Akumulator.
-
- Posty: 2889
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Akumulator.
A co się stanie kiedy podłączymy dwa prostowniki z Lidla do jednego akumulatora? Będzie dwa razy szybciej ładować? Pytam całkiem serio bo na prądzie się nie znam.
- JAREK
- Administrator
- Posty: 5624
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: Akumulator.
Obawiałbym się uszkodzenia jednego z prostowników bo równie dobrze mógłbyś ładować prostownik prostownikiem. Ale mogę się mylić.
- farba
- Posty: 2650
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Akumulator.
Na obu wywali błąd ładowania .
To są procesorowe przetwornice napięcia i ładują impulsowo czyli:
Kilka impulsów prądu - pomiar kolejnych kilka impulsów - pomiar i po kilku takich seriach kolejne impulsy są dostosowane do tempa spadku lub wzrostu napięcia baterii .
To są procesorowe przetwornice napięcia i ładują impulsowo czyli:
Kilka impulsów prądu - pomiar kolejnych kilka impulsów - pomiar i po kilku takich seriach kolejne impulsy są dostosowane do tempa spadku lub wzrostu napięcia baterii .
-
- Posty: 2889
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Akumulator.
Czyli nie jest tak, że dwóch człowieków jest silniejszych niż jeden człowiek? Jak przy pchaniu auta na przykład?
To się kłóci z prawami fizyki.
Ale Farba jak zwykle merytoryczny.
Lajk
To się kłóci z prawami fizyki.
Ale Farba jak zwykle merytoryczny.
Lajk
- farba
- Posty: 2650
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Akumulator.
Teoretycznie tak jest lecz praktyka pokazuje że jak pcha dwóch to jeden z nich patrzy że pchane auto jedzie więc przestaje pchać , wtedy drugi widzi że ten pierwszy nie pcha i też przestaje co prowadzi do wytrącenia energii kinetycznej i auto staje .
-
- Posty: 2889
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Akumulator.
Nie pierdziel, jeśli się umówimy, że pchamy, to pchamy.
- kokersi
- Posty: 82
- Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: znad morza
Re: Akumulator.
@farba
Proste. Moto odpaliłem na kilka minut. Po jednej dobie od tego napięcie na aku dalej 12,93V więc bateria się nie rozładowała, kontroluję sprawę.
Proste. Moto odpaliłem na kilka minut. Po jednej dobie od tego napięcie na aku dalej 12,93V więc bateria się nie rozładowała, kontroluję sprawę.
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków
- Maciejka
- Posty: 549
- Rejestracja: sobota, 17 maja 2014, 12:35
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Września
Re: Akumulator.
Ghost, a o ile szybciej dojedziesz na zlot dwoma xjr-kami?
- czez
- Posty: 1242
- Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
- Model i rocznik moto.: XR
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Deptak
- Kontaktowanie:
Re: Akumulator.
Maciejka pisze:Ghost, a o ile szybciej dojedziesz na zlot dwoma xjr-kami?
Jeśli we dwóch to szybciej.
ftw
-
- Posty: 2889
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Akumulator.
Myślę, że na zlot dojadę szybciej niż otrzymam szczepionkę.
- farba
- Posty: 2650
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Akumulator.
@kokersi zacznij się martwić jak napięcie spadnie poniżej 12v wtedy podładuj , jeśli spadnie poniżej 10 v kup nowe Aku.
- kokersi
- Posty: 82
- Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: znad morza
Re: Akumulator.
Jakie muszą być obroty podczas jazdy aby aku podładować przez alternator?
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków
- farba
- Posty: 2650
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Akumulator.
Nie obroty są ważne tylko czas
Alternator ładuje nawet na jałowych obrotach jednak Aku nie naładuje się w pięć minut
Alternator ładuje nawet na jałowych obrotach jednak Aku nie naładuje się w pięć minut
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Akumulator.
No i żelowe akumulatory nie są przeznaczone do naszych motocykli. Bo generalnie nie służą do rozruchu.
A "lidlowa" ładowarka jest jak najbardziej właściwa jeśli takowy ktoś już ma. Tak, jak i każda ładowarka, która "wie" kiedy przestać.
A "lidlowa" ładowarka jest jak najbardziej właściwa jeśli takowy ktoś już ma. Tak, jak i każda ładowarka, która "wie" kiedy przestać.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- farba
- Posty: 2650
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Akumulator.
piontek pisze:No i żelowe akumulatory nie są przeznaczone do naszych motocykli. Bo....
Nie do końca masz rację ale ...
Pogadamy za tydzień
- Łysy
- Posty: 792
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Akumulator.
farba pisze:piontek pisze:No i żelowe akumulatory nie są przeznaczone do naszych motocykli. Bo....
Nie do końca masz rację ale ...
Pogadamy za tydzień
Farba... możesz ?
Pogadacie sobie za tydzień ale jeśli możesz wyjaśnić w krótkich żołnierskich słowach dlaczego Pan piontek nie do końca ma rację ?
Akumulator żelowy jest źródłem zasilania ciągłego , jest akumulatorem trakcyjnym który przy obciążeniu dużym prądem (rozruchowym) ma mniejszą moc w stosunku do klasycznych akumulatorów kwasowych które odwrotnie, nie są przystosowane do głębokich cyklicznych rozładowań ?
Jedyny powód dla którego Pan piontek może nie mieć racji to konstrukcja rozruszników motocyklowych głównie japońskich?
Czy o to chodzi? Bo jestem ciekaw
- farba
- Posty: 2650
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Akumulator.
Nie do końca
Są akumulatory żelowe trakcyjne np w UPS,ach i innych tego typu urządzeniach i one są konstruowane do pracy ciągłej i stacjonarnej ( mają połączenia pomiędzy płytami i poszczególnymi celami szynami prądowymi o małych przekrojach) . Te nie nadają się do pojazdów.
Ale są też akumulatory żelowe rozruchowe ,te konstrukcyjnie są przystosowane do użytkowania w pojazdach ( szyny prądowe są grubsze płyty w celach mają o zwiększone powierzchnie i umocowane są w obudowie tak aby wibracje nie powodowały uszkodzeń mechanicznych)
Te jak najbardziej nadają się do pojazdów.
Są akumulatory żelowe trakcyjne np w UPS,ach i innych tego typu urządzeniach i one są konstruowane do pracy ciągłej i stacjonarnej ( mają połączenia pomiędzy płytami i poszczególnymi celami szynami prądowymi o małych przekrojach) . Te nie nadają się do pojazdów.
Ale są też akumulatory żelowe rozruchowe ,te konstrukcyjnie są przystosowane do użytkowania w pojazdach ( szyny prądowe są grubsze płyty w celach mają o zwiększone powierzchnie i umocowane są w obudowie tak aby wibracje nie powodowały uszkodzeń mechanicznych)
Te jak najbardziej nadają się do pojazdów.
- Łysy
- Posty: 792
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Akumulator.
Czyli trzecia opcja - akumulator żelowy rozruchowy
Dziękować
Zastanawia mnie jeszcze jakie zalety (oprócz braku ubytku elektrolitu) ma taki akumulator nad zwykłym z elektrolitem płynnym ?
Dziękować
Zastanawia mnie jeszcze jakie zalety (oprócz braku ubytku elektrolitu) ma taki akumulator nad zwykłym z elektrolitem płynnym ?
- gacy666
- Posty: 287
- Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Okolice Rybnika
Re: Akumulator.
Dowolna pozycja pracy, np. w customie możesz go sobie położyć i schować pod siedzeniem
- Łysy
- Posty: 792
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Akumulator.
fakt, w lotnictwie są stosowanie
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Akumulator.
farba pisze:Nie do końca
Są akumulatory żelowe trakcyjne np w UPS,ach i innych tego typu urządzeniach i one są konstruowane do pracy ciągłej i stacjonarnej ( mają połączenia pomiędzy płytami i poszczególnymi celami szynami prądowymi o małych przekrojach) . Te nie nadają się do pojazdów.
Ale są też akumulatory żelowe rozruchowe ,te konstrukcyjnie są przystosowane do użytkowania w pojazdach ( szyny prądowe są grubsze płyty w celach mają o zwiększone powierzchnie i umocowane są w obudowie tak aby wibracje nie powodowały uszkodzeń mechanicznych)
Te jak najbardziej nadają się do pojazdów.
Generalnie Pan Łysy bardzo ładnie opisał dlaczego żelówki nie nadają się do naszych moto a do czego się nadają.
Może ktoś produkuje akumulatory żelowe, o jakich mówi Pan Farba, ale to raczej nie do naszych konstrukcji.
Z dwóch przepytanych, specjalnie na tę okazję, producentów żaden tego nie robi.
Zostawmy więc samoloty, customy i łaziki marsjańskie w spokoju. Bo tam inne cechy przeważają.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
-
- Posty: 10
- Rejestracja: czwartek, 9 września 2021, 22:13
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2012r
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Re: Akumulator.
A jaki tak naprawdę powinien być aku?
Instrukcja wskazuje taki YTZ14S (12V, 11,2Ah)
Exide ma takie oznaczenie YT14B-4 / YT14B-BS (on ma 12V i 12Ah)
VARTA YT14B-BS YT14B-4 12V 12Ah 190A
Waszym zdaniem 12Ah? 14Ah? Prąd 190A? 215A?
Jakie Wy macie w swoich? Moja jest z 2012?
Instrukcja wskazuje taki YTZ14S (12V, 11,2Ah)
Exide ma takie oznaczenie YT14B-4 / YT14B-BS (on ma 12V i 12Ah)
VARTA YT14B-BS YT14B-4 12V 12Ah 190A
Waszym zdaniem 12Ah? 14Ah? Prąd 190A? 215A?
Jakie Wy macie w swoich? Moja jest z 2012?
- Koniu
- Posty: 1529
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Re:
Koniu pisze:Potrzeba akumulatora do mojej Kruszyny - 1300 - RP 02. Zastanawiałem sie nad wyszczególnionymi poniżej oraz oczywiście zapytałem naszego wspólnego kolegi Krabiego co mógłby pomóc.
Są z USA MotoBatt:
http://allegro.pl/akumulator-agm-motoba ... 34783.html
Landpart - Holenderskie
http://allegro.pl/akumulator-ytx14-bs-y ... 68918.html
Jeszcz M Line - chiński
Co działać ? MotoBatt mnie zaciekawił.
No i ten oto zakupiony MotoBatt wyzionął ducha, post o tym,że szukam nowego akumulatora zamieściłem w 2011 r.
Bateria wytrzymała niemalże 11 lat.
Nie wiem czy teraz równie solidnie je robią, ale jakby co to można brać
A Kunia znasz ?
Mój tel. 692 486 517
Mój tel. 692 486 517
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Akumulator.
Koniu, tysiąc lat! Mógłbyś częściej tu zaglądać!
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- Koniu
- Posty: 1529
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Re: Akumulator.
piontek pisze:No i żelowe akumulatory nie są przeznaczone do naszych motocykli. Bo generalnie nie służą do rozruchu.
A "lidlowa" ładowarka jest jak najbardziej właściwa jeśli takowy ktoś już ma. Tak, jak i każda ładowarka, która "wie" kiedy przestać.
Najgorsze w Lidlowej ładowarce jest to, że nie zawsze wie kiedy zacząć !!
Nie ładuje mocno rozładowanego akumulatora, chyba, że z moją jest coś nie tak.
Fakt wie kiedy przestać
I tu z pomocą przychodzi klasyczny, najtańszy jaki można dorwać prostownik transformatorowy, który nie ma problemu z takimi rzeczami
A Kunia znasz ?
Mój tel. 692 486 517
Mój tel. 692 486 517
- farba
- Posty: 2650
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Akumulator.
Lidlowa ładuje tylko te które się nadają.
Jeśli napięcie spadnie poniżej 10V akumulator się zasiarcza i procesu tego nie da się zatrzymać.
Można oszukać lidlową podłączając równolegle 12V dc na kilkanaście minut .
Jeśli napięcie spadnie poniżej 10V akumulator się zasiarcza i procesu tego nie da się zatrzymać.
Można oszukać lidlową podłączając równolegle 12V dc na kilkanaście minut .
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Akumulator.
farba pisze:Można oszukać lidlową podłączając równolegle 12V dc na kilkanaście minut .
Spraktykowane własnoręcznie. Oczywiście raczej akumulatora nie naprawi ale silnik odpali i trochę pojeździ.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Tomson
- Posty: 2034
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
- Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Akumulator.
Piontek!!! Jak miło Cię tu gościć.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: czwartek, 9 września 2021, 22:13
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2012r
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Re: Akumulator.
dziadek pisze:A jaki tak naprawdę powinien być aku?
Instrukcja wskazuje taki YTZ14S (12V, 11,2Ah)
Exide ma takie oznaczenie YT14B-4 / YT14B-BS (on ma 12V i 12Ah)
VARTA YT14B-BS YT14B-4 12V 12Ah 190A
Waszym zdaniem 12Ah? 14Ah? Prąd 190A? 215A?
Jakie Wy macie w swoich? Moja jest z 2012?
Odpowiem sam sobie. Pierwszy aku kupiłem 12V, 12Ah, 190A prąd rozruchu.
Teraz wiem, że kupiłem zły. Nie dostałem od nikogo żadnej odpowiedzi / podpowiedzi.
Po zakupie następnego wiem ,że teraz jest dobry. 12V 11,2Ah, 230A .
Dla potomnych... Akumulator poniżej 215-230A prądu rozruchu nie ma siły dobrze obracać wałem/rozrusznikiem.
Sarkastycznie..dziękuję starszym kolegom za pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości