Wyświetlacz biegów

Pytamy i/lub pomagamy rozwiązać problemy z elektryką.
Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 28 marca 2013, 16:58

hubertm pisze:Ja natomiast jezdżę po prostu na obrotomierzu, choć zdarza mi się szukać 6'tki.

Ja pierdziele, chyba wszyscy tak mają :rotfl:

Tomek

Postautor: Tomek » sobota, 30 marca 2013, 19:00

Jarku mógłbyś napisać w kilku słowach w jaki sposób to jest zrobione szczególnie interesuje mnie mechanizm przy silniku
Gdzie to jest umieszczone przy sprzęgle czy przy zębatce
Jak to działa???

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » sobota, 30 marca 2013, 22:36

Opis w zasadzie zrobił Jubiler na 1 stronie, ja kupiłem gotową instalację, przerobiłem czujnik biegu jałowego i gotowe.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » niedziela, 31 marca 2013, 09:54

Na pewno trzeba kupić sam wyświetlacz:
http://allegro.pl/wyswietlacz-wskaznik- ... 44055.html lub
http://allegro.pl/wyswietlacz-biegow-ws ... 94199.html - tu trzeba dokupić nieco kabli.

Później przerobić czujnik biegu jałowego i gotowe.
Ja czujnik kupiłem sobie z rozbitej XJR za 50 zł, a oryginal zostawiłem na wszelki wypadek albo gdybym chciał pozbyć się wyświetlacza.

Inne rzeczy potrzebne do przeróbki jeszcze mam więc możemy się kiedyś zgadać na montaż to ci odstąpię - po co masz kupować.

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » wtorek, 30 kwietnia 2013, 12:01

Czyżby dało się osiągnąć efekt bez wiercenia i tym podobnych inwazyjnych metod?

http://owiewki24.pl/pl/p/WYSWIETLACZ-BIEGOW-RED/2383


CYFROWY WYŚWIETLACZ BIEGÓW

JEDYNY SKUTECZNY I PROSTY W MONTAŻU!

SPOSÓB MONTAŻU: MINIATUROWY MAGNES NAKLEJAMY NA DŹWIGNIĘ ZMIANY BIEGÓW, W POŁOŻENIU ZERO, NAKLEJAMY 2 CZUJNIKI NA DEKIEL ALTERNATORA. PRZY ZMIANIE POŁOŻENIA DŹWIGNI W DÓŁ I W GÓRĘ, CZUJNIKI ODCZYTUJĄ ZMIANĘ BIEGU I WSKAZUJĄ NAM NA WYŚWIETLACZU. JEDEN PRZEWÓD NALEŻY PODŁĄCZYĆ DO BIEGU JAŁOWEGO W CELU RESETOWANIA WSKAŹNIKA. I JUŻ!

WYŚWIETLACZ KOLORU CZERWONEGO

ZAWIERA INSTRUKCJĘ I SCHEMAT MONTAŻU KABLI.

mrymek

Postautor: mrymek » wtorek, 30 kwietnia 2013, 22:21

Warte uwagi? Bo mnie się podoba. Czekam na opinie bardziej obznajomionych w temacie

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5558
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 1 maja 2013, 09:52

Ale od tych magnesów muszą iść przewody więc chyba wygląd ma to nie bardzo. Wole moje, ukryte.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » środa, 1 maja 2013, 10:15

Działanie wydaje się proste i skuteczne, chciałbym zobaczyć urządzenie zamontowane a najlepiej krótki filmik demo. Tak jak pisze Jarek, nie specjalnie zachwycają mnie przewody na wierzchu ale może udało by się coś pokombinować żeby je ukryć, natomiast cena jest jak najbardziej O.K.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 1 maja 2013, 11:15

Jak to jest ?
Nie podobają mi się przewody.....
A na kierownicy jak na kokpicie tupolewa gniazdo zapalniczki, steowanie olejarki,sterowanie podgrzewanych manetek ,spryskiwacz i wycieraczka szyby i reflektora itp :mrgreen:

Miałem toto w łapkach i:
1 Tradycyjna chińska dbałość o wykończenie
2 pomimo zapewnień importera nie zawsze da się zamontować ( nie do każdego motocykla)

mrymek

Postautor: mrymek » środa, 1 maja 2013, 11:34

farba, a w konkretnie naszych motorkach się da?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 1 maja 2013, 11:38

Po spooorych kombinacjach się da ....... tylko po co :?:

mrymek

Postautor: mrymek » środa, 1 maja 2013, 11:46

bo ciągle szukam 6.
Na razie się wstrzymam, ale będę obserwował temat. Dzięki

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 1 maja 2013, 11:48

Kup xjr 400 ;)

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » środa, 1 maja 2013, 12:15

Wtedy będzie się szukać 7-ki :-) , znam to z CB 450.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 1 maja 2013, 12:37

Otóż nie !
Po zapięciu szóstki jest stanowczo wyczuwalny brak następnego biegu a obroty silnika sugerują redukcję :)

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » sobota, 4 maja 2013, 21:57

Buko pisze:Czyżby dało się osiągnąć efekt bez wiercenia i tym podobnych inwazyjnych metod?



da się. obejrzysz u mnie. rozwiązanie rozczarowujące technologicznie ale bangla.
bye

balth

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » sobota, 4 maja 2013, 23:03

Ale Ty masz prędkościomerz na czujnik a nie na linkę, więc można kabelki poprowadzić :P

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 7 maja 2013, 20:09

aaaaa tam, ja o mocowaniu :-)
bye

balth

Awatar użytkownika
MK
Posty: 6
Rejestracja: sobota, 27 października 2012, 21:29
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postautor: MK » środa, 5 czerwca 2013, 20:47

Witam
lekko odświeżę temat, co koledzy sądzicie o takim gadżecie
http://www.youtube.com/watch?v=3Xc3FD7kQvI

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 5 czerwca 2013, 21:09

Zamiast odgrzewać kotleta przeczytaj temat od początku ;)

Awatar użytkownika
MK
Posty: 6
Rejestracja: sobota, 27 października 2012, 21:29
Lokalizacja: Biała Podlaska

Postautor: MK » środa, 5 czerwca 2013, 21:44

dzięki :mrgreen:
przeczytałem od początku, przeoczyłem Twój post, przepraszam :oops:
Lecz nadal nurtuje mnie czy w Polsce jest jakiś magik, który to zrobi?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 6 czerwca 2013, 06:20

W opisie do filmu masz namiar do autora patentu , napisz do niego i sprawa się wyjaśni .

Korek

Postautor: Korek » niedziela, 9 czerwca 2013, 18:36

A jak czegoś się dowiesz to daj znać.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » czwartek, 8 maja 2014, 21:56

A może by tak dało się zrobić jakiś układzik z diodą, która sygnalizowała by że już jest pięć i dalej nie nada ? W CB 450 miałem taką kontrolkę od ostatniego biegu i była bardzo przydatna. Sezon nastał i znów uparcie szukam szóstki :mrgreen: Jest paru biegłych w temacie na forum, może ktoś miałby pomysła na zrobienie takiego ustrojstwa :?:
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2625
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 8 maja 2014, 22:15

Kup gsx'a nie będziesz szukał szóstki :-D

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 9 maja 2014, 06:22

... za to będziesz miał z nią jeszcze większy problem w innych moto ;-)
zreszta w gsx'e to w zasadzie potrzebna była tylko dwójka i trójka :mrgreen:
bye

balth

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » sobota, 24 maja 2014, 20:56

No dobra, przyzwyczaiłem się po obrotomierzu, znaczy jak już jest 60 i ok. 2000 obr. to jest piątka i dalej nie szukam. :-P
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 24 maja 2014, 21:08

to ja podobnie 3000 obr i 80km/h, 3600 i 100 km/h lub 4000 obr. - 120 km/h i wiem, że mam piątkę.
hubertm

Togaś

Postautor: Togaś » poniedziałek, 23 lutego 2015, 19:19

JAREK pisze:Tak, to jest wyświetlacz do gaźnikowych. Przerabiasz tylko czujnik biegu jałowego wg instrukcji i montujesz.
W razie co służę radą.


Jarku chyba będę potrzebował pomocy (porady) przy przerobieniu czujnika biegów. Zakupiłem wyświetlacz, zdemontowałem czujnik luzu i chyba nie będzie to najprostsza robota na świecie?
Rozumiem, że żeby osadzić dodatkowe styki trzeba wyrównać poziom do tego wzgórka od luzu?

d-pole

Wyświetlacz biegów

Postautor: d-pole » poniedziałek, 23 lutego 2015, 20:19

Można też albo zalać rowek w czujniku jałowca klejem 2-skladnikowym odpornym na olej. Lub wyrównać też uszczelką plastikową 3/4 cala. Przy tym jest trochę roboty bo trzeba ją dopiłować. Wtedy "przykręcić" ją do czujnika miedzianymi śrubami M2 (M3 też idzie ale łby mają trochę za duże i należy przed wkreceniem piłować), tam gdzie się kulka przy biegach zatrzymuje jako kontakty. Kabel wystarczył by CAT5 sieciowy od kompa.
Jako wyświetlacz można wstawić 5 diód w obrotomierz od 1 do 5 na kreskach przed cyfrą. Widać też od razu wtedy bieg wystawiony.
Widziałem to we forum niemieckim i będę w marcu też taki sobie budował. Ale wezmę wyświetlacz bo sąsiad jest elektronikiem i mi obiecał że mi przy grillu i piwku sprzęt polutuje w minut 15...
Zapytam typa z forum czy mogę użyć jego fotek i wstawię tu jak się zgodzi.
ImageUploadedByTapatalk1424721755.116375.jpg

ImageUploadedByTapatalk1424721774.782789.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 23 lutego 2015, 21:03 przez d-pole, łącznie zmieniany 1 raz.


Wróć do „Układ elektryczny.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość