Wyświetlacz biegów

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z elektryką.
Jubiler

Wyświetlacz biegów

Postautor: Jubiler » poniedziałek, 17 sierpnia 2009, 21:01

Przed dłuższym wyjazdem zrobiłem do moto wyświetlacz biegów. Okazał się fajnym gadżetem i to nie tylko kiedy "zapinam VI". Największą trudnością było zrobienie mechanicznego czujnika biegów, bo FJ i pochodne w oryginale mają nieprzerabialne ustrojstwo. Kto tam zagladał ten wie o co chodzi. Cała maszyneria składa się z czujnika, sterowania wyświetlaczem i samego wyświetlacza. Jeśli będziecie chcieli cos takiego zrobić, to napiszę co i jak. Dla ułomnych manualnie i leniwych, wyświetlacze wraz z montażem będą ( kiedyś, bo mi się teraz nie chce robić ) udostępnione po cenach popularnych w PJP
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

rumianek

Postautor: rumianek » wtorek, 18 sierpnia 2009, 07:49

Przydatna rzecz! Chętnie bym zakupił! Gratulacje! :-D

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 18 sierpnia 2009, 09:29

super sprawa. Czasami mi tego brakuje.... :-P
hubertm

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » wtorek, 18 sierpnia 2009, 11:18

Ja też się piszę, a jako manualnie ułomny i z natury leniwy, piszę się jako klient.
Pozdro.

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » wtorek, 18 sierpnia 2009, 12:49

Rowniez pisze sie na ustrojstwo jako klient.
Super pomysl. Ja mam oryginalnie wyswietlacz w moich VFkach z 1984!!
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 18 sierpnia 2009, 14:44

Ja poproszę o informacje co jak pokleić te ustrojstwo we własnym zakresie. Na Maila PW czy jak tam :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Jacek

Postautor: Jacek » wtorek, 18 sierpnia 2009, 19:29

a ja potem ściągnę od Konia :evil:

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 18 sierpnia 2009, 19:47

A ja zagram na współczuciu i dobrym sercu jakie mają Jacek i Koniu...
To może zrobią takie cóś choremu koledze. ;)
8-)

Jubiler

Postautor: Jubiler » wtorek, 18 sierpnia 2009, 20:19

Specjalnie dla pracowitego i uzdolnionego Konia ...komiks:
1. Oryginalny czujnik ma wzgórek ( bez głupich skojarzeń ! ) rys 3 i 4 , więc trzeba zrobić nowy
W/g oryginału dorobiłem z nylonu (inne się topią w temp pracy silnika ! ! ! ! ) czujnik, ale trzeba wewnętrzną średnicę i głębokość zrobić trochę mniejsze, bo później styki trzeba wyrównać na tokarce
4. Wywierciłem dziury pod śruby mocujące i wyciąłem kołnierz tak, żeby pasował do silnika.
3. Żeby wyznaczyć rzeczywiste położenie stycznika, wkręciłem w blok szpilki i jak widać na foto odcisnąłem położenie poszczególnych biegów w plastelinie zamrożonej w lodówce
4. Wkręciłem mosiężne śruby M3 tak żeby wystawały w środku
5. Poobcinałem łby śrub i zatoczyłem wewnątrz końcówki razem z nylonem do gotowej głębokości i średnicy. Można opuścić powierzchnię pracy o 0,75mm bo stycznik ma spory zapas pracy, a za to będzie mniej napięta sprężynka.
6. Dorobiłem konektorki, wkręciłem do silnika i podłączyłem do sterowania wyświetlaczem, który wcześniej zrobiłem.
(Schematy w necie, ja wrzucam tu jeden z bardziej czytelnych. Nie bawcie się w sterowanie scalakiem, bo nie przeżyje w motorze )
Użyłem wyświetlacza led ultra bright red bo inne kolory są niewidoczne na słońcu. Dodatkowo wrzuciłem potencjometr liniowy 1k, żeby mnie nie raziło w nocy.
(+) na anodę dałem ze świateł i w ten sposób mam dodatkowe przypomnienie żeby je włączyć.
Miłej zabawy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » wtorek, 18 sierpnia 2009, 21:38

To trzeba być Jubilerem, naprawdę.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 19 sierpnia 2009, 08:37

:padam: :padam: nic z tego nie zrozumiałem mimo skończonego technikum mechanicznego o specjalności mechanika precyzyjna i automatyka :wstyd: :oops: ponieważ jednak mnie wyświetlacz nie jest potrzebny aż tak jak innym to się tym nie przejmuję.

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » środa, 19 sierpnia 2009, 09:13

Fajny opis Jubiler.
Ja jednak ze wzgledu na brak specjalistycznego sprzetu warsztatowego nie wykonam samodzielnie..., nadal jestem jednak chetny jako klient. Montaz przeprowadze we wlasnym zakresie.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 19 sierpnia 2009, 10:02

Dobra kolego ale gdzie kupić te czujniki, wyświetlacz, ogólnie wszystkie niezbędne części jak to się nazywa precyzyjnie...
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Jacek

Postautor: Jacek » środa, 19 sierpnia 2009, 16:37

no fajny opisik :-)

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » czwartek, 20 sierpnia 2009, 14:51

JAREK pisze::padam: :padam: nic z tego nie zrozumiałem mimo skończonego technikum mechanicznego o specjalności mechanika precyzyjna i automatyka :wstyd: :oops: ponieważ jednak mnie wyświetlacz nie jest potrzebny aż tak jak innym to się tym nie przejmuję.

Nie martw się Jarek. Inżynier Elektryk o specjalności elektrotechnika pojazdów samochodowych też nie Qma.

Jubiler

Postautor: Jubiler » czwartek, 20 sierpnia 2009, 15:30

Dodatkowy opis dla mechaników precyzyjnych i elektromechaników z tytuałmi ( humaniści pewnie to zrozumieli za pierwszym razem)
Kontrolka luzu działa w ten sposób, że na żarówce jest ( +) po stacyjce, a sterowana jest masą, która pojawia się, kiedy mosiężny styk ( zawsze ma masę, bo stanowi część silnika ) dotknie do styku w plastikowym czujniku luzu ( ryc 2 i 3 ). Przez układ popłynie prąd, żaróweczka się zaświeci i kierowca motorka zobaczy zielone światełko.
Analogicznie działa mechaniczny ( czyli ten co zrobiłem) wskaźnik biegów. Zamiast jednego styku na neutral, ma ich dodatkowo 5, czyli luz i 5 biegów. Zamiast żarówki dla każdego biegu, zastosowałem wyświetlacz led, który wyświetla numer biegu. Do tego służy "sterowanie wyświetlaczem", ale zamiast tego można podpiąć pod pojedyncze segmenty ( kreski ) wyświetlacza poszczególne przewody i zamiast cyfry, mieć dla każdego biegu inną kreskę i pamiętać któremu biegowi odpowiada.
Sterowanie wyświetlaczem można zrobić na scalaku lub w/g załączonego schematu na diodach. Ten drugi sposób gwarantuje poprawne działanie w każdych warunkach. Ja przetestowałem ten układ, schowany pod górną półką moto ( czyli nie zabezpieczony przed wodą) na trasie 6200 km, w tym jakieś 800 km w ulewnym deszczu, a większość w 35-38 stopniowym upale.
Info dla Konia, któremu padły google: elementy elektroniczne kupuje się w sklepie z elementami elektronicznymi ( ponieważ w S. nie ma takiego sklepu, można kupić w @sklepie np :"piekarz', "avt", "elcom", nikomp" i setki innych. Materiał na czujnik, czyli nylon z polska zwany ertalonem, kupuje się w sklepach "chemia", lub poprzez sklepy wysyłkowe, albo na allegro.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » czwartek, 20 sierpnia 2009, 20:08

ja jeszcze dodam, że dzisiaj kotlet z pjp ciepło się wypowiadał na temat wynalazku jubilera :)
zeznał nawet, że prawdopodobne łatwo go przystosować do gsx'a i gsxr'a :)

..poza tym, bardzo ładnie wykonana obudowa wyświetlacza. szacun, jubiler :)
bye

balth

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » środa, 26 sierpnia 2009, 08:02

Tym bardziej podtrzymuje chec zakupu zestawu "zmontuj sam", jezeli Jubiler znajdzie dosc wolnego czasu...
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Jubiler

Postautor: Jubiler » środa, 26 sierpnia 2009, 17:13

Ale mi Balth pojechał :
"..poza tym, bardzo ładnie wykonana obudowa wyświetlacza.."
Nie obudowa wyświetlacza, tylko wyświetlacz w zrobionych od podstaw zegarach :P
A za same wyświetlacze ogarnięty żądzą pieniądza już się zabrałem i kilka szt. będzie na początku września. Do wyboru wyświetlacz w obudowie okrągłej lub typowej prostokątnej. Balthcie, jak chcesz mieć wyświetlacz w gsf to zdobądź oryginalny używany czujnik luzu (na 90% pasuje od wszystkich banditów) , a ja go przerobię, żeby nie rzeźbić w Twoim.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 26 sierpnia 2009, 17:19

Jubiler pisze:Ale mi Balth pojechał :
"..poza tym, bardzo ładnie wykonana obudowa wyświetlacza.."
Nie obudowa wyświetlacza, tylko wyświetlacz w zrobionych od podstaw zegarach :P


no dlatego właśnie mi się podoba :-) nie wyduma tylko wkomponowane :-)

A za same wyświetlacze ogarnięty żądzą pieniądza już się zabrałem i kilka szt. będzie na początku września. Do wyboru wyświetlacz w obudowie okrągłej lub typowej prostokątnej. Balthcie, jak chcesz mieć wyświetlacz w gsf to zdobądź oryginalny używany czujnik luzu (na 90% pasuje od wszystkich banditów) , a ja go przerobię, żeby nie rzeźbić w Twoim.


zapytam kotleta tak coby na 100% było pewne i się odezwę. ale raczej będę chciał :-)
bye

balth

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » czwartek, 27 sierpnia 2009, 11:45

Jubiler pisze:już się zabrałem i kilka szt. będzie na początku września

Oznacza to, rozumiem, ze na takowy mozna liczyc... Jak policzysz przymiarke cenowa, prosze o info. Zaliczka z mojej strony bardzo chetnie.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

Awatar użytkownika
szczepano12
Posty: 221
Rejestracja: poniedziałek, 1 czerwca 2009, 19:50
Lokalizacja: Schweiz

Postautor: szczepano12 » czwartek, 27 sierpnia 2009, 13:17

a dałbyś radę dorobić do XJ600? Zapewne potrzebowałbyś pomierzyć elementy skrzyni z natury..

Awatar użytkownika
troll
Posty: 698
Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Postautor: troll » niedziela, 13 września 2009, 11:55

Jakoś temat wyświetlacza przycichł??? Jubiler jak tam zaawansowanie prac na srzedaż detaliczną. Trochę chętnych pewnie by było.

Swoją drogą to ile trzeba by kasy wyszykować na taką fanaberię ;-)
Pozdrawiam - Troll

Jubiler

Postautor: Jubiler » wtorek, 22 września 2009, 22:41

Szczepano, jasne że bym nie zrobił, bo : 1. xj ma 6 biegów i trzeba robić nową płytkę ( to nie problem, ale mi się nie chce), 2. nie robię eksperymentów na żywym organizmie działającego czujnika luzu, chyba że we własnym moto. Poszukaj na forum xj, napewno ktoś to robi do tego modelu.
Teraz o ciężkich, acz słusznych zarzutach Trolla. No fakt, opieprzam się, ale 1. SEZON TRWA ! i wolę pojeździć, niż siedzieć nad robotą. 2. niestety jestem zależny od fanaberii tokarza ( każdy element toczony jest 3 razy, czyli 3 razy trzeba ustawić tokarkę precyzyjną i to naprawdę dokładnie; 3. Do każdej próby ( bo najpierw muszę zrobić prototyp i każdy błąd poprawić ) czekam w kolejce na laser i też się wkurzam, bo to trwa, a takie duperele są robione na szarym końcu. Teraz mam już wszystko gotowe i przetestowane w formie, w jakiej chcę to sprzedawać. Cena będzie niższa ( niewiele ) od 200 zł, a jeśli z moim montażem i uruchomieniem, to dodatkowo 2 h + 50 zł .Cały zestaw wygląda tak :
ps Uchwyt wyświetlacza przystosowany pod śrubę mocowania kierownicy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 23 września 2009, 06:59

Jubiler pisze:[..]
2. niestety jestem zależny od fanaberii tokarza ( każdy element toczony jest 3 razy, czyli 3 razy trzeba ustawić tokarkę precyzyjną i to naprawdę dokładnie; 3. Do każdej próby ( bo najpierw muszę zrobić prototyp i każdy błąd poprawić ) czekam w kolejce na laser i też się wkurzam, bo to trwa, a takie duperele są robione na szarym końcu. [..]


jubiler, a masz może rysunki elektroniczne tego elementu? byłoby banalnie, bo moje szwagry mają duży warsztat ślusarski z laserem/plazmą/wykrawarką numeryczną/tokarką numeryczną/i-innymi-takimi-szpejami..... można coś pogadać w temacie....

no i ja też muszę się w końcu zabrać do tematu wyświetlacza w gsx'ie....
bye

balth

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 23 września 2009, 07:01

balth pisze:no i ja też muszę się w końcu zabrać do tematu wyświetlacza w gsx'ie....

Balth czyżbyś próbował zapinać 7 w GSX?
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 23 września 2009, 07:03

mariuszdg pisze:
balth pisze:no i ja też muszę się w końcu zabrać do tematu wyświetlacza w gsx'ie....

Balth czyżbyś próbował zapinać 7 w GSX?


nie misiu, ciągle mam za dużo tych biegów ;-) w sumie wystarczyłyby dwa, może trzy :-)
bye

balth

Awatar użytkownika
troll
Posty: 698
Rejestracja: środa, 1 października 2008, 10:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Mikołów

Postautor: troll » środa, 23 września 2009, 16:21

Ok. Cena znana mniej więcej. Że Ci się nie chce to rozumiem, mnie też nie wiele się chce :-P

Jak ruszysz z produkcją to będziemy temat ponawiać.
Pozdrawiam - Troll

Jubiler

Postautor: Jubiler » środa, 23 września 2009, 19:11

W sumie to wszytko gotowe, bo sprzedawać będę bezpośrednio a nie wstawiać w jakieś komisy....Zostawcie konkretne zamówienia na priv. Cena dla forumowiczów 185 zł za komplet do samodzielnego montażu, lub +50 zł za mój montaż, po umówieniu się tel. u mnie . Czas montażu 1 - 2 h. Jeśli dla kogoś ( to uwaga po czytaniu tego forum ) problemem jest np demontaż zbiornika paliwa, to dajcie se siana z tą zabawą. Zestaw zawiera wszystkie elementy potrzebne do w pełni "odwracalnego" montażu. Szczegółową instrukcję oczywiście wyślę razem z gratami, lub jeśli taka będzie wola ludności wrzucę na forum.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 23 września 2009, 20:36

balth pisze:nie misiu, ciągle mam za dużo tych biegów ;-) w sumie wystarczyłyby dwa, może trzy :-)

no tak, wystarczyłyby pewnie dwa...bo więcej jak 60 km/h to ten sprzęt nie jedzie.... :-D
hubertm


Wróć do „Układ elektryczny.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości