalą c' nie Zdzichu :mrgreen: ja tam wolę klasyczne wskazówki trudniej je popsuć.
Skład mieszanki ustawiam na kolor świecy czyli ustawiam wg serwisówki, robię 100 km wykręcam świece i tam gdzie trzeba dodać dodaję a tam gdzie za bogato odejmuję po pół obrotu
Wakuometr możesz zrobić samemu tyle że nie będzie mały ale na pewno dokładniejszy od chinola

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Jak synchronizowac gaźniki ...?

Postautor: Pershing » wtorek, 26 lipca 2016, 20:25

Zegary gdybym miał osobno dokupić to w jakim zakresie podciśnieniowe..?
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Jak synchronizowac gaźniki ...?

Postautor: Pershing » wtorek, 26 lipca 2016, 20:26

Podcisnienia
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Jak synchronizowac gaźniki ...?

Postautor: ivo » piątek, 29 lipca 2016, 08:07

Najlepiej od 0 do -0,6 bara.
J....ć stare baby :)


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości