Akumulator.

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z elektryką.
GhostDog
Posty: 2889
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: Akumulator.

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 15 lutego 2021, 09:45

A co się stanie kiedy podłączymy dwa prostowniki z Lidla do jednego akumulatora? Będzie dwa razy szybciej ładować? Pytam całkiem serio bo na prądzie się nie znam.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5624
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Re: Akumulator.

Postautor: JAREK » poniedziałek, 15 lutego 2021, 11:00

Obawiałbym się uszkodzenia jednego z prostowników bo równie dobrze mógłbyś ładować prostownik prostownikiem. Ale mogę się mylić.

Awatar użytkownika
WaldekT
Posty: 160
Rejestracja: sobota, 15 marca 2014, 20:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Lębork

Re: Akumulator.

Postautor: WaldekT » poniedziałek, 15 lutego 2021, 11:58

!!!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2650
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Akumulator.

Postautor: farba » poniedziałek, 15 lutego 2021, 17:04

Na obu wywali błąd ładowania .
To są procesorowe przetwornice napięcia i ładują impulsowo czyli:
Kilka impulsów prądu - pomiar kolejnych kilka impulsów - pomiar i po kilku takich seriach kolejne impulsy są dostosowane do tempa spadku lub wzrostu napięcia baterii .

GhostDog
Posty: 2889
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: Akumulator.

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 15 lutego 2021, 18:20

Czyli nie jest tak, że dwóch człowieków jest silniejszych niż jeden człowiek? Jak przy pchaniu auta na przykład?
To się kłóci z prawami fizyki.
Ale Farba jak zwykle merytoryczny.
Lajk

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2650
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Akumulator.

Postautor: farba » poniedziałek, 15 lutego 2021, 18:49

Teoretycznie tak jest lecz praktyka pokazuje że jak pcha dwóch to jeden z nich patrzy że pchane auto jedzie więc przestaje pchać , wtedy drugi widzi że ten pierwszy nie pcha i też przestaje co prowadzi do wytrącenia energii kinetycznej i auto staje .
;)

GhostDog
Posty: 2889
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: Akumulator.

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 15 lutego 2021, 19:04

Nie pierdziel, jeśli się umówimy, że pchamy, to pchamy.
:)

Awatar użytkownika
kokersi
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: znad morza

Re: Akumulator.

Postautor: kokersi » poniedziałek, 15 lutego 2021, 20:22

@farba
Proste. Moto odpaliłem na kilka minut. Po jednej dobie od tego napięcie na aku dalej 12,93V więc bateria się nie rozładowała, kontroluję sprawę.
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków

Awatar użytkownika
Maciejka
Posty: 549
Rejestracja: sobota, 17 maja 2014, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Września

Re: Akumulator.

Postautor: Maciejka » poniedziałek, 15 lutego 2021, 21:12

Ghost, a o ile szybciej dojedziesz na zlot dwoma xjr-kami?

Awatar użytkownika
czez
Posty: 1242
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Re: Akumulator.

Postautor: czez » wtorek, 16 lutego 2021, 00:06

Maciejka pisze:Ghost, a o ile szybciej dojedziesz na zlot dwoma xjr-kami?

Jeśli we dwóch to szybciej.
ftw

GhostDog
Posty: 2889
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: Akumulator.

Postautor: GhostDog » wtorek, 16 lutego 2021, 08:48

Myślę, że na zlot dojadę szybciej niż otrzymam szczepionkę.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2650
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Akumulator.

Postautor: farba » wtorek, 16 lutego 2021, 18:01

@kokersi zacznij się martwić jak napięcie spadnie poniżej 12v wtedy podładuj , jeśli spadnie poniżej 10 v kup nowe Aku.

Awatar użytkownika
kokersi
Posty: 82
Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: znad morza

Re: Akumulator.

Postautor: kokersi » czwartek, 18 lutego 2021, 14:39

Jakie muszą być obroty podczas jazdy aby aku podładować przez alternator?
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2650
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Akumulator.

Postautor: farba » czwartek, 18 lutego 2021, 18:31

Nie obroty są ważne tylko czas
Alternator ładuje nawet na jałowych obrotach jednak Aku nie naładuje się w pięć minut

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3871
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Akumulator.

Postautor: piontek » piątek, 19 lutego 2021, 00:52

No i żelowe akumulatory nie są przeznaczone do naszych motocykli. Bo generalnie nie służą do rozruchu.
A "lidlowa" ładowarka jest jak najbardziej właściwa jeśli takowy ktoś już ma. Tak, jak i każda ładowarka, która "wie" kiedy przestać.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2650
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Akumulator.

Postautor: farba » piątek, 19 lutego 2021, 16:02

piontek pisze:No i żelowe akumulatory nie są przeznaczone do naszych motocykli. Bo....

Nie do końca masz rację ale ...
Pogadamy za tydzień ;)

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 792
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Akumulator.

Postautor: Łysy » sobota, 20 lutego 2021, 22:05

farba pisze:
piontek pisze:No i żelowe akumulatory nie są przeznaczone do naszych motocykli. Bo....

Nie do końca masz rację ale ...
Pogadamy za tydzień ;)

Farba... możesz ?
Pogadacie sobie za tydzień ale jeśli możesz wyjaśnić w krótkich żołnierskich słowach dlaczego Pan piontek nie do końca ma rację ?
Akumulator żelowy jest źródłem zasilania ciągłego , jest akumulatorem trakcyjnym który przy obciążeniu dużym prądem (rozruchowym) ma mniejszą moc w stosunku do klasycznych akumulatorów kwasowych które odwrotnie, nie są przystosowane do głębokich cyklicznych rozładowań ?
Jedyny powód dla którego Pan piontek może nie mieć racji to konstrukcja rozruszników motocyklowych głównie japońskich?
Czy o to chodzi? Bo jestem ciekaw

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2650
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Akumulator.

Postautor: farba » niedziela, 21 lutego 2021, 06:50

Nie do końca
Są akumulatory żelowe trakcyjne np w UPS,ach i innych tego typu urządzeniach i one są konstruowane do pracy ciągłej i stacjonarnej ( mają połączenia pomiędzy płytami i poszczególnymi celami szynami prądowymi o małych przekrojach) . Te nie nadają się do pojazdów.
Ale są też akumulatory żelowe rozruchowe ,te konstrukcyjnie są przystosowane do użytkowania w pojazdach ( szyny prądowe są grubsze płyty w celach mają o zwiększone powierzchnie i umocowane są w obudowie tak aby wibracje nie powodowały uszkodzeń mechanicznych)
Te jak najbardziej nadają się do pojazdów.

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 792
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Akumulator.

Postautor: Łysy » niedziela, 21 lutego 2021, 12:51

Czyli trzecia opcja - akumulator żelowy rozruchowy
Dziękować

Zastanawia mnie jeszcze jakie zalety (oprócz braku ubytku elektrolitu) ma taki akumulator nad zwykłym z elektrolitem płynnym ?

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 287
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Re: Akumulator.

Postautor: gacy666 » niedziela, 21 lutego 2021, 14:15

Dowolna pozycja pracy, np. w customie możesz go sobie położyć i schować pod siedzeniem

Awatar użytkownika
Łysy
Posty: 792
Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Tomaszów Lubelski

Re: Akumulator.

Postautor: Łysy » niedziela, 21 lutego 2021, 18:20

fakt, w lotnictwie są stosowanie

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3871
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Akumulator.

Postautor: piontek » środa, 24 lutego 2021, 22:40

farba pisze:Nie do końca
Są akumulatory żelowe trakcyjne np w UPS,ach i innych tego typu urządzeniach i one są konstruowane do pracy ciągłej i stacjonarnej ( mają połączenia pomiędzy płytami i poszczególnymi celami szynami prądowymi o małych przekrojach) . Te nie nadają się do pojazdów.
Ale są też akumulatory żelowe rozruchowe ,te konstrukcyjnie są przystosowane do użytkowania w pojazdach ( szyny prądowe są grubsze płyty w celach mają o zwiększone powierzchnie i umocowane są w obudowie tak aby wibracje nie powodowały uszkodzeń mechanicznych)
Te jak najbardziej nadają się do pojazdów.

Generalnie Pan Łysy bardzo ładnie opisał dlaczego żelówki nie nadają się do naszych moto a do czego się nadają.
Może ktoś produkuje akumulatory żelowe, o jakich mówi Pan Farba, ale to raczej nie do naszych konstrukcji.
Z dwóch przepytanych, specjalnie na tę okazję, producentów żaden tego nie robi.
Zostawmy więc samoloty, customy i łaziki marsjańskie w spokoju. Bo tam inne cechy przeważają.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

dziadek
Posty: 10
Rejestracja: czwartek, 9 września 2021, 22:13
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2012r
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Re: Akumulator.

Postautor: dziadek » wtorek, 7 grudnia 2021, 21:04

A jaki tak naprawdę powinien być aku?
Instrukcja wskazuje taki YTZ14S (12V, 11,2Ah)
Exide ma takie oznaczenie YT14B-4 / YT14B-BS (on ma 12V i 12Ah)
VARTA YT14B-BS YT14B-4 12V 12Ah 190A
Waszym zdaniem 12Ah? 14Ah? Prąd 190A? 215A?
Jakie Wy macie w swoich? Moja jest z 2012?

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Re:

Postautor: Koniu » wtorek, 17 maja 2022, 19:11

Koniu pisze:Potrzeba akumulatora do mojej Kruszyny - 1300 - RP 02. Zastanawiałem sie nad wyszczególnionymi poniżej oraz oczywiście zapytałem naszego wspólnego kolegi Krabiego co mógłby pomóc.
Są z USA MotoBatt:
http://allegro.pl/akumulator-agm-motoba ... 34783.html
Landpart - Holenderskie
http://allegro.pl/akumulator-ytx14-bs-y ... 68918.html
Jeszcz M Line - chiński

Co działać ? MotoBatt mnie zaciekawił.


No i ten oto zakupiony MotoBatt wyzionął ducha, post o tym,że szukam nowego akumulatora zamieściłem w 2011 r.
Bateria wytrzymała niemalże 11 lat.
Nie wiem czy teraz równie solidnie je robią, ale jakby co to można brać :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Re: Akumulator.

Postautor: Holender » wtorek, 17 maja 2022, 20:37

Koniu, tysiąc lat! Mógłbyś częściej tu zaglądać!
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Re: Akumulator.

Postautor: Koniu » czwartek, 19 maja 2022, 11:04

piontek pisze:No i żelowe akumulatory nie są przeznaczone do naszych motocykli. Bo generalnie nie służą do rozruchu.
A "lidlowa" ładowarka jest jak najbardziej właściwa jeśli takowy ktoś już ma. Tak, jak i każda ładowarka, która "wie" kiedy przestać.


Najgorsze w Lidlowej ładowarce jest to, że nie zawsze wie kiedy zacząć !! :)
Nie ładuje mocno rozładowanego akumulatora, chyba, że z moją jest coś nie tak.
Fakt wie kiedy przestać :)

I tu z pomocą przychodzi klasyczny, najtańszy jaki można dorwać prostownik transformatorowy, który nie ma problemu z takimi rzeczami :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2650
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Re: Akumulator.

Postautor: farba » czwartek, 19 maja 2022, 18:59

Lidlowa ładuje tylko te które się nadają.
Jeśli napięcie spadnie poniżej 10V akumulator się zasiarcza i procesu tego nie da się zatrzymać.
Można oszukać lidlową podłączając równolegle 12V dc na kilkanaście minut .

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3871
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Akumulator.

Postautor: piontek » środa, 1 czerwca 2022, 21:18

farba pisze:Można oszukać lidlową podłączając równolegle 12V dc na kilkanaście minut .

Spraktykowane własnoręcznie. Oczywiście raczej akumulatora nie naprawi ale silnik odpali i trochę pojeździ.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 2034
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Akumulator.

Postautor: Tomson » czwartek, 2 czerwca 2022, 06:37

Piontek!!! Jak miło Cię tu gościć.

dziadek
Posty: 10
Rejestracja: czwartek, 9 września 2021, 22:13
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2012r
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Re: Akumulator.

Postautor: dziadek » czwartek, 4 sierpnia 2022, 22:37

dziadek pisze:A jaki tak naprawdę powinien być aku?
Instrukcja wskazuje taki YTZ14S (12V, 11,2Ah)
Exide ma takie oznaczenie YT14B-4 / YT14B-BS (on ma 12V i 12Ah)
VARTA YT14B-BS YT14B-4 12V 12Ah 190A
Waszym zdaniem 12Ah? 14Ah? Prąd 190A? 215A?
Jakie Wy macie w swoich? Moja jest z 2012?


Odpowiem sam sobie. Pierwszy aku kupiłem 12V, 12Ah, 190A prąd rozruchu.
Teraz wiem, że kupiłem zły. Nie dostałem od nikogo żadnej odpowiedzi / podpowiedzi.
Po zakupie następnego wiem ,że teraz jest dobry. 12V 11,2Ah, 230A .
Dla potomnych... Akumulator poniżej 215-230A prądu rozruchu nie ma siły dobrze obracać wałem/rozrusznikiem.
Sarkastycznie..dziękuję starszym kolegom za pomoc


Wróć do „Układ elektryczny.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości