Yamaha XJR 1300 2002r. (RP06) MODY - Uboga mieszanka?

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
kmile

Yamaha XJR 1300 2002r. (RP06) MODY - Uboga mieszanka?

Postautor: kmile » poniedziałek, 23 kwietnia 2018, 15:33

Witam,

Być może ktos z Was będzie w stanie mi doradzic/pomóc.

Od kilku lat posiadam Yamaha XJR 1300 2002r. (RP06) w bd stanie. Obecny przebieg to ok 36,000 km. Dokonałem w niej trochę modów.

Krućce wymienione na 36Y, filtr powietrza K&N + skrócona "rurka" w obudowie filtra powietrza, znana przeróbka oryginalnych wydechów (rurka 25 mm wycięta, wydech zanitowany), wyprzedzenie zapłonu 4st, świece irydowe. Wszystko pięknie.
Jedyna rzecz która, musiałem ostatnio wymienic to kolektor wydechowy - zrobiony jest z miękkiej stali i przerdzewiał konkretnie. Kiedyś próbowałem go czyścić, malować, ale bez większych efektów. Zdecydowałem się na zakup akcesoryjnego firmy Black Widow ze stali nierdzewnej, "przelotówka". Wszystko założone, wygląda pięknie, ale do końca nie podoba mi się jak pracuje moto po tej konkretnej zmianie tzn. silnik pracuje równo, jest moc, wkręca się na obroty itd.

Tłumiki brzmią tak gardłowo, słyszę wręcz takie bulgotanie. Brzmi jakby to był dużo większy silnik niż jest. Moto nie szarpie i wkręca się na obroty ale przez ten zmieniony dźwięk i obsesję, że meszanka zbyt uboga nie chce czegoś przegrzać wiec aż tak nie szaleje....chociaż kilka razy przekręciłem go na dwójce prawie do odcięcia i wszystko ok.

Według mnie to po tych wszystkich zmianach mieszanka jest za uboga chociaż nie mam na to konkretnych dowodów. Załącze zdjęcie jak wyglądaja świece....Co myślicie po samym kolorze?

Jutro kolega ma przynieść Colortune - zobaczymy jaki jest kolor spalania.

Moje gaźniki to BSR37 (te nowsze z czarną górą). Czy jest tam możliwość ustawienia mieszannki? Czy ktoś może nakierować mnie gdzie jest dostęp do pilota i czy można go regulować bez zdejmowania zbiornika itd?

Jak kupiłem moto to przeróbka obudowy filtra powietrza już była zrobiona. Wiem, że poprzedni właściciel miał jakieś akcesoryjne tłumniki wìęc jest szansa, że mieszanka była wzbogacona i teraz jest ok. Czy po samej zmianie kolektora wydechu na przelotowy byłaby taka zmiana w brzmieniu moto? Myślałem, że brzmienie zależy głównie od tłumików. Może po prostu musze sie przyzwyczaic. Zastanawiam się też (jeśli colortune pokaże dobry/ niebieskawy kolor spalania) czy nie wybrać się na hamownie i na 100% upewnić się jak jest z mocą, oddaniem mocy i momentu...

Jeszcze jedno, czy ktoś wie jaką średnicę mają rury kolektora wydechowego? Mam wrażenie, że moje nie są standardowe, są z nierdzewki. Czy oryginały też są z nierdzewki?

Z góry dziękuję
Kamil
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 23 kwietnia 2018, 20:45 przez kmile, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Yamaha XJR 1300 2002r. (RP06) MODY - Uboga mieszanka?

Postautor: farba » poniedziałek, 23 kwietnia 2018, 19:10

Masz rację ,jest ubogo ,powypalasz dziury w tłokach.
Gaźniki na stół i do tych wszystkich przeróbek dobierz sobie dysze , regulacją pilota możesz nie dać rady.

kmile

Re: Yamaha XJR 1300 2002r. (RP06) MODY - Uboga mieszanka?

Postautor: kmile » poniedziałek, 23 kwietnia 2018, 19:51

Chyba nie jest aż tak źle? Nie czuję, żeby moto się przegrzewało. Dziury w tłokach to już chyba najczarniejszy scenariusz? Chyba aż tak bym nie dramatyzował....ale dzięki za odpowiedź...po czym wnosisz, że jest ubogo?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Yamaha XJR 1300 2002r. (RP06) MODY - Uboga mieszanka?

Postautor: farba » poniedziałek, 23 kwietnia 2018, 20:02

Po kolanach świecy i opisie twoich przeróbek.

kmile

Re: Yamaha XJR 1300 2002r. (RP06) MODY - Uboga mieszanka?

Postautor: kmile » poniedziałek, 23 kwietnia 2018, 20:32

Ok. Kolanach?

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Re: Yamaha XJR 1300 2002r. (RP06) MODY - Uboga mieszanka?

Postautor: pioro » wtorek, 24 kwietnia 2018, 08:30

kmile pisze:Ok. Kolanach?

Szeroko rozstawiasz nogi co wskazuje na "opalone" kolana, a to znowu wskazuje na przegrzewanie silnika .... :hyhy:
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

kmile

Re: Yamaha XJR 1300 2002r. (RP06) MODY - Uboga mieszanka?

Postautor: kmile » wtorek, 24 kwietnia 2018, 09:34

Opalone kolana zazwyczaj mają kolor "tęczy", a czy moje uznajecie za opalone? Nie wydaje mi się - pewnie się mylę.... zdjęcia troche tego nie oddają - wrzucę inne ujęcie. W każdym razie mam już Colortune. Za kilka godzin mam przerwę - wszystko się okaże :-)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Yamaha XJR 1300 2002r. (RP06) MODY - Uboga mieszanka?

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 24 kwietnia 2018, 11:01

Tylko nie ukręć colortuna przy odkręcaniu go z głowicy. Mi się ta sztuka udała.

kmile

Re: Yamaha XJR 1300 2002r. (RP06) MODY - Uboga mieszanka?

Postautor: kmile » wtorek, 24 kwietnia 2018, 13:11

Dzięki. W instrukcji jest, żeby dokręcać go ręką, bez klucza więc raczej nie ukręce.
To jak, nikt z Was nie chce mi powiedzieć gdzie w gaźnikach jest śróbka do ustawienia mieszanki?.....

Rozumiem, że aby ustawić wszystko idealnie potrzeba więcej niż tylko śróbka pilota...czasami nawet nie da się ustawic bez innych dysz, ale to raczej temat, który mnie na chwilę obecną nie dotyczy.

Z colortune lipa...kolega przyniósł z końcówką 14mm. Yamaha ma chyba 12mm....życie!

Link do youtube jak brzmi po przeróbkach. Może nie jest tak źle jak mi sie na początku wydawało. Koledzy mówią, że brzmi bardziej agresywnie...
https://www.youtube.com/watch?v=TphI1qb6Hk4

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Yamaha XJR 1300 2002r. (RP06) MODY - Uboga mieszanka?

Postautor: Pershing » wtorek, 24 kwietnia 2018, 15:11

kmile pisze:Dzięki. W instrukcji jest, żeby dokręcać go ręką, bez klucza więc raczej nie ukręce.
To jak, nikt z Was nie chce mi powiedzieć gdzie w gaźnikach jest śróbka do ustawienia mieszanki?.....

Rozumiem, że aby ustawić wszystko idealnie potrzeba więcej niż tylko śróbka pilota...czasami nawet nie da się ustawic bez innych dysz, ale to raczej temat, który mnie na chwilę obecną nie dotyczy.

Z colortune lipa...kolega przyniósł z końcówką 14mm. Yamaha ma chyba 12mm....życie!

Link do youtube jak brzmi po przeróbkach. Może nie jest tak źle jak mi sie na początku wydawało. Koledzy mówią, że brzmi bardziej agresywnie...
https://www.youtube.com/watch?v=TphI1qb6Hk4

Śruba mieszanki biegu jałowego jest od spodu gaźnika . bez śrubokręta kątowego problematycznie jest to ustawić. W moim rp 10 mam również czarne Dekielki a śruba biegu jałowego powinna być wykręcona o 2 obroty. wkręcasz delikatnie do lekkiego oporu , nie za mocno by o ringa nie uszkodzisz i wykręcasz równe obroty dla każdego.Tylko jak nazwa mówi to jest mieszanka biegu jałowego. Oczywiście ta dysza pracuje w całym zakresie obrotów . Dodając większa dawkę może nie przepalać na wolnych obrotach ale po otwarciu przepustnicy wspomóc dysze główna. Najlepiej jest pojechać do specjalistycznego warsztatu gdzie mają hamownie oraz analizator spalin. Po spalinach można sie dowiedzieć czy brakuje paliwa czy powietrza. dla gaźników poziom CO wynosi około 4 %. Bądź samemu sie bawić sprawdzając różne wielkości dysz. I po każdej modyfikacji sprawdzać jak idzie , kolor świec jak i temperaturę spalin czy kolan .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kontakt 782267431 ;)

kmile

Re: Yamaha XJR 1300 2002r. (RP06) MODY - Uboga mieszanka?

Postautor: kmile » wtorek, 24 kwietnia 2018, 15:24

Wielkie dzięki za odpowiedź Perszing.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: Yamaha XJR 1300 2002r. (RP06) MODY - Uboga mieszanka?

Postautor: artur » wtorek, 24 kwietnia 2018, 15:51

kmile pisze:Opalone kolana zazwyczaj mają kolor "tęczy", a czy moje uznajecie za opalone? Nie wydaje mi się - pewnie się mylę.... zdjęcia troche tego nie oddają - wrzucę inne ujęcie. W każdym razie mam już Colortune. Za kilka godzin mam przerwę - wszystko się okaże :-)

Problem z Twoimi kolankami polega na tym że nie są oryginalne. Być może jest coś jeszcze. Natomiast nieoryginalne zawsze zmieniają kolor.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

kmile

Re: Yamaha XJR 1300 2002r. (RP06) MODY - Uboga mieszanka?

Postautor: kmile » środa, 9 maja 2018, 13:27

Udało mi sie sprawdzić wstępnie mieszankę za pomoca Colortune'a. Jak na moje oko wygląda OK chociasz po kolorze swiec wciąż wydaje mi sie, że jest trochę za gorąco. Link do wideo z colortune.
https://www.youtube.com/watch?v=omMZoMdluT4

Fotka świecy
Obrazek

Jakie są Wasze odczucia? Osobiście po kolorze mieszanki raczej nie musze sie obawiać (jak to niektórzy zasugerowali), że dziry w tłokach powypalam. Raczej nie jest tak źle. Chyba i tak skończy się, że wezme moto do jakiegoś sprawdzonego tunera z hamownią i będzie wiadomo wszystko razem z wykresem z hamowni...

kmile

Re: Yamaha XJR 1300 2002r. (RP06) MODY - Uboga mieszanka?

Postautor: kmile » piątek, 11 maja 2018, 16:01

Ktoś mi na angielskim forum napisał, że wyglad świec wskazuje na to, że jeżdżę na super unleaded (chyba chodzi o wysoko oktanowa benzynę)...


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość