Rozgrzany do czerwoności przy odpalaniu gaśnie

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Awatar użytkownika
dawfil
Posty: 349
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
Województwo: G-pomorskie

Rozgrzany do czerwoności przy odpalaniu gaśnie

Postautor: dawfil » wtorek, 21 maja 2019, 22:53

Więc tak. Dziś właśnie udało mi się zrobić 1380 km w 3 dni ale nie obyło się bez problemów. Przejdę do rzeczy : lawirując w mieście i szukając miejsca parkingowego : którego nie znalazłem w Winchester aby zwiedzić katedrę wkurzyłem się i odjechałem z centrum na obrzeża. Silnik zgasiłem postawiłem na bocznej stopce , ok 10 minut przerwy . Silnik był gorący jak nie powiem co . Wsiadam na Moto zdejmuje że stopki bocznej i panika. 2 razy odpalił wszedł chwilowo na wysokie obroty po czym momentalnie zszedł z nich , dźwięk był taki jak jakiś turkot , nie wiem jak to opisać , szybkie obroty potem wolne szybkie wolne i zgasł . Za 3 razem odpaliłem i przygazowalem . Pomogło . Choć razem z dziewczyną byliśmy przestraszeni bo do domu ponad 200 km było . Co to moglo być ?? Zawsze go odpalam gdy pompa się załaduje , nigdy na szybko . Dodam że gdy wjechałem na autostradę przejechałem z 5 km silnik się ostudził , wjechałem na stację by znowu to sprawdzic i było ok . Później w trasie było ok , gdy ustalem na światłach i silnik pracował na jałowym biegu obroty były 1.5 tysiąca , a powinny być 1000 . Dziś zrobiliśmy 400 km . Rp 09 na wtrysku.

Może paliwo ?? Gdy zalalem ze stacji Texaco wtryski glupialy podobnie , na wolnych obrotach nie mógł zejść do 1000 , pracował cały czas na 1500 . Tyle że Texaco było na samym początku wyprawy i później już na tej stacji nie tankowałem .

A może czas na regulację wtrysków ???

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Re: Rozgrzany do czerwoności przy odpalaniu gaśnie

Postautor: maras954 » środa, 22 maja 2019, 09:41

Nic nadzwyczajnego. Jesli nie masz zadnych bledow na wyswietlsczu a kontrolka silnika nie mruga to czasem tak bywa kiedy dilnik jest mocno nagrzany i krotko stoi przed ponownym uruchomieniem. Mozna to zminimalizowac ale tylko power commander to wyleczy..
Powodow jest kilka. Nie bede o nich pisal bo pewnie nikogo to nie interesuje. Napisze co mozesz zrobic ale oczywiscie nie musisz bo silnikowi nic nie jest.
1 mozesz zamontowac 4stopniowy advancer do wtryskowych(!) z ebaya. Troche pomoze. Ciut lepiej startuje. Obroty biegu jalowego beda bardziej stabilne. Rewelacji sie nie spodziewaj.
2 mozesz zwiekszyc zawartosc C02 przez menu diagnostyczne o +18 na c1 c2 c3 i c4. Znowu pomaga sle szalu nie ma.
3 mozesz wyeliminowac sonde lambda przez wpiecie eliminatora z ebaya za ok £40 chyba. To skurat przy starcie nie pomaga ale silnik lepiej pracuje na srednich obrotach.
4 synchro wtrysku, co 20k km
5 power commander 5 i dyno. To rozwiazuje problem.

Dodam tylko ze wszelkich zmian dokonujecie Panstwo na wlasne ryzyko :hyhy:
Nie chce PW ze ktos wywalil 300pln na advancer i obejscie sondy lambda a moto nie ma 130KM po tych modyfikacjach

Awatar użytkownika
dawfil
Posty: 349
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
Województwo: G-pomorskie

Re: Rozgrzany do czerwoności przy odpalaniu gaśnie

Postautor: dawfil » środa, 22 maja 2019, 10:22

Ok dzięki za info . Myślę że regulacja wtrysku w przyszłości może pomóc. Pytałem się poprzednika kiedy robił regulację to nie odpowiedział na to pytanie. Może stąd też problem . Póki co będę jeździć dalej :-)

Awatar użytkownika
ołr
Posty: 219
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 17:30
Model i rocznik moto.: XJR1300 2007
Województwo: G-pomorskie

Re: Rozgrzany do czerwoności przy odpalaniu gaśnie

Postautor: ołr » niedziela, 26 maja 2019, 20:06

"Powodow jest kilka. Nie bede o nich pisal bo pewnie nikogo to nie interesuje."

Mnie na przykład interesuje. Kiedyś też pytałem o ten problem na forum ale chyba tak na prawdę nikt nie wie dlaczego tak się dzieje, bo nie dostałem konkretnej odpowiedzi.

"Silnik był gorący jak nie powiem co . Wsiadam na Moto zdejmuje że stopki bocznej i panika. 2 razy odpalił wszedł chwilowo na wysokie obroty po czym momentalnie zszedł z nich"

Też to mam. Kiedyś jak się jeszcze bardziej rozgrzał (5km w korku przy temperaturze 35st), to musiałem postawić moto na pół godziny w cieniu zanim w ogóle odpalił.

Awatar użytkownika
dawfil
Posty: 349
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
Województwo: G-pomorskie

Re: Rozgrzany do czerwoności przy odpalaniu gaśnie

Postautor: dawfil » poniedziałek, 27 maja 2019, 00:45

Ja Cię pierdziele . A to numer. Dobrze że odpalił. Tak właściwie się nie powinno dziać bo dlaczego nie może odpalić?? , paliwo nie dochodzi ?? Jedno jest pewne. Temperatura. Trzeba poczekać aż silnik wystygnie :// Podczas jazdy jest ok ale jedno jest pewne XJR nie lubi stać w miejscu gdy są upały

Awatar użytkownika
Pershing
Posty: 665
Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Kwidzyn

Re: Rozgrzany do czerwoności przy odpalaniu gaśnie

Postautor: Pershing » poniedziałek, 27 maja 2019, 08:12

dawfil pisze:Ja Cię pierdziele . A to numer. Dobrze że odpalił. Tak właściwie się nie powinno dziać bo dlaczego nie może odpalić?? , paliwo nie dochodzi ?? Jedno jest pewne. Temperatura. Trzeba poczekać aż silnik wystygnie :// Podczas jazdy jest ok ale jedno jest pewne XJR nie lubi stać w miejscu gdy są upały

W gazniku tak nie ma. Mozliwe że wtrysk nie lubi temperatury. Dlatego jest tez oddzielony silnik od wtrysku 'ścianką' 'płytą'
Kontakt 782267431 ;)

Awatar użytkownika
ołr
Posty: 219
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 17:30
Model i rocznik moto.: XJR1300 2007
Województwo: G-pomorskie

Re: Rozgrzany do czerwoności przy odpalaniu gaśnie

Postautor: ołr » poniedziałek, 27 maja 2019, 09:00

"W gazniku tak nie ma. Mozliwe że wtrysk nie lubi temperatury. Dlatego jest tez oddzielony silnik od wtrysku 'ścianką' 'płytą'"

maras954 to chyba Ty mi mówiłeś, że nad silnikiem jest jakiś czujnik od pompy paliwa i to on się przegrzewa?

Ja ostatniej zimy wymieniłem świece, zrobiłem regulację zaworów i synchro wtrysków, a falowanie na gorącym silniku jak było tak jest.

Awatar użytkownika
dawfil
Posty: 349
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
Województwo: G-pomorskie

Re: Rozgrzany do czerwoności przy odpalaniu gaśnie

Postautor: dawfil » poniedziałek, 27 maja 2019, 20:12

Jeżeli to byłby czujnik pompy paliwa to problem rozwiązany najwidoczniej. Ta hipoteza najbardziej mi wpada do ucha . Całe ciepło i gorączka bijąca od spodu zmierza do góry , czujnik paliwa wariuje i motocykl gasnie odcinając przy tym albo zmniejszając dawkę

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Re: Rozgrzany do czerwoności przy odpalaniu gaśnie

Postautor: maras954 » poniedziałek, 27 maja 2019, 21:38

1. xjr na wtrysku ma uboga mieszanke w zakresie niskich i srednich obrotow- jak ktos byl latem np w wysokich alpach to doskonale o tym wie(tam dopiero chodzila kulawo)
moja przed zalozeniem pc5 byla na hamownii i analizator spalin to pokazal. w zkresie wyzszych obrotow wszystko jest ok.
2 silnik chlodzony powietrzem to nie najlepsze miejsce dla wtrysku- jak widac wszystko dziala w xjr, ale czujnik silnika w jest w kolektorze dolotowym wiec po krotkim postoju niekoniecznie musi miec ta sama temp co silnik, w dodatku czujnik temp zewnetrznej jest pod lampa przednia wiec kiedy moto stoi bez ruchu ten sie tez nagrzewa niepotrzebnie- wtedy to juz daje 2 niprawdziwe parametry jakich potrzeba ecu dla podania dawki..
3 po 2010 zmienili ecu( porownajcie sobie nr katalogowy) i tam te problemy nie powinny wystepowac.

najtaniej zamontowac 4* advancer, lac pb98 i miec swece irydowe
mozecie kupic sobie nowsze ecu z jakiegos rozbitka to troche pomoze, ale tylko power commander rozwiaze temat.

mi zawsze odpalala tylko czasem falowala przed zazmontowaniem PC ale wtedy troche dodawalem gazu tak ok 1300/1400obrotow przez doslownie kilkanascie sek i wszystko wracalo do normy.

Awatar użytkownika
ołr
Posty: 219
Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 17:30
Model i rocznik moto.: XJR1300 2007
Województwo: G-pomorskie

Re: Rozgrzany do czerwoności przy odpalaniu gaśnie

Postautor: ołr » wtorek, 28 maja 2019, 11:30

No, i wszystko jasne. Dzięki Maras za pełne wyjaśnienie.

Awatar użytkownika
dawfil
Posty: 349
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
Województwo: G-pomorskie

Re: Rozgrzany do czerwoności przy odpalaniu gaśnie

Postautor: dawfil » wtorek, 28 maja 2019, 20:35

Kurde rocznik wyżej u mnie i załatwiłby sprawę. Ale tak jak mówisz wystarczy dodać trochę gazu i wszytko potem do normy wraca. Co do tych czujników nie wiedziałem że ma ich aż tyle . Sprytne bydlę to :-D Co do czujnika silnika rozumiem ale ciekawe tylko po co zamontowali czujnik temperatury zewnętrznej i za co on odpowiada :/

Awatar użytkownika
Martinez
Posty: 361
Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: Kętrzyn

Re: Rozgrzany do czerwoności przy odpalaniu gaśnie

Postautor: Martinez » wtorek, 28 maja 2019, 21:11

za skład mieszanki
przy zmianie temperatury zmienia się objętość powietrza, ecu na podstawie wszystkich czujników ustala dawkę wtrysku
jak któryś szwankuje, to mamy dziwne zachowania silnika...

Awatar użytkownika
dawfil
Posty: 349
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
Województwo: G-pomorskie

Re: Rozgrzany do czerwoności przy odpalaniu gaśnie

Postautor: dawfil » środa, 29 maja 2019, 01:55

Aha dzięki za wyjaśnienie :-)


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości