Paliwo w oleju.

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: krzysiek 525tds » sobota, 21 września 2019, 20:09

artur pisze:
krzysiek 525tds pisze:
Łysy pisze:Mijasz się z prawdą kolego, używam cały sezon zamiennika i jest ok. Fakt, musiałem delikatnie "poprawić" producenta tego zamiennika ale to banalna robota.

Nie mijam się z prawdą Kolego tylko uważam ze jeżeli poprawiasz coś nowego co kupiłeś w sklepie to jest to do wyrzucenia.

No ale skoro działa? Chyba o to chodzi.

… w sumie tak :-)
pozdr
Pozdrawiam - Krzysiek

daro84
Posty: 18
Rejestracja: wtorek, 15 marca 2022, 09:40
Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
Województwo: W-mazowieckie

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: daro84 » sobota, 19 marca 2022, 16:18

Hej, podepne się pod temat. Wymieniłem kilka dni temu olej i filtry, zerkam dziś do okienka, a tam mam wrażenie, że wytrąciło się paliwo.., niestety średnio mam oświetlony garaż, więc foto doświetlone latarką. Mogę prosić o opinie, czy czeka mnie kolejna wymiana oleju, czy to jakieś moje omamy ?? Obrazek
Ostatnio zmieniony sobota, 19 marca 2022, 16:18 przez daro84, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: Pershing » sobota, 19 marca 2022, 17:55

Przeczytaj temat od nowa. Tam będą odpowiedzi
Kontakt 782267431 ;)

daro84
Posty: 18
Rejestracja: wtorek, 15 marca 2022, 09:40
Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
Województwo: W-mazowieckie

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: daro84 » sobota, 19 marca 2022, 20:10

Przeczytałem, raczej chodziło mi o potwierdzenie, że dokładnie z tym problem mam tu do czynienia. W zasadzie to chyba już oczywiste. Czy w takim wypadku filtr powietrza powinien być zalany? Pytam, bo wszystko tam w porządku.

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: krzysiek 525tds » poniedziałek, 21 marca 2022, 11:20

Zdjęcie może nie być dobrym wyznacznikiem, zobacz to oświetlając do dokładnie latarką. U mnie po wymieszaniu się paliwa nie było dwóch warstw. Za to poziom oleju znacznie przekraczał maximum. Filtr powietrza nie będzie zalany gdyż paliwo zcieka do cylindrów. Tak się jeszcze zastanwaiam ... jeżeli nie odpalałeś silnika to może tak być że będą widoczne dwie warstwy. Ile zalałeś oleju po wymianie - jaki był stan? Jaki stan jest teraz po kilku dniach. Jeżeli jest więcej i widać dwie warstwy to znaczy że paliwo przelewa sie przez gazniki.
Pozdr
Pozdrawiam - Krzysiek

daro84
Posty: 18
Rejestracja: wtorek, 15 marca 2022, 09:40
Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
Województwo: W-mazowieckie

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: daro84 » poniedziałek, 21 marca 2022, 12:59

Wlałem ok. 3,5l świeżego oleju, wymieniłem filtry. Odpaliłem go na moment, potem dodałem jeszcze trochę oleju, mniej więcej tyle ile widać teraz. Jeszcze jeden fakt, po tej wymianie wlałem z kanistra 5l dodatkowego paliwa do baku i tak zostawiłem. Możliwe, że większe ciśnienie spowodowało dopiero wtedy powolne przepuszczenie tego paliwa np. przez kranik. Pod latarką widzę, że odróżnia się warstwa, więc raczej jest to mix. Po odkręceniu korka oleju jednak nie ma zapachu paliwa, nie zwiększyła się też ilość oleju w wizjerze do tej pory. Na obudowie od spodu airboxa widać lekkie pocenie na złączeniu, trochę jakby olej... Filtr powietrza czysty i suchy, wewnątrz gdzie mam dostęp też sucho.
No nic, sprawdzę ten kranik. Rozumiem, że bak trzeba podnieść do tej operacji?

Czy interesuje mnie ten cieńszy wężyk do kroćca z kranika i da się to zrobić bez sciągania?
kranik..jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 21 marca 2022, 15:37 przez daro84, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: Pershing » poniedziałek, 21 marca 2022, 14:25

Kranik jest podciśnieniowy. Kranik w pozycji on i res otwiera podciśnienie. Kranik w pozycji pri zalewa gaźniki grawitacyjnie . Pri służy tylko do odpalenia moto po długim postoju. Po czym trzeba powrócić. Jeżeli Kranik przepuszcza paliwo trzeba go zregenerować. Jeśli paliwo dostaje się do oleju. Gaźniki trzeba zrobić bo zaworki iglicowe nie zamykają się przez co przelewa gaźnik ,dostaje się na tlok a potem do oleju. Spokojnie ten wężyk możesz ściągnąć. Preferuje zdjąć przy króćcu ssącym a nie przy Kraniku
Kontakt 782267431 ;)

daro84
Posty: 18
Rejestracja: wtorek, 15 marca 2022, 09:40
Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
Województwo: W-mazowieckie

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: daro84 » poniedziałek, 21 marca 2022, 20:26

Dzięki. Czyli kranik i gaźniki, innej możliwości nie ma. Nowe zaworki iglicowe z gniazdami (i to co ma tam jeszcze zestaw naprawczy) muszę wymieniać we wszystkich gaźnikach? Czy robię jakieś testy i szukam winowajcy?

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 264
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: gacy666 » poniedziałek, 21 marca 2022, 21:47

daro84 pisze:Po odkręceniu korka oleju jednak nie ma zapachu paliwa, nie zwiększyła się też ilość oleju w wizjerze do tej pory.

Ekspertem nie jestem ale jeżeli paliwo dostało się do oleju i to aż tyle (na oko 0,5l) to powinno być wyczuwalne. Ta warstwa to raczej mieszanka dolanego świeżego oleju i "starego" oleju który zebrał syf z silnika podczas pracy.
Sprawdzić ten kranik nie zaszkodzi, odepnij wąż od przewodu który idzie do gaźnika (ten gruby), załóż na króciec jakiś inny i wypuść go do jakiegoś pojemnika. Zostaw na jakiś czas i będziesz widział czy kranik puszcza. Jak masz małe ręce to ogarniesz bez podnoszenia baku, trzeba jedynie odkręcić śrubę tą pod siedzeniem i unieść lekko tył baku.
Imo niepotrzebnie panikujesz, xjr- wypuściła mi kiedyś paliwo do leju i niby dużo go nie było (Na oko koło 0,2l przybyło w okienku) ale zapach był wyczuwalny od razu, no i rozmieszało się z olejem perfekcyjnie, nie było widać żadnej zmiany koloru, ale fakt, że olej był już starawy i ciemny.

daro84
Posty: 18
Rejestracja: wtorek, 15 marca 2022, 09:40
Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
Województwo: W-mazowieckie

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: daro84 » wtorek, 22 marca 2022, 16:18

Dzięki, również wydało mi się to podejrzane, stąd te rozterki na forum. Nie ma co gdybać, sprawdzę wszystko po kolei i zobacze, w czym problem. Z kranikiem mam jasność, ale jak powinienem weryfikować gaźniki gdy będą już na stole? Dodatkowo, czy dostanę się do dolnej części airboxa, jak wymontuje te gaźniki?

Awatar użytkownika
qter
Posty: 410
Rejestracja: wtorek, 4 listopada 2014, 09:54
Model i rocznik moto.: Honda CB 1300, Jawa 50 Mustang
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: skierniewice

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: qter » wtorek, 22 marca 2022, 20:38

Nie jestem dobry z mechaniki ale jeżeli te warstwy jeszcze są to wydaje mi się że są w całym dole sinika a nie tylko w okienku a to oznacza że moza spróbować trochę tego siuwaksu wyciągnąć i sprawdzić co to jest. Ale jak coś proszę mnie nie zrugać jakby co za ten pomysł

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 264
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: gacy666 » wtorek, 22 marca 2022, 21:34

daro84 pisze:Dzięki, również wydało mi się to podejrzane, stąd te rozterki na forum. Nie ma co gdybać, sprawdzę wszystko po kolei i zobacze, w czym problem. Z kranikiem mam jasność, ale jak powinienem weryfikować gaźniki gdy będą już na stole? Dodatkowo, czy dostanę się do dolnej części airboxa, jak wymontuje te gaźniki?


Edit: cofam to co powiedziałem
Zrobiłem drobny eksperyment i wygląda na to, że rzeczywiście masz paliwo w oleju:
https://www.youtube.com/watch?v=_63lFwPHAf0
Także nie masz co weryfikować kranik trzeba zrobić, zaworki trzeba wymienić no i ofc olej trzeba świeży nalać

daro84
Posty: 18
Rejestracja: wtorek, 15 marca 2022, 09:40
Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
Województwo: W-mazowieckie

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: daro84 » środa, 23 marca 2022, 10:10

Jestem pod wrażeniem eksperymentu :) Zbadałeś przy okazji, czy zalatywało paliwem, bo tej hipotezy nie mamy sfalsyfikowanej ;)
Sprawdzę co się da, niemniej jak ktoś ma patent na testowanie szczelnosci gaźnika typu dmuchanie w jakiś przewód paliwowy, to bedę zobowiązany.

Czy te zamienniki będą ok?
Cały zestaw naprawczy gaźnika: https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 1840285688
czy wystarczy: Zaworek iglicowy z gniazdem Tourmax ?

Kranika: https://allegro.pl/oferta/zestaw-napraw ... 0920190188
Ostatnio zmieniony środa, 23 marca 2022, 10:19 przez daro84, łącznie zmieniany 1 raz.

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: krzysiek 525tds » środa, 23 marca 2022, 10:18

Zaworki dają radę ale kranik ... jest osobny wątek ... trzeba oryginalną sprężyną lekko naciągnąć i jest git. Zamienniki części nie dają rady.
Pozdr
Pozdrawiam - Krzysiek

daro84
Posty: 18
Rejestracja: wtorek, 15 marca 2022, 09:40
Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
Województwo: W-mazowieckie

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: daro84 » czwartek, 24 marca 2022, 15:18

Dzięki. Czy ktoś może wspomóc serwisówką? Bo mam kłopot ze zlokalizowaniem.

Awatar użytkownika
Zwierzu
Posty: 254
Rejestracja: niedziela, 6 listopada 2011, 23:59
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Lublin

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: Zwierzu » czwartek, 24 marca 2022, 17:40

krzysiek 525tds pisze:Zaworki dają radę ale kranik ... jest osobny wątek ... trzeba oryginalną sprężyną lekko naciągnąć i jest git. Zamienniki części nie dają rady.
Pozdr

Dwa sezony temu tak zrobiłem z kranikiem i dziś problem powrócił. Mam ok 10 l mieszanki benzynowo-olejowej.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 784
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: Łysy » piątek, 25 marca 2022, 07:41

Bo trzeba zrobić jak ci napisałem i będzie git.
Sprężynka nie pomoże
U mnie już kilka lat jest ok. a kranik regenerowany zestawem tourmax który to podobno jest do dupy.

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: krzysiek 525tds » piątek, 25 marca 2022, 11:48

Łysy pisze:Bo trzeba zrobić jak ci napisałem i będzie git.
Sprężynka nie pomoże
U mnie już kilka lat jest ok. a kranik regenerowany zestawem tourmax który to podobno jest do dupy.


U jednych działa u innych nie
pozdr :-)
Pozdrawiam - Krzysiek

daro84
Posty: 18
Rejestracja: wtorek, 15 marca 2022, 09:40
Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
Województwo: W-mazowieckie

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: daro84 » piątek, 25 marca 2022, 12:26

Można byłoby przy okazji ogarnąć jakiś tutorial, jak poprawić zestaw naprawczy, by działało jak trzeba, skoro to pospolity problem. W innych wątkach są jakieś sugestie, ale przyjamniej dla mnie mało czytelne.

Tak czy owak, bak na stole, test kranika w trakcie, na razie nie puszcza-rozumiem, że go tak trzeba potrzymać minimum kilka godzin..?

277180772_1453960391689274_3533825824011607619_n.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 784
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: Łysy » piątek, 25 marca 2022, 15:41

krzysiek 525tds pisze:
Łysy pisze:Bo trzeba zrobić jak ci napisałem i będzie git.
Sprężynka nie pomoże
U mnie już kilka lat jest ok. a kranik regenerowany zestawem tourmax który to podobno jest do dupy.


U jednych działa u innych nie
pozdr :-)


No przecież napisałem że nie działa chyba że "dostosojesz" czy przerobisz .... jak zwał tak zwał
Przerobiłem i działa

@Daro, ja zrobiłem tak ale nie wiem czy będzie to "czytelne"
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

daro84
Posty: 18
Rejestracja: wtorek, 15 marca 2022, 09:40
Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
Województwo: W-mazowieckie

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: daro84 » piątek, 25 marca 2022, 19:02

Dzięki Łysy za foty! Póki co kran nawet kropli nie puścił, zrobiłem też biopsję poprzez wlew oleju i żadnego paliwa nie wykrywam. Więc nie widzę sensu,żeby to rozkręcać teraz. Odczekam do jutra jak nic się nie zmieni, to raczej fałszywy alarm.

Zakładając, że to była mieszanka starego i nowego oleju,to zastanawia mnie tylko ten airbox. Filtr czysty,włożyłem tam łapę na ile się dało od strony filtra i jakiś tam syfek olejowy jest,ale słaby dostęp w zakamarki. Skąd to i czy ma mnie to martwić? Jeszcze w czasie sezonu zaobserwowałem, że zdarzało się od czasu do czasu jakiś mały wyciek,szczególnie gdy był postawiony na stopce bocznej, jakiś syf olejowy z łączenia airbixa poleciał. Niewiele ale jednak pocił się na tym łączeniu. Sprawdziłem spust,jest ok. Czy Waszym zdaniem to jednak domaga się rozkręcenia gaźników,nawet jeśli kran będzie ok?ObrazekObrazek

daro84
Posty: 18
Rejestracja: wtorek, 15 marca 2022, 09:40
Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
Województwo: W-mazowieckie

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: daro84 » sobota, 26 marca 2022, 14:51

Kranik po dobie testowania nie puszcza paliwa, więc stawiam, że jest ok. Moto ustawilem wczoraj na stopce bocznej (bak wymontowany). Dziś lekko coś się sączy z tego airbixa (prawdopodobnie olej). Jeśli kranik jest ok, to czy same gaźniki mogą puszczać,czego efektem jest ten niewielki wyciek w airboxie? Moje zasadnicze pytanie sprowadza się do tego, czy trzeba atakować te gaźniki. Nie chciałbym tego robić, jeśli nie ma takiej potrzeby.[img]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220326/ca70eb557d2ed482c521a32317ca4fd6.jpg[/img]

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2624
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: farba » sobota, 26 marca 2022, 15:35

Jeśli po kilku dniach od wymiany olej wygląda jak na zdjęciu z oczkiem to ja bym tego Moto nie odpalał tylko szybko wymienił olej na jakiś pewny a po kilku km zrobił to ponownie ,łącznie z filtrem.
Jeśli jednak zostawiłeś kranik na pri to zaworki są do wymiany a być może poziom paliwa w gaźnikach jest za wysoki.
Olej w skrócie zazwyczaj pochodzi z odmy dlatego airbox ma otwór drenażowy w najniższym punkcie (we wtryskowych to taka przezroczysta zaślepka w gaźnikowych korek w jednym z wężyków pod silnikiem)

daro84
Posty: 18
Rejestracja: wtorek, 15 marca 2022, 09:40
Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
Województwo: W-mazowieckie

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: daro84 » niedziela, 27 marca 2022, 12:04

Olej się zmieszał z tym czymś po przekładaniu motocykla z miejsca na miejsce. Będę wymieniał olej i filtr na nowy. Kranika nie zostawialem na PRI, zalalem na moment gaźniki przed pierwszym odpaleniem. Otwór drenażowy z airbixa jest drożny.
Niemniej, jeśli i tak wymienie ten olej, to może wcześniej warto zrobić test tych gaźników, zostawic go jakiś czas na PRI i sprawdzić czy się przelewa?Obrazek

Awatar użytkownika
Artur1980
Posty: 26
Rejestracja: sobota, 16 stycznia 2021, 13:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Lipsko

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: Artur1980 » niedziela, 27 marca 2022, 17:50

20210421_175813.jpg
Ja też tak miałem, poszło paliwo do oleju, miałem opiłek pod tłoczkiem od membrany w kraniku, ale zmieniłem cały komplet i jest ok
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam
501320671

Awatar użytkownika
Artur1980
Posty: 26
Rejestracja: sobota, 16 stycznia 2021, 13:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Lipsko

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: Artur1980 » niedziela, 27 marca 2022, 17:59

I sprężyna była już zmęczona
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam
501320671

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 27 marca 2022, 18:38

A sitko masz na kraniku?

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 264
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: gacy666 » niedziela, 27 marca 2022, 19:39

daro84 pisze:Olej się zmieszał z tym czymś po przekładaniu motocykla z miejsca na miejsce. Będę wymieniał olej i filtr na nowy. Kranika nie zostawialem na PRI, zalalem na moment gaźniki przed pierwszym odpaleniem. Otwór drenażowy z airbixa jest drożny.
Niemniej, jeśli i tak wymienie ten olej, to może wcześniej warto zrobić test tych gaźników, zostawic go jakiś czas na PRI i sprawdzić czy się przelewa?



Nie jest ten test wymierny, zaworki potrafią się "zawieszać" jak są już za bardzo zużyte i robią to dość losowo. Ogólnie wymiana zaworków to droga impreza, więc jak nie chcesz tego teraz robić bo masz wątpliwości to po prostu zmień olej i obserwuj stan, wygląd, i zapach oleju.

Awatar użytkownika
Artur1980
Posty: 26
Rejestracja: sobota, 16 stycznia 2021, 13:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Lipsko

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: Artur1980 » niedziela, 27 marca 2022, 20:27

Zdzislaw pisze:A sitko masz na kraniku?

Tak, coś się z kranika wytrąciło.
Pozdrawiam
501320671

daro84
Posty: 18
Rejestracja: wtorek, 15 marca 2022, 09:40
Model i rocznik moto.: XJR1300 2006
Województwo: W-mazowieckie

Re: Paliwo w oleju.

Postautor: daro84 » poniedziałek, 28 marca 2022, 14:21

gacy666 pisze:Nie jest ten test wymierny, zaworki potrafią się "zawieszać" jak są już za bardzo zużyte i robią to dość losowo. Ogólnie wymiana zaworków to droga impreza, więc jak nie chcesz tego teraz robić bo masz wątpliwości to po prostu zmień olej i obserwuj stan, wygląd, i zapach oleju.


Nawet kupiłem te zestawy naprawcze, tylko po co tam grzebać, jeśli nie ma pewności, że puszcza benzynę do oleju - a póki co wszystko wskazuje na to, że nie. Nawet nie wiem, jak bym miał to ocenić po rozebraniu, pozostała by tylko wymiana. Później jak się domyślam wymagana jest synchronizacja, regulacje itd. Dlatego tak dopytuje o te możliwości weryfikacji gaźników bez ich rozbierania, bo nie miałem jeszcze z tym do czynienia. Rozumiem, że nie ma sensownej metody i decyzja tu neleży do mnie, czy gaźniki na stół czy obserwacja co dalej po tej wymianie. Dzięki za pomoc.


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości