Jak usunąć wodę ze zbiornika paliwa ?

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z układem paliwowym - od baku po gaźniki/wtryskiwacze.
Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Jak usunąć wodę ze zbiornika paliwa ?

Postautor: artur » sobota, 31 stycznia 2009, 15:49

Sytuacja wyglada tak że moje graty wróciły od lakiernika, w tym zbiornik z nowym malowaniem, ale o tym później winnym temacie. Przed malowaniem zostało tam trochę paliwa ( nie odkręcałem kranika) którego do końca nie mogłem się pozbyć. W wyniku złożonego procesu przygotowania, lakierowania i polerowania w zbiorniku pojawiła sie woda. Musle że coś ok 100 gram. Tak więc jest pół na pół z paliwem. Kranik nie znajduje sie w najniżej położonym punkcie zbiornika (pewnie celowo) a wszelkie ruchy z cyklu bujanie czy obracanie bakiem niestety nie pozwalają na pozbycie sie tego co jest w środku. Czy są jakieś patenty i pomysły? Zbiornik jest wymontowany.

hardway

Postautor: hardway » sobota, 31 stycznia 2009, 16:28

legendy i prastare podania taksówkarskie mówią o złotówie który co by pozbyć się wody z baku dodawał do paliwa fioletowej mikstury pitno-palnej. hehehe

ja ostatnio dolałem w peugeocie na 30 l benzyny jakieś pół litra denaturatu - świetnie miesza się z wodą i daje się jakoś spalić :D (kto by przypuszczał że wodę da się palić). Macie chłopaki jakieś podobne doświadczenia, żeby nie było później ze heretykiem jestem ;)

Przemo

Postautor: Przemo » sobota, 31 stycznia 2009, 16:48

może spróbuj położyć zbiornik na grzejniku żeby woda odparowała??

danzig00

Postautor: danzig00 » sobota, 31 stycznia 2009, 16:51

Wlej ok 1L paliwa (pb98) wymieszaj ustaw zbiornik w położeniu jak w xjr i spuść badziewie.Potem zalej zbiornik do pełna i szerokiej drogi !!!

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » sobota, 31 stycznia 2009, 17:44

Przecież woda jest cięższa od paliwa więc paliwo wyleci a woda zostanie.
Teoretycznie przecież wylot od rezerwy powinien być w najniższym punkcie...

danzig00

Postautor: danzig00 » sobota, 31 stycznia 2009, 18:10

JAREK pisze:Przecież woda jest cięższa od paliwa więc paliwo wyleci a woda zostanie

Woda jest cięższa od paliwa więc jest na dnie i to ona wyleci(czyli woda która znajduje się na dnie zbiornika paliwa) W rzeczy samej

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » sobota, 31 stycznia 2009, 18:59

artur pisze:Kranik nie znajduje sie w najniżej położonym punkcie zbiornika

danzig00 pisze:Woda jest cięższa od paliwa więc jest na dnie


Myślę, że ja mam rację.

Chyba pomysł z denaturatem jest najlepszy.

BALCER

Postautor: BALCER » niedziela, 1 lutego 2009, 10:01

umocuj kawałek flaneli na drucie, połóż zbiornik na boku ,przez wlew paliwa wsuń do zbiornika kierując na wodę. powtórz kilka razy i masz suchutko w środku.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » niedziela, 1 lutego 2009, 10:51

Nie jestem znawcą więc moje pytanie może się wydać dziwne/śmieszne - jak zwał tak zwał - wlewu paliwa sie nie da wykręcić i tym samym wylać wodę?

Romek

Postautor: Romek » niedziela, 1 lutego 2009, 11:21

proponuje pomysł z denaturatem , już tak robiłem co prawda w aucie ale zadziałało , i nawet miałem duzo wody .

edwin

Postautor: edwin » niedziela, 1 lutego 2009, 11:57

JAREK pisze:Nie jestem znawcą więc moje pytanie może się wydać dziwne/śmieszne - jak zwał tak zwał - wlewu paliwa sie nie da wykręcić i tym samym wylać wodę?


wlew da sie odkręcic ale nic to nie pomoze... z powodu kształtu wytłoczenia blachy zbiornika... tzn do środka wchodzi rant...

największa dziura jest w miejscu czujnika poziomu paliwa... ja bym wykręcił ten czujnik, wlew paliwa... i zostwił w ciepłym miejscu... kilka dni w temperaturze pokojowej i po wodzie zostanie sucha plama...

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 1 lutego 2009, 13:32

artur, numer z flanelą może się sprawdzić. Wygrzewania w celu odparowania nie polecam bo po widzie zostanie osad. A denaturat działa i to doskonale.
A jeśli woda nie wychodzi przez otwór dolny to po zalaniu paliwem nadal tam będzie - jak wspomniano wyżej jest cięższa od benzyny i to znacznie.

Ale mogę się mylić ;)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 1 lutego 2009, 23:04

Mysle że zastosuję numer z denaturatem i flanelką na przemian. Co do zalania benzyna i spuszczeniem to nie jestem przekonany bo jak pisalem kranik otwarty na spust, dalej nie jest najnizej położonym punktem w zbiorniku. Dlatego woda jako cięższa dalej by została. Może to by nie przeszkadzało, może ale może kiedyś odezwało by się w najmniej oczekiwanym momencie :shock:
ża 2 dni dam znać jak poszło.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 2 lutego 2009, 10:37

Ale dyktę zalej już po założeniu zbiornika i to razem z tankowaniem. Przed jazdą. Bo inaczej to nie ma sensu. Dykta dobrze miesza się z wodą. Tak jak prawie każdy alkohol - patrz wyborowa 40% :) A jak masz śliwowicę 70% to przeca się pali. Ot i cała "magia".

Przy następnym spotkaniu możemy poeksperymentować z ciężkimi napojami w celach edukacyjnych... :evil:
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 2 lutego 2009, 18:34

Ja z medycznego punktu widzenia zastosowałbym dyżą strzykawę wężyk przezroczysty gumowy zmontować razem dodatkowo do wężyka dokleić drucik który robiłby za prowadnicę i dałoby się łatwo wkomponować nam w miejsce gdzie jest nieproszony płyn :D A z dynksem i szmatą tyż dobre jest :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » wtorek, 3 lutego 2009, 06:33

Pomysl z denaturatem jest najlepszy, chyba, ze wody jest caly bak...
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 3 lutego 2009, 08:14

Jak mówiłem tak zrobiłem. Denaturat wymieszałem z tym co było wewnątrz, przy okazji się umył zbiornik. Co za syf wyleciał ! Brązowo-fioletowy z pokurzem i pianką. Potem jeszcze cwiarteczka denaturatu. Znowu spust i na koniec 2 x flanelka. Przyświeciłem sobie zapałką ;-) patrze i sucho jest.
Dzieki za porady
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » wtorek, 3 lutego 2009, 10:04

No i wspaniale.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5576
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » wtorek, 3 lutego 2009, 11:15

Tylko nie przyświecaj sobie jak już zatankujesz... :evil:

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 3 lutego 2009, 18:56

artur, !!!
Zapomniałem o najważniejszym!!!

Bez tego będzie kicha!

Jeszcze przynajmniej dwa rżnięte do gardła!!!
:mrgreen:
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 4 lutego 2009, 08:11

piontek pisze:Jeszcze przynajmniej dwa rżnięte do gardła!!!

SIE WIE !
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 4 lutego 2009, 11:21

potwierdzam: denaturat bangla.
bye

balth

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 4 lutego 2009, 11:38

balth pisze:potwierdzam: denaturat bangla.

balth - co znaczy bangla ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

hardway

Postautor: hardway » środa, 4 lutego 2009, 12:15

http://www.miejski.pl/slowo-Bangla

nie mylić z bangla deszczem

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 6 lutego 2009, 14:19

hardway pisze:http://www.miejski.pl/slowo-Bangla

nie mylić z bangla deszczem


nie mylić z bangladeszem :-)
bye

balth

danzig00

Postautor: danzig00 » piątek, 6 lutego 2009, 17:45

artur pisze:Potem jeszcze cwiarteczka denaturatu. Znowu spust i na koniec 2 x flanelka

I palce lizać (jakoś cały czas mi ten denaturat po głowie chodzi)Hi hi

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 6 lutego 2009, 23:30

danzig00 pisze:I palce lizać (jakoś cały czas mi ten denaturat po głowie chodzi)Hi hi


cygar i drin.gif


Plik ściągnięto 13 raz(y) 10,6 KB

danzing00 - Twoja emotionka to przecież moje zdjęcie ! Skąd masz?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

danzig00

Postautor: danzig00 » niedziela, 8 lutego 2009, 16:48

Z interneta zapodałem ze 3 latka temu


Wróć do „Układ paliwowy.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości